Wij hebben 2 middenslag keeshondjes. Van de oranje-middenslag kezen is er maar 1 fokker in NL. En de gevlekte komt uit Duitsland omdat er in NL geen fokkers zijn.
Wat een schattige keesjes.. Vind ze er altijd zo dapper bijlopen op de show.
Paar foto`s van mijn Podenco Ibicenco gladhaar.. Ze heeft al eens in dit topic gestaan, maar als echte baby.. Nu is het een pup van bijna 7 maanden oud.
Wat een prachtige honden zijn er voorbij gekomen. De meeste rassen ben ik ook wel tegen gekomen op hondenshows, maar toch leuk om ze in een topic als dit tegen te komen!
Bij mijn vorige stagebedrijf worden tatrahonden, gefokt. Dit zijn witte, Poolse berghonden. Ze worden vaak verward met de pirynee, maremmer, chuvaz of kuvasz (zelfs een keurmeester vroeg aan mij of het een kuvasz was waarmee ik in de ring stond ) maar mensen die deze rassen goed kennen zien zeker het verschil.
Ik kende het ras alleen van rassenleer met school, dus vond het erg leuk dat er een tatrakennel hier in de buurt is! Ik heb de tatrahond leren kennen als een trouwe, rusige hond die goed waakt. De tatrahond is van nature terughoudend van karakter, kijkt eerst de kat uit de boom. (dit is ook goed te merken op mijn oude stagebedrijf) Maar als ze je eenmaal kennen zijn het vrienden voor het leven. Maar ik heb ook de andere kant van de tatrahond meegemaakt, slecht gesocialseerde honden, dat als je opstaat meteen begint te grommen en te blaffen. Ookal is de eigenaar er zelf bij.. Dat is op mijn oude stagebedrijf niet het geval. Tenzij je er voor het eerst bent, de hond je dus niet kent, en je dan wil opstaan. Maar voor alsnog "stellen" ze je dan, bijten zullen ze niet doen, mits je doet wat de hond zegt. Verder zijn het hele rustige honden, het zijn geen honden waar je uren mee hoeft te lopen, vinden ze wel leuk natuurlijk! Maar met een half uurtje per uitlaatbeurt nemen ze ook genoegen. De kennel waar ik stage heb gelopen heet trouwens Biaca-Perla. www.biaca-perla.nl
betadine
Geplaatst: 11-04-12 08:41
Tijdens ons weekendje Duitsland nog maar eens mooie foto's genomen