Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:06

superwoman schreef:
liedje89 schreef:
Als je niet de alfa bent luisterd je hond sowieso niet als je dan ook nog met een k*t humeur van hier tot ginder achter je hond aan sjokt zal hij inderdaad wel gek zijn om nog een poot voor je te verzetten. Maar het heeft echt voor geen enkel dier een biologisch voordeel van het kunnen inzien van de cyclus van een andere soort. Lijkt me toch echt een gevalletje spiegel.

maar naar mijn idee gaat dat automatisch, omdat elk lichaamsdeel energie uitstraalt.
Kijk naar sommige "herderziende" die kunnen zien waar de pijn zit of waar het probleem zit in het lichaam...

Een voordeel in de cyclus herkennen...tja als ik denk aan roofdieren, dan maken zij wel gebruik van de tijden dat andere dieren hun paartijd hebben of kleintjes krijgen.. maar is misschien wat ver gezocht, volgens mij vangen ze gewoon veel energie op waardoor ze dat weten.

Ja maar het gaat volgens mij echt niet om je cyclus. Het is gewoon wel zo dat honden volgens mij hele kleine veranderingen aan je kunnen merken, maar dan kan je imo niet 1 op 1 zeggen dat je hond je wel de baas zal zijn als je ongesteld bent want ik pik juist minder van de hond als ik een rot bui heb en dat voelt ze ook wel aan. Ik vond het gewoon een hele kromme redenering en dan vooral dat van dat op de rug liggen, een hond zal echt wel weten dat ie ballen heeft maar hij is zich er toch niet van bewust dat die er ook afgeknipt kunnen worden en zal ze ook niet om die reden 'showen'. Sowieso heb ik nog nooit van op de rug liggen als dominante houding gehoord, en die man noemt echt alles dominant (dominant aggressief, dominant angstig, etc etc.), waaraan hij ook veel te ingewikkelde redeneringen knoopt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:23

@ Urko, ik heb wat van de filmpjes gekeken. Eigenlijk zie ik niet zoveel anders dan wat Cesar verteld/doet. Het is wel duidelijk een Brits/Europees programma ipv een Amerikaans programma.
Ik zie het negeren, het uit de focus halen en zorgen dat de hond genoeg activiteit krijgt.
Zie trouwens ook dingen waarvan ik denk dat het bij Cesar rustiger was gegaan.. de introductie van boxerteef (aan de lijn).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:33

Ik vond dat engelse programma ook altijd wel leuk. Ik heb trouwens het idee dat hun aanpak eigenlijk wel voor een deel hetzelfde is maar ze sommige handelingen anders invullen. Dat filmpje met die twee buur honden die altijd naar elkaar blaffen Casar Millan zou daar waarschijnlijk iedere keer met een slip of een aanraking de focus breken zij doet het dmv het omdraaien en weglopen het idee is hetzelfde alleen kiezen ze net even voor een andere correctie.

Ik vind dat met die riemen trouwens wel echt prachtig die oplossing is zo simpel en toch komen mensen daar op een of andere reden niet op.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:39

Tja.. dat gewoon wachten tot dat ze rustig zijn, eigenlijk heel logisch.

Bij Victoria (Britse programma) vond ik het wel irritant dat zij zich zo door die hond (boxer Zulu) laat likken. Ik weet dat al hun bezoek op dat moment die behandeling krijgen maar ik zou daar niet van gediend zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:47

liedje89 schreef:
Ja maar het gaat volgens mij echt niet om je cyclus. Het is gewoon wel zo dat honden volgens mij hele kleine veranderingen aan je kunnen merken, maar dan kan je imo niet 1 op 1 zeggen dat je hond je wel de baas zal zijn als je ongesteld bent want ik pik juist minder van de hond als ik een rot bui heb en dat voelt ze ook wel aan. Ik vond het gewoon een hele kromme redenering en dan vooral dat van dat op de rug liggen, een hond zal echt wel weten dat ie ballen heeft maar hij is zich er toch niet van bewust dat die er ook afgeknipt kunnen worden en zal ze ook niet om die reden 'showen'. Sowieso heb ik nog nooit van op de rug liggen als dominante houding gehoord, en die man noemt echt alles dominant (dominant aggressief, dominant angstig, etc etc.), waaraan hij ook veel te ingewikkelde redeneringen knoopt.

Ik heb het niet gezien of weet niet welke aflevering je bedoeld ;)
Verschil tussen honden met ballen en zonder ballen is vaak wel duidelijk, maar begrijp dus niet helemaal wat je bedoeld.
Over de benamingen vind ik de "dominant" meestal ook wel passen.
Als niemand zich als leider voor doet, dan nemen sommige honden die possitie in, al zijn ze er niet erg blij mee en ook niet goed in en kunnen ze ook angstig zijn - mede omdat de eigenaar tegenstrijdige signalen geeft kan de hond zijn rol ook niet vinden. Als de honden die positie niet innemen, dan hebben mensen ook geen problemen. Hij noemt imo niet alles dominant, maar dat zijn zoals gezegd wel de meest vookomende waarbij mensen problemen hebben en dus vaker voorkomen in zijn programma's. Het zijn dus niet zozeer allemaal dominante honden, maar honden die een bepaalde dominatie proberen uit te stralen/dragen ómdat er geen goede leider (eigenaar) is.

Ik heb hem ook wel eens iets horen zeggen wat een beetje tegenstrijdig was, máár ik begreep het wel ivm de andere situatie. Eigenlijk had hij het nog uitgebreider moeten vertellen, maar begrijp ook dat hij het zo simpel/kort mogelijk wil houden om het de mensen niet te ingewikkeld te maken en dus afhaken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:06

Ik vind dat dominant zelde passen, vooral wanneer hij claimt dat een hond dominant angstige is die hond is gewoon bang en verdedigd zichzelf, dat heelft niets met dominantie te maken.

Aan het eind van die aflevering met de boxer word er trouwens wel aan het likken gewerkt en is hij er ook snel vanaf. gewoon door de hon te negeren en een keer in de handen te klappen ;)

Evelijn

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:14

Ja..liedje89 dat heb ik ook wel gezien en dat ging ook prima. Maar je laat je toch niet zo bedolven onder een boxer. Ik zie Cesar nog niet worden beslobberd.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:19

ik heb niet het hele topic gelezen..
maar ik kijk het ook erg vaak..
vanmorgen toevallig ook.. was een pitbull bij, en op het einde zei hij; mensen kijken teveel naar het uiterlijk van de hond terwijl de fout vaak zelf bij de mens ligt.. HOPPA..

onze hond is ook niet de makkelijkste en zou ceasar graag een keer over de vloer bij ons willen hebben hoor.. ook om te kijken of het idd nou wel zo makkelijk gaat als wij het zien..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:21

Evelijn schreef:
Ja..liedje89 dat heb ik ook wel gezien en dat ging ook prima. Maar je laat je toch niet zo bedolven onder een boxer. Ik zie Cesar nog niet worden beslobberd.

Tja, dit was denk ook meer om te zien hoe het er aan toe ging. Ik bedoel zij begint eerst met praten en doet niets tijdens eerste gesprek Cesar milan is tijdens het eerste gesprek vaak ook al bezig met corrigeren, dan zie imo veel minder hoe de baasjes reageren op het gedrag (of niet natuurlijk ;) ). Bovendien is dit gedrag nu niet echt schadelijk eerder smerig :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:25

liedje89 schreef:
Ik vind dat dominant zelde passen, vooral wanneer hij claimt dat een hond dominant angstige is die hond is gewoon bang en verdedigd zichzelf, dat heelft niets met dominantie te maken.

Aan het eind van die aflevering met de boxer word er trouwens wel aan het likken gewerkt en is hij er ook snel vanaf. gewoon door de hon te negeren en een keer in de handen te klappen ;)

je hebt een hond die angstig is en weg kruipt en een hond die angstig is maar reageerd op de manier dat aanvallen de beste verdediging is. Dat laatste imo wel een vorm van de hond om dominant over te komen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:31

superwoman schreef:
liedje89 schreef:

je hebt een hond die angstig is en weg kruipt en een hond die angstig is maar reageerd op de manier dat aanvallen de beste verdediging is. Dat laatste imo wel een vorm van de hond om dominant over te komen.

Dominatie is toch willen domineren, zo'n hond wil niet domineren die wil zijn huid redden dat zijn imo twee hele verschillende dingen. Want als die hond mij wil domineren en ik ben lekker onduidelijk en vooral geen leider dan domineerd hij mij wel, daar hoeft hij geen aggressie voor te tonen hij neemt wat ie wil en de baas pikt het toch wel. Een hond die zo angstig is wil juist niet domineren die wil veel liever een leider die hem de weg wijst en dat is imo geen dominant gedrag maar paniekerend gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:33

Heeft toch niet zoveel met dominantie te maken. Een hond is een roofdier, daar heeft het mee te maken. Een roofdier kiest voor de aanval als ze zich bedreigd voelen, een prooidier zal vluchten. Zo simpel ligt het eigenlijk.
Ooit van een paard gehoord die een angstbijter was?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:36

door aan te vallen wil hij toch domineren, hij wil toch laten zien dat hij je aan kan?
De reden waarom hij aanvalt is omdat hij angstig is, maar hij valt wel aan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:38

Yamcha schreef:
Heeft toch niet zoveel met dominantie te maken. Een hond is een roofdier, daar heeft het mee te maken. Een roofdier kiest voor de aanval als ze zich bedreigd voelen, een prooidier zal vluchten. Zo simpel ligt het eigenlijk.
Ooit van een paard gehoord die een angstbijter was?

mijn pony schopte ook wanneer hij angstig was, terwijl er eigenlijk niks aan de hand was :o

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:40

Inderdaad yamcha het is gewoon fight or flight instict, gewoon adrenaline. Paarden hebben dat fight trouwens ook wel in zich maar als ik vier nogal harde opjecten had die ik met hogesnelheid en veel gewicht erachter tegen iemand aan kon smijten zou ik ook niet bijten met mijn herbivoren tanden. (Even voor de duidelijkheid ik denk dat paarden wel aanvallen uit angst maar dat zij dan veel eerder trappen dan bijten ;) ). Over het algemeen zal een bange hond trouwens ook lang proberen om te vluchten volgens mij, die van ons verschuild zich wel als ze bang is, maar dat is ook een groot zacht watje :o

Superwoman als jij in een donker steegje word aangevallen door een of andere enge vent vecht je toch ook alleen terug omdat het je laatste hoop is niet omdat je denkt dat je hem wel aan kan. (tenzij jij natuurlijk kickbokskampioen bent oid maar dat zijn uitzonderingen)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 12-11-10 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:43

superwoman schreef:
door aan te vallen wil hij toch domineren, hij wil toch laten zien dat hij je aan kan?
De reden waarom hij aanvalt is omdat hij angstig is, maar hij valt wel aan.

Nee, de reden is dat hij een roofdier is. Zijn instinct zegt hem aan te vallen, omdat hij van pijn en angst agressief wordt.

Een paard zal eerder bang worden, en pas in de aanval gaan als hij geen vluchtmogelijkheden ziet. Maar hij zal altijd vluchten als hij dat kan.

Voor een roofdier is de aanval de eerste logische reactie, voor een prooidier de laatste. Dat is het verschil.

Een hond die wil laten zien dat hij je aankan, zal geen angst vertonen. Die gaat zich niet klein maken, wat een angst-agressor wel doet, maar maakt zich juist groot en breed. Gaat met stijve poten lopen, kijkt je aan (dat zal een angstige hond nooit doen), en probeert je door zijn attitude te imponeren. Maar juist die zal als laatste optie de aanval inzetten, bij een angstbijter is dat een van de eerste reacties.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:48

Ik had laatst trouwens ook nog een aflevering van Cesar Millan gezien waarbij hij zo'n angstagressor (of zoals hij het zelf noemt angstig dominante hond) had en dan zie je toch ook duidelijk dat die hond wanneer er nog ruimte is wel wegloopt maar op een gegeven moment staat hij in een hoek en dan begint hij agressief gedrag te vertonen. Een hond die jou echt wil domineren zou die confrontatie niet iedere keer uit de weg gaan want die gaat jou überhaupt niet uit de weg want die denkt dat jij wel voor hem aan de kant zal gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:49

Klopt weer :j Niets aan toe te voegen :)

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:06

Ik kan me wel vinden in zijn aanpak.
Duidelijk, correct en honds

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:31

Zo, jullie zijn vlot gegaan.
Kan het weer helemaal met Yamcha eens zijn.
Angst-agressie is een van de moeilijkste vormen van agressie, omdat het de agressie niet agressief bedoeld is. Het is enkel alleen de laatste uitweg voor de hond.

Nog even kort over die cyclus. Ik geloof ook dat een dier snel door heeft hoe of wat. Er bestaan niet voor niks signaalhonden, die dingen al aan kunnen geven voordat de eigenaar het zelf door heeft.
Zo heb ik een geit op mijn werk gehad, die je aanviel als je ongesteld was :+ Ze accepteerde je dan echt niet in de wei. Als je dan niet meer ongesteld was, was er niks aan de hand.

@ macs; ik vroeg me eigenlijk af waarom je achter de methode van de riem achter de oren plaatsen staat. Daar hadden we het toch over?

Hondengedrag is en blijft een moeilijk iets. Evelijn vindt het likken van de hond bijvoorbeeld vies en zou dit niet accepteren. Terwijl het voor de hond duidelijke taal is. Likken is namelijk een vorm van onderdanigheid, alleen vinden wij het vies.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:36

Nikki__ schreef:
@ macs; ik vroeg me eigenlijk af waarom je achter de methode van de riem achter de oren plaatsen staat. Daar hadden we het toch over?

Hondengedrag is en blijft een moeilijk iets. Evelijn vindt het likken van de hond bijvoorbeeld vies en zou dit niet accepteren. Terwijl het voor de hond duidelijke taal is. Likken is namelijk een vorm van onderdanigheid, alleen vinden wij het vies.

Waarom?
Omdat ik alles geprobeerd had om de aandacht te krijgen, niks maar dan ook niks hielp. geen enkele halsband. Mijn moeder is een paar keer hard onderuit gegaan omdat ze haar omver trok. Daarom dus.

Naar mijn idee is likken geen teken van onderdanigheid, maar zo komen honden erachter of je ziektes heb, wie je bent etc.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:45

Aha, oke. En er toen niet mee naar de hondenschool gegaan?
Ehm waar heb je dat geleerd? Dat ze er dan achter komen of je ziektes hebt?

Likken is wel degelijk een teken van onderdanigheid, een verzoeningsoffer.
Als een dominante hond over een onderdanige hond staat, zal deze zijn bek likken om aan te geven dat ze het prima vindt dat hij dominanter is en dat ze geen gedonder wil.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:46

Ja als ik dat ga zeggen word ik helemaal voor gek verklaard. :+
Van Cesar Milan, aflevering met die blinde lab. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:47

Het likken van de mondhoeken van een hogergeplaatse is een teken van onderdanigheid.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:50

Oke, dan weet ik dat ook weer. :)
Ik vind het daarom ook raar dat mensen het likken van een hond afstraffen.
Daarbij laat ik mijn wondjes altijd door de honden aflikken want het speeksel van een hond laat de wond sneller genezen.