sennag schreef:Ik heb geen kat maar een hond !!
Dan zit je in het verkeerde topic
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, en vocht met Miss Poesie tot de haren eraf vlogen).
. Zij is een echte plakpoes, hoewel ze nu in haar rieten krabmand ligt. Zolang het duurt
.
. Het is ook geen alfa-kater, hij speelt zelfs leuk met een oudere poes van de achterburen. Aan hun labrador is hij ook gewend, hij is toch veel sneller als het er op aankomt
.
) en een Ragdoll kater.

. Zoals een echte del betaamt lag ze continu klaar voor actie, helemaal in de houding, door de poten, achterkant omhoog, staart opzij, en maar gillen... Totdat er een een buurman langskwam die dacht dat er iemand vreselijke pijn leed
. Gelukkig werd ze later gecastreerd.
) begreep helemaal niks van het gedrag van zijn zus en haar prrtprrt-geluid, hij zat erbij zo van ' help dan toch!'
.
Mooie katten hoor! :
Mootje1980 schreef:Hallo allemaal,
Leuk een kattenrubriekje op een paardenforum. En handig want ik zit ergens mee en was benieuwd of iemand de symptomen herkent.
Mijn poes Kyara is 10 jaar oud en altijd gewoon gezond. De laatste weken eet en drinkt ze wat meer dan normaal maar lijkt me ook wel te verklaren met de aanmaak van de dikke vacht en de vele haarballen die ze er momenteel uitwerkt.
Vorige week kwam mijn man de badkamer instormen omdat ze uit de vensterbank was gevallen (naar binnen) en niet meer kon lopen. Volgens hem was het een enorme plof, vanuit het niets duurde het een minuut voor de aanstalten maakte om weg te lopen sleurde toen haar achterpoot achter haar aan. Toen ik in een handdoek naar beneden kwam zat ze gezellig naast mijn man op de grond trots te kijken dat hij haar aandacht gaf (hij heeft normaal niet zo veel met haar op) en kwam vervolgens gewoon naar me toe hollen als of er niets aan de hand was. Gerustgesteld naar bed gegaan. Volgende ochtend lag ze te slapen en stond ineens op en liep raar weg. Poten allemaal heel hoog optillen alsof ze door 10 cm sneeuw ploeterde. Deur naar de tuin opengezet (ik dacht heel naïef, misschien moet ze nodig plassen) tot halverwege de tuin liep ze zo gek, stond toen abrupt stil en holde daarna gewoon weg. Niets aan de hand. Dus toen dacht ik dat ze nog een beetje stijf was. De hele week niet bijzonders gemerkt. Tot gisteravond.
Ze kwam door het kattenluik binnen gestruikeld en liep eerst raar met haar achterpoten. Daarna weer met de 'spaanse-pas' (dat is echt de beste omschrijving die ik kan geven) en vervolgens liep ze helemaal dizzy door de keuken. En keek ze me heel raar aan. Wel aanhankelijk en ze bleef spinnen. Daarna weer helemaal normaal, eten drinken en weer lekker naar buiten. De dierenarts in de buurt gebeld (eigen was al dicht) deze zij dat het geen zin had om te komen als ze de verschijnselen nu niet meer had en dat ik volgende week maar even langs mijn eigen DA moest gaan tenzij het heel slecht zou gaan dit weekend. Later op de avond toen ze bij ons op de bank zat kreeg ze weer zo'n aanval. Haar pupullen waren enorm en ze bleef spinnen, liep weer in de spaanse pas te zwalken. Ik heb haar op schoot genomen en haar spierspanning voelde gewoon ontspannen (misschien iets te ontspannen). Na een minuutje wilde ze weer weglopen en deed dit weer gewoon.
Vanmorgen was ze lui en nu is ze gewoon lekker in het huis en de tuin aan het scharrelen, niets aan het handje. Ik bel maandag mijn eigen da even voor een afspraak maar ik vrees een beetje dat Kyara iets van epilepsie of beroerten heeft... Herkent iemand dit? En zo ja, hoe is het jullie beestjes vergaan? Ik zit ook nog een beetje met het volgende: Moet ik haar nu buiten laten spelen of niet. Aan de ene kant vind ik het eng idee dat ze zo'n aanval buiten krijgt en een ongeluk krijgt. Ze komt eigenlijk weinig bij de parkeerplaats op het woonerf en al helemaal niet bij de drukke weg, maar ze klimt wel regelmatig op het dak. (Plat dak met grind, de ideale kattenbak volgens kyara) Aan de andere kant vind ik het zielig om haar binnen te houden als ze zelf aangeeft naar buiten te willen.
Smee__ schreef:Mijn kat kotst best vaak z'n eten uitMaar dat komt omdat ie op dieet is. Voor zijn castratie konden we haast op verzoek voeren, toen was ie nog zo actief en 's nachts ging ie van hot naar her om alles te checken (was/is echt een alfamannetje), maar nou ie gecastreerd is en zn staart eraf is heeft hij het niet meer zo op andere katten. Als ie nou eten krijgt begint hij als een debiele te eten omdat ie nu veel minder krijgt en dan kotst ie alles weer uit. Iemand hier toevallig tips voor?

thyra89 schreef:Ik heb bij mijn ouders 2 vreselijk lieve dames
[ Afbeelding ]
DSC00149 by Thyra89, on Flickr
Plukkie, West-Europese korthaar van 14 jaar
[ Afbeelding ]
DSC00961 by Thyra89, on Flickr
En Snowy, Oost-Europese korthaar van 9 jaar
twee kleuren ogen