lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:29

hoe gaat het nu met Kimmie ?
nog alles goed ?
heel veel succes ermee !

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:33

Kimmie, ik heb mijn kat jaren geleden moeten laten gaan omdat die niervergiftiging had. Ook zij had geen pijn, maar volgens de dierenarts voelen ze zich hondsberoerd. En dat vind ik minstens net zo erg :j
Dat dieren het niet laten blijken is omdat ze ontzettend hard voor zichzelf zijn.
Laat je aub niet misleiden hierdoor en neem een juiste beslissing voor Kimmie!
Mijn kat had een urea gehalte van 470 en had nog minder dan 10% overlevingskans. Ik heb het een paar dagen geprobeerd maar op een gegeven moment heb ik haar toch laten inslapen. Ze is kotsend overleden dus zelfs dat ging niet lekker...

Of ik spijt heb, ja zeker! Het was mijn allesje, mijn meisje etc etc..., maar ze kon niet meer genezen.
Of ik het weer zou doen, ja... Ik heb haar een lijdensweg bespaard. Maar ik mis haar nog elke dag terwijl dit in 2001 was...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:36

[/quote]Maar ik mis haar nog elke dag terwijl dit in 2001 was...[/quote]
volgensmij mist iedereen zijn dier wel..
mijn konijn is ook overleden in 2000 ofzo ? en die mis ik zelfs, ;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:38

och arm, nu gambit ook al.

hoe is edwin eronder en hoe zijn de andere dieren eronder? merken ze dat er iets met kimmie aan de hand is?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:45

Hoewel ik je absoluut geen lafaard vind, hoop ik wel je beseft dat het infuus ook maar een lapmiddel is, geen wonderwiddel.
Maar ik ben ervan overtuigd dat je het beste zal doen voor kimmie. Ze verdient het.

Veel sterkte nogmaals, ook voor je paardje.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:54

Femke, je bent echt absoluut niet laf! Je hebt juist een super groot hart voor dieren! Hoe vaak is je bijvoorbeeld al niet aangeraden om Maesje te laten gaan... Maar van jou heeft hij nog een kans gekregen en hij is nu super gelukkig! Je hebt alles voor je dieren over, wat het ook mag kosten.

Ik had precies hetzelfde gedaan, je kunt al zo kort meer genieten van Kimmie en dan kan ik me best voorstellen dat je nog even wat daagjes extra met haar wil hebben.

En dan nu ook nog weer Gambit ;( Meid, hoe kan het toch soms oneerlijk verdeeld zijn. Je krijgt zoveel op je bord. :(:)
Mijn respect voor jou groeit steeds meer. Zulke moeilijke beslissingen krijg je (en Edwin natuurlijk ook) voorgeschoteld en zo'n zware tijd.

Zoals meerdere zeiden, luister naar je hart en je gevoel, zij zijn de beste gidsen door je leven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:55

Nu Gambit ook weer.....

Hoe is het met Kimmie?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 10:56

kimmie is thuis,net een goed gesprek gehad met die andere Da van die praktijk...

en ja,verder weet ik even niet wat ik moet zeggen... :\

oja en kimmie is als nieuw.. :) dat is wel weer heel fijn...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:56

Wat is er met Bitje?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:59

zasread schreef:
Femke, je bent echt absoluut niet laf! Je hebt juist een super groot hart voor dieren! Hoe vaak is je bijvoorbeeld al niet aangeraden om Maesje te laten gaan... Maar van jou heeft hij nog een kans gekregen en hij is nu super gelukkig! Je hebt alles voor je dieren over, wat het ook mag kosten.

Ik had precies hetzelfde gedaan, je kunt al zo kort meer genieten van Kimmie en dan kan ik me best voorstellen dat je nog even wat daagjes extra met haar wil hebben.

En dan nu ook nog weer Gambit ;( Meid, hoe kan het toch soms oneerlijk verdeeld zijn. Je krijgt zoveel op je bord. :(:)
Mijn respect voor jou groeit steeds meer. Zulke moeilijke beslissingen krijg je (en Edwin natuurlijk ook) voorgeschoteld en zo'n zware tijd.

Zoals meerdere zeiden, luister naar je hart en je gevoel, zij zijn de beste gidsen door je leven.

Hier kan ik me alleen maar volmondig bij aansluiten. Als de rottweiler van mijn ouders met een kleine oplossing als een infuus nog een paar dagen bij ons had kunnen blijven, had ik die strohalm ook met beide handen aangegrepen. De beslissing over een leven te moeten nemen, zeker als het nog zo'n jong levenslustig leven is, is niet niks en zal (en moet) ook nooit lichtvoetig genomen worden. Geniet nog even van je hondenkind. Je voelt snel genoeg aan wanneer het werkelijk genoeg is.

En nu ook nog Gambit. Het zit jullie niet mee. Ook met hem heel veel sterkte!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:17

Ach wijffie,wanneer houdt de ellende nou eens bij je op?!
Zoveel moeilijke beslissingen..... Eén per keer is al niet te doen.

Wel fijn dat Kimmie zich zo te zien weer goed voelt.
Misschien heb je zo toch weer een paar dagen extra om te zoenen,kroelen,spelen en te genieten ondanks alle s hit.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:18

kimmie261 schreef:
en ja,dan doe je dat,je grijpt die stomme strohalm,ik weet het...ik ben een lafaard kan haar niet laten inslapen terwijl ze nog verder speelt,eet drinkt en zo monter uit haar oogjes kijkt...

Geloof me maar, als dierenliefhebber zie jij direct wanneer Kimmie aangeeft dat het genoeg is en dat haar lijfje op is.Dat kan op korte of wat langere termijn zijn, ondanks je verdriet hou je genoeg van haar om haar dan te laten gaan. Kimmie heeft dan een liefdevol, veel te kort leventje gehad. Ik hoop dat het nog heel lang duurt dat Kimmie monter en speels is!

Sterkte ook met Gambit, wat een vreselijke emotionele periode voor jullie zeg, sterkte Y;(

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:18

kimmie261 schreef:
kimmie is thuis,net een goed gesprek gehad met die andere Da van die praktijk...

en ja,verder weet ik even niet wat ik moet zeggen... :\

oja en kimmie is als nieuw.. :) dat is wel weer heel fijn...

Ze kan er dus weer even tegen. Wat zegt de DA over het spoelen? Ik bedoel hiermee, hoe vaak kan dat nog gedaan worden?
En nu maar druk gaan filmen nu ze weer even fit is.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:24

[quote=] hoe is edwin eronder en hoe zijn de andere dieren eronder? merken ze dat er iets met kimmie aan de hand is?[/quote]

dit vroeg ik me ook af :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:30

kimmie is nu uitgebreid aan het rennen en spelen... :) en de andere honden aan het attacken..

en edwin is er kapot onder,helemaal stuk,en de andere honden reageren niet anders als anders op kimmie....

en met de DA hebben we echt een vrij emotioneel gesprek gehad,hij begrijpt ons verdriet en onze pijn,maar zegt wat we al weten dat het eens ophoudt...

eigenlijk vrij zwaar gesprek geweest,en als we zouden willen zou kimmie het maanden vol kunnen houden met spoelen,alleen is dan de vraag of je daarmee het dier niet teveel kwelt,en onszelf teveel kwellen..

maar zover gaan we niet
we gaan heel erg genieten van een blije vrolijke kimmie...die nu mijn voeten dus aan het attacken is...

en gambit heeft van een oude castratie een inwendige ontsteking ,is hier 2x voor geopereerd,en nu binnen een half jaar krijgt ie voor de 3de keer koorts pijn en dikke koker..

ook een gebed zonder end,en we moeten daar nu heel hard over gaan denken,of we weer dokteren (en ja,ook bij hem uitstel van,alleen niet voor dagen maar voor een paar maanden) of inslapen...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:37

Ik vind je zeker niet laf hoor! Ik kan me best voorstellen hoe enorm moeilijk dit moet zijn.
Zoals ik al zei: volg je hart, (maar laat je verstand mee denken) Jij moet straks verder met je beslissing! En uit ervaring weet ik dat je dat je leven lang met je mee draagt.
Het zit je niet mee blijkbaar!

Onwijs veel sterkte!

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:38

Ik ben er weer even helemaal stil van.
houd het dan nooit op. Bah

Sterkte jullie beide

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:42

O God Fem... jullie zitten echt in de verkeerd hoek nu... Meis de tranen gaan hier over mijn toetsenbord, zo wie zo al voor Kimmie maar nu ook nog Bitje.... Het lijken wel engeltjes ergens, ze komen voor liefde en zorg, laten hun afdrukken op je hart en ziel na en moeten dan weer verder gaan. Dat dat zo'n immense pijn moet doen!!

Met beide zit je in geleende tijd nu, voor beide moet je gaan beslissen. Blijf bij jezelf meis, een ander voelt bij lange na niet wat jij nu voelt en kan niet voor je beslissen. Ik weet dat je voor je dieren gaat, en soms.... zijn dat de klotebeslissingen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:50

Verdorie ;( , niet ook Gambit, nog...
Heel veel sterkte :(:)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:51

Femke, ik weet niets meer te zeggen, maar ik wens jullie alle kracht en liefde toe die jullie maar nodig hebben om deze ellende te doorstaan. :+:

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:53

oh nee ,bitje ook nog erbij :(:) :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:02

Gambit ook nog... "sterkte" begint zo gruwelijk cliché te klinken. :n
Heel veel liefs voor jullie allemaal Femke... :(:)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:13

ik ben een stille meelezer en wil je toch even heel erg veel sterkte wensen. en volg hierin je eigen gevoel. je weet zelf het beste wanneer het genoeg is.
en je bent echt geen slechte baas. je doet gewoon waar je je goed bijvoelt en je houdt al in je achterhoofd dat het binnenkort over is. alleen al dat je dat weet en daar rekening mee houdt, zegt al genoeg, vind ik.
Laatst bijgewerkt door dolor op 21-05-09 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:19

wat een nachtmerrie fem.... Iets anders kan ik er niet van maken!
Ik begrijp heel goed dat je het toch nog even aankijkt met kimmie. Ik weet als geen ander hoe het is om een jonge hond die nog zo speels en goed van buiten is maar zo kapot van binnen in te moeten slapen. maarliefst 2 keer meegemaakt) Het gevoel is heel dubbel. Je moet je gevoel volgen en daar achter staan! zeker niet schuldig voelen! je doet er alles aan wat je kan! Een hoop mensen hadden de hoop direct al opgegeven. Je moet trots zijn op jezelf wat je allemaal voor je dieren over hebt!

En dan die goeie ouwe bitje weer. Arm dier...
wat een ellende zeg!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:25

Gambit ook weer en nu weet je het helemaal niet meer, tenminste van Kimmie weten jullie dat het onvermijdelijke er aan zit te komen maar dat jullie er nog niet klaar voor zijn maar Gambit kan je daar echt niet bij hebben, ga geen overhaaste beslissingen nemen t.o.v. Gambit, nu verkeer je in zo'n moeilijke positie en straks ga je enorm veel spijt krijgen of jullie moeten wel heel erg zeker zijn van de beslissing en ook speelt mee hoe Gambit er zelf onder is want hij mag geen pijn lijden natuurlijk. Met Kimmie heb je eventjes de tijd omdat het infuus zijn werk doet en voor Gambit moet je ook actie ondernemen om hem te behandelen, ik zou eerst maar voor een kuur kiezen zodat je niet voor twee van zulke beslissingen moet komen te staan, dat gaat veel te zwaar worden, heel veel sterkte voor jullie allemaal.