Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annemariet

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:13

Onze kat is vorige week maandagavond doodgereden.
Omdat we een nog een kat hebben, die moet wel gezelschap hebben.
Dus hebben we vandaag een kitten gereserveerd bij de dierenambulance.
Deze kittens waren in een vuilniszak achtergelaten bij een bushalte...Om te jánken vind ik dat!

Wij laten onze poezen na een half jaar steriliseren, juist om de reden omdat er zo ontiegelijk veel katten/ kittens zijn.
Waar ik wel van kan kotsen is dat mensen wel kittens nemen (niet de moeite nemen om de poes te steriliseren) om ze vervolgens te verzuipen/ te dumpen/ in te slapen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:14

In te laten slapen? Dat kost teveel geld Annemariet Knipoog Verzuipen of dumpen is gratis. Makkelijker is nog om moederpoes met kittens op Marktplaats te zetten, gratis af te halen. Kun je daarna gewoon weer met een gratis kitten opnieuw beginnen....

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:21

PrinCessRomy schreef:
ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.

Mensen die hun katten niet laten helpen en meerdere malen per jaar een nest hebben, doen ook aan een vorm van dierenmishandeling. Zo'n kat is geen fokfabriek. Ze volgen hun natuurlijke drang en paren, maar dat wil niet zeggen dat het gezond is voor zo'n beest om meerdere malen per jaar uitgewoond te worden door een nest kittens...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:27

Leonoor schreef:
Maar als ze nog niet geholpen is, en die van je broer ook, waarom laat je ze in vredesnaam buiten? Of zet ze dan een paar maandjes aan de pil als je de ingreep niet kan betalen.

Ik vermoed eigenlijk dat je nu gewoon je keuze om een nest te krijgen heel hard zit te verdedigen met argumenten die totaal niet passen bij de aanvankelijke ideeën die je had toen je je ongeholpen, ongeteste poes liet dekken door een dito kater.

Omdat we een kattenluikje hebben en meerdere katten hebben, ze gaan altijd naar buiten en ik ga ze dat niet verbieden. Ik liet haar niet dekken, want t was helemaal niet de bedoeling.
Ze is trouwens ook al een tijd aan de kattenpil geweest, op een moment zijn we hem vergeten, (onze schuld) en er dus mee gestopt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:28

Dus je bent EN te beroerd om ze te laten helpen, EN je doet ze EXPRES naar buiten ? EN nog eens de kattenpil vergeten ?

Als je gewoon zegt dat je zin had in een nestje ben je sneller klaar.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:29

Effy schreef:
PrinCessRomy schreef:
ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.

Mensen die hun katten niet laten helpen en meerdere malen per jaar een nest hebben, doen ook aan een vorm van dierenmishandeling. Zo'n kat is geen fokfabriek. Ze volgen hun natuurlijke drang en paren, maar dat wil niet zeggen dat het gezond is voor zo'n beest om meerdere malen per jaar uitgewoond te worden door een nest kittens...

True, helemaal met je eens dat het geen wandelende fokmachine's zijn, mijn katten hebben nooit meerdere malen per jaar een nestje gehad (kan dat trouwens zo snel achter elkaar?)
maar om nou achter me katten aan te rennen buiten om de katers ervan weg te slaan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:31

Niet achter je katten aanrennen, gewoon binnenhouden en zorg dragen voor anticonceptie, in welke vorm dan ook. Is echt niet moeilijk hoor... echt niet!

En ja, een poes kan binnen een paar weken na de bevalling opnieuw krols worden en opnieuw zwanger worden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:32

Babsiej schreef:
Dus je bent EN te beroerd om ze te laten helpen, EN je doet ze EXPRES naar buiten ? EN nog eens de kattenpil vergeten ?

en dat basseer jij op? wij doen ze naar buiten omdat onze katten vrijheid mogen dit heeft niets te maken met katten fokken want anders waren de geholpen katten wel lekker binnen opgesloten, ze gaan van jongs af aan naar buiten en ga dat niet ineens stoppen. Ik hoef helemaal geen nestje, waarom? we hebben toch genoeg katten en houden ze zelf niet eens, als ik een nestje o zo graag wilde had ik er wel 1 gehouden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:40

PrinCessRomy schreef:
Babsiej schreef:

en dat basseer jij op? wij doen ze naar buiten omdat onze katten vrijheid mogen dit heeft niets te maken met katten fokken want anders waren de geholpen katten wel lekker binnen opgesloten, ze gaan van jongs af aan naar buiten en ga dat niet ineens stoppen. Ik hoef helemaal geen nestje, waarom? we hebben toch genoeg katten en houden ze zelf niet eens, als ik een nestje o zo graag wilde had ik er wel 1 gehouden.

En dat is nou net wat het IMO zo erg maakt: dat je het zelf niet eens WILT!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:44

wat? ze opsluiten binnen? dan krijsen ze de hele boel bij elkaar we hebben een paar keer t luikje dicht moeten doen vanwege een kater die bij ons even kwam theeleuten, dit was echt geen succes zoals ik al eerder gezegd heb, ze word overigens geholpen als de kittens weg zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:46

Nee, ik bedoelde dat je geen nestje wilde...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:54

Ik ga ze heus niet verzuipen of in een vuilniszak stoppen hoor als je dat soms denkt ze worden gewoon gevoerd, krijgen aandacht om mak te worden, worden zindelijk gemaakt, en de hele mikmak, maar het had van mij niet gehoeven, we wisten t ook niet totdat ze errug rond begon te worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:58

PrinCessRomy schreef:
Ik ga ze heus niet verzuipen of in een vuilniszak stoppen hoor als je dat soms denkt ze worden gewoon gevoerd, krijgen aandacht om mak te worden, worden zindelijk gemaakt, en de hele mikmak, maar het had van mij niet gehoeven, we wisten t ook niet totdat ze errug rond begon te worden.

En geënt en ontwormd?

Mijn katten gillen ook wel eens de boel bij elkaar (vooral als er 1 krols is). Heb ik nou eenmaal voor gekozen, maar mij bij komen ze niet buiten. Nouja, alleen in de afgezette tuin.
Overigens krijst mijn dochter ook wel eens de boel bij elkaar, maar die heb ik tot op heden nog niet buiten gezet daarom....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:02

en dat baseer ik op dingen die jij zegt. Jij geeft de pil niet op tijd, schopt ze dus naar buiten als ze krols zijn, ja dan gaan ze gillen doen ze hier overigens ook hoor tijdens de krolsheid, maar NO WAY dat ze dan buiten komen.

JIJ bent het die vergeet de pil op tijd te geven.

JIJ besluit dat dit niet ernstig genoeg voor ze is, en wil ze niet laten helpen.
Test je wel eens op felv/fiv? (als je uberhaubt al weet wat t is)

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:19

wat kunnen sommige mensen hier ontzettend overdrijven zeg..
ik heb ook besloten dat mijn poezen pas worden gecastreert als ik er geld voor heb
ze hebben een ontzettend mooi leven en zullen nooit in het asiel belanden maar dat is in dit topic niet van belang
want ik mishandel ze door een nestje te laten komen.
de kittens huppelen hier vrolijk rond en hebben de zekerheid dat ze ook niet in het asiel terecht komen.
ik ben allergisch en heb volgens marktplaats een goede reden om ze allemaal weg te doen,
maar dit doe ik niet omdat ik meer om mijn beestjes geef dan mijn snot neus.
wanneer er iets mis gaat met mijn poezen en ze een DA nodig hebben (wat nog nooit in voorgekomen) kan ik altijd op iemand terug vallen,
maar ik vind het belachelijk om diegene nu te vragen om geld voor de castratie, en daar mishandel ik mijn dieren echt niet mee.
dat ze geen stamboom hebben voelen ze niets van,
wanneer ze die wel zouden hebben gehad hadden ze het zelfs waarschijnlijk zwaarder gehad,
want dan mochten ze helemaal nooit naar buiten.
die van mij zitten nu aan de pil,
zodra ik het geld heb om ze te helpen (zodra ik dus geld over heb na de boodschappen) zal het ook echt wel gebeuren.
en Babsiej... felv/fiv?? zet het eens in een nieuw topic en kijk hoeveel mensen wel weten wat het is..
en vraag dan ook gelijk hoeveel mensen hun katten laten inenten..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:24

Op ZICH is het niet eens een heel erg groot probleem om kittens te krijgen zegt niemand hier ook.

Maar doe het dan goed, test idd van te voren zeker als ze buiten komen, laat ze 13 weken bij de moeder, doe goed ontwormen 2x inenten en liefst meteen ook al chippen. Maar daar heeft men blijkbaar allemaal geen zin in, of geen geld voor. Want nee als je een nestje goed doet maak je er verlies op , en DAT is het punt, het lukraak bij elkaar fokken geen idee of je met een gezonde of een zieke kat fokt, das niet belangrijk, als je de centjes zelf maar in je zak houdt.

En als ik in een kattenfokker topic open wat felv/fiv is weet ik zeker dat iedereen het mij kan vertellen. Niet iedereen hoeft dit te weten namelijk, als je nooit een nestje fokt is het niet zo van belang, mits medische redenen uitgesloten blijven.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:46

na dit nestje gaat onze laatste vruchtbare kat onder het mes.
we willen geen kittens meer.
en de kat vermagerd heel erg, en dat wil ik al helemaal niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:51

Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij de DA heb je ook vaak "gratis steriliseren-dagen" of voor de helft van de prijs. Misschien een idee om daar eens over na te denken?

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:54

Cayenne schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij de DA heb je ook vaak "gratis steriliseren-dagen" of voor de helft van de prijs. Misschien een idee om daar eens over na te denken?

Klopt, die dagen hebben wij hier ook.
Ik vindt sowieso dat als je niet eens het geld hebt om je kat te laten helpen dat je geen dieren in huis moet nemen.
Wat als je kat heel erg ziek wordt? Blijkbaar hebben ze dan ook geen geld om naar de dierenarts te gaan met hun zieke kat.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:58

brenda21 schreef:
Cayenne schreef:

Klopt, die dagen hebben wij hier ook.
Ik vindt sowieso dat als je niet eens het geld hebt om je kat te laten helpen dat je geen dieren in huis moet nemen.
Wat als je kat heel erg ziek wordt? Blijkbaar hebben ze dan ook geen geld om naar de dierenarts te gaan met hun zieke kat.

Bij ons hebben ze die dagen niet meer..
Zelfs niet elke dierenarts heeft áctieperióde's'

13 weken kittens bij de moeder laten vind ik voor de moeder niet juist
de kittens nemen op die leeftijd alleen maar veel te veel van de moeder
vooral met grote nesten verdwijnt de moeder gewoon onder de kittens tijdens het drinken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 01:46

wat een BULsucker

met 13 weken drinken ze amper , zuigen iets max 1 x per dag
einde dag , lekker op hun gemak , in vertrouwde houding inslaap vallend

met 13 weken mogen ze van mamma niet eens meer zoveel drinken
en heeft mamma allang laten zien dat water drinken ook goed is
en eten katten voer(door ons gegeven cq klaar gezet in een bakje , en mamma krijgt in die periode ook meer ! en aangepast voedsel om idd overbelasting van lijf tegen te gaan )
en thuisgekomen met muisjes en vogeltjes
(dat doet onze "mamma vanaf een week of 5/6 erg jammer voor ons en
de vogeltjes ..en "redden"dan de ondertussen met een hartaanval verdwaasde vogeltjes ..maar dat haalt mamma 2 weken later wel weer in
heeft de ervaring ons geleerd )om te laten zien en te oefennen

met 13 weken zijn ze allang zindelijk , ook door mamma verteld overigens ,.., klimmen ze niet in de gordijnen of weet ik veel wat voor onzin
wel in de bomen , dat heeft mamma namelijk aan ze geleerd
ook hoe ze er weer uit moeten komen

nageltjes scherpen aan een bast of krappaal
nog nooit een jong in de bank zien hangen

bij ons blijven de kittens 12 weken
en hoeven daar zelf helemaal niks aan te doen

behalve het menselijke ingrijpen ..
maw ontvlooien(tegen die tijd 2x ) , ontwormen(1e keer via mamma melk 2e keer direct ) en 1e enting 2e en vervolgende is aan nieuwe eigenaar

wij hadden onze poezen braaf aan de pil en nee niet vergeten
"helaas"heeft het bij 1 poes dus niet mogen baten en deze heeft nu 4 jongen
welke wij voor de geboorte al kwijt waren

onze da heeft ook geen zgn "actie"dagen
de 2 nog niet "geholpen" katten worden vd zomer gecastereerd
dat was voor dit nestje al gepland
en nee geld is bij ons wel niet aanwezig maar niet de reden voor dat tjidstip

uit ervaring vind ik 13 weken helemaal niet rot
de meeste mensen willen de jonkies niet zo lang houden
maar als je ze wel langer laat bliven krijg je geestelijk en lichamelijk sterkere jongen welke gewoon zindelijk en lief van nest naar nieuw huis gaan , zonder
onnodig ingrijpen van ons

me godweet hoe je erbij komt dat dat niet goed zou zijn

denk je echt dat in de natuur de mamma de jongen met 5 a 6 a 7 weken
het nest en omgeving uit gooit??????

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:59

Annemariet schreef:
Onze kat is vorige week maandagavond doodgereden.
Omdat we een nog een kat hebben, die moet wel gezelschap hebben.
Dus hebben we vandaag een kitten gereserveerd bij de dierenambulance.
Deze kittens waren in een vuilniszak achtergelaten bij een bushalte...Om te jánken vind ik dat!

Wij laten onze poezen na een half jaar steriliseren, juist om de reden omdat er zo ontiegelijk veel katten/ kittens zijn.
Waar ik wel van kan kotsen is dat mensen wel kittens nemen (niet de moeite nemen om de poes te steriliseren) om ze vervolgens te verzuipen/ te dumpen/ in te slapen!

Dit vind ik ook! als je ervoor kiest je poes niet te sterriliseren moet je wel ervoor zorgen dat ze gewoon geplaatst worden!
Maar verder vind ik het ieders eigen keus, en ook katten eigenaren zouden het moeten doen en niet denken wij zitten niet met
het probleem!

Flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:08

Waar ik me aan irriteer is dat mensen hun Katers niet laten castreren! Mijn Poezen zijn beide gesteriliseerd, vervolgens gaan ze naar buiten en worden ze nog lastig gevallen door een overgefrustreerde Kater die even niets kan vinden... Grote kans dat deze katers nog kattenziektes bij zich hebben. bv Fel/Fiv. (=kattenleukemie en kattenaids) is overdraagbaar...

Misschien een tip voor de mensen die hiervan nog niet op de hoogte waren, de kattenpil is een zeer omstreden anti-conceptie middel bij katten (alle soorten kanker kunnen ze hiervan krijgen). Als je geen nestje meer wilt kan je het beste je poezen laten steriliseren.. het kost een hoop geld, maar dat weet je als je een poes neemt.
Laatst bijgewerkt door Flurry op 17-05-07 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:14

ik ken ook zo iemand die heeft ook steeds nestjes nou is 1 kater gecastreerd.
en 2 vrouwtjes hebben nestjes en die vader van die nestjes is hun vader natuurlijk maar ook hun broer.
en hun hebben nu ook een verminkt katje die is achter verlamd en ze poten staan gekruist.
zo zielig he. maar binnenkort gaat nog een mannetje geholpen worden en de vrouwtjes ook als ze weg mogen een dagje bij de jjonkies vandaan.
maar 1 moeder die nueen nesje heeft mocht nog niet geholpen worden zei de DA maar heeft nu wel een nestje, dat vind ik ook raar.

elke kat moet gewoon geholpen worden. er is te veel veel te veel.
en als je een kat of hond of ander beest neem neem dan uit het asiel, die hebben recht op een liefdevol huis, en snel ook. niet dat ze een paar jaar zitten

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:17

nickyu schreef:
wat een BULsucker

met 13 weken drinken ze amper , zuigen iets max 1 x per dag
einde dag , lekker op hun gemak , in vertrouwde houding inslaap vallend

met 13 weken mogen ze van mamma niet eens meer zoveel drinken
en heeft mamma allang laten zien dat water drinken ook goed is
en eten katten voer(door ons gegeven cq klaar gezet in een bakje , en mamma krijgt in die periode ook meer ! en aangepast voedsel om idd overbelasting van lijf tegen te gaan )
en thuisgekomen met muisjes en vogeltjes
(dat doet onze "mamma vanaf een week of 5/6 erg jammer voor ons en
de vogeltjes ..en "redden"dan de ondertussen met een hartaanval verdwaasde vogeltjes ..maar dat haalt mamma 2 weken later wel weer in
heeft de ervaring ons geleerd )om te laten zien en te oefennen

met 13 weken zijn ze allang zindelijk , ook door mamma verteld overigens ,.., klimmen ze niet in de gordijnen of weet ik veel wat voor onzin
wel in de bomen , dat heeft mamma namelijk aan ze geleerd
ook hoe ze er weer uit moeten komen

nageltjes scherpen aan een bast of krappaal
nog nooit een jong in de bank zien hangen

bij ons blijven de kittens 12 weken
en hoeven daar zelf helemaal niks aan te doen

behalve het menselijke ingrijpen ..
maw ontvlooien(tegen die tijd 2x ) , ontwormen(1e keer via mamma melk 2e keer direct ) en 1e enting 2e en vervolgende is aan nieuwe eigenaar

wij hadden onze poezen braaf aan de pil en nee niet vergeten
"helaas"heeft het bij 1 poes dus niet mogen baten en deze heeft nu 4 jongen
welke wij voor de geboorte al kwijt waren

onze da heeft ook geen zgn "actie"dagen
de 2 nog niet "geholpen" katten worden vd zomer gecastereerd
dat was voor dit nestje al gepland
en nee geld is bij ons wel niet aanwezig maar niet de reden voor dat tjidstip

uit ervaring vind ik 13 weken helemaal niet rot
de meeste mensen willen de jonkies niet zo lang houden
maar als je ze wel langer laat bliven krijg je geestelijk en lichamelijk sterkere jongen welke gewoon zindelijk en lief van nest naar nieuw huis gaan , zonder
onnodig ingrijpen van ons

me godweet hoe je erbij komt dat dat niet goed zou zijn

denk je echt dat in de natuur de mamma de jongen met 5 a 6 a 7 weken
het nest en omgeving uit gooit??????

pfff dit is pas onzin...
net of je met kittens van 13 weken niet zult zien dat ze in de bank gaan hangen..
de kittens van 4 weken doen het hier nu al,
wanneer zal moeders ingrijpen?
en niet meer drinken in die weken??
ik heb hier een kitten uit het vorige nest en als die de kans krijgt drinkt ze nog!
ze heeft zowiezo bijna 4 maanden nog wel iets gedronken
en wat het zindelijk maken betreft,
ik heb moeders geen kittens uit hoekjes zien halen om ze op de bak te zetten,
dat heb ik zelf gedaan,
en binnen een paar dagen waren ze allemaal zindelijk,
daar waren geen 13 weken voor nodig.
als ik je verhaal zo lees krijg je perfecte katten als je het zo doet,
en heb ik blijkbaar een waardeloze moederpoes