Wat ik zie zijn mensen die zich heel snel persoonlijk voelen aangevallen, niet erg tolerant zijn en snel van zich afbijten. Iets wat volgens de rastandaarden in ieder geval zeker niet bij de honden past die in dit topic besproken worden.
Laat mensen gewoon bang zijn en/of een hekel hebben aan jullie honden, wat maakt jullie dat nu uit?
Mijn hemel, ik heb al zo'n 20 jaar o.a. Chihuahua's wat denk je dat er nu met die hype voor een vooroordelen zijn, ik moet uitkijken dat ik niet gestenigd word omdat mijn bijna 15 jarige korthaar gewoon met -12 buiten loop zonder kleertjes aan.

Voor mijn Cattle Dog zijn mensen of doodsbang (heeft ook best brede kaken) of ze zijn er helemaal van overtuigd dat het een bastaardje is.
Het beste kun je maar gewoon een kruising hebben die nergens op lijkt als je niet tegen dit soort vooroordelen kunt.
Zolang er huishonden zijn, zijn er al vooroordelen.
Wij hadden vroeger thuis altijd Duitse Herders en hoe vaak mensen me niet hebben proberen te vertellen dat die altijd de eigenaar een keer bijten.

Door zo fel te reageren op dit soort sites of op elk nieuwsbericht waarin zo'n hond voorkomt hou je de vooroordelen zelf in stand.
Wees zo wijs als je hond en haal je neus ervoor op.