Die @#&kat moet wég!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:34

Jeetje wat wordt jij afgezeken zeg! letterlijk haha

Ik heb het ook een keer gehad hoor en heb voor de kat een nieuw tehuis gezocht, een tehuis waar ze alleen was, met 1 persoon, zonder andere dieren of kinderen.
Beestje is geen moment meer onzindelijk geweest.
Ze was dus duidelijk ongelukkig bij mij.

Ben ik dan zo'n dierenbeul omdat ik een beter tehuis heb gezocht voor de kat omdat ik gek werd van dat gepies?

vuurneon

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:37

Vind je vriend al dat gepis over zijn spullen dan niet erg?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:53

ik snap niet dat er altijd door zoveel mensen een probleem wordt gemaakt als een kat weg zou moeten. Jemig zeg, soms klikt het echt gewoon niet tussen mens en dier hoor.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:57

Hebben je vriend en jij hier http://www.kattengedragcentrum.nl nog contact/hulp gezocht?

JunkDeLuxe schreef:
Als je hond in huis doet, stuur je die naar z'n nest en negeer je die een tijdje.

Niet mijn aanpak.

vuurneon schreef:
Vind je vriend al dat gepis over zijn spullen dan niet erg?

Snap ook niet dat hij dat allemaal maar prima vindt.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:02

ik ben zoiezo meer een hondenmens. maar ik zou de kat wegdoen, hoe zielig het ook is. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:10

Majken schreef:
ik ben zoiezo meer een hondenmens. maar ik zou de kat wegdoen, hoe zielig het ook is. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Volgens mij is zo'n beetje iedereen het daar mee eens hier maar TS zegt dat haar vriend dat niet wil.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:58

JunkDeLuxe schreef:
jesito schreef:
Ik vind dat je erg in de slachtofferrol kruipt en er zijn best al wat oplossingen geboden.
Dat jij en je vriendje er niet uit komen kan de kat niets aan doen.
En dat jij je wasmachine niet hebt aangesloten maakt de situatie inderdaad niet gemakkelijker.
Ik heb geen medelijden met jouw of je vriend maar met de kat.

Arme kat, ze wordt door ons in huis genomen.
Ze krijgt van ons elke dag eten en drinken, van tijd tot tijd een nieuw speelgoedje en jeetje, we borstelen haar zelfs wel eens! God verhoede het dat we met haar spelen..

Ja, ik ben echt heel fout bezig. Ik moet maar blij zijn, wanneer ze op m'n handtas pist en ik alles wat er in zit kan weg gooien/vervangen. Of moet ik rondlopen met een stinkend rijbewijs?

Het enige wat ik vraag van mijn huisdieren is: doe niet in huis.
Is dat te veel?!

Nee dat is zeker niet teveel en dat mag je best van ze verwachten.
Maar onderneem iets zodat het opgelost wordt, want dit is toch een probleem waar jij met je vriend uit moeten komen en anders is er geen oplossing.
Op dit moment is je vriend het probleem en het probleem is nog niet opgelost.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:07

Wat knap van je kat dat ze juist je tas heeft uitgezocht! En wat dom van jou om hem ergens te laten slingeren, terwijl je weet dat het diertje overal pist. Al eens naar een DA geweest, er moet echt wel een oorzaak zijn voor dit gedrag. Mijn kat deed het ook eventjes, tijdens en na onze vakantie. Eigenlijk is het hartstikke zielig dus.

Hopelijk gaan je haat gevoelens voor je katje snel weg. En ik hoop dat het met je vriendje ook allemaal goed komt. Succes iig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:07

Ik verbaas me toch echt in dit toppic dat er zoveel mensen zijn die als ze zo'n kat zouden hebben, deze gewoon weg zouden doen of makkelijk roepen de vriend verlaten.
ts heeft gewoon geen zin meer in de kat en wil er geen tijd meer in steken zo komt dit op mij neer.
Voor haar is er geen andere optie dan kat de deur uit.
Al mijn spullen ondergepist, ik zou het niet willen maar op deze manier is niemand geholpen om het zo maar te laten.
Daarbij hoe langer dit duurt hoe meer gewoonte het ook nog wordt voor de kat.

Mijn idee om de kat eens een week in een pension te doen om te kijken hoe het daar gaat, wordt ook niet op gereageerd.
Dus ga hier maar niet meer teveel energie in steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:09

Punt is wel, Jesito, dat de vriend van TS niks wil, en de weg tot iets doen wordt in die zin nogal geblokkeerd. Als TS wel wil, maar haar vriend niet, gebeurt er niks.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:12

Probleem ligt nu inderdaad meer bij de vriend dan bij de kat...

Want daar heb je zeker een punt jesito, het kan nu een gewoonte worden als het niet doorbroken kan worden.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:21

vuurneon schreef:
Want daar heb je zeker een punt jesito, het kan nu een gewoonte worden als het niet doorbroken kan worden.

En het is al 2 jaar bezig heb ik begrepen van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:27

Dan is het al een gewoonte denk ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:28

Maar dan kan het nog bij een ander tehuis over zijn.
Die van mij heeft het 3 jaar gedaan en toen ik hem eindelijk toch maar verplaatste heeft hij het nooit meer gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:30

Dat kan, maar zolang haar vriend dat niet inziet.... Is het continu opletten in eigen huis dat je alles buiten pisbereik legt.... ( en dat is ook zeker niet ideaal)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:36

Yamcha schreef:
Punt is wel, Jesito, dat de vriend van TS niks wil, en de weg tot iets doen wordt in die zin nogal geblokkeerd. Als TS wel wil, maar haar vriend niet, gebeurt er niks.

Inderdaad en wel door blijven zeuren
of je kiest ervoor je mond te houden en het te accepteren
of je pakt je biezen en dan ben je ook van het probleem af zo zie ik het!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:41

Yamcha schreef:

Ja maar, wat kunnen wij daar aan doen????
Er zijn echt wel wat oplossingen gegeven, maar als zij steeds met het argument komt dat vriendlief niks wil moet ze eerst daar wat op gaan lossen.
Feit is wel dat de kat in kwestie in een rotsituatie zit.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:45

shilady schreef:
Yamcha schreef:

Inderdaad en wel door blijven zeuren
of je kiest ervoor je mond te houden en het te accepteren
of je pakt je biezen en dan ben je ook van het probleem af zo zie ik het!

Ik weet echt niet wat ik hier nou op kan zeggen zonder minstens een OW te krijgen. Ik zeg het dus maar met een smiley -O-

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:46

Misschien wil de gradragstherapeute haar vriend ook wel helpen :P Maar even serieus daarover; als ze beslissen de gedragstherapeut te laten komen kan het goed zijn dat zij bij hem duidelijk kan maken dat zijn geliefde kat echt problemen heeft en ongelukkig is. Misschien dat hji er dan wel wat meer moeite voor wil doen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:48

jesito schreef:
Yamcha schreef:

Ja maar, wat kunnen wij daar aan doen????
Er zijn echt wel wat oplossingen gegeven, maar als zij steeds met het argument komt dat vriendlief niks wil moet ze eerst daar wat op gaan lossen.
Feit is wel dat de kat in kwestie in een rotsituatie zit.

Niet alleen de kat zit in een rotsituatie hoor. Er zijn inderdaad heel veel tips gegeven en volgens mij heeft TS ook een aantal tips geprobeerd op te volgen. Het probleem is dat met een topic als deze mensen denken een soort claim op TS te kunnen leggen, en het dan ook maar meteen een heel stuk persoonlijker en vervelender maken dan nodig. Ts móet dit, TS móet dat, TS moet niet zeuren, TS reageert niet meer dus is het vast een oplichter, TS is een dierenbeul. Zo jammer!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:01

Hm, mijn vriendin had ook een kat die overal pieste.. bleek achteraf 'tussen de oren' te zitten. Ze wilde gewoon meer aandacht en dat het baasje vaker thuis was. Gewoon een manier van aandacht vragen.
Is natuurlijk wel een moeilijk (en smerig) probleem wat niet bij iedereen hoeft te werken. Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar komt ze ook buiten?

Verder kunnen hond en katten goed samen als je een puppie introduceert bij katten. (ik heb zelf een duitse herder met 2 katten).. :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:07

Tafje, als je het hele verhaal had gelezen, zou je niet adviseren om er een pupje bij te nemen. :+
Er loopt namelijk al een hond rond, en nog een kat als ik het hele verhaal goed herinner.
Een pup zal al deze problemen absoluut niet oplossen, laten we het dan maar niet over zijn eventuele opvoeding hebben.

Ik probeer aardig te blijven, maar TS.. er zijn zoveel tips gegeven. Hoeveel zijn er daadwerkelijk uitgevoerd?
Zou wel even over de tips 'biezen pakken en wegwezen' heen lezen , denk dat dat jouw leven niet zo prettig zou maken.

Ik kan maar niet genoeg benadrukken dat de kat dit NIET expres doet. Hier moet gewoon een oplossing voor zijn. Een oplossing waardoor kat niet meer op jouw spullen zeikt, de kat beter in zijn vel zit en jij niet meer boos kan worden omdat hij je spullen onderpist.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:12

Gulpje, Ts moet helemaal niks.
Maar wat kunnen wij nog doen, juist helemaal niks.

Daarbij ben ik niet zo heel fel op het wegdoen van de kat als er echt geen oplossing is, maar ik krijg het idee dat er nog niet echt iets geprobeerd is.
En dan gaan me de haren recht overeind als ik de titel van dit toppic lees en in het begin zelfs gezegd wordt om het dier maar op straat te zetten.
Zoek dan inderdaad een plek als een boerderij waar je weet dat ze het op haar manier goed heeft.
Maar zolang het niet geregeld is tussen haar en vriendlief zal dit gedoe blijven.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:14

Inderdaad, het kan ook opgelost worden.
Pagina's terug heb ik mijn zus ook al aangedragen, die is gedragdeskundige.
Die heeft ons poesje er ook vanaf geholpen, ook een plasser dus en ze heeft er zelf ook 1.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:22

Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen dus misschien is het een stomme vraag, maar mag je kat naar buiten?

Ik heb namelijk drie katten (2 katers en een poes), en de poes plast ook alles onder. gek werd ik ervan maar ik wist eerst niet welke van de drie het was... toen ik erachter kwam dat zij het was zijn we naar de DA gegaan en bleek ze blaasgruis te hebben. Ze heeft hier medicijnen voor gehad en krijgt nu ander voer dan die andere twee en dat helpt al. Daarbij valt sinds de laatste tijd mijn kater haar steeds aan, hij is de enige die niet naar buiten mag omdat hij een wegloper is. Sindsdien begon het geplas weer want ze was doodsbang voor de kater. Nu heb ik een benedenwoning met een kleine kamer die een raam heeft naar de tuin en dat is 'haar kamer' (als in rommelkamer en kledingkasten enzo) en daar heb ik dekentjes en eten en drinken voor haar neer gezet en staat het raam altijd open dus kan ze de hele dag naar buiten. Sinds ze zoveel buiten loopt plast ze nooit meer binnen. Elke dag zet ik mijn katers een paar uur in de slaapkamer waar de kattenren aan grenst(voor de kater die niet naar buiten mag) zodat mijn poes dan een paar uurtjes binnen kan zitten en aandacht krijgt zonder dat ze een kater in dr nek heeft zitten.

Het is een heel gedoe , de een mag niet naar buiten, de ander niet te lang binnen want anders ben ik alsnog bang dat ze plast, ze kunnen niet allemaal tegelijk in 1 ruimte zijn. dus ik ben de hele dag in de weer met katten verhuizen naar andere kamers en ze apart te eten geven enzo maar ik heb het er graag voor over want ze zijn mijn alles ondanks dat ze welleens een rommel maken en zelfs toen mijn poes overal plastte heb ik er nooit over gedacht haar weg te doen (tuurlijk was ik pissed als ze over mn jas had geplast en liep ik dan welleens te schelden van; ze gaat eruit!!!!!) maar als je voor een dier kiest, vind ik dat je eerst ALLES eraan moet doen om te zorgen dat het werkt. Als ze helemaal onderzocht is en ze mankeert medisch niets, dan ligt het wss aan de hond en vind ik toch echt dat je die een tijdje uit logeren moet doen ofzo om te kijken of het daardoor komt. En als het daardoor komt is het toch echt; first in , last out . dus de hond eruit, en als ik jouw vriend was zou ik dat ook zeggen.

Kijk en als dat allemaal nog steeds niet werkt, dan kan je kijken voor een ander huisje vind ik.
Wij krijgen straks ook een probleem want ik ben zwanger dus het kleine kamertje word een babykamer. Maar ik verkrijg het niet over m'n hart om haar weg te doen, kijk eerst wel hoe het allemaal loopt :)