superwoman schreef:liedje89 schreef:Als je niet de alfa bent luisterd je hond sowieso niet als je dan ook nog met een k*t humeur van hier tot ginder achter je hond aan sjokt zal hij inderdaad wel gek zijn om nog een poot voor je te verzetten. Maar het heeft echt voor geen enkel dier een biologisch voordeel van het kunnen inzien van de cyclus van een andere soort. Lijkt me toch echt een gevalletje spiegel.
maar naar mijn idee gaat dat automatisch, omdat elk lichaamsdeel energie uitstraalt.
Kijk naar sommige "herderziende" die kunnen zien waar de pijn zit of waar het probleem zit in het lichaam...
Een voordeel in de cyclus herkennen...tja als ik denk aan roofdieren, dan maken zij wel gebruik van de tijden dat andere dieren hun paartijd hebben of kleintjes krijgen.. maar is misschien wat ver gezocht, volgens mij vangen ze gewoon veel energie op waardoor ze dat weten.
Ja maar het gaat volgens mij echt niet om je cyclus. Het is gewoon wel zo dat honden volgens mij hele kleine veranderingen aan je kunnen merken, maar dan kan je imo niet 1 op 1 zeggen dat je hond je wel de baas zal zijn als je ongesteld bent want ik pik juist minder van de hond als ik een rot bui heb en dat voelt ze ook wel aan. Ik vond het gewoon een hele kromme redenering en dan vooral dat van dat op de rug liggen, een hond zal echt wel weten dat ie ballen heeft maar hij is zich er toch niet van bewust dat die er ook afgeknipt kunnen worden en zal ze ook niet om die reden 'showen'. Sowieso heb ik nog nooit van op de rug liggen als dominante houding gehoord, en die man noemt echt alles dominant (dominant aggressief, dominant angstig, etc etc.), waaraan hij ook veel te ingewikkelde redeneringen knoopt.
Niets aan toe te voegen
Ze accepteerde je dan echt niet in de wei. Als je dan niet meer ongesteld was, was er niks aan de hand.