Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:37

sennag schreef:
Ik heb geen kat maar een hond !! :o

Dan zit je in het verkeerde topic :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:39

Die van mij is een binnenkat, als ik die buiten laat ben ik d'r kwijt.

En die van mij vindt voerballen eng hhah

s6801881

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:42

Die van mij is ook een binnenkat. Met een drukke weg aan de ene kant van de flats en een hondenuitlaatgebied aan de andere kant laat ik haar liever niet los. Ze gaat wel aan een tuigje naar buiten, kan ze zich toch best uitleven en is zo toch veilig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:46

Luie plak-aan-vrouwtjedag willen ze hier ook wel. Helaas moet vrouwtje uitmesten en paard verzorgen en stofzuigen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:49

Over (een soort van) voerbal gesproken:

:')

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:56

We hebben een kattenluik met magneet (buurtkater kwam 's nachts bij ons brokjes eten en de boel ondersproeien :x , en vocht met Miss Poesie tot de haren eraf vlogen).

Missy is bijna altijd binnen, tenzij ik in de tuin zit, en als ik 's avonds later thuis kom zit ze bij de poort te wachten en luidkeels te mauwen zodra ze me ziet <3 . Zij is een echte plakpoes, hoewel ze nu in haar rieten krabmand ligt. Zolang het duurt :)) .

Abeltje moet wel naar buiten kunnen, al is hij ook veel binnen. Gelukkig hebben alle buurtgenoten aangegeven dat ze geen last van hem hebben en sommigen hopen zelfs dat ze hem even zien. Beter :D . Het is ook geen alfa-kater, hij speelt zelfs leuk met een oudere poes van de achterburen. Aan hun labrador is hij ook gewend, hij is toch veel sneller als het er op aankomt 8-) .

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:59

Erg mooie kat MM
Haha ik speel het filmpje af en Fleur gaat haast bovenop de laptop zitten.

Trouwens hebben jullie dan 1 kat of meerdere?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:01

Ik twee een kruising MaineCoon poes (al ziet ie er niet uit als MC. :') ) en een Ragdoll kater.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:03

Ik heb er 1

Mevrouw ligt ook graag bij me op bed, en het liefst heeft ze dan ook gewoon dat ik een andere plek zoek zodat zij lekker kan liggen
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:09

zerena schreef:
Erg mooie kat MM
Haha ik speel het filmpje af en Fleur gaat haast bovenop de laptop zitten.

Trouwens hebben jullie dan 1 kat of meerdere?

Ik heb er twee
Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:17

Hieronder mijn 2 lieverds:
Afbeelding

Het is echt een enorm lieve knuffelkont die Bailey.
Ze is nu 4 jaar oud (bijna 5), zou haar voor geen goud willen missen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:36

hier ook binnenkatten (met een ren) ik heb al genoeg katten verloren door ze buiten te laten

plakkatten... praat me der niet van, mijn meisje die nu krols is is de ergste plakkat die ik ooit gezien heb. Ze wil niet alleen altijd op schoot maar ze is ook nog eens van het overdadig likken (mijn hond is er niks bij en die is al erg)
en als je hier binnen komt moet je niet schrikken als madam ineens op je nek springt om je gezicht te gaan likken :')
ze geeft het ook nog eens door aan haar kittens, terwijl het niet echt iets rastypisch is

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:48

Onze El Shagya's Razzematazz (oid), ofwel Tesje, de Oosters Korthaarpoes die we vroeger hadden was ook altijd zo vreselijk krols. Een geluid dat er dan uitkwam, werkelijk :oo :oo . Zoals een echte del betaamt lag ze continu klaar voor actie, helemaal in de houding, door de poten, achterkant omhoog, staart opzij, en maar gillen... Totdat er een een buurman langskwam die dacht dat er iemand vreselijke pijn leed :') . Gelukkig werd ze later gecastreerd.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:55

mevrouw ligt ook om het uur midden in de kamer met de kont omhoog en de achterpootjes te trappelen en maar prutelgeluidjes maken richting mijn castraatkater _O-

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:02

Tesjes geholpen broertje Sekmeht (Sakmat zei de buurvrouw altijd :D ) begreep helemaal niks van het gedrag van zijn zus en haar prrtprrt-geluid, hij zat erbij zo van ' help dan toch!' :') .

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:07

Ooh die van mij was ook zo haha verschrikkelijk. En als dan riep dat ze nu een keer d'r kop moest houden ( ze hield namelijk echt niet op) werd het nog erger :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:13

Ben ik even blij met m'n jeweetwel-kater _O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:15

mijn kater heeft ook gedekt dus hij weet hoe het moet en met de vorige krolsheid heeft hij er ook een paar keer opgezeten maar nu heeft hij geen zin geloof ik :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:15

Mijn kater-af kater is het hele jaar krols.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:39

Ik heb bij mijn ouders 2 vreselijk lieve dames :)
Afbeelding
DSC00149 by Thyra89, on Flickr
Plukkie, West-Europese korthaar van 14 jaar <3

Afbeelding
DSC00961 by Thyra89, on Flickr
En Snowy, Oost-Europese korthaar van 9 jaar <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:52

Die witte! <3 Mooie katten hoor! :

Mijn witte monster ligt nu heel tactisch te slapen op m'n schoolboeken waar ik uit aan er werken was ^)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:57

oost? west? ik neem aan gewone huiskatten? :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:52

Mootje1980 schreef:
Hallo allemaal,
Leuk een kattenrubriekje op een paardenforum. En handig want ik zit ergens mee en was benieuwd of iemand de symptomen herkent.

Mijn poes Kyara is 10 jaar oud en altijd gewoon gezond. De laatste weken eet en drinkt ze wat meer dan normaal maar lijkt me ook wel te verklaren met de aanmaak van de dikke vacht en de vele haarballen die ze er momenteel uitwerkt.
Vorige week kwam mijn man de badkamer instormen omdat ze uit de vensterbank was gevallen (naar binnen) en niet meer kon lopen. Volgens hem was het een enorme plof, vanuit het niets duurde het een minuut voor de aanstalten maakte om weg te lopen sleurde toen haar achterpoot achter haar aan. Toen ik in een handdoek naar beneden kwam zat ze gezellig naast mijn man op de grond trots te kijken dat hij haar aandacht gaf (hij heeft normaal niet zo veel met haar op) en kwam vervolgens gewoon naar me toe hollen als of er niets aan de hand was. Gerustgesteld naar bed gegaan. Volgende ochtend lag ze te slapen en stond ineens op en liep raar weg. Poten allemaal heel hoog optillen alsof ze door 10 cm sneeuw ploeterde. Deur naar de tuin opengezet (ik dacht heel naïef, misschien moet ze nodig plassen) tot halverwege de tuin liep ze zo gek, stond toen abrupt stil en holde daarna gewoon weg. Niets aan de hand. Dus toen dacht ik dat ze nog een beetje stijf was. De hele week niet bijzonders gemerkt. Tot gisteravond.
Ze kwam door het kattenluik binnen gestruikeld en liep eerst raar met haar achterpoten. Daarna weer met de 'spaanse-pas' (dat is echt de beste omschrijving die ik kan geven) en vervolgens liep ze helemaal dizzy door de keuken. En keek ze me heel raar aan. Wel aanhankelijk en ze bleef spinnen. Daarna weer helemaal normaal, eten drinken en weer lekker naar buiten. De dierenarts in de buurt gebeld (eigen was al dicht) deze zij dat het geen zin had om te komen als ze de verschijnselen nu niet meer had en dat ik volgende week maar even langs mijn eigen DA moest gaan tenzij het heel slecht zou gaan dit weekend. Later op de avond toen ze bij ons op de bank zat kreeg ze weer zo'n aanval. Haar pupullen waren enorm en ze bleef spinnen, liep weer in de spaanse pas te zwalken. Ik heb haar op schoot genomen en haar spierspanning voelde gewoon ontspannen (misschien iets te ontspannen). Na een minuutje wilde ze weer weglopen en deed dit weer gewoon.
Vanmorgen was ze lui en nu is ze gewoon lekker in het huis en de tuin aan het scharrelen, niets aan het handje. Ik bel maandag mijn eigen da even voor een afspraak maar ik vrees een beetje dat Kyara iets van epilepsie of beroerten heeft... Herkent iemand dit? En zo ja, hoe is het jullie beestjes vergaan? Ik zit ook nog een beetje met het volgende: Moet ik haar nu buiten laten spelen of niet. Aan de ene kant vind ik het eng idee dat ze zo'n aanval buiten krijgt en een ongeluk krijgt. Ze komt eigenlijk weinig bij de parkeerplaats op het woonerf en al helemaal niet bij de drukke weg, maar ze klimt wel regelmatig op het dak. (Plat dak met grind, de ideale kattenbak volgens kyara) Aan de andere kant vind ik het zielig om haar binnen te houden als ze zelf aangeeft naar buiten te willen.

Het kan, maar het kan ook geriatrisch vestibulair syndroom zijn.
enige manier om erachter te komen wat het is, is door naar de dierenarts te gaan en voor nu in een donkere rustige ruimte zetten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:56

Smee__ schreef:
Mijn kat kotst best vaak z'n eten uit := Maar dat komt omdat ie op dieet is. Voor zijn castratie konden we haast op verzoek voeren, toen was ie nog zo actief en 's nachts ging ie van hot naar her om alles te checken (was/is echt een alfamannetje), maar nou ie gecastreerd is en zn staart eraf is heeft hij het niet meer zo op andere katten. Als ie nou eten krijgt begint hij als een debiele te eten omdat ie nu veel minder krijgt en dan kotst ie alles weer uit. Iemand hier toevallig tips voor? :')

voerlabyrint. :j
Afbeelding
Of nog simpeler en goedkoper:
(schoenen)doos dichttapen en wat gaten in snijden, dan daar de brokken/snoepjes in strooien en katlief mag wat moeite doen om ze er weer uit te vissen. :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:03

thyra89 schreef:
Ik heb bij mijn ouders 2 vreselijk lieve dames :)
[ Afbeelding ]
DSC00149 by Thyra89, on Flickr
Plukkie, West-Europese korthaar van 14 jaar <3

[ Afbeelding ]
DSC00961 by Thyra89, on Flickr
En Snowy, Oost-Europese korthaar van 9 jaar <3

wat lijkt die witte ongelofelik veel op mijn kat!

Afbeelding twee kleuren ogen <<)