Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:38

Volgens mij kan het echt dat het asiel het dier daar terug uitzet na 2 weken.
In het asiel waar ik werkte konden angstige katten maanden tot jaren tot soms inslapen wachten op een adoptieplek.
Zelfs als we ze gratis weggaven als erfkat,kwam er amper tot geen reactie op,want ook erfkatten moet je eerst ergens enoge tijd vast kunnen houden met eten tot ze blijven,en een volwassen kat is daar een stuk moeilijker in dan bv een kitten.

Daarnaast weten ze nu dat de kat een thuis had/heeft,mss willen ze nu gewoon proberen om de gemaakte kosten te recupereren,indien niet is loslaten voor hun de goedkoopste oplossing hoor.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:39

Jeetje wat een topic....

Ik begrijp je volkomen hoor TS!
Als het mij was overkomen had ik ook echt niet een rekening betaald. Prima als ze denken een zwerfkat op te pikken, prima als ze die vervolgens meenemen omdat ze bij het vangen geen chip af kunnen lezen (of hebben ze dat wel gedaan en de kat alsnog meegenomen TS?)
Maar als ze er dan achter komen dat er gewoon een eigenaar is, dan vind ik het niet oké om dan kosten in rekening te brengen. Hoort bij het risico van het vak vind ik.

Ik ben erg benieuwd wat voor reactie je krijgt TS, zou toch verwachten dat die er vandaag wel zou moeten komen.
Mocht deze negatief voor jou uitvallen dan zou ik persoonlijk doen wat mijn pa altijd doet bij klanten die niet betalen:

Lunchbakje en kattenvervoerbakje mee naar het asiel en daar net zo lang blijven zitten totdat je de kat mee krijgt. Dan vinden ze het op een gegeven moment toch wel erg ongemakkelijk worden kan ik je vertellen.

senna21

Hoe boos sommigen zich kunnen maken op basis van (eigen) speculaties en aannames.
Soap...
Hopelijk komt er snel een oplossing. Denken lost niets op zonder duidelijke, open communicatie en actie.
Pluk de dag en geniet ervan.

Cer

Alane schreef:
@Cer: wat jij doet is de TS soort van veroordelen op basis van jou aannames dat het ook anders zou kunnen zijn dan de TS verteld.

Niet helemaal...
ik stel alleen dat TS het wellicht nogmaals kan proberen bij een andere medewerker of hogerop (dat staat er nu voor de 6e keer geloof ik).

Dit in tegenstelling tot een aantal anderen die op basis van 1 telefoontje menen dat TS met vrienden, met de TV, met een advocaat en zo nog meer, haar gestolen kat terug moet eisen.
En dit lijkt mij persoonlijk wat overdreven in dit stadium...

Citaat:
Ik oordeel op wat de TS schrijft, vermoed een hoop anderen ook.

Ik ook, en daarop raadde ik aan om het gewoon nog een keer te proberen en geen acties te ondernemen op basis van 1 gesprek met iemand die zich misschien vergist heeft..

Ik kan nergens op internet trouwens vinden dat een asiel een gechipte kat inneemt en houdt.. wel ongechipte dieren... maar goed, dat zegt niet alles.
Als het echt zo is dat een asiel willens en wetens eigendom vangt en terug laat kopen, dan is er iets niet helemaal goed, maar ik kan mij dat in dit stadium met de informatie die ik nu heb, nog niet voorstellen.. Maar misschien ben ik te goedgelovig.. :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:39

marleen_usar schreef:
Openbaar vervoer?

Ja dat hebben we hier zeker. Als ik eerst anderhalve kilometer wandel naar de dichtstbijzijnde gammele buurtbus. Geen idee waar dat ding allemaal heenrijdt. Neehoor ik heb gemaild en ik wacht het af. Ik heb al gezegd dat ik niet ga betalen en verder is het nu aan hen om te reageren. Misschien zijn ze aan het nadenken ofzo

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:41

DatBenIkNou schreef:
Ik weet echt niet beter dan dat dit gewoon de regels zijn? Iemand sprak over een 'fout' van het asiel? Maar als gebeld worden over een kat die ergens rondzwerft dan halen ze die open de eigenaar betaald de kosten. Is gewoon een standaard regel die bijna overal in Nederland zo is?

Lekker idiote regel dan.
betalen voor je eigendom.
Dat kunnen ze wel zelf zo verzinnen, maar vraag me toch echt af of het mag.

Er is geen verplichting een kat op eigen erf te houden dus waarop baseren ze het dan dat het terecht is geld te vragen voor een kat met eigenaar die in zijn eigen straat liep?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:44

Dorine92 schreef:
marleen_usar schreef:
Openbaar vervoer?

Ja dat hebben we hier zeker. Als ik eerst anderhalve kilometer wandel naar de dichtstbijzijnde gammele buurtbus. Geen idee waar dat ding allemaal heenrijdt. Neehoor ik heb gemaild en ik wacht het af. Ik heb al gezegd dat ik niet ga betalen en verder is het nu aan hen om te reageren. Misschien zijn ze aan het nadenken ofzo

Al moest ik op m'n blote knieën kruipend. Maar mijn kat zou geen dag langer dan noodzakelijk in een hokje in een asiel blijven zitten. Bah, lekker belangrijk die paar tientjes of wie er in z'n recht staat!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:45

Je zou haast bijna een rekening opstellen voor hun TS, met de dingen die jij moet doen omdat de kat er nu niet is en km+ tijd vergoeding voor daar heen te gaan.

Ik begrijp je nog steeds volkomen :j

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:47

Sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen... maar heb je geen foto's als bewijs?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:48

Movement schreef:
Sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen... maar heb je geen foto's als bewijs?

Bewijs voor wat? De meeste mensen zien geen reden om de feiten zoals die voorliggen te betwijfelen.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:50

Ashleytjuhh schreef:
Je zou haast bijna een rekening opstellen voor hun TS, met de dingen die jij moet doen omdat de kat er nu niet is en km+ tijd vergoeding voor daar heen te gaan.

Volgens mij heeft TS nog geen enkele investering gedaan hoor :?

:') oh Cowboy55... sorry dat ik over de "feiten" begon hoor... ik snap dat het gevoelig ligt. Althans, zo lijkt het uit je laatste bericht..

Een foto is geen bewijs denk ik, een chip wel.
De kat heeft een chip zegt TS.
Het enige dat ik kan vinden is dat een ongechipte kat vergoed moet worden, en een gechipte kat wellicht niet. Dus ik hoop voor TS dat ze er nog uitkomt met het asiel.
Ongeacht de kwalijke 'feiten'... :j

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:50

Movement schreef:

Bewijs dat kat haar eigendom is bedoel je? De chip staat geregistreerd. Er is ook geen discussie of de kat wel/niet in eigendom van TS is....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:51

Dorine92 schreef:
marleen_usar schreef:
Openbaar vervoer?

TS:
Je kunt ook (dit hadden anderen ook aangegeven) bij juridisch loket navragen. Ik weet niet of zij daadwerkelijk wel of niet in hun recht staan met het claimen van betaling

Movement: hoe bedoel je precies, foto's aandragen? Van TS en kat wordt moeilijk, en vanw de kat in het asiel zie ik het nut niet zo van in (want dat verandert de zaak lijkt me niet?)
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-01-18 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:52

Dorine92 schreef:
marleen_usar schreef:
Openbaar vervoer?

Of ze zijn te druk met dieren verzorgen om de mail te lezen.
Hier duurde het ook anderhalve week voor ik een reactie kreeg op mijn mailtje naar het asiel.
Ze zijn nu eenmaal niet over bezet en kantoorzaken hebben daar niet de eerste prio.
Misschien niet correct, maar als je echt een oplossing wilt zou ik toch wat meer actie ondernemen.
Gewoon je verhaal doen. Zonder al te veel emotie en met begrip voor hun situatie.
Uiteindelijk hebben ze daar ook het beste voor met je dier. En het asiel hier geeft zelf aan dat ze een dier veeeel liever bij een baasje zien dan bij hun in het hok.

Nessa

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:54

Ok duidelijk. TS trekt haar handen er vanaf.
Ze gaat de kat NIET halen. Ze wacht tot asiel op knietjes de kat komt brengen.

TS: de kat ben je kwijt als je geen actie onderneemt. Bel desnoods elke dag. Vraag naar de baas, niet naar een medewerker. Maar goed, neem aan dat je dat zelf ook had kunnen bedenken.
Denk dat je moet accepteren dat je de kat kwijt bent. En duimen en hopen dat ze hem alsnog gaan uitzetten en niet een nieuw baasje gaan zoeken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:55

Dorine92 schreef:

En wat als ze niet reageren?

Kijk ik begrijp het gedeeltelijk hoor, hoewel ik niet vind dat asiel fout zit.. asiel wordt gebeld over wilde kat.. asiel vangt kat.. asiel leest chip uit.. hé! Hoort baasje bij, deze zal vast blij zijn! Wij hebben uw kat gevonden! (Zo gaat het natuurlijk meestal).

Maar wat als asiel nu niet terug mailt? Dan laat je m lekker daar? Vind je dat dan ook niet een beetje sneu?
En ga je dan een andere muizenvanger halen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:57

Nessa schreef:
Ok duidelijk. TS trekt haar handen er vanaf.
Ze gaat de kat NIET halen. Ze wacht tot asiel op knietjes de kat komt brengen.

Oh? Alleen dat weet ik zelf nog niet?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:57

ARCTN schreef:
Movement schreef:

Bewijs dat kat haar eigendom is bedoel je? De chip staat geregistreerd. Er is ook geen discussie of de kat wel/niet in eigendom van TS is....

Ja dat bedoel ik... wat raar dan als ze weten dat deze van Dorine is en ze hem niet mee krijgt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:58

Dit loopt pas sinds gisteren- ts heeft telefonisch contact gehad en gemaild.

Misschien even de tijd geven aan het asiel om te reageren...

Edit: Movement, foto's zijn ook niet altijd sluitend bewijs- anders zou ik kunnen beweren dat ik de eigenaar van mijn vorige pony ben
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-01-18 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:59

Dorine92 schreef:
marleen_usar schreef:
Openbaar vervoer?

hier zeg je toch echt dat de stap aan hun is
tja... en op een mail wachten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:00

Nessa schreef:
Dorine92 schreef:

hier zeg je toch echt dat de stap aan hun is
tja... en op een mail wachten

het is een asiel, de mail ligt er nog geen dag. Soms moet je een instantie de tijd gunnen te reageren

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 17:01

IMJ schreef:
Dorine92 schreef:

En wat als ze niet reageren?

Kijk ik begrijp het gedeeltelijk hoor, hoewel ik niet vind dat asiel fout zit.. asiel wordt gebeld over wilde kat.. asiel vangt kat.. asiel leest chip uit.. hé! Hoort baasje bij, deze zal vast blij zijn! Wij hebben uw kat gevonden! (Zo gaat het natuurlijk meestal).

Maar wat als asiel nu niet terug mailt? Dan laat je m lekker daar? Vind je dat dan ook niet een beetje sneu?
En ga je dan een andere muizenvanger halen?

Tot daar toe zit het asiel ook niet fout. Alleen het stukje "en de rekening van deze actie is voor u" heb ik problemen mee.
Wat ik ga doen als het asiel niet terugmailt weet ik nog niet.
Oh wacht.. dat weet ik inmiddels wel. Dat heeft Nessa net verteld namelijk. Ik wacht tot het asiel de kat op knietjes komt brengen :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 17:02

khirshanta schreef:
Dit loopt pas sinds gisteren- ts heeft telefonisch contact gehad en gemaild.

Misschien even de tijd geven aan het asiel om te reageren...

Haha ja bokt heeft haast. Ik niet. Ik wacht even af op de mail. Dan heb ik de communicatie zwart op wit

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:04

Ashleytjuhh schreef:

Ik niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:04

maar in dit geval is het: hoe langer het duurt hoe duurder het wordt.
Normaal gesproken wordt er na 2-3 dagen een kat geënt en ontwormt.

want wat doe je dan? als ze je hem echt niet meegeven zonder te betalen?
kosten lopen alleen maar op zo.