Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HLPhoto schreef:...dat is dan dus een goede reden om geen gevaarlijke hond te hebben. heb 'm al een tijdje niet meer gezien, maar hier loopt een stafford in de buurt die gewoon los loopt. doet niks
' Begint hij een heel verhaal dat die hond niks doen enzovoorts, iemand uit een andere stad he? Die ons helemaal niet kent. Dus ik zei dat ik hem niet voor niks zo kort bij me hield, maar goed dat was onzin volgens deze man. Hij steekt zijn hand uit naar de hond en de hond snapt naar zijn hand. En toen was het ineens mijn schuld? 
MyWishMax schreef:Ik had laatst een aanvaring, hond was meegeweest naar een voetbalwedstrijd in het dorp. Dan is hij hartstikke lief en kan iedereen, met toestemming, hem aaien. Had wel een muilkorf om, maar eraf gehaald toen hij braaf lag. Lopen we terug naar huis en dat is een smal paadje langs de velden, dus hield hem kort. Loopt er een man achter ons: 'Ja, houdt hem maar goed vast!' Dus ik heel rustig: 'Dat doe ik ja' Begint hij een heel verhaal dat die hond niks doen enzovoorts, iemand uit een andere stad he? Die ons helemaal niet kent. Dus ik zei dat ik hem niet voor niks zo kort bij me hield, maar goed dat was onzin volgens deze man. Hij steekt zijn hand uit naar de hond en de hond snapt naar zijn hand. En toen was het ineens mijn schuld?
HLPhoto schreef:...dat is dan dus een goede reden om geen gevaarlijke hond te hebben. heb 'm al een tijdje niet meer gezien, maar hier loopt een stafford in de buurt die gewoon los loopt. doet niks

wil geen risico nemen.

LimaMambo schreef:Macs schreef:Mijn hond heeft vandaag lelijk gedaan tegen een andere hond, dominante houding, andere hond deed niks. Dus die gaat voortaan gemuilkorft.wil geen risico nemen.
weet niet wat voor hond je hebt hoor maar vind je dat niet een beetje een tikkeltje overdreven?

HLPhoto schreef:Macs schreef:Investeer eens in gedragstraining zou ik zeggen... los het probleem op ipv de symptomenNope, niks overdreven. Ze heeft dit al meerdere keren gedaan en doet ontzettend overdreven naar elke hond, zonder aanleiding. Ik ga niet wachten tot ze daadwerkelijk een mens/hond pakt.
Het werkt niet als het hele gezin niet mee doet en daar baal ik van, heb er al zovaak wat van gezegd... Macs schreef:Ik ben al vanaf pup af aan met haar aan het trainen, opvoeden.. Heb vorige week gezegd dat ik met haar op cursus wil en toen kreeg ik een uitbrander wie het moest gaan betalen etc..Het werkt niet als het hele gezin niet mee doet en daar baal ik van, heb er al zovaak wat van gezegd...

trisca schreef:Ik bedoelde idd ook voor alle honden. Heel simpel: we hebben een rose kaartje waarmee we mogen autorijden. doe er een blauwe bij voor honden ofzo.Ik vind een verplichte cursus prima, maar denk dat het dan moet voor alle soorten honden. Elk soort kan gevaarlijk zijn bij een verkeerde baas.
Maar hoe ga je zo'n cursus verplichten en hoe ga je het controleren??
Macs schreef:Ze zat aan de lijn, net als de andere hond. Ik kwam een paadje uit en de mevrouw kwam met de hond net het hoekje om. Zij en haar hond wachtte netjes tot ik er langs was maar mijn hond ''bleef hangen''. Ze stonden neus aan neus en ze verstijfde, met staart omhoog, oren naar achter. Ik trok haar mee en toen was het blaffen/grommen, tanden ontbloot.
Als ze een hond ziet doet ze al hoog op haar poten lopen, kop omhoog, staart omhoog. Dan probeer ik haar te blokkeren door haar af te leiden maar niks helpt..
In een losloopgebied stormt ze op andere honden af (als ik zeg dat ze mag gaan) luid blaffend en piepend, gaat ze als een dolle rennen, na paar minuten is dit over en kunnen ze leuk spelen.
Het is al eerder een keer bijna mis gegaan toen we met de hele roedel (3stuks) aan het wandelen waren en toen kwam er een hond tussen die als een achterlijke begon te blaffen en rennen.. 2 van mijn honden gingen dus achter die hond aan en weer verstijfde de hond waar ik het nu dus over heb. Toen heb ik haar snel vastgemaakt, op haar rug gelegd en even duidelijk gemaakt wie hier de baas is..
Ik baal ontzettend.. ik doe zo mijn best om dit ras (Amerikaanse Bulldog) uit het kwade daglicht te zetten.

trisca schreef:Ik kan het me voorstellen Macs. Ik kan me voorstellen dat je eigenlijk het ras uit kwaad daglicht te zetten, maar ook dat je maatregelen neemt als je dit gedrag ziet.
Kan eigenlijk alleen maar zeggen petje af

LimaMambo schreef:Macs schreef:Ze zat aan de lijn, net als de andere hond. Ik kwam een paadje uit en de mevrouw kwam met de hond net het hoekje om. Zij en haar hond wachtte netjes tot ik er langs was maar mijn hond ''bleef hangen''. Ze stonden neus aan neus en ze verstijfde, met staart omhoog, oren naar achter. Ik trok haar mee en toen was het blaffen/grommen, tanden ontbloot.
Als ze een hond ziet doet ze al hoog op haar poten lopen, kop omhoog, staart omhoog. Dan probeer ik haar te blokkeren door haar af te leiden maar niks helpt..
In een losloopgebied stormt ze op andere honden af (als ik zeg dat ze mag gaan) luid blaffend en piepend, gaat ze als een dolle rennen, na paar minuten is dit over en kunnen ze leuk spelen.
Het is al eerder een keer bijna mis gegaan toen we met de hele roedel (3stuks) aan het wandelen waren en toen kwam er een hond tussen die als een achterlijke begon te blaffen en rennen.. 2 van mijn honden gingen dus achter die hond aan en weer verstijfde de hond waar ik het nu dus over heb. Toen heb ik haar snel vastgemaakt, op haar rug gelegd en even duidelijk gemaakt wie hier de baas is..
Ik baal ontzettend.. ik doe zo mijn best om dit ras (Amerikaanse Bulldog) uit het kwade daglicht te zetten.
hou der rekening mee dat een hond aan de lijn sws anders reageren kan als dat ie los loopt
mijn hond blaft en gromt ook naar andere honden maar zou der nooit een muilkorf omdoen hiervoor
dit omdat ze aan de lijn zit en ik gewoon met een boog om andere honden heen loop

trisca schreef:Macs; ik heb helaas recente ervaring met een Stafford die volgens de eigenaren nooit iets deed, maar op ons erf een pup dood beet. Achteraf kwamen er toch wat verhalen naar boven die ik zeker als "voorbode" had gezien. Of de eigenaren het gewoon niet hebben gezien of niet wilde zien hou ik in het midden, maar ze hebben er in ieder geval niks mee gedaan en nu heeft hij dus een pup kunnen grijpen...
Macs schreef:Maar wat als zij zo hard trekt dat ik haar niet meer kan houden? Wat voor nadeel zou een muilkorf zijn dan? Medelijden heb ik niet. Het enige nadeel is is dat zij zich niet zou kunnen verweren als een andere hond haar bijt..
maar zoals ik al typte, ook los vertoont zij dit gedrag.

trisca schreef:maar wil de rest van de familie dan ook aan de muilkorf Macs?
Ik zou zeker een muilkorf omdoen, zie er zelf geen nadeel van..

LimaMambo schreef:Macs schreef:Maar wat als zij zo hard trekt dat ik haar niet meer kan houden? Wat voor nadeel zou een muilkorf zijn dan? Medelijden heb ik niet. Het enige nadeel is is dat zij zich niet zou kunnen verweren als een andere hond haar bijt..
maar zoals ik al typte, ook los vertoont zij dit gedrag.
als een hond zo hard trekt dat je der niet kan houden had je voor een ander ras moeten kiezen.. sorry
de bek van een hond is de enige verdediging die ze hebben
ga je die weghalen door een muilkorf kan ze niks meer
word ze dan aangevallen door een hond of groep honden dan is ze ten dode opgeschreven
en dat is dus de reden dat ik mijn hond nooit een muilkorf om zou doen.. gewoonweg omdat ze der eigen niet kan verdedigen
ik neem als baas mijn verantwoordelijkheid door haar aan de lijn te houden en om te lopen als er een andere hond aankomt.. en dat vind ik meer dan genoeg