Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:17

oke dat wist ik niet dat een jager ook zo coulant is om een verdovingsgeweer te gebruiken...dan geen probleem schieten kunnen die eikels(sorry heb het niet zo op jagers) wel

Barbara1975

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:19

nee natuurlijk wil je dat niet maar ik zou het risico toch nemen als het mijn hond was..niet met 100 man maar gewoon met een man of 10 het gebied stuk voor stuk uitkammen en dan ook snachts.
Die hond trekt het niet lang meer als ze al 5 weken buiten loopt.

wat raar dat er niet gezegd wordt waar ze voor het laatst is gezien...zo snel zal ze ondertussen niet meer zijn denk ik..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:20

:D Ik heb het ook niet op jagers hoor, ik scheld ze allemaal uit! :D
Maar jagers zorgen ook voor de dieren, het is niet alleen maar lukraak rondschieten. De drijfjachten hoeft voor mij niet, dat vind ik zo unfair! Maar aan de andere kant wordt er een speciale akker aangelegd en beplant met bepaalde kruiden en gewassen voor de wilde dieren en er worden overal likstenen neergezet/gehangen voor de herten. Dat dan weer wel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:22

GamblersCup schreef:
:D Ik heb het ook niet op jagers hoor, ik scheld ze allemaal uit! :D
Maar jagers zorgen ook voor de dieren, het is niet alleen maar lukraak rondschieten. De drijfjachten hoeft voor mij niet, dat vind ik zo unfair! Maar aan de andere kant wordt er een speciale akker aangelegd en beplant met bepaalde kruiden en gewassen voor de wilde dieren en er worden overal likstenen neergezet/gehangen voor de herten. Dat dan weer wel.

Zodat ze weten waar die arme dieren zich veel bevinden om dan makkelijker af te kunnen knallen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:25

Wat een onzin. Nee dus, weet niet waar je die incorrecte info vandaan hebt of dat je zo kindwerachtig bent overal tegenaan te schoppen?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:25

ik heb geen jagers meer op mijn land sinds wij alles hebben afgezet met schriklint hahaha. Ze komen nog wel eens aanbellen maar dan doe ik net of ik er niet ben. Ik heb het niet op die lui..onnodig dieren afknallen kan ik geen respect voor opbrengen en drijfjacht vind ik al helemaal waanzin.

hoop dat de eigenaresse wil laten weten waar d ehonf voor het laatst gezien is

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:29

yvette_alert schreef:
@ Nikki - ja je schopt zo idd de eigenaar erg tegen het zeker been. Ze doet er alles aan haar hond terug te krijgen, just omdat ze al een rot verleden heeft gehad en jij wilt haar afschieten...

juist, ze doet er alles aan, om zichzelf weer gelukkig maken, maar als je naar de hond kijkt....
Juist omdat het dier al een rotleven heeft gehad, nu in paniek is, waarom dan nog langer laten lijden? Wat als jullie haar kwijt raken? Wat als ze ernstig gewond is?

Ik kijk naar de hond, niet naar de eigenaar.
Gun dat beesje zn rust.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:31

Barbara1975 schreef:
ik heb geen jagers meer op mijn land sinds wij alles hebben afgezet met schriklint hahaha. Ze komen nog wel eens aanbellen maar dan doe ik net of ik er niet ben. Ik heb het niet op die lui..onnodig dieren afknallen kan ik geen respect voor opbrengen en drijfjacht vind ik al helemaal waanzin.

jagers knallen niet onnodig dieren af... Weet niet waar je dat vandaan hebt? Jagers houden de populatie in stant, schieten dieren de ziek en gewond zijn. Zo slecht is dat niet!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:33

Dat wil ze dus niet Barbara, vertellen waar de hond het laatst gezien is. Zodat jij je ogen op houd als je in Osnabrück rondrijd en ik in Keulen. Heeft dus helemaal geen zin. Vraag me niet waarom, wil je je hond terug of niet? Maar goed, ik heb al opgegeven, ik denk dat de hond ook opgegeven kan worden.

Beetje raar, iedereen om hulp vragen en optrommelen en dan zijn er (ontzettend veel!) mensen die klaarstaan en om zo'n dier geven en het willen vinden, en dan wordt er zo geheimzinnig gedaan en kun je eigenlijk maar beter oprotten. Iemand anders schreef het al eerder, het komt een beetje over als "stankvoordank".

Ik ben hier ook weg, die hond zal inmiddels toch het loodje al wel gelegd hebben in deze omstandigheden.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:37

Afschieten is imo ook niet nodig, dan zullen ze toch wel het verdovingsgeweer gebruiken als eerste optie lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:38

En jullie denken dat zo'n hond in zo'n toestand de verdoving overleeft? Met alle stress die daarbij komt kijken?
Lijkt mij niet.. :n

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:38

Nikki__ schreef:
Barbara1975 schreef:

jagers knallen niet onnodig dieren af... Weet niet waar je dat vandaan hebt? Jagers houden de populatie in stant, schieten dieren de ziek en gewond zijn. Zo slecht is dat niet!

@ nikki Nou ik weet niet waar je die wijsheid weer vandaan hebt, maar in deze omgeving is dat echt niet zo.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:40

Ken een hond die nu nog steeds rond loopt en dat vanaf JUNI!
Voordeel voor haar ze kent het buitenleven.

hoop echt dat Beans nog gevonden word, dan maar met een klopjacht, of verdoving.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:43

ok, ik ken iemand die ook graag jaagt voor hobby....(mmm niet mijn hobby, ik zou het niet kunnen),
maargoed, er zijn veel regels voor de jagers.
Ze mogen niet zomaar een dier afschieten.Ze moeten eerst zien wat voor soort besie het is, dan moeten ze eerst het geslacht kunnen zien, is het een mannetje of is het een vrouwtje.
dan is er nog een bepaalde afstand, is deze te ver mogen ze niet schieten.

Dus ze mogen niet zomaar ieder besie afschieten. En natuurlijk heb je jagers die daar s.cheit aan hebben en op alles schieten,
maar oorsprongkelijk mag dat dus niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:47

Voordat ik hier daadwerkelijk weg ben, wilde ik nog even wat melden: ik ben niet over jagers begonnen om de discussie te beginnen "jagers slecht of niet" of hoe ze te werk gaan. Ik zie dat het topic die kant op gaat, daar heeft niemand wat aan, dan kun je beter even een apart topic over jagers beginnen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:52

Gambler heeft helemaal gelijk, laten we daar geen discussie over voeren.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:40

even nog ter info dat er wel degelijk jagers zijn die gewoon ronduit klootzakken zijn en op alles schieten wat los en vast zit.

vorig jaar stond de jachtopzichter op een verlaten stuk(waar wij lopen en ik rijd met mijn paard) stiekem op hertjes te knallen...wij wisten dat dat niet mocht en hebben hem erop aangesproken terwijl hij ons met het schaamrood op zijn kaken vroeg of we dit voor ons wilden houden anders ging zijn vergunning eraan. dus we hebben nu het ideale chantagemiddel wat ik ook zeker gebruik de eerstvolgende keer dat ik jagers op mijn land heb want ik wil het gewoon niet hebben want ze schieten wel degelijk ook voor de lol dat kan ik je verzekeren. In ons bos zitten ook diverse reetjes en die blijven daar zitten..ik heb al vaker jagers van mijn land verjaagt en kinderen buiten de hele boel bij elkaar laten trommelen..zieke en gewonde dieren..prima...maar niet voor hun lol..niet op mijn land in ieder geval!

maar goed daar ging idd de discussie niet over ;)

Ik vind het maar een hele vreemde zaak dat er niet verteld wordt waar d ehond voor het laatst gezien is ...heb zo mijn twijfels over het hele verhaal.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:45

idd wat gamblerscup zegt er worden mensen gevraagd om te helpen en dan wil je helpen en dan volgt er al die geheimzinnigheid en mag je niet eens dat beest vangen...nou dan gaan er bij mij een hele hoop vraagtekens staan...als je je hond terugwilt is het toch egal wie hem vangt of pakt? Al slepen ze hem aan zijn staart..als je hem maar terug hebt!!! Ik zou als het mijn hond was echt dag en nacht blijven zoeken met iedereen die maar helpen wil schijt aan de reetjes en nijntjes..mijn hond is me net even iets te dierbaar..maar goed dat ben ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:52

Barbara1975 schreef:
idd wat gamblerscup zegt er worden mensen gevraagd om te helpen en dan wil je helpen en dan volgt er al die geheimzinnigheid en mag je niet eens dat beest vangen...nou dan gaan er bij mij een hele hoop vraagtekens staan...als je je hond terugwilt is het toch egal wie hem vangt of pakt? Al slepen ze hem aan zijn staart..als je hem maar terug hebt!!! Ik zou als het mijn hond was echt dag en nacht blijven zoeken met iedereen die maar helpen wil schijt aan de reetjes en nijntjes..mijn hond is me net even iets te dierbaar..maar goed dat ben ik..

Beetje onnodige toevoeging, in dit topic staat uitgebreid tot treurens aan toe waarom dit niet gewenst is, dus lijkt met mij vrij zinloos om met zo'n alternatief aan te komen zetten, hoe goed bedoeld jullie ideeen ook zijn hier zijn redenen voor!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:58

Barbara1975 schreef:

Mijn idee. Het zou me niet uitmaken wie hem vangt. Ieder hulp is welkom denk ik dan maar. Maar begrijp ik het dus goed. Als je beans ziet mag je hem niet vangen. (Ik zeg niet dat het makkelijk is)Ook niet als hij zeg maar geen kant op kan. Dat hij gevonden wordt in een schuur zodat jij de deur dicht doet en hij er niet meer uit kan komen ofzo. Vind ik raar.

Heb het trouwens ook niet zo op paranogst. Speurhonden kan ik nog begrijpen, maar beans is bang voor andere honden heb ik begrepen dus zal ze dan niet nog verder wegkruipen? En als haar baas haar roept komt ze dan wel?

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:00

Om wat voor hond gaat het nu? GR of labrador? En hoe oud?
Want ik vond dit berichtje net op www.newspower.nl

Jonge Golden Retriever gevonden in Emmen

Emmen - Een inwoner van Emmen heeft bij de persvoorlichter van de politie gemeld dat hij een jonge Golden Retriever thuis heeft die zondag kennelijk aan de aandacht van zijn baasje is ontsnapt.

De hond is aangetroffen in de omgeving Prinsenlaan. De eigenaar kan zich melden bij de persvoorlichter van de politie, telefoon 0592 *****

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:01

Eerlijk is eerlijk, ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Ze kunnen slecht tegen commentaar.

Hoe mensen hier reageren is gewoon een logische reactie.
Ze willen allemaal dat Beans veilig terug komt, maar de manier waarop is gewoon niet ok gegaan.
Ze hebben hun redenen ervoor, maar laten we op dit moment eerlijk zijn, het heeft nog nix geholpen, want beans loopt nog steeds vrij rond.

persoonlijk denk ik dan toch dat je eens wat anders moet gaan proberen.....
Want deze methode heeft tot nu toe ook nog niks opgeleverd.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:02

beans is een golden retriever volgens mij

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:03

Jammer dat er geen foto bij staat... Weet ook niet of Beans ook nog jong is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:07

Nikki__ schreef:
Mindim schreef:
Waarom bij voorbaat een zwakke hond afschieten. Misschien komt het met wat medische hulp en goedevoeding prima weer in orde.
Je hebt de hele hond niet gezien en weet verder niet in welke staat het dier verkeerd, dus om gelijk maar te roepen dat het eerlijker is het dier af te schieten, terwijl het een warm huis en de nodige zorg in het verschiet heeft, dat vind ik voorbarig.

Mindim, ze zijn al 4 weken bezig om hem te vangen, het levert geen resultaat op! Hier dier zwerft al 4 weken in deze weerstomstandigheden rond, hongerig omdat hij niet elke dag eten krijgt, bang voor alles wat hij ziet, en jij vind dat ik voorbarig ben?

Het gaat mij er niet om dat hij zwak is, dat is wel te overzien. Maar de kans wordt steeds kleiner dat het dier wordt gevangen. Ik begreep dat hij kreupelt? Misschien loopt hij al 3 weken met een breuk, niemand die het weet omdat ze niet bij hem in de buurt kunnen komen!

Zo lang de hond nog niet daadwerkelijk in handen is geweest, om te zien hoe hij er aan toe is, vind ik het idd voorbarig om voor te stellen het dier af te schieten.