Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:36

hopen dat het wat is voor jullie!
mèn, wat een prijzen :x Maarja, zó doorgaan kan ook niet, vind het ook zo sneu voor je man -O-

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:41

mazzeltje schreef:
Ze is zéker een knapperd!
Kan ze niet bij jou blijven!

Heb al 2 eige monsters en 2 vind ik genoeg, Heb gezegt als de oudste overlijd ( rottie van 11) en ze is er nog dat ze blijft.
Maar goed hoop natuurlijk dat Rottie heeel lang bij ons mag blijven <3

testebeest

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:55

Jeetje wat een prijs , maar goed dat er no cure no pay bijzit.

Ben benieuwd naar je ervaring straks met de hondentrainster.

Kan ze naar de JR van mijn vriend kijken, klein kreng. Greep me dit weekend weer bijna in mijn hand. (reden hij mocht niet bij me op de bank liggen)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:12

Mijn rottie pikt het niet als andere hem een commando geven, inclusief als die van de bank af moet.

Tijd geleden nog met vriendin van me, die kent die vrijwel zijn hele leven, waren bij haar thuis omdat ik even moest bellen, dus ik aan de foon met 1 of andere instantie, en mijn rottie had bot gepakt van haar hond.
Ze wilde dat die los liet, dus tijdens het telefoneren zag ik dat als ze door bleef gaan het mis zou KUNNEN gaan, zijn hele houding veranderde , dus ik tegen man aan de telefoon " heeft u 1 ogenblikje?" hand op de foon
SIMBA LOS!
Daar was ik weer :+

Ondertussen had Simba bot losgelaten en kon ze hem pakken.
Zelfde geldt voor op de bank dus, hij gaat echt niet aan de kant voor een vreemde/mensen die niet bij de roedel horen :( hij blijft netjes hoor, maar je moet niet door blijven zeuren dan weet ik echt niet wat die zou doen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:07

JR zit in mijn huis, maar hij heeft extreme verlatingsangst (richting mijn vriend en zijn baas)
Is niet mijn hond maar woont hier nu practisch.
Maar hij is niet sociaal naar mijn hond niet naar mij en de kids nu 2 jaar later begin ik het wel een beetje beu te worden. Mijn vriend traint er niet echt aan. EN n met een baby opkost wil ik het wel alleen hij weet niet zo goed hoe en ik kan het wel proberen uit te leggen, maar hij praat zijn gedrag goed

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:45

Dexter zag een andere hond lopen vanochtend. Aan de overkant van de sloot. Normaal is hij best relaxed met andere honden, hij kijkt eens, maar laat zich prima terugroepen. Nu rende hij naar de sloot, bleef even staan kijken, en besloot vervolgens dat die sloot toch wat onhandig was en dat hij er maar doorheen ging. Heb me suf gelachen om dat stomme beest, en was ondertussen uiterst dankbaar dat het ijs nog zo dun was dat hij er niet onder kon schieten.

Hij kan dus zwemmen. :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:51

@ mazzeltje, spannend! Ik ben benieuwd wat het voor jullie gaat betekenen!

Gis en ik gaan donderdag ook met trainingen beginnen, op zich gaat het hartstikke goed maar het vreemden-probleem is er nog, en ik merk gewoon dat ik op sommige momenten onvoldoende doordring om dan het gedrag om te buigen. Vorige week had ik hem los en heeft hij iemand die we al vaker zijn tegengekomen gehapt (in de jas, en ik had hem juist weer losgedaan omdat het altijd goed ging met die man). Ik ben zelf paardentrainer namens het Irwin Instituut, en weet dus wat een passende/ kloppende aanpak voor verschil kan maken met paarden. En dan merk ik dat ik bij de honden gewoon nog eea mis om Gis zijn signalen snel en juist op te pikken, en dus ook als zodanig te reageren. Om dat ik het ook nog eens heel erg leuk vind om me daarmee bezig te houden gaan we op training. Ben heel benieuwd.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:55

dani geweldig met je dexter.Had hij het daarna niet ijskoud?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:03

Als hij een beetje op een buurhond van mij lijkt niet, haha! Die deed nl precies hetzelfde maar stak de sloot (ong. 5 meter breed) niet over toen hij merkte dat hij niet op het ijs kon lopen. Was wel een kruising labrador dus een echte waterhond met flink vacht.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:06

Hij was zich vooral vreselijk aan het uitschudden. Gelukkig waren we vlakbij huis dus in marstempo verder gelopen en toen even een handdoek over hem heengehaald. Hij stinkt nu wel. ^)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:10

Whahah!! Dat zal best ja! Kan je 'm niet in bad doen?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:12

Geen bad, wel onder de douche..maar daar stinkt-ie dan weer precies niet genoeg voor. :+ Denk namelijk niet dat hij dat vreselijk leuk zal vinden dus als het kan stel ik dat moment nog even uit. :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:17

Ach ja, lekker zwemweer :D

Wat een prijs vraagt die gedragstherapeut zeg, ik vind dat wel erg ver gaan.

Vandaag heb ik de grond eens van dichtbij bestudeerd. Artico was vergeten dat hij aan de looplijn zat en ging even op volle snelheid. Hij trok me zo ondersteboven en dat stukje was niet eens glad. Daarna kwam meneer verschrikt naar me toe want wat deed baasje daar nou?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:18

Gis vindt het vreselijk, ik heb het één keer gedaan nu maar toen was het niet écht nodig, hij was modderig maar het was meer om te oefenen. Laat ik het zo zeggen: het heeft nog wat meer oefening nodig, hihi!

@ percy, haha wat schattig! Ik had het ook twee keer vandaag, niet omdat Gis trok maar omdat ik precies een paar gladde stukjes uitzocht. Bijna op m'n kont, hond schrok ervan haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:54

Wij hebben weer een nieuw opvanghondje in huis (is dus beschikbaar voor adoptie).
Ze is een bullterrier mix van 6 maanden, zo'n onwijs leuk ding, super enthousiast, lekker actief, beetje lomp maar toch gevoelig. En een heerlijk bekkie heeft ze, zó leuk 3>

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:11

Foto???? Ben benieuwd.

Grote honden, gladde wegen, niet zo'n handige combi ;)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:42

Haha, ik ben vandaag met de hond ook bijna onderuit gegaan. Trisco vindt de sneeuw trouwens fantastisch! Maar hij is niet zo stoer als die van jou, Danibanani, de sloot in zou hij echt niet doen!
Het was hier vanochtend 13 graden binnen omdat de verwarming was uitgevallen, en Trisco lag in z'n mand te bibberen, haha. :P

Succes met de trainingen merrieveulen!

Tsja, die gedragstherapeute vind ik ook wel erg duur, maar als het echt zo goed werkt als ze belooft zal het het wel waard zijn! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:50

Percy schreef:
Foto???? Ben benieuwd.

Grote honden, gladde wegen, niet zo'n handige combi ;)

Haha nee zeker niet, er wordt bij ons niet gestrooid dus de sneeuw is mooi aangereden, dat was heel wat geslip toen ik met ze ging fietsen, niet van mij maar van de honden.
Foto komt zsm.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:01

Havanna wordt ook zooooo blij van de sneeuw! :D Lekker los, ze luistert ook beter als er sneeuw ligt, geen idee waarom...

Gisteren gemaild naar de gedragstherapeute waar we vorig jaar zijn geweest voor info over cursus :D Hoop dat het helpt, paps moet ook mee want die snapt het nog steeds niet helemaal en wil niks van mij aannemen -O- Vanmiddag was ik de riem uit de knoop aan het peuteren buiten en Havanna bleef eerst heel lief zitten, maar zag iets en ging lopen. Dus ik klein rukje aan de riem gegeven, bleef ze weer netjes wachten, maar intussen liep paps er ook al op af. Nu is mijn vader vrij intimiderend om te zien/qua energie, normaal vinden dieren in hem een fantastische leider maar Havanna heeft gewoon pech door de slechte ervaring die ze hebben gehad in het begin. Dus Havanna was zwaar geïntimideerd en werd steeds banger, bleef daardoor lopen waarop mn vader bleef ''corrigeren''. Heb m toen maar wel op zn kop gegeven en gezegd dat hij het alleen maar erger maakte... Maar dat soort dingen zijn vaak, hij snapt het gewoon niet. Hij is heel goed met honden, maar alleen de honden met een schone lei zeg maar..
Nouja, hopen dat cursus voor ons allemaal helpt :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:26

Mijn spanjaard heeft vandaag heerlijk in de sneeuw gespeeld helaas wel aan de riem maar ik wil hem nog langer houden dan vandaag. Iemand een idee wat voor ras/kruising hij zou kunnen zijn? Die met de blauwe oogjes is van mij. De andere hond is een adoptiehond uit Frankrijk enige wat ze daar van weten is dat de moeder een stafford is

Afbeelding

En hier zn lelijke koppie ;)

Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 07:48

haha wat een monsterlijke foto! Het ras zou ik je zo niet durven zeggen, maar in ieder geval iets dat blauwe ogen kan vererven natuurlijk.

@ Anneliesdj, wat leuk! ik ben ook wel benieuwd naar een foto! Hier is met de hond fietsen nu echt geen optie, Gis kan nogal emotioneel reageren op vreemden en op zich is hij met één hand te houden en weer bij te sturen maar dan moet ik wel van mijn fiets op aan kunnen, hihi!

@ Karmandi, dank je, wij hebben er zin in, haha! Ik heb er best hoge verwachtingen van omdat degene naar wie we toegaan hier in de omgeving bij hondenliefhebbers bekend staat als de hondenfluisteraar.
Vwb de prijs van die therapeute, ik vind het idd ook behoorlijk duur maar het is zeker waar dat als het doet wat nodig is, het het zeker waard gaat zijn. Toen ik begon met mijn trainingen en cursussen om certificering als paardentrainer te behalen, schrok ik me ook te pletter (één les 185 Euro), maar ook dat is het zó waard, en ik ben er nog steeds elke keer bij als er trainingen zijn, haha!
De intake die Gis en ik donderdag hebben kost 75 Euro.

@ Amyz oh ja herkenbaar, en lastig, inderdaad. Zeker een hond met een verleden is meestal gewoon niet te vergelijken met een hond die je van jongs af aan hebt, die dieren hebben vaak toch ergens een verstoring van het normale gedrag opgelopen om het zo maar te zeggen, en vereisen daarom een aangepaste aanpak. Ik zou normaal gesproken ook anders reageren als mijn hond zo heftig reageert op vreemden als Gis doet, maar dat gaat met hem niet werken. Sowieso als iemand de stem verheft, dan slaat hij af en luistert niet of nauwelijks meer, wordt bang en kruipt vaak weg.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 07:50

Bij welke therapeut ga jij trainen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:43

Bij iemand van dit bedrijf:

http://www.brutus-zwolle.nl/

Ik heb geen idee wat er precies gaat gebeuren eigenlijk, ik heb van veel mensen gehoord dat Carl heel goed is, sowieso van mensen met honden maar ook van vaste klanten die bij mij op de zaak komen. Wat ik ervan gehoord heb klinkt wel goed dus ik ben heel benieuwd. Waar ik op hoop is iets dat vergelijkbaar is met de trainingen die ik met de paarden gevolgd heb, die draaien erom de mensen iets bij te brengen om de communicatie tussen mens en dier te verbeteren, en voor de paarden zijn de verschillen echt gigantisch, daarom ben ik daar zelf ook het trainerstraject ingegaan toen, en nu begeleid/ instrueer ik dus ook mensen met hun paard. Ik hoop dus dat dit net zoiets gaat zijn, dat ik les krijg in signalen van de hond herkennen en er passend op reageren, en dan door te kunnen werken naar proactiviteit ipv reactiviteit. Op zich zie ik best veel gebeuren bij Gismo maar ik ben niet scherp genoeg, en soms vind ik het lastig om gelijk te zien wat een bepaald gedrag betekent. Er is nog steeds wel vooruitgang en gaat zeker de goede kant op, maar ik weet gewoon dat het veel beter kan en merk dan dat ik een hoop puzzelstukjes als het ware mis. Ik kan op zich wel meer tijd nemen want ik merk ook dat we nog steeds nieuwe dingen van elkaar tegenkomen/ ervaren, maar aan de andere kant wil ik het gewoon goed doen, vandaar dat ik kies voor begeleiding.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:05

Haha, dat zijn de achterburen van mijn moeder!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:16

Merrieveulen, als je goed bent in communicatie met paarden (en dan bedoel ik niks zweverigs, maar vooral het hebben van een goede timing en werken op basis van samenwerking en niet vanuit controle/dominantie) dan heb je een hond zo in de smiezen. Ik ben heel benieuwd wat de training jou nog gaat brengen, want volgens mij weet je al veel meer dan je denkt.

Ik ben me ook rot geschrokken van het tarief van fixmydog! Vind je naam ook erg 'eng'. Alsof je een hond even kan fixen... Ik zou eerder denken dat de hond zelf een keuze moet maken en zelf zal moeten inzien dat de man helemaal niet eng is. Met zo'n hond in huis zou ik elke avond lekker bij mijn lief op schoot kruipen, zodat de hond kan zien dat ik hem volledig vertrouw. De hond vertrouwt mij, dus... Het zal lang duren, maar geduld is vaak 'all it takes'. Ook met paarden...

Zijn er toevallig mensen die die in de buurt van Amersfoort wonen en zin hebben om op woensdagochtend te lopen (Erkemederstrand bijvoorbeeld). Ik weet niet of het daar druk genoeg is om alleen te lopen en ik denk dat mijn hond minder op jacht gaat als hij een speelvriendje heeft. Dus... anyone?