Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:17

mika11 schreef:
Misschien een rare vraag, maar mensen die vers vlees voeren.
Moesten jullie daaraan wennen, dat je er zelf niet misselijk van werd?
Als ik die foto's zie van de hond met die zalmkop en zo'n ander stuk vlees.
Ik weet niet of ik daar tegen zou kunnen, om zoiets zelf te geven. :o
Net als dat krat vlees wat eerder in dit topic op een foto stond.
Of heb ik zo'n zwakke maag? :')

Dierenfan, ja ik begrijp het wel. Dat eerste stukje van mij, was ook een beetje uit kwaadheid door sarcastische opmerkingen.

Ja, ik moest er enorm aan wennen :D 1e weken stond ik te kokhalzen, maar nu niet meer. Enige waar ik een streep trek qua voeren zijn herkenbare dieren. Nu krijgt ze die nog niet, omdat we nog met eenden en kippennekken bezig zijn en pas zijn begonnen met lamsribben. Maar herkenbare dieren mag vriend geven straks _O- KVV eet ze binnen in haar voerbak, barf dingen eet ze in de tuin, die hoef ik niet binnen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:34

Ik vond vanmorgen hagel in de voerbak van m'n hond :D haha had ze wild gegeven ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:48

ik hoefde er niet aan te wennen...maar ik ben niet zo moeilijk :=
heb voor mijn werk jaren in een slagerij gewerkt en ene tijdje in een varkensslachterij waar ik de tang of co2 verdoving bediende/toediende.

wat betreft voor of tegen, sja, onze Eyck is op carnibest afgespeend, de fokkers hebben 6 volwassen honden lopen die er in mijn ogen geweldig uitzien, heb op een brokkenhond nog nooit zo een glans zien liggen:n
en Eyck groeit geweldig mooi en gelijkmatig op, op verschillende KVV aangevuld met dieronderdelen... net de vriezer weer vol gestampt met 54 kg kvv en 10 kilo onderdelen
snaait wat groen en fruit tussendoor, eitje erbij, zalmkopje erbij en smullen maar .
voor mij persoonlijk is brok echt B-keus tegenwoordig en dan liefst nog een brok met minimaal 80 procent dier erin
op cursus zie ik de grotere brokkenhonden continu totaal uit verband gegroeide dieren, kont een end te hoog, schouder weer veel te hoog, dat zie ik bij de versvoerhonden eigenlijk nooit

wat betreft tekorten, dat heb je zelf in de hand, zolang je uitgebalanceerd voert (dus vlees, bot, orgaan etc in de juiste verhouding) ga je echt geen tekorten krijgen.
als je niet gebalanceerd voert en je tekorten krijgt ligt dat niet aan de soort voeding maar aan de onkunde van degene die voert.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:41

Ik vind het ook vies, maar je kan ook even in een andere ruimte voeren.
Als ik wat rauws geef (bv stukje kipfilet) doe ik dat vaak in de 'bijkeuken'.
Daar is zo een doekje overheen gehaald na afloop.
F_Orumster schreef:
Sonja89 schreef:
Ik weet niet of je het al eerder uitgelegd had, maar wat vind je er precies niet aan te doen? Tik me maar op vingers als ik terug moet lezen, maar herinner me zo niets..

- Een grote vriezer hebben (voor onszelf al aan de krappe kant)
- op tijd dit eten ontdooien (gaat voor onszelf vaak al mis)
- je verdiepen in het voerprogramma zodat je een uitgebalanceerd menu hebt
- lastig door een ander over te nemen
- en in geval van een hond lastig mee te nemen.
- leverancier zoeken en het bestellen plannen (zelf bestellen bij de slager vergeet ik al steeds, dus dan maar weer supermarkt)

Dan heb ik liever een zo goed mogelijke brok, waar ze het ook wel op doen.

Je hebt hier niet meer op gereageerd.

Ik lees veel dat men het heel vreemd vind dat een dierenliefhebber vers voeren niet wil, maar als ik naar mijn eigen redenen kijk vind ik het helemaal niet zo vreemd?

Sonja_vR

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:55

ik ben dan wel niet Sonja89, maar ik denk dat een deel van die "problemen makkelijk te ondervangen is
samenstellen etc is te ondervangen door gewoon KVV te voeren, eventueel aangevuld et onderdelen. doe ik ook .

op tijd ontdooien, ik heb serieus een wekker staan in mijn mobiel voor het eten uit de vriezer niet te vergeten
lol

vriezer, sja wij hebben een vriezer van een 150 liter er bij gekocht puur voor de hond :+ eerst kocht ik weekvoorraadjes die in een la van de vriezer gingen en twee dagen direct in de koelkast om te ontdooien.

met Kvv is het ook vrij makkelijk een ander het over te laten nemen, zolang ze het op tijd uit de vriezer halen is het gewoon pakje open en in de voerbak mikken...fertig.

meenemen kan een probleem zijn, dan geef ik renske, vriesdroogvoer of koop ik op locatie(5 minuutjes googlen en je weet of er een jumbo in de buurt zit met smuldier voor nood of een goed gesorteerde dierenwinkel, of een koelbox met koelelementen, dan ontdooit het langzaam en kun je een aantal dagen prima doorkomen.

bestellen, ik bestel 1 keer in de 2 maanden 64 kg voer en dat komen ze thuis afleveren. 50 kg kvv en 14 kg onderdelen, kan max 75 kg kwijt.

maar ja, het kost wat meer planning etc, maar tis goed te doen (zei de ras-chaoot :+ )
maar nogmaals, ik ben Sonja89 niet maar ik geef ook nergens een oordeel over wie dan ook

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:01

nou wil daar best op reageren hoor,

-grote vriezer,och valt best mee,zeker als je maar 1 hond hebt,wij hebben 6 grote honden en hebben voor de gemakkelijkheid daar een zo'n vrieskist voor gekocht maar daar liggen ook nog weleens bergen van ons eigen eten in.

ligt er ook aan voor hoelang je in wil slaan

- mocht je het vergeten zijn,in een emmer warm water is een pakje vlees in 15-20 minuten ontdooit,lijkt me nu ook niet echt een heel groot probleem

- kvv gaan voeren,hoef je je nergens in te verdiepen,alleen pakje open maken in bak gooien en klaar,vers voeren betekend niet meteen zelf menu's samenstellen.

- als iemand het over moet nemen kan je toch uitleggen elke dag een pakje open te knippen en in de bak te deponeren,als je dat niet zou willen of diegene niet zijn er voldoende andere alternatieven om een periode te overbruggen ( renske/naturediet/blikvoer met 100% vlees erin)

- hoevaak komt het voor dat je weggaat en de hond onderweg moet voeren,is dat heel vaak,ja dan is vlees inderdaad lastiger als brokken :j ( maar ook dan volstaat een dag renske/nature diet of blikvoer met 100% vlees erin)

-leveranciers zoeken van kvv is niet moeilijk,de meeste supermarkten verkopen kvv en daar kan je bestellen en kopen zoveel je wil...

sommige merken kvv moet je voor langs een dealer maar op elke website kan je prima de dealers vinden,en er zijn zelfs kvv verkopers die aan huis brengen ( bv lotgering)

tja...allemaal wat mij betreft oplosbare dingen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:17

Wij hebben vaak al moeite onze eigen producten in de vriezer te gooien, en nee ik ben niet bereid een vriezer bij te kopen.

Welke supermarkt verkoopt wat? De jumbo verkoopt smuldier inderdaad, maar dat eet ze niet. Toen ik smuldier zocht, kon ik dat maar bij weinig winkels vinden. Jumbo idd, en die hebben we sindskort dan ook. Ook de AH in groningen waar ik elke dag langs rijd, heeft het niet.

Ik dacht dat je wel zelf moest nadenken welke dag wat te voeren om een gebalanceerd voer neer te zetten?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:19

En dan een korte vraag aan de kenners: hoe zit het met rauwe konijnenhoofden. In mijn zaak maak ik gemiddeld zo´n 6 konijnen per week schoon, tot de organenen aan toe gebruik ik. Maar niet het hoofd. Ik weet dat kip gevaarlijk is voor honden, maar hoe zit het met konijn? Ik heb er niets over kunnen vinden. Maar als het ongevaarlijk is kan ik het gewoon voor Boem mee naar huis nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:22

f_orumster,inderdaad AH is gestopt met verkopen van smuldier,alhoewel ik las dat in joure de appie weer smuldier gaat verkopen en verder is het te koop bij:

Agrimarkt . bas van der Heijden . Boni . C1000 . Co-op . Deen . Dekamarkt . Digros . Dirk van den Broek . Em-Te . Golff . Hoogvliet . Jumbo . MCD . Nettorama . Plus . Poiesz . Sanders . Super de Boer . Vomar.

en in supermarkten is vaak ook rodi te koop...

kvv is kompleet vers voer,daar hoef je niet voor samen te stellen,dat is al gedaan en geheel kompleet zolang je maar de kompleet versies van zo'n voermerk neemt :)

en femke 27,konijnenkoppen zijn prima te voeren :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:25

Serieus? ik ben zo bang voor die botsplinters wat je met kip hebt zeg maar. Ik geloof best dat hij geen psychische problemen zal hebben met het eten van de hersenen e.d, maar het is toch een schedel en dat is bot.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:26

@ F_Orumster: sorry voor het niet meer reageren! En bedankt voor jouw reactie. Wat ik vooral lees zijn praktische bezwaren. Ik sluit me dan ook aan bij Sonja_vR en kimmie261. Het is ook zoals je zelf zegt, de bereidheid bepaalde dingen voor de honden te doen (bijv. het aanschaffen van een grote vriezer). Nu kijk ik wel met een gekleurd beeld, want zoals ik al zei: zonder vers voer was mijn hond er nu gewoon niet meer geweest. Ik kan die praktische bezwaren voor mezelf dan ook makkelijk wegwuiven. Kan me ook voorstellen dat dat voor andere mensen anders ligt.

Als je een complete KVV voert, hoef je verder nergens over na te denken. Ja, of je morgen kipsmaak of konijnsmaak voert misschien.

@ femke27: rauwe konijnenhoofden kunnen gevoerd worden aan ervaren barfers (de honden dan he). De koppen zijn harder dan het karkas en daarom minder geschikt voor honden die alleen kvv eten of net begonnen zijn met barfen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:28

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:28

femke27 schreef:
En dan een korte vraag aan de kenners: hoe zit het met rauwe konijnenhoofden. In mijn zaak maak ik gemiddeld zo´n 6 konijnen per week schoon, tot de organenen aan toe gebruik ik. Maar niet het hoofd. Ik weet dat kip gevaarlijk is voor honden, maar hoe zit het met konijn? Ik heb er niets over kunnen vinden. Maar als het ongevaarlijk is kan ik het gewoon voor Boem mee naar huis nemen.

Als boem gewend is aan rauw voeding kan hij nijnen koppen met huid en haar zo opeten als hij ze lust. Mijn honden willen ze alleen zonder huid en vacht :D Echter als Boem (geweldige naam!!) niet gewend is aan vers voeding dan NIET geven. Want bij brok voeren is de zuurgraad van de maag niet laag genoeg om de botten goed te kunnen verteren en verwerken en dan ga je problemen krijgen met niet verterende botten en botten die vast komen te zitten in maag en darme nbijv.

Kip is ook niet gevaarlijk voor honden als het maar rauw is, varkensvlees is gevaarlijk voor hondeno mdat ze ook de ziekte van (goed schrijven?) aujeszky kunnen krijgen. Echter ook met kip geven geld hetzelfde, eerst wennen aan vers voeren, al is het maar 3 dagen per week.

Enigste wat je een brokken hond goed kan voeren van vers is penslappen of gemalen vuile pens. Wij beginnen altijd met 3 weken kvv pens compleet te geven en soms de eesrte 2 á 3 dagen alleen vuile pens (ligt aan de conditie van de hond) dan heeft hij wel even een tekort aan bepaalde dingen en is de kans op diaree heel groot maar soms toch wel beter voor maag en darmen. Pas na zoveel weken pens compleet kvv te hebben gegeven geven we ook wat anders en na 5 weken gaan we pas af en toe wat barf dingen geven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:38

Citaat:
- leverancier zoeken en het bestellen plannen (zelf bestellen bij de slager vergeet ik al steeds, dus dan maar weer supermarkt)

Ik ben me aan het vervelen dus ga er ook maar op reageren ;)

Als je niet bereid ben een vriezer erbij te kopen en je hebt geen ruimte dan heb je een probleem. Hier eerst 4 maanden 1 lade gehad en toen ik nog steeds vers wilde voeren kreeg ik een klein vriezertje. Na weer 4 maanden ofzo snapten mijn ouders helemaal waarom ik vers wilde voeren en heb ik een eigen vriezer mogen kopen. Dat bleek wel nodig te zijn. Met een klein hondje heb je niet veel ruimte nodig maar met grote honden en regelmatig barfen dan wel.

Je verdiepen kan je natuurlijk doen zoveel je wilt, ik ben nog steeds stelselmatig me bezig met verder verdiepen maar in principe als ik diverse soorten dus merken en smaken kvv zou voeren door elkaar heen ben ik ervan overtuigd dat ik ook heel goed zit en veel variatie heb.

Lastig over te nemen is net wat men vind. Hier doet het pension niet moeilijk, ze juichen het alleen maar toe en het wordt gewoon gegeven. Wel wordt gevraagd het zelf mee te nemen of ze krijgen smuldier of lotgering en dan moet je zelf zeggen hoeveel keer per dag en hoeveel gram per maaltijd. Oppas van buren o.i.d. is mmisschien moeilijker. En op vakantie? Ik neem altijd een kg brok mee of bijv. rodi worsten die niet in de vriezer hoeven dat ik altijd wat bij heb. Voor de eerste dag neem ik het niet bevroren mee en voor de 2 erop volgende dagen neem ik het diep gevroren mee en dus de eerste 3 vakantie dagen zijn dan al ingevuld. Wij blijven ook altijd in NL dus in een supermarkt is altijd wat wel te verkrijgen en anders moet ik maar dieper in mijn portomonee duiken. Ene dag koolvis filet, andere dag rundergehakt en de volgende dag kippenpootjes en je hebt weer 3 dagen rond.

Ik bestel ongeveer 6x per jaar bij een grote internet winkel allerlei barf materiaal wat ze kunnen eten en daarnaast heb ik op een half uur rijden afstand (en dan weer gelukkig in de straat waar een zus van me woont zodat die me ook eens ziet :D ) een grote handelaar zitten die alles heeft voor mijn konijnen maar daarnaast ook een enorme vriezer heeft voor vers voeding en zeer veel merken heeft en ook diverse barf materialen. En in een winkel op 15 minuten rij afstand hebben ze ook 4 merken vers voeding en de C1000 in het dorp heeft altijd smuldier enkelvoudige en complete varianten. Dus kan het heel gemakkleijk ergens halen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:41

dierenfan schreef:
Ene dag koolvis filet, andere dag rundergehakt en de volgende dag kippenpootjes en je hebt weer 3 dagen rond.

Maar dat is toch juist niet compleet? Daar zit toch niet alles in wat ze nodig hebben?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:45

Ik heb in het begin een beetje mijn draai moeten vinden in wanneer ik moet ontdooien, maar nu weet ik dat ik de volgende verpakking moet ontdooien als ik die in de koelkast geopend heb.
Ik bestel nu bij een dierenspeciaalzaak hier in de buurt. Bestelling op automatisch laten zetten, ze bellen als de bestelling binnen is en ik hoef er zelf dus niet aan te denken. Af en toe bestel ik ook bij caroba.nl. Die bezorgen ook aan huis (bij een bestelling vanaf €25,- zelfs gratis) en verkopen ze zowel BARF producten als een aantal kvv merken voor hond en kat. Nadeel is dat je dan voor de bestelling wel thuis moet zijn natuurlijk.
Ik weet niet hoe het qua vriezerruimte voor honden zit, maar met kvv voor mijn 2 katten ben ik gemiddeld 2 vriezerlades 'kwijt' (en dan houd ik een redelijke voorraad aan voor ruim een maand). We hadden eerst maar 1,5 lade (onder de koelkast) en dat was al krap voor onszelf. Een vriezer bij gekocht en nu ruimte zat voor onszelf en de katjes :)
Wat betreft het overnemen: kvv is het makkelijkst, maar BARF zal ook wel te doen zijn denk ik. Je kan natuurlijk altijd porties maken die je invriest. Dan is het net zo makkelijk als het voeren van kvv. Het enige verschil met brok is dat de 'verzorger' tijdig het voer ontdooit. Maar zoals gezegd is dat met wat warm water ook op te lossen.

Niet alle kvv is overigens compleet, alleen als dat er op staat. Voor alle niet complete geld dat je gevarieerde diersoorten moet voeren, 4 of 5 stoorten volgens mij. Vaak verkopen ze van dergelijke merken ook van die dorzen met meerdere smaken. Als je al die smaken voert heb je het ook al compleet :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:49

wordt kvv ook in bijvoorbeeld tuinland oid verkocht? En wat zijn dan de goede kvv merken?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:53

F_Orumster schreef:
dierenfan schreef:
Ene dag koolvis filet, andere dag rundergehakt en de volgende dag kippenpootjes en je hebt weer 3 dagen rond.

Maar dat is toch juist niet compleet? Daar zit toch niet alles in wat ze nodig hebben?

ojee,ja ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend is hoor :)

als je barft dan moet je 5 diersoorten per maand voeren en een bepaalde hoeveelheid vleesbot/orgaan /spiervlees

als je op vakantie ben kan je dit dus oplossen door zelf in het mensenschap producten uit te zoeken die voldoen in je maand menu.

maar dit moet je niet doen als je je hond kvv voert,nu kan het best wel voor 1 of 2 of 3 weken hoor,als je een beetje afwisseld in diesoorten en soorten vlees,een hond krijgt niet zo heel snel tekorten,als je dan thuis maar weer verder gaat op de kvv.

óf je schakelt helemaal over naar barfen cq nrv-en en dan moet je wel je menus gaan samenstellen.

maar als je altijd kvv voert,mag je alle merken door elkaar voeren en ook nog best een dag of 3 tussendoor incompleet voeren ( bv alleen pens,alleen rundvlees alleen kipdag) dan komt je hond niets te kort.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:58

F_Orumster schreef:
Ik vind het ook vies, maar je kan ook even in een andere ruimte voeren.
Als ik wat rauws geef (bv stukje kipfilet) doe ik dat vaak in de 'bijkeuken'.
Daar is zo een doekje overheen gehaald na afloop.
F_Orumster schreef:

Dan heb ik liever een zo goed mogelijke brok, waar ze het ook wel op doen.

Je hebt hier niet meer op gereageerd.

Ik lees veel dat men het heel vreemd vind dat een dierenliefhebber vers voeren niet wil, maar als ik naar mijn eigen redenen kijk vind ik het helemaal niet zo vreemd?

een grote vriezer heb ik speciaal gekocht maar ja ik heb dan ook 2 grote honden en dan nog zit de vriezer niet vol.
ontdooien is echt niet zo moeilijk, s avonds na de maaltijd meteen nieuw eruit halen en klaar. een routine er in krijgen lijkt me niet zo n ramp ;)
gebalanceerd menu is idd kvv al dus daar hoef je je geen zorgen om te maken, evenals andere mensen het laten geven, je hoeft het niet eens aan te raken dus ik zou niet weten waar ze moeilijk over zouden moeten doen

meenemen is ook al genoemd, ik ga over een paar weken naar frankrijk en zal dan een koelbox mee nemen waar een paar pakjes in kunnen, de rest zal ik gewoon vis en vlees bij de grooooote supermarkten halen in frankrijk :)

leveranciers zijn er genoeg dus ook dat is niet moeilijk

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:53

F_Orumster schreef:
dierenfan schreef:

Dat is zeker niet compleet maar ga me niet vertellen dat je zelf wel elke dag compleet eet :D ;)
Tenslotte is brok ook niet compleet (als je kijkt naar wat ze oorspronkelijk eten qua verhoudingen) en daar eten honden ook jaren lang van.

Ik voer dus niet alle dagen compleet, maar maak wel dat het geheel weer wel compleet wordt. Ik voer gerust weken lang kvv compleet, maar ook gerust een paar dagen niet complete kvv of barf. Bijv. vandaag hebben ze smuldier compleet op met extra toegevoegde groente en fruit. Morgen krijgen ze zalmlijven (daar zit veel bot in en weinig vlees), overmorgen krijgen ze gemalen paardenvlees (geen bot en geen organen) en de dag erop weer runderborstbeen (alleen bot) en daarna heb ik een kg runderorgaan liggen (dus weer geen vlees en geen bot) en dan weer dagen complete gemalen kvv bijv.
Uiteindelijk voer ik 3 dagen niet compleet, maar als ik de 4 dagen bij elkaar op tel dan krijgen ze (vis is bot en vlees hier) 25% orgaan, en ongeveer 37,5% bot en 37,5% vlees. Echter vandaag dus compleet gehad en extra groente en fruit toegevoegd en na deze dagen weer compleet met extra groente en fruit en zo wordt het weer vanzelf in de goede verhoudingen getrokken.

Echter ik let ook heel veel op hun ontlasting. Als die goed is dan is alles wat erin gaat ook goed, is die slap dan moet ik vaak meer bot geven of minder orgaan, is deze wit(achtig) dan teveel bot gehad en moet ik meer vlees geven. Is deze donker dan wijst het ook op teveel orgaan. Alleen groente/fruit tekorten is niet echt in de ontlasting te zien. Ik merk echter heel goed als ik het niet geef dan hebben ze veel meer behoefte aan de plantjes in de tuin en in de bermen en ook aan vers gras. Ook niet erg, want als ze het nodig hebben dan wordt dat gewoon verteerd en ze weten heel goed welke plantjes en welk gras het beste is.

Vind het zelf gewoon geweldig om wat te spelen met het voer, maar maak altijd dat het totaal plaatje weer klopt uiteindelijk en hou altijd de ontlasting in de gaten. Voordeel is wel dat ik eigenlijk nooit echt diaree heb bij mijn honden. Het is wel eens wat te dun maar beetje bot bijvoegen en dan komt het wel goed. Wat ook heel leuk is om te merken is dat beide honden evenveel voeding nodig hebben ondanks verschil van zeker 10 kg lichaamsgewicht maar dat de lichtse hond qua gewicht wel weer meer bot in verhouding nodig heeft dan de zwaarste hond. Je moet dus ook niet kijken naar wat een gemiddelde hond nodig heeft, dat is heel leuk om mee te beginnen maar sommige honden wijken dus af. Als ik alleen kvv compleet geef dan gaat mijn boxer op ten duur slappere ontlasting krijgen dus die moet af en toe niet complete kvv krijgen en dan niet compleet omdat er in verhouding teveel bot in zit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:02

dierenfan schreef:
F_Orumster schreef:

Dat is zeker niet compleet maar ga me niet vertellen dat je zelf wel elke dag compleet eet :D ;)
Tenslotte is brok ook niet compleet (als je kijkt naar wat ze oorspronkelijk eten qua verhoudingen) en daar eten honden ook jaren lang van.

Zo bedoelde ik het niet, sorry. Raakte alleen even in de war ;)
Rest van je bericht ga ik vanavond lezen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:21

dierenfan, helder bericht! Ik begrijp dat je sommige dagen alleen bot voert en andere dagen alleen vlees? Dat is zelfs voor de echte barfers inderdaad erg incompleet :D Vaak hoor je dat honden dan de ene dag verstopping hebben en de andere diarree. Maar wel lekker handig dat dat bij jou niet zo is, dan wordt barfen ineens een stuk makkelijker :D

Hier wordt elke dag compleet gebarft, dus bot, vlees en orgaan. Allergiehondje houdt het hierbij, het andere exemplaar krijgt ook nog 4x pw groente. De ontlasting is altijd goed en altijd hetzelfde, dus voorlopig laten we het zo. Kost wel wat meer tijd met dagporties maken, maar stiekem heb ik er zelf wel plezier in ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:10

Kijk dat hondje toch genieten :)

Afbeelding

En heb je een hond met een beetje een grote bek dan gaat zo'n eendenkarkas in 1x naar binnen :+

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:30

F_Orumster: je hebt een kat toch?
Onze hond staat al weer een flinke tijd op smuldier, wilde onze 14 jarige kat ook overzetten naar kvv: 2 dagen wilde ze smuldier wel hebben, daarna niet meer. Komt zeer waarschijnlijk door de pens er in. Dus opzoek gegaan op internet en dit gevonden:
http://www.versvleesvoer.nl/
Is Bibi. Kompleet dus. Hij heeft inmiddels ook rollen van 1 kilo voor de kat(omdat ik daar om gevraagd heb), kost €3,75.
Had eerst een proefrol meegenomen, en inmiddels wil de kat liever niets anders meer. Gister was het op, zette een bak brokjes neer, ze nam een hap.. ging direct weer zeuren voor het raam omdat ze dr vlees miste. :')
Heb nog wel brokjes omdat ze af en toe 's ochtends trek heeft. Maar daar heeft ze steeds minder behoefte aan. Een paar hapjes en ze is er klaar mee.
Terwijl ze dus 14 jaar lang brokjes heeft gehad.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:47

Das wel mooi dichtbij mijn werk. En het is simpel. Dat ga ik eens proberen.
Smuldier at ze inderdaad 1x van en daarna niet meer, ook niet terwijl ik het andere eten weg had gehaald.
Bedankt!