femke27 schreef:En dan een korte vraag aan de kenners: hoe zit het met rauwe konijnenhoofden. In mijn zaak maak ik gemiddeld zo´n 6 konijnen per week schoon, tot de organenen aan toe gebruik ik. Maar niet het hoofd. Ik weet dat kip gevaarlijk is voor honden, maar hoe zit het met konijn? Ik heb er niets over kunnen vinden. Maar als het ongevaarlijk is kan ik het gewoon voor Boem mee naar huis nemen.
Als boem gewend is aan rauw voeding kan hij nijnen koppen met huid en haar zo opeten als hij ze lust. Mijn honden willen ze alleen zonder huid en vacht
Echter als Boem (geweldige naam!!) niet gewend is aan vers voeding dan NIET geven. Want bij brok voeren is de zuurgraad van de maag niet laag genoeg om de botten goed te kunnen verteren en verwerken en dan ga je problemen krijgen met niet verterende botten en botten die vast komen te zitten in maag en darme nbijv.
Kip is ook niet gevaarlijk voor honden als het maar rauw is, varkensvlees is gevaarlijk voor hondeno mdat ze ook de ziekte van (goed schrijven?) aujeszky kunnen krijgen. Echter ook met kip geven geld hetzelfde, eerst wennen aan vers voeren, al is het maar 3 dagen per week.
Enigste wat je een brokken hond goed kan voeren van vers is penslappen of gemalen vuile pens. Wij beginnen altijd met 3 weken kvv pens compleet te geven en soms de eesrte 2 á 3 dagen alleen vuile pens (ligt aan de conditie van de hond) dan heeft hij wel even een tekort aan bepaalde dingen en is de kans op diaree heel groot maar soms toch wel beter voor maag en darmen. Pas na zoveel weken pens compleet kvv te hebben gegeven geven we ook wat anders en na 5 weken gaan we pas af en toe wat barf dingen geven.