Onverwachts een mini pupsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Onverwachts een mini pupsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:20

Snap ik volledig. Het had zo fijn geweest als hij gewoon een oud baasje had kunnen worden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:36

Heel veel sterkte gewenst, mooi maar veels te kort heeft zijn leven geduurd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 21:13

ik ga geen rel maken, niet hier, niet in medicijnland. maar wil dus wel melding maken van Frommels leven. Heb destijds een goed gesprek gehad met de arts die hem weggespoten heeft.. ben erg benieuwd of hij mee werkt om dit soort dingen in kaart te brengen. Nogmaals t gaat niet on een rel.. het gaat om informatie over wat gespoten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:15

Bewustwording is ook een goed iets. Verbaasd mij overigens dat dierenartsen zo laat nog weg mogen spuiten :) Als het in de begin van de dracht is en nog niet levensvatbare klompjes cellen zou ik het wel snappen bij zo'n jonge hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:17

Stil -O-

Sterkte TS :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 21:19

ze was minder dan 4 weken. Ze moesten namelijk eerst wel vaststellen dat er iets weg te spuiten was.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:24

jee wat erg!Heel veel sterkte!
Maar een maagtorsie komt toch wel vaker voor?Ook als honden niet weggespoten zijn?Of is dit nu een hele domme opmerking?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 21:44

nee is geen domme opmerking en ja komt vaker voor. Maar in mijn onderzoekje is geen enkele negatieve noot te vinden wat de stiekum toch geboren pups aangaat. Onderzoek houdt dus op bij de mams en haar vruchtbaarheid enzo. Ik zou graag willen dat er dus meer bekendheid komt naar wat het doet en wat het kan veroorzaken bij de pups die dus wel geboren en "gered" worden. Ook al is het alleen maar ter waarschuwing!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:25

Mag ik nog wat vragen hierover?

De da heeft dus geprobeerd het niet gewenste nestje weg te spuiten, maar dat is dus niet gelukt? Zijn de pups blijven zitten zonder dat de da het wist en na een volledige dracht geboren of is het anders gegaan?

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee en eigenlijk ook nooit wat over gehoord of gelezen, vandaar.. Ik begrijp niet helemaal hoe het nu is gegaan en hoe Frummeltje toch op de wereld is gekomen.

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:31

Veel sterkte, TS. :(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:33

Jessix schreef:

De da heeft dus geprobeerd het niet gewenste nestje weg te spuiten, maar dat is dus niet gelukt? Zijn de pups blijven zitten zonder dat de da het wist en na een volledige dracht geboren of is het anders gegaan?

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee en eigenlijk ook nooit wat over gehoord of gelezen, vandaar.. Ik begrijp niet helemaal hoe het nu is gegaan en hoe Frummeltje toch op de wereld is gekomen.

Lees het topic even door :)
Daar staat het wel in :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:45

In een ruk je topic gelezen van begin tot eind. Genoten van de mooie foto's waar een klein Frommeltje een grote hond werd en dan het trieste einde. Heel veel sterkte met het verlies.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 06:28

Jessix schreef:

Ja nest is weggespoten en dat is niet helemaal gelukt. Hij wou het nog een keer doen, maar de fokkers wilden dat niet meer. (was al tever in de dracht) Dus alsnog 4 pups geboren en 3 binnen 3 dagen dood.. Alleen Frommel is blijven leven. Eigenlijk omdat ik de zorg voor hem op me genomen had. Helaas is hij dus nu ingeslapen. Maar aan de andere kant heeft hij wel 1,5 jaar in "geleende tijd" mogen genieten van het leven. ( even ter aanvulling.. de fokker zou het anders zelf gedaan hebben, maar zijn vrouw had net een tia gehad, en had dus even erg veel zorg nodig)

Het is stil zonder hem. Ondanks dat er nog 7 andere honden (en tjes) zijn. Frommel moest altijd bij je zijn. In je boodschappentassen kijken, hout uit t houthok stelen en dom met zn balletjes spelen...die dingen gingen altijd de verkeerde kant op volgens hem :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 07:15

Ach, wat een naar einde van zo'n mooi topic! Heel veel sterkte met het verlies van die lieve Frommel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:16

_sharonnn schreef:
Jessix schreef:

Lees het topic even door :)
Daar staat het wel in :)

Ik lees en reageer al in dit topic vanaf het begin, maar ik heb alsnog vragen, vandaar dat ik ze aan TS stel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:18

pipo schreef:
Jessix schreef:

Ja nest is weggespoten en dat is niet helemaal gelukt. Hij wou het nog een keer doen, maar de fokkers wilden dat niet meer. (was al tever in de dracht) Dus alsnog 4 pups geboren en 3 binnen 3 dagen dood.. Alleen Frommel is blijven leven. Eigenlijk omdat ik de zorg voor hem op me genomen had. Helaas is hij dus nu ingeslapen. Maar aan de andere kant heeft hij wel 1,5 jaar in "geleende tijd" mogen genieten van het leven. ( even ter aanvulling.. de fokker zou het anders zelf gedaan hebben, maar zijn vrouw had net een tia gehad, en had dus even erg veel zorg nodig)

Het is stil zonder hem. Ondanks dat er nog 7 andere honden (en tjes) zijn. Frommel moest altijd bij je zijn. In je boodschappentassen kijken, hout uit t houthok stelen en dom met zn balletjes spelen...die dingen gingen altijd de verkeerde kant op volgens hem :D

Bedankt voor je aanvulling. Ik snap het nu wat beter. Was het nest wel voldragen?

Ik snap dat je hem mist.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 16:39

Ja was voldragen. 1 of 2 dagen eerder dan .. maar niet prematuur ofzo.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:13

Ah nee :( frommel!
Wat sneu dat hij niet zo oud heeft mogen worden, maar gelukkig wel een super leven bij jullie gehad!!
Heel veel sterkte met dit verlies.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:45

pipo schreef:
Ja was voldragen. 1 of 2 dagen eerder dan .. maar niet prematuur ofzo.

Heel fijn dat hij dan toch nog anderhalf jaar zo gewenst en geliefd is geweest bij jou! +:)+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:19

Ach wat sneu. Veel sterkte gewenst met dit verlies. Ook al was hij maar zo kort in jullie leven, hij heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten. En hij heeft een fantastisch leven gehad.