Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sann_

Re: Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:29

Ik geef ze ook voer met extra vitamine C, en ze krijgen elke dag fruit of groente. Dus verder geen extra druppels ofzo.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:41

Dat probeerde ze je idd dan aan te smeren, die vitaminendruppels.... als je voer hebt met voldoende vitamine C erin (ik heb zelf Hope Farmes, Cavia Super 3500 mg vitamine c) dan zijn extra vitaminedruppels niet nodig hoor. Verder voer ik ze elke dag andijvie, paprika en af en toe witlof, dus op deze manier krijgen ze voldoende vitamine C binnen!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:42

Als je ze voldoende groente en fruit geeft, en je hebt voer met vitamine C dan hoef je geen druppels en/of pilletjes met vitamine C te geven. Dan halen ze gewoon voldoende uit de groente en brokjes.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:42

In mijn voer zit ook extra vit c. En ik voer ook groenten en fruit bij. Ze zitten nu lekker aan de witlof te smikkelen. Vingers aflikken Pim heeft het ook inde gaten dat ie op het huisje moet springen voor voer, jeuh!! Ik zal ook eens even paprika proberen btw goeie tip!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:43

Oja candorlover de namen van de caafjes staan in de pb met foto die ik je had gestuurd Knipoog

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:44

Die vrouw in de winkel zei dat de vitC uit het voer vervliegt zodra je het open maakt?
Heb nu wel druppels want mn man begon zich gelijk zorgen te maken over tekorten, maar als deze op zijn dan hou ik lekker bij het voer met vitC + groente, wat ze nu overgens ook krijgen!!

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:46

Maar als je elke dag het water ververst, dan weet je ook niet of de druppels binnen zijn gekomen Knipoog Ik gaf het vroeger wel altijd. En in rode of gele paprika zitten de meeste vitamine C.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:47

Die van mij krijgen al 2 jaar geen extra vitamine C en toch zijn ze gezond Haha!
Ze krijgen gewoon regelmatig groente.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:01

Sann_ schreef:
Maar als je elke dag het water ververst, dan weet je ook niet of de druppels binnen zijn gekomen Knipoog Ik gaf het vroeger wel altijd. En in rode of gele paprika zitten de meeste vitamine C.

Meeste zit verreweg in de rode paprika! Dat is dan ook de enige kleur paprika die ik ze voer Tong uitsteken

En vitamine C uit hardvoer als je de zak openmaakt? Rolleyes Verward Verward

Waarom zou je dan in vredesnaam nog hardvoer met vitamine C geven, dan helpt dat blijkbaar toch niet? Rolleyes

Je hoeft je geen zorgen te maken over een tekort hoor! Wat een dom mens... Rolleyes

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:05

In groen iig het minst Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:20

Inderdaad, in de roze zit het meeste. Ik voer ze meestal rood, groen en geel. Die zitten dan in zo'n zak verpakt, dat is vaak wat goedkoper.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:26

Vitamine c vervliegt niet zomaar lijkt me.. Kan ik me niet voorstellen iig!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:32

Ik heb wel eens gehoord dat het snel vervliegt, maar het lijkt me sterk dat in voer waar het extra in is toegevoegt vervliegt. Alleen als je druppels over voer gooit, kan ik me wel voorstellen dat het vervliegt.

Ik heb alleen extra vit.c brokjes bijgevoert toen m'n caafje zwanger was, omdat ze dan nog eens extra nodig hebben.

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:36

Candorlover, Het klopt, 5 quotes, meer kon ik echt niet vinden, sorry;)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:42

Dus dat hoeft niet? Haha! Ik hoop het, nog meer kosten voor mijn moeder erbij! Tong uitsteken Ons voer kost al €9,-

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:51

Zo'n grote zak van Hope Farms kost hier 7,45... maar daar doe je ook wel een tijdje mee hoor!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:56

Mijn moeder koopt altijd Cavia Super CC brokjes op de markt Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:23

Ik heb iets merkloos van de dierenwinkel, wat wel speciaal voor cavia's is verder. Kost geloof ik iets van 3-4 euro ofzo.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:31

Ik doe alleen druppels over het voer als ik geen fruit of groente heb. Maar meestal heb ik dat wel.

Cootjuh wil jij ook mee doen aan het nieuwe topic? Ik heb je nog niet staan namelijk.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:38

Mijn cavia's krijgen nooit druppels . Nog nooit ook van gehoord eigenlijk! Mijn cavia's zitten altijd met smart op iets lekker groens te wachten rond een uur of 6 s'avonds. Dan staat me ma in de keuken eten klaar te maken en dan gaan ze me wat tekeer! Kan je gewoon niet rustig eten, dus vaak krijgen ze nog eerder wat te eten als wij! Haha!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:05

Whaha bij ons hetzeldfde Tong uitsteken

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:16

Die van mij krijgen gewoon van die vitamine tabletjes, voor mensen eigelijk, maar VitC is vitC .. Tong uitsteken
Ze vinden het super lekker Haha!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:36

Candorlover schreef:
Kijk uit dat ze er niet over heen springen! Want cavia's kunnen echt wél springen!

Oeh..ja...en dat weet ik maar al te goed..Nagelbijten / Gniffelen Mijn 1e cavia wilde we in de zomer even buiten zetten, samen met haar vriendinnetje. Dus mijn vader zet bielzen neer..En ik maar zeggen met mijn ma; 'Daar springt ze overheen! Niet doen pa!' En me pa; 'Nee joh!' En uiteindelijk zat Knabbel in de bosjes Clown Toen hebben we maar een echte ren gekocht Lachen

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 22:06

Haha ja zo zie je maar! Tong uitsteken
Er staat op heel veel sites dat cavia's niet kunnen springen. Nou écht wel hoor! Tong uitsteken

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:05

Candorlover schreef:
Haha ja zo zie je maar! Tong uitsteken
Er staat op heel veel sites dat cavia's niet kunnen springen. Nou écht wel hoor! Tong uitsteken

Hihi, idd... Krul houdt er ook echt van.... die springt vaak door de kooi heen ipv gewoon lopen Tong uitsteken Heel leuk om te zien Lachen en hij kan echt mega hoog springen!

Ik had ze vandaag even er uit gehad op kleedje, heel erg leuke foto van ze gemaakt Pling Leuke foto als eindpost van dit topic, of gewoon begin nieuwe Knipoog ... Helaas was de batterij van de camera zo goed als leeg, dus kan 'em nog niet op pc zetten Boos! Probeer morgen even te doen!

Heeft iemand al een leuke titel bedacht? Tong uitsteken Ik kan echt niks bedenken wat leuk is en rijmt!