Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:08

Vanochtend na een klein rondje in de regen een leuke bak gemaakt voor Freek.

Afbeelding

Het lijkt trouwens heel veel, maar het is echt een mini voerbakje :')

Leo

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:59

Ziet er goed uit!!

Fitz had vandaag weer zijn toppl:
Afbeelding
Met kvv,groentemix, een theelepeltje cottage cheese, een sardientje uit blik en nog een klein beetje (3/4 theelepel) IJslands zeewier en half theelepeltje bijenpollen.

Van de week had hij deze:

Afbeelding
KVV, groene groentemix, geitenyoghurt met een beetje pink pitaya, gebakken paddestoelen, eetlepel cottage cheese en besjes.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:09

Vindt die laatste zo een mooie bak!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:38

Afbeelding
Ook maar weer een fotootje :D

Stitch ook gevonden :+

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:49

Leuk die stitch!

Mijn recentste creaties :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:08

Wat een mooie bakken zeg!

Ik heb net behoorlijk wat besteld aan lekkere dingen voor Meeko, maar ineens eet hij niet zo graag meer. :\

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:21

Mooie bakken dagahra!

Hier vandaag een bestelling binnen gekomen *\o/*
Juist blij met de kleine potjes, met met 1 medium hond komt het niet zo snel op.
Afbeelding

Ik had ook nog een insectenbotje besteld, die vond ze erg lekker :j
Afbeelding

En dan vanavond in de ufo likmat: hart & pens, met als toppings: pre/probiotica, groente mix, fruit mix, wortelsoep, brandnetel, runder broth (alleen beetje jelly inmiddels) en durf het bijna niet te zeggen … paardenmeel :+
Die kreeg ik er gratis bij en anders ook zonde. Maar ik probeer vaak konijn en paard te weren :P
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:32

Wat een mooie bakken komen er weer voorbij <3

@Leo wat vindt Fitz van de paddenstoelen? Ik had een keer bottenbouillon gemaakt met paddenstoelen (geen champignons uiteraard) en had toen de paddenstoelen aan de honden gegeven toen de bouillon getrokken was, maar ze vonden het maar een gekke textuur volgens mij :=

@Dagahra zo leuk altijd die vrolijke bakken <3

@Hettieheks leuk met de Stitch! Is dat van die jelly?

@Taifoen das een flinke bestelling :D leuk!! Wij hadden ook insecten koekjes om te proberen, ze vonden ze ook erg lekker!

Ik had maar een kleine bestelling, naast deze potjes ook nog een potje gedroogd fruit, wat worstjes en insect koekjes.
Potjes zijn gedroogde banaan + banaan granulaat (proteïne wordt beter opgenomen in combinatie met banaan, voor Appa’s spieren :+ ) en had een potje paarden vleesmeel gratis gekregen.

Afbeelding

<3
Afbeelding

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 00:02

Jaa dat is inderdaad met de Jelly. Je ziet het alleen niet heel duidelijk zie ik nu zelf terug :+ Er staat weer wortelsoep op het programma, dat is voor de volgende keer in de stitch.
Of iets anders leuks, had mijn zoon ook beloofd dat, als ik klaar ben met mijn webinar, hij lekkers voor de honden mag maken. Nog even en het hele gezin is toch nog besmet met enrichment :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 00:03

Er komt weer heel veel leuks voorbij! :D

Leo, toen ik nog in de dierenwinkel werkte hadden ze alleen nog groene/oranje/blauwe Toppl. Vind dat ze tegenwoordig zoveel toffe kleurtjes hebben! En die Westpaw mat is ook enorm tof.

Haha Hettieheks, nog meer Stitch :D Is ook wel echt een leuk vormpje.

Tof Dagahra! Zijn die paarse vloeistoffen dat nieuwe product van Kwispelenrelax & Nutriboom?

Heerlijk Taifoen, ik voer ook gewoon paard hoor := Ben zelf vegetariër sinds ik acht ben, maar dat zijn de honden nou eenmaal niet. De Ufo blijft ook tof, vind het ook wel makkelijk dergelijke bakken te hebben die snel/makkelijk vullen zijn en toch meer uitdaging voor de hond.

Warboel die tweede foto <3 Ben benieuwd naar jullie creaties!

Hier beetje saai op bakkenfront. Bandhu heeft wat last van zijn darmen door de pijnstillers en die zijn we ook wat minder gaan voeren omdat hij door die gescheurde kruisbanden natuurlijk stil is komen te liggen. Elmo mocht wel wat aankomen, maar eet momenteel the bare minimum en had vanochtend ook ineens buikpijn. Heeft hij echt maar heel zelden. Dan wil hij alleen maar knuffelen, zo zielig is hij dan. Gelukkig inmiddels een volle bak gegeten en weer helemaal het mannetje :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 03:47

Ik haal dinsdag Jeppe op, mijn puppy.

Vandaag belandde er bij de petsplace ook zomaar weer een likmat in mijn mandje XD
Dus nu heb ik een ufo, woble, likmat van lickimat. En ik heb nog een zonnebloem snuffelmat.
Maar wil elke keer nog zoveel meer leuks kopen xD Maar laat ik eerst de hond maar ophalen bij de fokker :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:02

Eloya schreef:
Ik haal dinsdag Jeppe op, mijn puppy.

Vandaag belandde er bij de petsplace ook zomaar weer een likmat in mijn mandje XD
Dus nu heb ik een ufo, woble, likmat van lickimat. En ik heb nog een zonnebloem snuffelmat.
Maar wil elke keer nog zoveel meer leuks kopen xD Maar laat ik eerst de hond maar ophalen bij de fokker :P

Haha ik weet uit ervaring dat dat meer leuks erbij halen wel goed komt :)) dit is in ieder geval super leuk om mee te starten! Veel plezier dinsdag <3

Hettieheks schreef:
[ [url=m/wsN2Tb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook maar weer een fotootje :D

Stitch ook gevonden :+

Super leuk weer! Eten ze de yelly graag? :D

Dagahra schreef:
Leuk die stitch!

Mijn recentste creaties :D
[ [url=m/eVyljg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A2PE8M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GmDcGo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/51XED1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo lekker kleurrijk! Heel mooi!

Warboel schreef:
Wat een mooie bakken komen er weer voorbij <3

@Leo wat vindt Fitz van de paddenstoelen? Ik had een keer bottenbouillon gemaakt met paddenstoelen (geen champignons uiteraard) en had toen de paddenstoelen aan de honden gegeven toen de bouillon getrokken was, maar ze vonden het maar een gekke textuur volgens mij :=

Hij moest even wennen maar vindt het nu fantastisch! Ik bak ze even in geiten ghee en dan ruiken ze heerlijk. Hij eet het standaard als eerste op nu.

@Hhilde ik ben idd zo benieuwd met welke kleur(en) Westpaw nog gaat komen! De rode ben ik echt heel blij mee idd.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:07

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:07

Ze vinden de Jelly heerlijk! Vooral de Berner.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:01

@ Eloya: volgende dinsdag al?! Dat gaat snel.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 01:53

@Lukasje, ja komende dinsdag.
Dus nog minder dan 3 dagen <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:30

@ Eloya, ik stuur je even een pb, anders vervuil ik hier het leuke topic.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:17

Hettieheks schreef:
Ze vinden de Jelly heerlijk! Vooral de Berner.

Leuk! Misschien toch ook maar eens proberen :D

@Eloya nog 2 nachtjes slapen :):)

——

De honden hebben vandaag weer op de renbaan gelopen, dus dan krijgen ze geen ontbijt (alleen een paar brokjes- meer krijgen ze last van). Toen we thuiskwamen gelijk lekker eten voor ze gemaakt. KB Multi Mix, en een shake van bottenbouillon, rijst proteïne, gedroogde banaan poeder en geitenmelkpoeder. Dan ook nog wat stukjes gedroogde banaan en wat gedroogd fruit mix over hun eten. Door de banaan wordt de proteïne beter opgenomen.
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:05

Ik kom ook graag meelezen! En ik heb meteen een vraag als dat mag. Mijn hond heeft afgelopen januari enorm last van maagzweren gehad. Echt enorme pijnen heeft hij gehad. De dierenarts heeft aan dat vet niet goed is voor zijn maagzweren. Iemand die hierin advies kan geven? We geven hem nu royal canin 12+ ivm dat het zo makkelijk mogelijk te verteren is. Hij is afgelopen januari 9 jaar geworden. Hij blijft heel erg gevoelig op z'n buik. De laatste weken ging het erg goed, maar de afgelopen week heeft hij toch weer wat ongemak. Kan ik dit met groentes enzo meer voorkomen als met 'gewoon voer'?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:01

Bij honden weet ik niet wat specifiek zou helpen als voer, maar beschermlaag in de vorm van iets met structuur van vla/dikke kwark helpt bij paarden, zelfde princpe zou bij honden moeten werken.
Misschien dus in 2 stappen voeren? Iets wat laagje legt en dan pas brokjes?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:20

idylle schreef:
Ik kom ook graag meelezen! En ik heb meteen een vraag als dat mag. Mijn hond heeft afgelopen januari enorm last van maagzweren gehad. Echt enorme pijnen heeft hij gehad. De dierenarts heeft aan dat vet niet goed is voor zijn maagzweren. Iemand die hierin advies kan geven? We geven hem nu royal canin 12+ ivm dat het zo makkelijk mogelijk te verteren is. Hij is afgelopen januari 9 jaar geworden. Hij blijft heel erg gevoelig op z'n buik. De laatste weken ging het erg goed, maar de afgelopen week heeft hij toch weer wat ongemak. Kan ik dit met groentes enzo meer voorkomen als met 'gewoon voer'?

Wat naar joh! Ik zou je daar niet zomaar een advies over durven geven.

Zelf heb ik toen dat nodig was een orthomoleculair therapeut ingeschakeld. En dat was echt een eye opener! Heel erg veel aan gehad. Ze kijken echt naar het gehele plaatje.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:49

Oei echt naar.. ik durf zoiets ook niet aan qua advies, daarvoor zit ik nog te vroeg in mn opleiding. Ik zou idd zoals Hettieheks zegt advies inwinnen bij een integraal of orthomoleculair therapeut.
Ik denk namelijk wel zéker dat hij met voeding ondersteund kan worden hier in!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:17

Een orthomoleculair therapeut heb ik nog nooit van gehoord, maar meteen even op Google gezocht en een online therapeut gevonden. Heb daar een mailtje heen gestuurd. Heel erg bedankt!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:30

Dagahra schreef:
Ik heb mij vandaag ook weer vermaakt :D

[ [url=m/uWSXOj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lnhrbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RGYbUj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f6IJW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zit hier allemaal in? Ziet er echt prachtig uit!

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:01

Toffe bakken weer!
Wij hebben ook onze eerste bestelling gedaan bij ODE; bramen en banaan, schapenvet met knoflook, zalmolie, vleesmeel en nog het een en ander om te kluiven. Alles al uitgeprobeerd en valt goed in de smaak.. blijft jammer dat de foto upload op bokt het bij mij niet doet haha

idylle schreef:

Ik kan je hier eventueel wel mee helpen, je mag altijd een pb sturen!