Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Ik heb het ook niet op jagers hoor, ik scheld ze allemaal uit!
![]()
Maar jagers zorgen ook voor de dieren, het is niet alleen maar lukraak rondschieten. De drijfjachten hoeft voor mij niet, dat vind ik zo unfair! Maar aan de andere kant wordt er een speciale akker aangelegd en beplant met bepaalde kruiden en gewassen voor de wilde dieren en er worden overal likstenen neergezet/gehangen voor de herten. Dat dan weer wel.
yvette_alert schreef:@ Nikki - ja je schopt zo idd de eigenaar erg tegen het zeker been. Ze doet er alles aan haar hond terug te krijgen, just omdat ze al een rot verleden heeft gehad en jij wilt haar afschieten...
Barbara1975 schreef:ik heb geen jagers meer op mijn land sinds wij alles hebben afgezet met schriklint hahaha. Ze komen nog wel eens aanbellen maar dan doe ik net of ik er niet ben. Ik heb het niet op die lui..onnodig dieren afknallen kan ik geen respect voor opbrengen en drijfjacht vind ik al helemaal waanzin.
hoop dat de eigenaresse wil laten weten waar d ehonf voor het laatst gezien is
Nikki__ schreef:Barbara1975 schreef:ik heb geen jagers meer op mijn land sinds wij alles hebben afgezet met schriklint hahaha. Ze komen nog wel eens aanbellen maar dan doe ik net of ik er niet ben. Ik heb het niet op die lui..onnodig dieren afknallen kan ik geen respect voor opbrengen en drijfjacht vind ik al helemaal waanzin.
hoop dat de eigenaresse wil laten weten waar d ehonf voor het laatst gezien is
jagers knallen niet onnodig dieren af... Weet niet waar je dat vandaan hebt? Jagers houden de populatie in stant, schieten dieren de ziek en gewond zijn. Zo slecht is dat niet!
Barbara1975 schreef:idd wat gamblerscup zegt er worden mensen gevraagd om te helpen en dan wil je helpen en dan volgt er al die geheimzinnigheid en mag je niet eens dat beest vangen...nou dan gaan er bij mij een hele hoop vraagtekens staan...als je je hond terugwilt is het toch egal wie hem vangt of pakt? Al slepen ze hem aan zijn staart..als je hem maar terug hebt!!! Ik zou als het mijn hond was echt dag en nacht blijven zoeken met iedereen die maar helpen wil schijt aan de reetjes en nijntjes..mijn hond is me net even iets te dierbaar..maar goed dat ben ik..
Barbara1975 schreef:idd wat gamblerscup zegt er worden mensen gevraagd om te helpen en dan wil je helpen en dan volgt er al die geheimzinnigheid en mag je niet eens dat beest vangen...nou dan gaan er bij mij een hele hoop vraagtekens staan...als je je hond terugwilt is het toch egal wie hem vangt of pakt? Al slepen ze hem aan zijn staart..als je hem maar terug hebt!!! Ik zou als het mijn hond was echt dag en nacht blijven zoeken met iedereen die maar helpen wil schijt aan de reetjes en nijntjes..mijn hond is me net even iets te dierbaar..maar goed dat ben ik..
Nikki__ schreef:Mindim schreef:Waarom bij voorbaat een zwakke hond afschieten. Misschien komt het met wat medische hulp en goedevoeding prima weer in orde.
Je hebt de hele hond niet gezien en weet verder niet in welke staat het dier verkeerd, dus om gelijk maar te roepen dat het eerlijker is het dier af te schieten, terwijl het een warm huis en de nodige zorg in het verschiet heeft, dat vind ik voorbarig.
Mindim, ze zijn al 4 weken bezig om hem te vangen, het levert geen resultaat op! Hier dier zwerft al 4 weken in deze weerstomstandigheden rond, hongerig omdat hij niet elke dag eten krijgt, bang voor alles wat hij ziet, en jij vind dat ik voorbarig ben?
Het gaat mij er niet om dat hij zwak is, dat is wel te overzien. Maar de kans wordt steeds kleiner dat het dier wordt gevangen. Ik begreep dat hij kreupelt? Misschien loopt hij al 3 weken met een breuk, niemand die het weet omdat ze niet bij hem in de buurt kunnen komen!