facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:50

Omdat jij elke keer die rassen erbij haalt
Herder x labrador is geen zuivere he Een vd ouders kan wel wat agresiever geweest zijn

En juist omdat er te weinig word gecontroleerd en er geen duidelijke cijfers zijn moet dit vele male strenger gecontroleerd worden
En al moeten de goede dan onder de kwade lijden dat is dan maar zo
En laat ze het in Denhaag maar een kritish gaan bekijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:52

MyWishMax schreef:
Netjes verwoord!

Dat registratiesysteem zou er wel moeten komen, landelijk. Zodat een hond die al een bijtincident op zijn naam heeft, dat niet kwijtraakt in een andere gemeente.

Probleem is dat niet iedereen een bijtincident gaat aangeven. Vaak gebeurt het in huiselijke sfeer of bij bekende en ja, zeg eerlijk, ik denk niet dat mensen dat snel zullen aangeven. Bij mijn buren was dit niet aangegeven iig, die hond heeft zeker 3 a 4 mensen flink gebeten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:55

yentl2010 schreef:
Herder x labrador is geen zuivere he Een vd ouders kan wel wat agresiever geweest zijn

En juist omdat er te weinig word gecontroleerd en er geen duidelijke cijfers zijn moet dit vele male strenger gecontroleerd worden

Wat je daar zegt is bij de staffie pitjes ook vaak zo. Kruisingen van vanalles als het maar iets op een staffie lijkt is het er een :j

Zeker ben ik voor strengere maatregels voor agressieve gevallen maar dan voor alle rassen geen discriminatie ook niet voor de kleintjes onder het mom die brengen geen schade toe

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:56

yentl2010 schreef:

Joh, elke keer? :') Ik heb 2 x in dit topic gereageerd. En de herder die mijn moeder had gebeten was gewoon een herder schat, met papier en al :D En er zijn geen kwade lijnen, deze hond (de kruising) was een ANGSTbijter. Geen agressieve hond dus ;) Was verder gewoon een leuke hond.

En ik vind dus NIET dat de goede onder de kwaden moeten leiden. Want er zijn meer goede dan kwade honden ;) Veel meer.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:57

Mensen gebeten? Volgens mij gaat het om hondagressie en dat een beet van zo.n klapkaak vaak dodelijk is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:57

yentl2010 schreef:
Mensen gebeten? Volgens mij gaat het om hondagressie en dat een beet van zo.n klapkaak vaak dodelijk is

Kap eens met die klapkaak termen. Komt zeer dom over

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:59

Als mijn labrador word aangevallen door een jack of een chihuahua dan geef ik die makkelijker een rotschop dan zo.n klapkaak

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:01

Tjee, wat een aannames worden er hier gemaakt zeg!

Een hond, ongeacht WELK ras dan ook is NIET vals geboren MAAR word vals gemaakt door mensen!!!

Een pitbull of Stafford is echt niet gevaarlijker dan een jack russel of een Deense dog hoor! Geef mij de Staffords en de Pitbulls maar ipv al de herders, labradors etc!

Hier zelf meegemaakt dat een Labrador onze 17 weken oude Dobermann te grazen nam waarop wij m letterlijk onder zn ballen geschopt hebben! Hij liet los, draaide om en greep de Dobermann pup die pas 13 weken oud was... Beet zn strot door en brak zn rug!

Ikzelf heb een kruising Stafford, helemaal niets mis mee!!! Waarom alle honden uit eenzelfde ras over 1 kam scheren?

Dat honden die gedragsproblemen hebben niet te herplaatsen zijn vind ik ook een bagger opmerking! Imo is het het asiel die een grove inschattingsfout heeft gemaakt (maar ja, dat gebeurd zo vaak in de Nederlandse asielen!), iedere hond is te herplaatsen en heropvoeding kan ook goed werken! Je moet dan alleen WEL weten waar je mee bezig bent en tja, dat weten veel mensen niet!

Neem een gedragstherapeut en goede hondentrainer in de hand en dan zal je zien dat t vaak niet aan de honden ligt maar aan de baasjes!

@yentl: Een klapkaak???? Serieus meid, doe gewoon even normaal!!!
Mij maakt t geen reet uit wat voor een ras MIJN hond te pakken zou hebben.... Ze kunnen hoe dan ook een fikse schop krijgen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:02

lifaya schreef:
MyWishMax schreef:
Netjes verwoord!

Dat registratiesysteem zou er wel moeten komen, landelijk. Zodat een hond die al een bijtincident op zijn naam heeft, dat niet kwijtraakt in een andere gemeente.

Probleem is dat niet iedereen een bijtincident gaat aangeven. Vaak gebeurt het in huiselijke sfeer of bij bekende en ja, zeg eerlijk, ik denk niet dat mensen dat snel zullen aangeven. Bij mijn buren was dit niet aangegeven iig, die hond heeft zeker 3 a 4 mensen flink gebeten

Dat is een eigen keuze. Ik ben ook gebeten door honden van familie en die zorgden er vervolgens voor dat het niet meer kon gebeuren. Een gaatje bij mijn hond zou ik ook niet melden, maar ergere verwondingen wel. Maar als er dan wel iets gemeld is, dan is dat landelijk bekend ipv nu maar in een gemeente. Je zit alleen nog steeds wel met de controle op eventuele plichten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:06

Ik kan inderdaad bevestigen dat de staffort kruising van CubaLibre fantastisch is :D Werd vanmorgen wakker gemaakt door de extreme vrolijkheid van deze "oh-zo-gevaarlijke" kruising. Dat is pas goed wakker worden :D

StalNollie

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:11

Mywish alles zal dan gemeld moeten worden amders krijg je gewoon geen goed overzicht/ cijfers.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 18:13

Google ff klapkaak zijn hele forums over met allemaal staf eigenaren die hun hond zelfs zo noemen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:13

StalNollie schreef:
Mywish alles zal dan gemeld moeten worden amders krijg je gewoon geen goed overzicht/ cijfers.

Dat zal nooit gebeuren :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:15

yentl2010 schreef:
Google ff klapkaak zijn hele forums over met allemaal staf eigenaren die hun hond zelfs zo noemen

Door jouw inbreng van dit woord krijgt het een hele vieze negatieve lading, het lijkt alsof je het woord gebruikt om hip te zijn ofzo.
Als bokkers nou aangeven het een vervelende benaming te vinden, hoe moeilijk is het dan voor je om het gewoon 'hond' te noemen, zoals het ook gewoon heet tenslotte?

Seven

Ik vind het degriderend klapkaak onze dame kan je beter lik-a-lot noemen :=

MyWishMax

StalNollie, maar dan zou er wel onderscheid gemaakt moeten worden tussen een klein gaatje en een enorme verwonding. En moet je dan ook een gaatje melden die bij het geven van een correctie gebeurd is? Is dat dan al meteen een bijtincident? Dan kunnen we beter alle honden aanlijnen.

Hondagressie op zich hoeft niks met de baasjes te maken te hebben. Dat kan een hond ontwikkelen ongeacht de eigenaar. Hoe er vervolgens mee omgegaan wordt, ligt wel aan de eigenaren. Als jij een hond hebt die het liefst honden zou vermoorden, maar er geen kans voor krijgt, dan heb je wel een agressieve hond, maar een verantwoorde eigenaar en dan hoeft er nooit iets te gebeuren. Er zijn rassen die gemiddeld genomen vaker agressie naar soortgenoten (vaak van hetzelfde geslacht, of gewoon naar alles) ontwikkelen. Hoeft niet, maar je moet er zeker rekening mee houden. De staffords, pitbulls en de rest van de rassen en kruisingen die onder de vechthonden vallen volgens de gemiddelde Nederlander horen daar nu eenmaal bij. Net als de meeste herderrassen. Alleen maakt de 1e groep meer schade.

Maar de herders worden net zo goed over één kam geschoren hoor. Op dit moment minder door de media, maar in het dagelijkse leven krijgen wij elke dag wel een opmerking dat of een eigenaar of een hond gegrepen is door een herder en daarom zo uitvalt...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 18:16

Dan kan ik Aniek Winters aan bevelen ☺☺ Als gedragstherapeute was ook zo goed met the pack van Katwijk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:20

Seven schreef:
Ik vind het degriderend klapkaak onze dame kan je beter lik-a-lot noemen :=

exact!

Deze houd ook van mensenvlees.................. ze likt je dood :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:24

MyWishMax schreef:
StalNollie, maar dan zou er wel onderscheid gemaakt moeten worden tussen een klein gaatje en een enorme verwonding. En moet je dan ook een gaatje melden die bij het geven van een correctie gebeurd is? Is dat dan al meteen een bijtincident? Dan kunnen we beter alle honden aanlijnen.

Hondagressie op zich hoeft niks met de baasjes te maken te hebben. Dat kan een hond ontwikkelen ongeacht de eigenaar. Hoe er vervolgens mee omgegaan wordt, ligt wel aan de eigenaren. Als jij een hond hebt die het liefst honden zou vermoorden, maar er geen kans voor krijgt, dan heb je wel een agressieve hond, maar een verantwoorde eigenaar en dan hoeft er nooit iets te gebeuren. Er zijn rassen die gemiddeld genomen vaker agressie naar soortgenoten (vaak van hetzelfde geslacht, of gewoon naar alles) ontwikkelen. Hoeft niet, maar je moet er zeker rekening mee houden. De staffords, pitbulls en de rest van de rassen en kruisingen die onder de vechthonden vallen volgens de gemiddelde Nederlander horen daar nu eenmaal bij. Net als de meeste herderrassen. Alleen maakt de 1e groep meer schade.

Maar de herders worden net zo goed over één kam geschoren hoor. Op dit moment minder door de media, maar in het dagelijkse leven krijgen wij elke dag wel een opmerking dat of een eigenaar of een hond gegrepen is door een herder en daarom zo uitvalt...

Maar dat is ook waar de meeste op doelen, een beet is een beet groot of klein doet er gewoon niet toe.
Alles zou dan gemeld moeten worden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:27

StalNollie schreef:
MyWishMax schreef:

Maar dat is ook waar de meeste op doelen, een beet is een beet groot of klein doet er gewoon niet toe.
Alles zou dan gemeld moeten worden

Gemeld, okee. Maar dan wel onderscheid maken(verplicht DA rapport oid). Anders wordt de hond die een correctie geeft en daarbij toevallig een wondje maakt gelijk gesteld aan een hond die een andere hond uit elkaar trekt. Dat lijkt me geen positieve ontwikkeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:43

En mijn vraag wordt gewoon compleet genegeerd. :') Omdat-dat-kan... _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:46

Welke vraag? :o? Over die wet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:47

uhu.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:48

Je bedoeld dat de belastingen enkel verhoogd zouden worden bij "pitbull-achtigen" en of je daar ja en amen op zou zeggen en vrede mee zou hebben?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:49

Ik gok dat honden gewoon geen prioriteit hebben en er de mankracht niet is om alles te gaan controleren. Die vorige wet werkte niet, de RAD dus, en daarna zijn ze gestopt met nadenken over honden, denk ik.

EDIT: Nu mag elke gemeente zelf beslissen hoe ze omgaan met bijtincidenten.