[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:16

Ja daarom lijkt een Dog me niet handig als je geen lift hebt in een appartement. Als ik een hond neem wil ik natuurlijk alle tijd eraan besteden :D Ik neem niet een hond om er alleen me te pronken ofzo :P Ik zou het vooral voor het bewegen nemen want ik blijf te vaak binnen als ik geen doel heb en wat is nou leuker dan met je hond wandelen :D Ik ben overigens wel een klein persoon, gelukkig wel met wat kracht :') dus ik zou een Dog nog wel aankunnen denk ik :j (Heb die Dogo Argentino altijd moeten tegenhouden als die op een andere hond wou springen en aanvallen, en is nooit fout gegaan, en dat zijn ook best wel zware honden maar is altijd goed gegaan gelukkig :) )

Jua ziet er nog wat lomp uit maar het is een pup he :') denk dat dat ook wel een erg leuk ding word :P ik zal even mijn ideale Dog zoeken op google :P

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:19

Die van mij kan nog weleens uitvallen aan de lijn, en dan ben ik blij als de Gentle Leader erom hangt, want zonder
houd ik haar bijna niet. Maargoed, mevrouw heeft door omstandigheden (maagdarmoperatie met 5 maanden en alle
gevolgen van dien tot ong maand geleden..) geen puppycursus gevolgd, vanaf volgende week gaan we beginnen met
basiscusus, dus hopelijk word dat binnenkort ook veel beter. Maar verder, als je puppycursus doet, zijn ze prima te houden,
hier komt er over 1,5 jaar nog eentje bij :Y) Denk4ever hier op bokt is ook niet groot, en heeft een flinke Doggenreu :j

Over 5 dagen is ze precies een jaar, 6 september geboren.
Maar nog wel een slungel, zal ze ook wel blijven tot een jaar of 2, dan is ze pas volledig uitgegroeit.
Wat recentere foto's, is ze toch wat volwassener naar mijn idee
AfbeeldingAfbeelding

Rennie89

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:22

ik vind dit echt een pracht excemplaar:
Afbeelding
Zag ik tijdens het uitlaten met iemand anders, wat een kalf zeg, en echt prachtig :D

Kunnen Dog's overigens ook prima alleen zitten? Want ik weet natuurlijk niet hoe de toekomst eruit gaat zien, maar als je een keertje een verjaardag hebt, werkt of iets dergelijks moet de hond wel alleen (of met een kat ofzo) in huis kunnen achterblijven :D

Ik ga even spieken bij die Denk4ever :P

wat voor effect heeft die Gentle Leader eigenlijk? is dat een soort ketting of niet?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:28

Vind persoonlijk deze erg gaaf, paps van Jua, Zeus von der Horst
Afbeelding

Das ook een mooie idd, maar vanwege kleur, of vanwege kop?

Doggen kunnen prima alleen zitten hoor, Jua zit dagelijks een uurtje of langer alleen en dat gaat prima.
Wij hebben geen bench, gewoonweg omdat ze in de grootste nieteens rechtop kan zitten, maar ze sloopt niks.

De Gentle Leader is een soort 'halster' die bij druk op de lijn druk op de neus legt. Neus word door druk naar
jou toe 'gedwongen' en ze is daarmee vele malen makkelijker te houden. Vooral geen rukken aan geven, want
het is bij verkeerd gebruik nogal onvriendelijk en kan zelfs problemen met de nek veroorzaken. Kind like hulpteugels ;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:30

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:32

Is ook een erg mooi beest :D Nee ik vind die hond prachtig vanwege de uitstraling en koppie :D Dat beest kon ook prachtig bewegen. Echt een hele verschijning was het :j en luisterde ook erg goed naar zijn baasje :D Maar ik vond de kop vooral erg leuk :') :
Klik

Oke! Klinkt erg goed :j ik hoef ook absoluut geen bench ofzo :n denk dat het fijner is voor zo'n kalf als ze een fijn kussen hebben :D

Oooh ik weet al wat het is :j vooral handig voor honden die trekken en groter zijn toch?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:37

Klopt, er zijn tegenstanders van, maar genoeg voorstanders. Je moet gewoon opletten met de druk die je erop zet.
'tis wat anders dan aan de halsband of een tuig, maar wel veel effectiever.

Och, das nog niks :+
Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:42

Helaas heb ik vandaag dit lieve hondje terug moeten brengen naar het asiel. Hij raakte helemaal in paniek toen hij daar aan kwam ;( Maar Buddy kan gewoon niet met katten. Hij is 3 jaar en heeft nog nooit een liefdevol huis gekend. Hij wil zo graag, doet zo lief, vrolijk en knuffelig! Als jullie iemand kennen die dit lieve hondje een kans wil geven....hij zit in het asiel in Enschede en staat ook op ikzoekbaas.nl (Robby)..

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

[BB-ITP] Onze nieuwe aanwinst: asielhondje!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:43

Mag ik heel brutaal vragen waarom je dan aan dit hondje begonnen bent? Ik dacht dat je in het begin al wist dat ie niet met katten kon en je hebt hem pas zo kort, dat je dieren nog niet eens de kans hebben gekregen om aan elkaar te wennen....

Maar goed, weet ook niet waar hoe de "kattenproblemen" zich uitte, dus ik heb makkelijk praten. Maar het komt gewoon zo makkelijk over: Ik neem even een hondje en het word me toch te moeilijk, dus ik breng hem weer terug, vind dat altijd zo sneu voor zo'n dier...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:09

Jammer hoor, vind het persoonlijk ook erg een korte periode..
Onze pup heeft ook een hele tijd geduurt voor ze 'goed' omgaat met de katten, al zullen ze nooit samen op de bank liggen bij wijze van.
Is er niet een mogelijkheid om de katten een eigen plek te geven waar Buddy niet bijkan? Ik zou zelf toch echt eerst alle mogelijkheden
gaan proberen en het even de tijd geven, als hondje katten niet gewend is, dan moet hij leren hoe daar mee om te gaan, en dat kost tijd..
Ik weet zo op het moment niemand die een hondje erbij zoekt, dus kan hem helaas niet helpen. Zou je het alsnog willen proberen, dan
raad ik je Stella de Vries aan, gedragskundige en trainer uit velserbroek die je erg graag helpt ;) .

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:30

Oh die woont dichtbij.

Heb inderdaad niet van geslapen vannacht.

Het kattenprobleem was overigens niet bekend, anders was ik er uiteraard niet aan begonnen, arm dier.

Maar hij hapt ook naar mijn dochtertje. Kan wel een deel van de woonkamer voor het hondje af gaan zetten. Los kan hij de komende maanden misschien wel een jaar ofzo niet. Het afgezette stuk is wel centraal in de woonkamer en 5 bij 2,5 meter. Vinden jullie dat oke voor dit hondje?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:44

Als je hem al teruggebracht hebt zou ik het zo laten..
Anders kan hij dalijk over een week weer terug als blijkt dat het toch weer niet gaat?
Vraag bij het asiel of ze erbij zetten dat hij niet met kinderen en katten kan?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:20

Hebben ze gedaan. Er staat zelf met hoofdletters nu bij dat hij niet bij katten kan..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:17

Ik mis hem verschrikkelijk, dus heb ik het asiel opgebeld om te vragen hoe het met hem gaat. En hij is al geadopteerd door mensen die hem al eerder op ikzoekbaas.nl hadden zien staan, maar toen net te laat waren. Ze schijnen verstand van honden te hebben, meerdere honden te hebben en grotere kinderen. Het asiel denkt dat hij goed terecht is gekomen! Gaat het daar niet, dan komt hij terug bij mij *D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:46

http://www.haagsdierencentrum.nl/ Op deze site kwam ik een hond tegen die al 2 jaar in het asiel zit en er is zelfs nog nooit iemand naar hem komen kijken ;( Hij heet Timo. Misschien is er iemand uit dit topic die hem een kans wil geven?

;(

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:56

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:58

Nee raar hè. Ook niet op ikzoekbaas.nl. Geeft het beestje niet veel kansen... ;(

Ik vind trouwens de site van www.ikzoekbaas.nl wel prettiger lezen. Doordat er een foto bijstaat gaat het sneller en makkelijker. Dan zullen mensen eerder langs gaan denk ik. Een foto spreekt toch altijd meer aan.
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 04-09-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:01

Zit net ff te kijken naar tobbers, koppels en kittens en pups, wat een zooitje geweldige kittens zeg.. tis dat er hier al 3 lopen + XL hondje waar er over 1,5 jaar nog een bijkomt..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:03

Ik ga niet kijken, ik vind alles zielig en ik wil alles hebben!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:05

Erg he, ik ook :+ Die schattige pluizebolletjes beginnen zo hun leventje..
AfbeeldingAfbeelding

Oke en nu weer ontopic

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:09

hey joh, ik ga express niet kijken, ga jij alsnog plaatsen!! ;)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:50

Jennyxx schreef:
http://www.haagsdierencentrum.nl/ Op deze site kwam ik een hond tegen die al 2 jaar in het asiel zit en er is zelfs nog nooit iemand naar hem komen kijken ;( Hij heet Timo. Misschien is er iemand uit dit topic die hem een kans wil geven?

;(

Staat toch bij dat hij teruggebracht is wegens overmatig blaffen?
Leuk hondje.. maar blaffen en niet alleen thuis kunnen blijven zal voor de meeste mensen vervelend zijn..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:33

Nee hoor dat is een ander hondje. Dit is de tekst die bij Timo staat. Kan helaas niet de link copieeren. Maar hij staat links in het scherm bij dieren die al heel lang in het asiel zitten. Een middenslag bruine kortharige (stoere) hond.

Als je als jonge hond aan een boom gebonden wordt en dan alleen wordt achtergelaten begrijp je er toch geen jota meer van. Was je niet leuk genoeg? Was je te druk of wilde je teveel spelen? Gelukkig maar dat er dan weer andere mensen zijn die je vinden en dat je in ieder geval een plekje krijgt in het asiel en je brokken veilig zijn gesteld. In eerste instantie heb je dan wel genoeg van mensen en hou je ze met een grote mond tenminste uit de buurt, weg allemaal jullie zijn niet te vertrouwen. Dan beetje bij beetje merk je dat het ook anders kan, dat ze best tof zijn en dat je ook mee uit mag, maar de kenneldeur gaat wel altijd weer dicht en weer zit je alleen...

Timo zit vol energie en had daarom met vriendin Noah de ruimte op de patio, waar ze om beurten met twee andere honden kunnen dollen. Met sommige honden kan ie wat minder door de bocht, maar Noah vond ie geweldig. Fijn voor Noah, zij werd geplaatst en arme Timo bleef weer alleen achter. En je merkt het echt aan hem, hij wil zo graag een thuis, waar ie ook 's avonds gezellig kan liggen bij de baas of de bazin, hij zit nu al 500 dagen in het asiel en niemand heeft zelfs maar naar 'm gevraagd!

Voor deze leuke roodbruine kanjer, met krulstaart en twee vrolijke kijkers zoeken we een thuis met rust en regelmaat, een heel warm hart voor TImo en genoeg tijd om hem zijn energie kwijt te laten kunnen door wandelingen, spelen en misschien een hondencursus. En waar hij nooit meer weg hoeft.

Wie laat Timo zijn nare ervaring voorgoed vergeten en geeft hem weer vertrouwen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:40

Dit staat bij Timo als je via honden in het asiel gaat..

Timo is toen hij slechts een paar maanden oud was vastgebonden aan een boom en moederziel alleen achtergelaten. Zo’n ervaring vergeet je natuurlijk niet een twee drie en dat is aan Timo dan ook wel te merken. Hij kwam hier binnen als een bange hond en met veel geblaf probeerde hij duidelijk te maken dat mensen maar beter uit zijn buurt konden blijven. Beetje bij beetje leerde hij de vaste mensen hier beter kennen en ging het beter met Timo. Helemaal toen hij na een tijdje een heel nieuw gezin kreeg om bij te gaan wonen.

Helaas bleek een gezin voor Timo toch te druk te zijn en kon Timo het niet goed aarden. Dit uitte zich o.a. in overmatig veel geblaf. En zo kwam Timo voor de tweede keer bij ons terecht. Timo heeft de moed op een fijne toekomst echter nog niet opgegeven en daarom is hij met onze hulp nu op zoek naar een rustige baas of bazen.

Met andere honden is Timo wisselend. Met de een rent en dolt hij en heeft hij een hoop lol en van de andere hond wil hij niets hebben en laat hij dit ook merken. Timo heeft eerder bij een kat in huis gewoond, mocht zijn nieuwe baas ook al een kat in huis hebben is het zaak dat deze kat al aan honden gewend is. Is de kat namelijk bang en rent deze weg, gaat Timo er namelijk iets te graag achteraan.

Alleen thuis achterblijven zag Timo niet zitten, ook dan riep hij zijn bazen middels geblaf graag weer terug. Dit zal Timo dus ook heel rustig aangeleerd moeten worden.

Bent u de baas met voldoende tijd om Timo te begeleiden? Een baas die Timo kan leren dat mensen niet zo eng zijn als hij denkt? En baas die Timo laat zien dat hijzelf niets meer hoeft te regelen, maar dat zijn baas dat doet? Een baas die ervoor zorgt dat Timo veilig is en hem beschermt? Een baas die vindt dat Timo zeker een tweede kans verdient?? Om dan snel eens met ons over hem praten!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:52

goh, dat is toch een iets ander verhaal! Als ik een potentieel nieuw baasje voor Timo zou zijn, zou ik liever het 2e verhaal lezen, omdat je je dan op alles voor kan bereiden en zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan.

Verhaal 1 vind ik meer een "kijk eens hoe zielig hij is en we snappen niet waarom hij er nog zit" verhaal, bij nummer 2 vind ik het nog steeds heel erg sneu, maar begrijp je wel beter waarom het wat langer duurt voor deze hond een baasje vind!

Overigens, dit is wel een beetje offtopic geloof ik, gezien het topic bedoelt is om advies te vragen en niet bedoelt is om asielhonden te promoten (tenzij het natuurlijk aansluit bij iemands omschrijving van wat voor hond hij of zij zoekt).