[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:32

Dat hangt inderdaad af van of de auto in de schaduw staat of niet, en ook of er 2 raampjes op een kier staan of dat de ramen zelfs volledig open staan (hond dan in de bench uiteraard). Zelfs de kleur van de auto speelt mee.

Zolang je zelf kan instappen zonder dat het heet voelt, ook niet als je met de auto uit nog een half uurtje blijft chillen zonder dat je de ramen open doet o.i.d., is het goed.

Mijn ervaring is dat dit in ieder geval tot een graad of 18 is.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:33

Ja natuurlijk maakt het uit of de auto in de schaduw staat of niet! Bij 15 graden en een auto vol in de zon wordt het snel (veel te) warm in de auto. Terwijl 15 graden in de schaduw prima lang kan.
Ik vind niet dat je er echt een aantal graden aan kan plakken, het is van veel meer afhankelijk.
Zelf zet ik altijd de ramen bijna helemaal open. Dan is er veel mogelijk :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:25

De temperatuur in een auto kan erg snel te heet worden. Even een tabel ter illustratie:
Afbeelding

Sowieso speelt in of uit schaduw een rol! Maar ook het type hond en kleur auto.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:59

Oei dat is nog erger dan ik dacht!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:04

YellowLeaf schreef:
Ik heb zelf geen hond en die komt er ook niet, want ik ben er enorm bang voor :+ Maar ik kon geen algemeen honden topic vinden, dus ik vraag het hier maar. Tot wat voor temperaturen kan een hond in de auto blijven? En maakt het nog verschil of de auto in de schaduw staat of niet?

Ik kan evt meer toelichting geven mbt mijn vraag via PB.

Stap 1 open het BB forum.
Stap 2 klik op de "nieuw onderwerp" knop linksboven.
Stap 3 stel je vraag.
Aanzienlijk effectiever dan je vraag in een willekeurig hondentopic te stellen dat niets daarmee te maken heeft.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:14

Ik heb anders meer dan voldoende informatie verkregen ;).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:10

Kuggur schreef:
YellowLeaf schreef:
Ik heb zelf geen hond en die komt er ook niet, want ik ben er enorm bang voor :+ Maar ik kon geen algemeen honden topic vinden, dus ik vraag het hier maar. Tot wat voor temperaturen kan een hond in de auto blijven? En maakt het nog verschil of de auto in de schaduw staat of niet?

Ik kan evt meer toelichting geven mbt mijn vraag via PB.

Stap 1 open het BB forum.
Stap 2 klik op de "nieuw onderwerp" knop linksboven.
Stap 3 stel je vraag.
Aanzienlijk effectiever dan je vraag in een willekeurig hondentopic te stellen dat niets daarmee te maken heeft.

Nou nou zo erg was het niet hoor. :roll:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:05

MyWishMax schreef:
rien10 schreef:
Uiteraard testen we

Dan duim ik gewoon dat de vacht die jullie willen geen klachten geeft. ;)

Ik ben in principe niet allergisch, komt niet uit testen, maar toen ik op de berner pup moest passen voor een aantal weken werd ik toch echt gek. Enorm benauwd, jeuk en dat ging weer weg toch de pup weg was. Bij mijn eigen pups heb ik daar geen last van gehad (herders) en toen de Berner volwassen was ook niet meer.
.

Vandaag bij de fokker geeeest om kennis te maken. En... manlief heeft geen allergische reactie. Leuke honden gezien.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:23

Een tijdje geleden heb ik niet gezegd dat we met de 2 honden kennis gingen maken die in het asiel zitten al een tijd.

Goed nieuws, zodra we klaar zijn met verbouwen, begin juli is de verwachting, gaan ze mee naar huis!

We zijn nu 2 x geweest en hebben er een heel goed gevoel bij. Via Facebook heb ik iemand leren kennen die heel toevallig hun moeder heeft :) En via haar ook iemand die veel kennis heeft van het ras en ook begeleiding kan bieden indien nodig. Maar het voelt erg goed allemaal, we zijn ook bij de mama langs geweest en die mensen zeggen ook dat ze het wel goed zien komen. Helemaal blij dus :)

Het zijn kruising Saarlose wolfshonden met een Roemeense vuilnisbak.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:40

Wat super dat jullie het gaan doen! Ben benieuwd hoe ze jullie gaan bevallen!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:00

Ik heb het topic een beetje doorgespit en ben al maanden aan het brainstormen en oriënteren, maar wil graag wat andere input over de aanschaf van een rashond. En dan vooral welk ras. Ik hoop dat jullie met wat ideeën komen om mijn zoektocht naar het juiste ras makkelijker te maken.

Wij (man en ik, en inmiddels twee kinderen van 7 en 8) hebben al 15 jaar akita's. Honden met een karakter waar ik van houd, goed opgevoed dus nooit problemen gehad. Onze teef is inmiddels 11 jaar en blijft gewoon tot haar laatste adem bij ons hoor, maar we willen naar een ander ras overstappen en de rede is dat we een iets kleiner ras willen, geen 60+ cm meer en een ras die ik wat beter gemotiveerd krijg voor bijvoorbeeld behendigheid.
Ik heb een aantal rassen in gedachten, maar ben heel benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.

Een hond tussen de 30 en 50 cm (ongeveer)
Zelfstandig
Gehoorzaam maar niet slaafs
Honkvast (geen wegloper)
Energiek maar met een "uitknop"
Tikje eigenwijs mag best.
Moedig en niet nerveus.
Moet in een gezin met kinderen kunnen, waar mensen in en uit lopen, mag best wat terughoudend zijn naar vreemden, maar geen agressie.
Hij hoeft niet met elke vreemde hond op te kunnen schieten, maar wel in een vaste roedel kunnen.
Ik houd niet van elke dag borstelen, maar vindt het geen probleem dat er tijdens de rui flink wat haren uitkomen en er wel elke dag een borstel doorheen moet.

Wat kunnen wij bieden:
Een liefdevol huis met veel aandacht
Consequente en duidelijke opvoeding (geen harde hand)
Ik ben thuisblijfmoeder, dus de hond zit niet hele dagen alleen.
Veel beweging, lekker wandelen, fietsen, behendigheid enz. We wonen tegen het buitengebied aan in een bosrijke omgeving.

Ik ben benieuwd of jullie met ideeën komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:09

Golden Retriever?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:10

Hollandse Herder, Entlecher Sennenhond, Shiba Inu (hoewel dat niet zo trainbaar is, qua behendigheid etc. maar goed, je kent de Akita). Schnauzer.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:15

Qua trainbaar maar niet slaafs, goed in een gezin honkvast kom ik makkelijk uit bij jachthonden. Niet zo slaafs als border collies bijvoorbeeld, niet zo wegloperig en fel als terriers (even sterk generaliserend).
Qua type jachthond denk ik dan aan een kleinere retriever (toller bijv), grotere spaniel (welsh of engelse springer, veldlijnen). Ook honden als de heidewachtel zie ik dan wel als opties. Dat is allemaal trainbaar, met een gezonde dosis eigenwijs.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:17

Ik zou zeker niet voor de shiba gaan in jouw geval. Kan je 1000x beter bij de akita blijven. Ja, zijn wat groter, maar wel veel makkelijker en houden meer van kinderen.

Een poedel? Niet zo slaafs als de collies, maar wel leuk te trainen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:23

rien10 schreef:
Hollandse Herder, Entlecher Sennenhond, Shiba Inu (hoewel dat niet zo trainbaar is, qua behendigheid etc. maar goed, je kent de Akita). Schnauzer.

De shiba staat boven aan ons lijstje, maar het enige (hele grote) minpunt voor ons is het weglopen als ze de kans krijgen, wat er vrijwel niet uit te trainen is volgens de fokkers die ik spreek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:25

Middenslag poedel?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:25

Terriërs zoals boerenfox of andere middelmaat terriërs?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:26

@stonedromy, je was me voor .

Wat betreft uiterlijk val ik echt voor de spitzen en oertypes, vandaar mijn vraag hier naar andere input, misschien zie ik in de andere rasgroepen iets over het hoofd

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:27

akishino schreef:
rien10 schreef:

De shiba staat boven aan ons lijstje, maar het enige (hele grote) minpunt voor ons is het weglopen als ze de kans krijgen, wat er vrijwel niet uit te trainen is volgens de fokkers die ik spreek.

Als dat het type is dat je aanspreekt, zijn honden als de finse spits dan niet iets? er zijn er meer in dat type, met minder wegloopdrang... Niet per se helemáál dat type, maar wel meer oerhond dan veel andere rassen. Zelf heb ik een podengo, de zuidelijke oerhond zogezegd, en die loopt ook echt weg als hij de kans krijgt. Liefste hond op de planeet, maar niet honkvast.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:29

Australian Shepherd? Ik vind ze zeker niet slaafs, maar vinden het wel erg leuk samen te werken. Die van mij is erg honkvast en dat heb ik niet hoeven trainen. Zeker als ze bij een goede fokker vandaan komen zijn ze niet te nerveus, maar daar moet je wel op letten :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:30

Eurasier? Niet een heel bekend ras. Misschien wel wat te groot voor jullie :) Zoek maar eens op :P

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:31

@skippy01 Dat is dus de groep waar ik nu vooral in het oriënteren ben, maar heb het idee dat ik mezelf "blindstaar". Dus vandaar mijn vraag naar objectieve input.

@simbaa, ras ken ik niet heel goed. Ga ik een googlen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:34

akishino schreef:
@skippy01 Dat is dus de groep waar ik nu vooral in het oriënteren ben, maar heb het idee dat ik mezelf "blindstaar". Dus vandaar mijn vraag naar objectieve input.

@simbaa, ras ken ik niet heel goed. Ga ik een googlen

Snap ik ja! Ik heb me heel lang blind gestaard op spaniels en retrievers, vooral de spaniels daarbinnen. Helaas: moederlief (mijn hondenoppas) is errug allergisch voor specifiek die vachtstructuur (hebben zelf om die reden een labradoodle tegenwoordig). De stokharige vacht van mijn podengo ging wél goed. Vandaar dat er nu geen spaniel meer loopt ;) Qua karakter zijn dat wel ideale honden voor mij, maar mijn pod wil ik zeker niet meer kwijt.

Windhonden kunnen overigens ook leuk mee in de hondensport, whippets hebben wat dat betreft nog een leuke maat ook.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:36

@Akishino andere richting maar een japanse spitz? Het zijn hele fijne trainbare hondjes niet zo groot dat wel rond de 30 hoog ongeveer. Ze kunnen wel wat blaffen maar ik voorzie daar geen problemen mee omdat je zegt dat je consequent bent :D

edit: Ik ken er een paar hier en die zijn echt heel leuk :) en ontzettend goed met kinderen