Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:59

Ik heb mijn honden vorige week overgezet op versvlees.
de eerste "worst" was eendevlees en dat vonden ze niks, de pincher at het heel kieskeurig op en de vlinderhond hoefde het niet.
De tweede rol was "compleet vlees", ik denk dat daar pens doorheen zat, want dat lustte ze wel.
Nu gistere met de 3de rol begonnen, dat was kip, maar de vlinderhond eet het niet, dus die heeft gisteren en vandaag niet gegeten.
Morgenavond gaan w paard proberen, dus ik ben benieuwd of ie dat wel eet.
Al met al valt het nog niet mee :n

Wendy_Komen

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:08

Ik zou eerder een paar dagen dezelfde smaak aanbieden. Als het net ontdooit is, je bied het aan, en hij wil niet, gewoon direct weer in de koelkast zetten. Kun je het gewoon de volgende dag weer aanbieden, is geen enkel probleem!

Mocht hij moeilijk blijven doen, het vlees overgieten met wat kokend water, af laten koelen en dan geven. Eet hij het dan wel, de hoeveelheid kokend water afbouwen tot je er niets meer over heen hoeft te doen.

En vooral geen commotie eromheen. Neerzetten, max. 10 minuten laten staan, en weghalen.
Hou vol, en hoop dat het met deze tips lukt!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:10

Dat wegzetten na 10 minuten deed ik al, maar dat vind ie ook niet erg, maar als ik het de volgende dag aanbied dan eet ie weer niet.
Maar ik zal het morgen eens met kokend water proberen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:01

Mac at in het begin ook vreselijk. Ik gaf hem gewoon hetzelfde tot hij het opat of tot ik het weg kon gooien ;) soms at hij dagen niet, nu eet hij nrv prima.

Vandaag eet Mac mooi rundvlees dat ik laatst binnen heb gekregen.
Bommie krijgt kippenvlees.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:38

De mijne hebben een makkelijke dag, compleet pens van Smuldier!!! :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:54

hier gaat er tot nu toe gewoon alles in van Duck, heb al 4 verschillende gegeven :D zowel de hond als katten zijn er gek op, echt heel fijn!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:55

Ik heb vlees van Tinlo, en de kip en eend eet de vlinderhond slecht, de compleet ging er goed in.
Vanmorgen hebben ze konijn gehad en dat heeft ie ook een beetje gegeten, dan heb ik de makreel nog over, ben benieuwd wat ze daar van vinden.
Geven jullie ze ook bijv drumsticks of iets anders met bot erin ? , volgens mij zouden die van mij niet weten wat ze er mee moeten :=

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:58

Voordat je echt bot gaat voeren moeten ze even aan de kvv zitten, en deze goed eten. Daar wordt de maag namelijk zuurder van, waardoor ze het bot beter kunnen verteren.
De meest ideale beginbot is kippennekken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:07

Darwin, zijn je hondjes pas over? Want het is wel gebruikelijk dat ze even moeten wennen aan de verschillende smaken. Biedt het ze gewoon over een paar dagen nog eens aan. En zorg ervoor dat ze het niet direct uit de koelkast hoeven eten, vaak waarderen ze het meer als het op kamertemperatuur of zelfs nog iets warmer geserveerd wordt ;)

Tinlo is wel een goed merk, vind ik, ik heb het bewust in ons assortiment.

Hier eten zelfs de katten zonder moeite een drumstick weg, alhoewel ze het laatste stukje bot vaak laten liggen omdat het nét te hard is. Kippennekken en -ruggen zijn zachter qua bot en ideaal om mee te starten!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:31

Chubby schreef:
Darwin, zijn je hondjes pas over? Want het is wel gebruikelijk dat ze even moeten wennen aan de verschillende smaken. Biedt het ze gewoon over een paar dagen nog eens aan. En zorg ervoor dat ze het niet direct uit de koelkast hoeven eten, vaak waarderen ze het meer als het op kamertemperatuur of zelfs nog iets warmer geserveerd wordt ;)

Tinlo is wel een goed merk, vind ik, ik heb het bewust in ons assortiment.

Hier eten zelfs de katten zonder moeite een drumstick weg, alhoewel ze het laatste stukje bot vaak laten liggen omdat het nét te hard is. Kippennekken en -ruggen zijn zachter qua bot en ideaal om mee te starten!

Ik heb ze vorige week pas overgezet, en ik heb toen zo'n assorti doos genomen, omdat ik ander niet wist welke smaak ik moest nemen, ik dacht dan kan ik uitproberen wat ze het liefst hebben en tot nu toe is dat de "compleet".
Ik zet haal het wel op tijd uit de koelkast dus het is niet koud.
Voorlopig ga ik gewoon dit voeren, ik zie mezelf nog niet zo experimenteren met vlees, en hier zitten ook al de vitaminen en mineralen in, en dat moet je als, als je het zelf samenstelt, nog allemaal toevoegen neem ik aan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:34

Nee hoor, ook als je zelf samenstelt zitten alle vitamines en mineralen in het vlees. Tinlo is ook puur vlees zonder toevoegingen (behalve dan de premium versies, daar hebben ze 'vezels' aan toegevoegd). Dat maakt Tinlo m.i. juist zo goed!

Je kunt dus straks zonder problemen een paar keer per week afwisselen met 'echt vlees', zoals kippennekken of stukken vis of drumsticks, etc. Als je dat beperkt houdt tot enkele maaltijden per week en vooral Tinlo voert, hoef je geen rekening te houden met percentages.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:39

Oke, bedankt voor de informatie ;)
Voorlopig hou ik ze maar even op het diepvriesvoer :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:39

Vanavond krijgt mevrouw een eendennek :Y) Ze krijgt sinds dat ze 9 weken was KVV maar ik wil ondanks m'n beperkte vriescapaciteit toch ook regelmatig wat "grotere" dingetjes gaan voeren.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:40

Ik heb al regelmatig gelezen dat je je dieren ook gewoon van de ene op de andere dag over kan zetten op vlees, maar dan gewoon met zachte botten beginnen uiteraard en deze eventueel plat slaan...maar het is dus echt wel beter om eerst een aantal weken (?) kvv te voeren zodat de maag eraan kan wennen? Ik wou in de loop van volgende week als eens een kuikentje of kippennek ofzo proberen, maar is dat nog te vroeg dan? ze staan nu 5 dagen op Duck en ik heb al eens stukjes rundsvlees en kipfilet geprobeerd en dat ging ook vlot binnen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:46

Een kuikentje bevat geen bot, maar kraakbeen en is dus geen probleem. Een kippennek is dermate zacht bot dat je dat prima kunt geven na 1 a 2 weken KVV voeren. Direct botjes voeren aan een tot dan toe brokgevoerde hond raad ik persoonlijk af.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:47

On topic ;) de hond heeft gisteren genoten van een klein maaltje pens in de ochtend en 's avonds een lamsbout. De katten hadden eendenfilet in de ochtend en 's avonds kippennekken.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:53

ok, tegen dan zijn ze ongeveer 2 weken op kvv, dus we zien wel wat het geeft :D heb tot nu toe nog geen braken of diarree gehad, dus ik vermoed (hoop) dat het wel vrij vlot zal gaan als ik maar rustig opbouw.

wat betreft pensen, is penslappen dan hetzelfde maar dan in stukken?

hier is het vandaag duck pens compleet en duck uitmuntend :D

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:21

Hier ook Tinlo in het ass. echt een van de betere merken.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:09

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:12

1 van de honden gewoon brokken.
2 andere honden zalm mix bens.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:15

In de ochtend een half bakje zacht hondenvoer, geen idee welk. Gemengt met 2 grote lepels spersiebonen ( op aanraden van dierenarts voor het afvallen & omdat er 1tje net geopereerd is ). En wat harde brokjes. & in de avond ook weer dat zachte voer met booontjes.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:03

Mijn pup had vandaag brokjes van Hills, omdat ik te laat zag dat m'n andere hond haar vlees aan het opeten was :o _O-

Nog een reden om vlees te voeren, m'n pupje schrokte die brokjes zo snel en gulzig naar binnen dat ik d'r twee keer op de kop moest houden omdat ze bijna stikte in een brokje := En nu heeft ze buikpijn omdat ze veel brokjes in z'n geheel doorslikte.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:43

Hier hebben ze vanavond Tinlo Makreel gehad, en dat ging er goed in, beter als de kip en eend.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:27

Aranel schreef:
En nu heeft ze buikpijn omdat ze veel brokjes in z'n geheel doorslikte.

Honden slikken brokken vrijwel altijd in zijn geheel door. Een hond kauwt zijn eten namelijk niet, die scheurt. Wanneer een hond zijn brokken uitkotst zijn ze vrijwel allemaal nog 'heel'.

Hier een makkelijk dagje, smuldier vlees compleet met wat kwark.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:01

Levering is gedaan van het vlees:
Afbeelding
Nu maar hopen dat ik het allemaal in de vriezers krijg ;-) Eerst maar eens de worsten proberen in de vrieskist te krijgen, dan het barfspul in portie doen, en hopen dat ik dat nog in de vrieskast erbij krijg... Wish me luck ;-)