Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:00

poes schreef:
Mensen mensen, het is een discussie, geen oorlog Haha! Er is geen enkele reden om persoonlijk teworden of zaken persoonlijk op te vatten (negeren die hap Ja ).

Gaat het hier nu over de gevaarlijkheid van pitbulls en staffs of over de wet en uitvoering ervan?

Helemaal mee eens

Snelheid heeft inderdaad met kracht te maken, en honden kunnen nog beter kracht uit hun lichaam halen door middel van hun beweging. Een test met drie dieren zegt zowiezo niks. Maar wel altijd leuk om te zien

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:12

poes schreef:
Um, fysica zegt toch, *doorzoekt brein*, dat impact gelijk is aan massa + snelheid of iets in die aard?

Op NG deden ze ook de test met impact van vechtsporters en daar zeiden ze dat snelheid wel degelijk invloed heeft op de kracht die je zet.

bijten die vechtsporters ook??

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:22

griebels schreef:
poes schreef:
Um, fysica zegt toch, *doorzoekt brein*, dat impact gelijk is aan massa + snelheid of iets in die aard?

Op NG deden ze ook de test met impact van vechtsporters en daar zeiden ze dat snelheid wel degelijk invloed heeft op de kracht die je zet.

bijten die vechtsporters ook??

ja zeker..... hoe heette die gast toch die een stuk oor af beet Haha!
*edit* Mike Tyson Knipoog
Laatst bijgewerkt door Debsey op 15-06-07 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:22

griebels Tong uitsteken ja Ze bijten oor en al af, maar het heeft niks met bijten te maken het heeft jou gewicht plus beweging van lichaam te maken

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:24

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:26

Ik snap dat de aanval opzich te maken heeft met de snelheid en gewicht waarmee je aankomt, maar het dichtklappen van de kaken (het bijten ansich) heeft daar niets mee te maken imo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:27

het gaat toch om de kracht op de arm Lachen en dat heeft niks te maken met dichtklappen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:32

jawel ze meten de bijtkracht, niet de snelheid die er gemaakt wordt. Zoals ik al zei, ik heb de hele docu gezien destijds, niet alleen de 3 minuten die ze op het filmpje hier laten zien

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:37

ja maar de snelheid heeft te maken met de kracht waar je iets op kunt zetten, zo kun je door je benen goed te bewegen kracht van je benen helemaal naar je vuist brengen, en de anatomie van de hond laat dat nog beter toe om kracht van zijn lichaam daar de kop te brengen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:13

Neen de vechtsporters mochten slaan, schoppen, enfin, alles wat pijn deed Clown

Enne: de kaakbeweging komt voort vanuit het krachtcentrum van het lichaam, en daar heeft snelheid imo wel zeker een invloed op. Ze tonen dat toch ook altijd in die docu's, hoe de energie stroomt? Die begint echt niet in de kaak hoor.
Kijk nog eens naar het filmpje: wanneer de hond aan het neerkomen is, is hij al aan het bijten. De impact van het landen moet dan gewoon een effect hebben.

Ben het er ook heel hard mee eens dat een test met een steekproef van 3 louter een indicatie kan zijn, of leuke folklore, maar echt geen wetenschappelijk bewijs.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 03:44

Ik vind het echt niet correct dat mensen nu handtekeningen tegen de RAD regeling verzamelen. Die is er zeker niet voor niets gekomen, en hopelijk wordt er niets aan veranderen. Nou ja, niets. De honden die afgepakt worden hoeven mij niet per se dood. Wat er wel mee moet gebeuren, geen idee. Wat hier gezegd wordt dat het aan de mensen ligt dat de honden vals kunnen worden, klopt 100%. Maar je blijft zulke domme mensen houden. En mensen zijn sneaky genoeg om evt. boetes die ze kunnen krijgen oid te ontlopen, dus ja, ookal komt er zoiets is het probleem nog niet uit de wereld. Ik snap niet waarom mensen steeds tegen de wet in gaan. Dat vind ik echt dom. Je WEET hoe het zit en nog neem je zo'n hond, dan verdien JIJ het inderdaad dat je hond wordt afgepakt, al verdient de hond het niet om afgemaakt te worden. De wet is er nu eenmaal, door steeds tegenin te gaan, gaan er steeds meer honden dood. En dat wil je toch niet? Mensen zijn nu eenmaal dom! Trouwens ik heb het over niemand in dit topic, maar in het algemeen.

Tja elke hond is vals te maken, natuurlijk. Maar pitbulls en staffords zijn gefokt om te vechten, het zit er nu eenmaal in! Een hond hoeft maar ergens van gestimuleerd te worden en dan valt ie weer iemand aan. Ja ik vind het niet zo gek dat Nederland zegt 'weg met die honden' . Uit het verleden is gebleken dat die IN NEDERLAND het meest bijtincidenten veroorzaken, ja dan krijg je zoiets. Ik vind het nog DOMMER om DAN NOG zo'n hond te nemen, en dan ben je weer zielig dat ie afgepakt wordt. Nee, je had zo'n hond gewoon niet moeten hebben! Het ras is er, hier in Amerika mag je ze rustig houden. Als je zo graag zo'n hond wil, zou je moeten verhuizen Haha!

Tja, ik weet niet. Ik vind het niet dom van Nederland dat ze zo'n regeling hebben getroffen. Wel vind ik het raar, dat als een hond erop lijkt deze ook afgenomen wordt..? Als je nu bewijs hebt dat er geen pittbull of stafford in zit dan?

Tja, ik zit tussen maar ik heb nu zoiets van het is nu alleen zielig voor de hond als je nu ALSNOG zo'n beest neemt. Sterker nog ik vind het erg DOM van mensen, en ik vind het nog DOMMER dat ze dan zielig gaan doen! Als iemand een bank overvalt en daardoor opgepakt wordt en in de gevangenis komt, maak je toch ook niet zo'n filpmje van hoe zilieg die wel niet is? Het is toch echt eigen schuld want de wet is er nu om dit moment, en dan heb je niets meer te zeggen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:42

Als er een oude bekende van de politie aanwezig is bij een bank terwijl deze wordt overvallen (en er vallen doden), en ze hebben geen bewijzen en geen dader. Dan kunnen ze toch ook niet die oude bekende oppakken en de doodstraf geven voor iets wat hij niet gedaan heeft?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:13

Skitter schreef:
Een hond hoeft maar ergens van gestimuleerd te worden en dan valt ie weer iemand aan.

ik had mezelf beloofd niet meer te reageren,maar nu kan ik het toch weer niet laten,want deze opmerking slaat als een tang op een varken.

erg overdreven opmerking,vind je niet?

en ik vind dat de wet zó aangepast moet worden,dat de dieren er niet de dupe van zijn,domme baasjes moeten ze aanpakken.
de dieren hebben er niet om gevraagd om geboren te worden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:43

Snoevie schreef:
Skitter schreef:
Een hond hoeft maar ergens van gestimuleerd te worden en dan valt ie weer iemand aan.

ik had mezelf beloofd niet meer te reageren,maar nu kan ik het toch weer niet laten,want deze opmerking slaat als een tang op een varken.

erg overdreven opmerking,vind je niet?

en ik vind dat de wet zó aangepast moet worden,dat de dieren er niet de dupe van zijn,domme baasjes moeten ze aanpakken.
de dieren hebben er niet om gevraagd om geboren te worden.

Overdreven misschien maar zo kijkt de wet ook naar. En het is ook wel zo..het is niet altijd duidelijk wat die honden ' aanzet' en nogmaals het zit er gewoon in dus de kans is gewoon veel groter dan bij een andere ras wat niet gefokt is voor vechten.

EDIT: Ik snap wel dat de dieren niet om gevraagd hebben, zoals je kunt lezen in mn vorige post vind ik het de schuld van domme mensen die ze NU NOG houden terwijl het verboden is. Hou je gewoon aan de regels klaar. En zoals veel wet overtredingen vallen er vaak doden die totaal onschuldig zijn. In deze instantie is dat dus de hond.

Het is gewoon vaak zo dat mensen zo'n hond nemen omdat het ' stoer ' is en er totaal niet goed voor zorgen en correct opvoeden waardoor die uiteindelijk gewoon aggressief doet. Het zit er gewoon in, die honden zijn GEFOKT voor het vechten! Niet overdreven, en natuurlijk zijn er uitzonderingen, mensen zowel honden.

@griebels; Ik snap niet precies wat je bedoelt met een oude bekende?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:49

skitter.. de honden die nu in beslag genomen worden hebben allemaal geen vlieg kwaad gedaan.. die worden uit hun vertrouwde liefdevolle omgeveing weg gerukt.. zonder dat ze ook maar een greintje agressie hebben

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:13

En daarbij zitten ze eerst maanden (soms wel een jaar) in een 'asiel'. Niet wetend wat er nu eigenlijk gebeurd..

Skitter, een bekende van de politie, iemand die al slechts gedaan heeft en dus bekend is bij de politie...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:08

LimaGentle schreef:
skitter.. de honden die nu in beslag genomen worden hebben allemaal geen vlieg kwaad gedaan.. die worden uit hun vertrouwde liefdevolle omgeveing weg gerukt.. zonder dat ze ook maar een greintje agressie hebben

]
(De honden worden niet in beslag genomen omdat die speciefieke honden aggressief zijn, maar omdat het ras in algemeen illegaal in Nederland zijn. Dat een bankrover niet van plan was iemand te schieten, maakt het ook niet goed dat hij een bank overvalt Knipoog )

Ik begrijp wel wat je zegt. En wat Griebels zegt ook. En dat mag inderdaad best veranderen, ja. Maar goed, waarom nemen die mensen dan een hond waarvan ze weten die eigenlijk 'illegaal' is? Daar begint het probleem. Niet per se bij de regering. (Wel als je het maar een 'domme' wet vindt..) De politie zoeken natuurlijk niet willekeurig een hond op en neemt die even in beslag, Knipoog het gaat om honden wat verboden zijn in Nederland. Dus de eigenaren hebben de schuld uiteindelijk dat de hond zo slecht behandeld wordt in het asiel. Want ze zo'n hond niet zouden nemen, zou er ook geen hond in een slechte asiel belanden Knipoog Zo zie ik het tenminste.

Maar even voor de duidelijkheid. Zijn jullie nu voor het idee dat Pits en (papierloze) Stafs in Nederland MOGEN? Of voor het idee dat de regeling anders mag zijn?

Volgens mij zijn we het over de meeste dingen wel eens, ik zou alleen best je hele punt willen weten, wat je nu precies wil (bereiken).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:40

Ik vind het geen probleem dat stafs verboden zijn (zonder papieren dan) maar de regeling kan anders. Neem de honden in beslag, doe een agressietest en beoordeel dan over het lot van de hond.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:12

Als pitbulls even lief (of aggresief) zijn als labradors en golden retrievers, waarom is er dan een wet gemaakt voor pit bulls?? Dit kan toch niet helemaal uit het niets komen??

Ik vind de wet inderdaad echt erg voor de honden die er de dupe van zijn, de honden zijn wel de laatste die er iets aan kunnen doen.
Maar ik vind dat jullie beter een petitie tegen hondeneigenaren kunnen houden die illegale honden houden dan tegen de regering. Of je nou voor of tegen de pitbullwet bent, je weet dat die wet bestaat dus is het aan jezelf om je aan deze wet te houden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:48

griebels schreef:
Ik vind het geen probleem dat stafs verboden zijn (zonder papieren dan) maar de regeling kan anders. Neem de honden in beslag, doe een agressietest en beoordeel dan over het lot van de hond.

En dan zeker beslissen dat dit hond wel mag blijven maar talloze niet. Je krijgt veel mensen goed kwaad zo, en zo gaan ze weer trucjes bedenken om die honden rustig te houden, en dat heb je weer zoiets.
Waarom zouden ze dit doen? Verboden is verboden. Ik vind ook dat ze echt geen uitzonderingen moeten maken. Dat is net zoals die bankrover waar we het eerder overhadden. Omdat zijn reden niet kwaad bedoeld was, hij had gewoon geld nodig, mag die zeker weer vrij?

En daarbij als ze elke hond wat in beslag nemen in leven houden, waar moeten ze dan? Ze MOGEN gewoon niet in Nederland blijven, allemaal naar het buitenalnd opsturen, waar mensen ze wel mogen houden? Daar in het asiel stoppen? Hopen dat iemand ze adopteerd? Dat het anders kan dan inslapen is inderdaad waar, maar je moet niet in een fantasie denken. Nederland (en zo'n beetje de rest van de wereld) geeft nu eenmaal niet zoveel om honden en dieren in het algemeen, en ik blijf er toch bij dat als die pupkopers eens zouden op houden die illegale honden houden er ook geen honden dood hoefden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:02

Ik hoor net op een andere site dat er een 100% staff is vrijgesproken omdat hij 100% staff is, zonder papieren.
100% staff valt niet onder de pitbullwet
Alleen moeten ze dan wel 100% staff geschouwd worden Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:49

griebels schreef:
Ik hoor net op een andere site dat er een 100% staff is vrijgesproken omdat hij 100% staff is, zonder papieren.
100% staff valt niet onder de pitbullwet
Alleen moeten ze dan wel 100% staff geschouwd worden Ja

yes dat is Volkan.. eindelijk na 13 maanden komt hij woensdag vrij!!!! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:10

goh dat is wel super zeg!

ik bedenk me net ook zoiets,in bijvoorbeeld Belgie zijn zulke dieren niet verboden,probeer ze dan daar aan een baasje te helpen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:17

Snoevie schreef:
goh dat is wel super zeg!

ik bedenk me net ook zoiets,in bijvoorbeeld Belgie zijn zulke dieren niet verboden,probeer ze dan daar aan een baasje te helpen!

daar zijn we al met man en macht mee bezig Knipoog

en er zijn er al heel wat door gesluist naar belgenland Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:18

Skitter schreef:
Ik vind het echt niet correct dat mensen nu handtekeningen tegen de RAD regeling verzamelen. Die is er zeker niet voor niets gekomen, en hopelijk wordt er niets aan veranderen.

uhm ja daar gaan we weer ..ik kan het niet laten...
maar is het asielbeleid ook niet om een bepaalde reden in het leven geroepen?
maar als een illegaal maar lief is en hard werkt dan worden er volop handtekeningen verzameld zodat diegen mag blijven

en jullie zijn het daar wel mee eens maar wij mogen dus geen handtekeningen verzamelen voor de lieve honden die afgemaakt worden? Verward
ik verzamel echt niet voor de bijters hoor

Ook ik raad mensen aan om hun kruising niet teveel te showen enz.. en ik raad mensen aan om zo'n ras met stamboom te kopen...

maar de discussie is al zo vaak gevoerd....het zal altijd wel zo blijven..