Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:35

Chapeaux voor TS en nieuwe baasje van Zora!!
En uiteraard ook aan DB en de rest van de vrijwilligers die Zora gevangen hebben en ze nu een gouden mandje heeft...... kippevel!!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:55

Wat fijn dat er een happy ending aan dit verhaal zit :D

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:30

ThessaKeizer schreef:
NathalietjeB schreef:
wat is ze leuk thessa hoe oud is ze eigenlijk zo oogt nog niet eens zo heel oud..ben blij dat ze een goed plekje heeft gekregen

De leeftijd is heel moeilijk te schatten, ze heeft een ontzettend afgesleten gebit en aan de hand daarvan zou ze ongeveer 7 jaar zijn maar gezien haar jonge uitstraling en hoe speels ze nog is, denken we dat ze niet ouder dan 4 is. Helemaal zeker zullen we het wel nooit weten. Voor mij maakt het overigens niets uit hoor, ze is gewoon hartstikke leuk!! :D

Ik heb zelf een Labrador teefje die van een fokker komt met stamboom en alles blablabla, ze wordt 24 maart alweer 9 maar er is ook niemand die dat ziet, nog heel weinig grijs, ontzettend speels, vrolijk, lief en nog altijd een puppyhoofd... :+: Meestal wordt ze door mensen op straat 4 à 5 jaar geschat. Dus je zal het nooit helemaal weten inderdaad, maar ach dat zijn ook maar cijfertjes he.

Wat fijn dat dat die arme hond weer zo'n fijn huisje heeft gekregen zeg! :)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:15

Even een kleine update, met Zora gaat het hartstikke goed, ze voelt zich prima thuis. Ze is super vrolijk en over enthousiast. Het zindelijk zijn gaat nu ook goed, ze heeft al een paar dagen geen ongelukjes meer gehad in huis! Ze gaat graag mee wandelen en vermaakt zich gewoon prima. Ze heeft wel 1 klein nadeeltje, ze is erg gefixeerd op mijn katten en vliegt er echt achteraan, beetje sneu voor de katten want die zijn dit helemaal niet gewend, hier ben ik dus druk mee om het af te leren maar op het moment dat ze een van de katten ziet dan lukt het me niet om haar aandacht er vanaf te trekken! Ze hapt echt naar ze en ze is vliegensvlug daarbij! Dus tips om dit gedrag af te leren zijn zeer welkom! Verder is het echt een schat van een hond die het liefst heel de dag bij je is en steeds om knuffels komt vragen, ik geniet echt heel erg van haar! Ze hoort er al helemaal bij :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:11

Thessa onze hond had dat in het begin ook met de katten, echt de godganse dag er achter aan. Het beste kun je de kat 1 voor 1 een tijdje in een bench/ kooi oid stoppen en de hond bij de kooi laten. De hond kan dan wel de lucht van de kat opnemen, maar de kat niet pakken. Als je dit een tijdje volhoud zal het katten jaag gedrag flink verminderen of zelfs helemaal over zijn.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:45

wij deden altijd iets rinkelends toegooien.
Dus bijvoorbeeld een oude slipketting ofzo net achter de hoond gooien zodra ze gingen fixeren.
Uiteraard hoef je niet raak te gooien, het is meer als schrikeffect bedoelt om ze uit die jaag prikkel te halen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 11:16

Voor Thessa.

Is dit een gelukkige hond of niet? Geluksvogel Zora en haar gouden mandje....

Afbeelding

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 11:18

Afbeelding

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:45

Hihi jaja ik weet het, honden horen niet op de bank, noem het maar mijn zwakte maar vind het gewoon gezellig als ze erbij liggen! Mijn bankie is altijd overvol :o
En Zora geniet er ook al van en is helemaal niet dominant en gaat er keurig vanaf als ik het zeg!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:39

heerlijk beest om te zien !!
dat kattengejaag herken ik wel, de mijne doet het buiten nog steeds maar in huis gaat het nu goed
hij heeft een paar keer flinke halen gekregen van de kat en nu liggen ze samen te slapen ;)

die ketting gooien om de aandacht eraf te halen is wel een goeie...hoop dat het er een beetje uit wil!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 11:42

Als jij er tevreden mee bent als de honden op de bank liggen, moet je dat gewoon lekker blijven doen hoor. De honden vinden dat vast niet erg.

Ik kreeg de overige foto's er helaas niet op, deze waren te groot qua aantal pixels. Maar zelfs na verkleinen wilden ze niet uploaden. Deze houd je dus nog even te goed.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:02

Dat met een ketting gooien gaat hier niet want een van mijn andere honden is erg schrikachtig dus dat gaat hem niet worden! Helaas halen de katten nog niet uit en rennen ze alleen weg wat het jagen erop tot een groot feest maakt! Ik heb nu als ze bij elkaar zijn bij zora een snuitje om zodat ze in ieder geval de katten niet kan bijten en hopelijk komt er dan snel verandering!
Tevens krijgt ze een hard mee te horen en leg ik haar neer tot ze rustig is, ze is echt helemaal hyper als ze erachteraan gaat, eenmaal weer rustig blijft ze ook braaf liggen en zolang de katten niet rennen maar gewoon liggen of rustig lopen gaat het goed en blijft zora keurig liggen, we boeken dus al wel wat vooruitgang!

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:33

Fijn tessa dat het beter gaat,foto's zijn echt leuk,
Nog veel geluk daar met zun allen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:52

ThessaKeizer schreef:
Dat met een ketting gooien gaat hier niet want een van mijn andere honden is erg schrikachtig dus dat gaat hem niet worden! Helaas halen de katten nog niet uit en rennen ze alleen weg wat het jagen erop tot een groot feest maakt! Ik heb nu als ze bij elkaar zijn bij zora een snuitje om zodat ze in ieder geval de katten niet kan bijten en hopelijk komt er dan snel verandering!
Tevens krijgt ze een hard mee te horen en leg ik haar neer tot ze rustig is, ze is echt helemaal hyper als ze erachteraan gaat, eenmaal weer rustig blijft ze ook braaf liggen en zolang de katten niet rennen maar gewoon liggen of rustig lopen gaat het goed en blijft zora keurig liggen, we boeken dus al wel wat vooruitgang!

dat komt wel goed dan ;)
wel slim van je dat je ff een snuitje omdoet, dan kan het ook niet
per ongeluk misgaan :o

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:36

als de andere honden schrikkerig zijn moet je dat inderdaad ook niet doen :)

Maar klinkt al goed zo toch :D
Nog even en dan heb je het voor elkaar :)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:43

Hier weer een korte update over Zora, helaas zit ik hier nog steeds zonder internet en moet ik het vanaf mijn telefoon doen, dus foto's kan ik nog niet plaatsen, ik probeer ze wel steeds te mailen naar de TS zodat zij ze kan plaatsen maar dat lukt ook niet altijd even makkelijk jammer genoeg!
Maar met Zora gaat het echt hartstikke goed, ze gaat nog wel steeds achter de katten aan maar het wordt al minder. Verder is het een schatje en geniet met volle teugen van het leven, ze komt steeds losser en doet nu soms ook stoute dingen zoals eten pikken van het aanrecht, ze is behoorlijk groot dus kan er makkelijk bij, kijkt ze me daarna zo lekker onschuldig aan hahahah. Verder is het echt een grote knuffel en is het liefst constant bij me, ze is nu ook helemaal keurig zindelijk. Verder hoort ze er echt volledig bij en maakt deel uit van ons gezin, ja dit is echt een hele goede keus en beslissing geweest, deze heerlijke dame gaat nooit meer weg!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:11

Heerlijk om te lezen dat ze zichzelf aan het worden is en dat het zo goed gaat. dikke pluim!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:18

wat ontzettend fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat zora haar gouden mandje gevonden heeft ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:28

hoe is het nu met Zora?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:30

Ik ben ook benieuwd :D

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:58

Hahaha, het gaat hartstikke goed! Madam is hier niet meer weg te denken! De katten blijft ze leuk vinden maar reageert wel steeds minder heftig op ze gelukkig.
Wat moet ik verder vertellen, gezien haar karakter en koppie denk ik persoonlijk dat er geen cane corso maar fila brasilero inzit, gemixd met iets anders. Ze is erg op mij gericht en vind andere mensen maar zozo, kan op mannen soms best heftig reageren, als je haar dan gewoon negeerd dan trekt ze wel bij en komt ze je wel opzoeken. Ik kan gewoon alles met haar doen en ze luistert heel goed naar me.
Overigens is ze op dit moment loops dus over een maand of drie laat ik haar steriliseren.
Yep, Zora kwam, zag en veroverde mijn hart :P

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:11

Zoals jullie kunnen zien past Zora er mooi tussen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou zoals jullie zien, volgens mij een hele blije, gelukkige hond die haar plekje wel heeft gevonden bij ons! :D

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:18

Wat een prachtige foto's...Heerlijk...ik kijk er een beetje jaloers naar :+
Ik heb nog niet eens plek voor 1 hond ;( en ik zie op de foto's 4 honden heel happy zijn *\o/*
Fantastisch

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:54

wat een heerlijke foto's :D ze ziet er echt goed uit en gelukkig op dr stekkie

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:31

gweldig om te zien hoe goed ze het gekregen heeft, fantastisch