Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
PrinCessRomy schreef:ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.
Leonoor schreef:Maar als ze nog niet geholpen is, en die van je broer ook, waarom laat je ze in vredesnaam buiten? Of zet ze dan een paar maandjes aan de pil als je de ingreep niet kan betalen.
Ik vermoed eigenlijk dat je nu gewoon je keuze om een nest te krijgen heel hard zit te verdedigen met argumenten die totaal niet passen bij de aanvankelijke ideeën die je had toen je je ongeholpen, ongeteste poes liet dekken door een dito kater.
Effy schreef:PrinCessRomy schreef:ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.
Mensen die hun katten niet laten helpen en meerdere malen per jaar een nest hebben, doen ook aan een vorm van dierenmishandeling. Zo'n kat is geen fokfabriek. Ze volgen hun natuurlijke drang en paren, maar dat wil niet zeggen dat het gezond is voor zo'n beest om meerdere malen per jaar uitgewoond te worden door een nest kittens...
Babsiej schreef:Dus je bent EN te beroerd om ze te laten helpen, EN je doet ze EXPRES naar buiten ? EN nog eens de kattenpil vergeten ?
Als je gewoon zegt dat je zin had in een nestje ben je sneller klaar.
PrinCessRomy schreef:Babsiej schreef:Dus je bent EN te beroerd om ze te laten helpen, EN je doet ze EXPRES naar buiten ? EN nog eens de kattenpil vergeten ?
Als je gewoon zegt dat je zin had in een nestje ben je sneller klaar.
en dat basseer jij op? wij doen ze naar buiten omdat onze katten vrijheid mogen dit heeft niets te maken met katten fokken want anders waren de geholpen katten wel lekker binnen opgesloten, ze gaan van jongs af aan naar buiten en ga dat niet ineens stoppen. Ik hoef helemaal geen nestje, waarom? we hebben toch genoeg katten en houden ze zelf niet eens, als ik een nestje o zo graag wilde had ik er wel 1 gehouden.
PrinCessRomy schreef:Ik ga ze heus niet verzuipen of in een vuilniszak stoppen hoor als je dat soms denktze worden gewoon gevoerd, krijgen aandacht om mak te worden, worden zindelijk gemaakt, en de hele mikmak, maar het had van mij niet gehoeven, we wisten t ook niet totdat ze errug rond begon te worden.
Cayenne schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij de DA heb je ook vaak "gratis steriliseren-dagen" of voor de helft van de prijs. Misschien een idee om daar eens over na te denken?
brenda21 schreef:Cayenne schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij de DA heb je ook vaak "gratis steriliseren-dagen" of voor de helft van de prijs. Misschien een idee om daar eens over na te denken?
Klopt, die dagen hebben wij hier ook.
Ik vindt sowieso dat als je niet eens het geld hebt om je kat te laten helpen dat je geen dieren in huis moet nemen.
Wat als je kat heel erg ziek wordt? Blijkbaar hebben ze dan ook geen geld om naar de dierenarts te gaan met hun zieke kat.
Annemariet schreef:Onze kat is vorige week maandagavond doodgereden.
Omdat we een nog een kat hebben, die moet wel gezelschap hebben.
Dus hebben we vandaag een kitten gereserveerd bij de dierenambulance.
Deze kittens waren in een vuilniszak achtergelaten bij een bushalte...Om te jánken vind ik dat!
Wij laten onze poezen na een half jaar steriliseren, juist om de reden omdat er zo ontiegelijk veel katten/ kittens zijn.
Waar ik wel van kan kotsen is dat mensen wel kittens nemen (niet de moeite nemen om de poes te steriliseren) om ze vervolgens te verzuipen/ te dumpen/ in te slapen!
nickyu schreef:wat een BULsucker
met 13 weken drinken ze amper , zuigen iets max 1 x per dag
einde dag , lekker op hun gemak , in vertrouwde houding inslaap vallend
met 13 weken mogen ze van mamma niet eens meer zoveel drinken
en heeft mamma allang laten zien dat water drinken ook goed is
en eten katten voer(door ons gegeven cq klaar gezet in een bakje , en mamma krijgt in die periode ook meer ! en aangepast voedsel om idd overbelasting van lijf tegen te gaan )
en thuisgekomen met muisjes en vogeltjes
(dat doet onze "mamma vanaf een week of 5/6 erg jammer voor ons en
de vogeltjes ..en "redden"dan de ondertussen met een hartaanval verdwaasde vogeltjes ..maar dat haalt mamma 2 weken later wel weer in
heeft de ervaring ons geleerd )om te laten zien en te oefennen
met 13 weken zijn ze allang zindelijk , ook door mamma verteld overigens ,.., klimmen ze niet in de gordijnen of weet ik veel wat voor onzin
wel in de bomen , dat heeft mamma namelijk aan ze geleerd
ook hoe ze er weer uit moeten komen
nageltjes scherpen aan een bast of krappaal
nog nooit een jong in de bank zien hangen
bij ons blijven de kittens 12 weken
en hoeven daar zelf helemaal niks aan te doen
behalve het menselijke ingrijpen ..
maw ontvlooien(tegen die tijd 2x ) , ontwormen(1e keer via mamma melk 2e keer direct ) en 1e enting 2e en vervolgende is aan nieuwe eigenaar
wij hadden onze poezen braaf aan de pil en nee niet vergeten
"helaas"heeft het bij 1 poes dus niet mogen baten en deze heeft nu 4 jongen
welke wij voor de geboorte al kwijt waren
onze da heeft ook geen zgn "actie"dagen
de 2 nog niet "geholpen" katten worden vd zomer gecastereerd
dat was voor dit nestje al gepland
en nee geld is bij ons wel niet aanwezig maar niet de reden voor dat tjidstip
uit ervaring vind ik 13 weken helemaal niet rot
de meeste mensen willen de jonkies niet zo lang houden
maar als je ze wel langer laat bliven krijg je geestelijk en lichamelijk sterkere jongen welke gewoon zindelijk en lief van nest naar nieuw huis gaan , zonder
onnodig ingrijpen van ons
me godweet hoe je erbij komt dat dat niet goed zou zijn
denk je echt dat in de natuur de mamma de jongen met 5 a 6 a 7 weken
het nest en omgeving uit gooit??????