Show je katten deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:04

Daarom ontworm ik niet. Heeft ook totaal geen zin als er geen wormen zijn. In doe ontlastingsonderzoek en als ze niks vind duw ik er ook geen troep in.

Hier hebben de kittens een tunnel gekregen. Dat is feest joh. Oma, tante en mama vinden die net zo leuk. Zelfs Kito was aan het spelen met de kittens in de tunnel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

Ik neem aan dat daar beelden van komen zo? :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

Ik ontworm Pip echt zelden, misschien 1x per jaar, maar normaal heeft ze er geen last van. Heb nu wel voor het eerst Profender voor de zware kat meegekregen (voor katten tussen de 5-8 kilo, Pip is 5,5). Denk dat ik een volgende keer toch weer voor de middelgrote kat kies. Overigens lijkt ze al een paar dagen niet helemaal zichzelf. Wat rustiger enzo, maar dat kan toch een keer. Heb haar voor de zekerheid wel anti haarbal pasta gegeven (ze heeft gister en eergisteren haarballen uitgekotst), maar afgelopen maandag ook een verjaardag hier thuis gehad, dus misschien is het voor haar even alles bij elkaar momenteel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:39

Dit was wat me gisteren lukte zal morgen met camera eens proberen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Heerlijke tweeling is het toch. <3
Hier geen wasmachine of drogerklimmers, dat is zo ongeveer de enige plek in huis waar ze uit blijven. _O-

Chester vertelde het luid en duidelijk.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Knuffelmannetje op je arm xoranlover. <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:26

Marcella schreef:
Knuffelmannetje op je arm xoranlover. <3

Ja lief he <3

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:43

Wat een dotjes xoran!

Hier zegt Snoot 'slaaplekker' tussen mijn knietjes op bed
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:22

Ooohhh zo lekker <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Afbeelding
Woensdag trouwens trots op mijn bange poepers.

Dit was terwijl schilder bezig was in de douche. *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Wat heb je op je bed liggen? Plastic voor bescherming ofzo?

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Ik kwam dit topic tegen en zou graag willen mee kletsen :)

Afbeelding

Wij hebben sinds een 3 weken dit mooie stel, de bruine is een halve Maincoon, en de grijze een volle maincoon. Degene die ze als kitten heeft gekocht kon er een stamboom bij krijgen maar had hier niet voor gekozen.

Ze beginnen nu een beetje te wennen in huis, (ze hebben helaas een poos boven in een huis moeten leven en dus weinig aandacht gehad)

Nola de halve maincoon is alleen nog steeds bangig bij enige beweging die teveel is voor haar. Maar ik merk dat ze een klit heeft. Alleen dus geen idee hoe ik deze er zonder haar te moeten fixeren eruit krijg. Ze zijn niet bijzonder voer gefixeerd helaas. Wat trainen lastiger maakt.

Snowy is redelijk aanhankelijk al. En hierbij lukt het borstelen wel redelijk goed.

Kan het karakter nog wat veranderen na anderhalf jaar leeftijd?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Rascal begint een flinke jongen te worden. Is nu een jaar oud.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:56

Welkom jeniej. Als het niet lukt met klitten ga alsjeblieft naar een kattentrimmer. Vooral met een onzeker poesje.
Niet om jou iets te verwijten maar wat een rare fokker dat iemand kan kiezen om er wel of geen stamboom bij te hebben…
Maar goed dat is een andere discussie…

Wat een mooie kat is Rascal toch!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:02

Welkom! Wat een prachtige katten heb je! <3 Post maar veel foto''s hoor. :D
En wat xoranlover zegt, ga gewoon naar een trimmer.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

Rascal is wel een hele mooie ook!

xoranlover schreef:
Welkom jeniej. Als het niet lukt met klitten ga alsjeblieft naar een kattentrimmer. Vooral met een onzeker poesje.
Niet om jou iets te verwijten maar wat een rare fokker dat iemand kan kiezen om er wel of geen stamboom bij te hebben…

Ik heb ze pas 3 weken en ze begint net een beetje te wennen, geeft het dan niet juist heel veel extra stress om naar een katten trimmer te gaan? Die moeten haar ook vast houden denk ik? Het zou me zelf wel lukken om de klit eruit te knippen, maar ik doe het liever met zo min mogelijk stress, vooral omdat we ze nog niet zo lang hebben.

En mogelijk (ondanks dat er waarschijnlijk genoeg fokkers zijn) herkent iemand Snowy en dan dus de fokker waar ze misschien vandaan komt.
Ik heb verder ook niet heel veel informatie mee gekregen.

Nog wat extra foto's *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Mijn OKH was altijd heel bangig en dramatisch, is altijd wel zo gebleven. Maar hij werd wel wat stabieler naar ons omdat hij ons vertrouwde. Ik heb vooral juist niet te voorzichtig gedaan. En geen zaken ontweken zodat alles "normaal" werd voor hem.
En dan kon hij nog schrikken en wegrennen als je een fles cola open draaide die siste of als je een keer schoenen aan had in huis.
Maar het waren dan hele korte momenten en hij kwam binnen een paar seconden weer naar je toe of ging verder met wat hij aan het doen was. Ipv wegrennen en verstoppen wat hij als kitten deed.

Ingenting

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

jeniej schreef:

xoranlover schreef:

Ik heb ze pas 3 weken en ze begint net een beetje te wennen, geeft het dan niet juist heel veel extra stress om naar een katten trimmer te gaan? Die moeten haar ook vast houden denk ik? Het zou me zelf wel lukken om de klit eruit te knippen, maar ik doe het liever met zo min mogelijk stress, vooral omdat we ze nog niet zo lang hebben.

En mogelijk (ondanks dat er waarschijnlijk genoeg fokkers zijn) herkent iemand Snowy en dan dus de fokker waar ze misschien vandaan komt.

Nog wat extra foto's *D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Als zij gechipt is, dan zou je de naam kunnen zien die daarbij geregistreerd is.
Fokkers kiezen er meestal voor om de catterynaam daar bij op te zetten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Welkom Jeniej! Inderdaad bijzonder dat er gekozen kon worden voor wel of geen stamboom…maar dat doet niets af en dat het prachtige katten zijn. Kijkt Snowy nou een beetje scheel? <3

Xoran, ik vind je kittens echt geweldig! Vriendlief nog altijd niet zo overtuigd?

Rascal is echt een prachtige kat! Hij kijkt ook enorm zelfverzekerd:D

Hier ook een ontzettend bange/gestresste poeperd gehad. Als kitten viel dat allemaal wel mee, maar hoe ouder hij werd, hoe erger het ook werd. Nou bleek hij ook hart- en nierfalen te hebben, dus misschien heeft dat destijds meegespeeld, maar die schrok van alles! Als ik hem mee moest nemen naar de dierenarts moest ik dat goed timen en wachten tot hij bij mij kwam zitten zodat ik hem kon pakken. Ging dat mis, dan kon ik de dierenarts afbellen, want kreeg ik hem onmogelijk te pakken. Nu ik dit typ realiseer ik me dat dat ook steeds erger werd (hij werd ook steeds zieker) dus ik denk dat 1 + 1 toch 2 was hier. Waarmee ik trouwens helemaal niet bedoel dat jouw kat ziek is! Woezel (onze angsthaas) was wel echt gek op mij en ik op hem <3 hij volgde mij door het hele huis en zodra ik zat, lag hij erbij. Echt de allerliefste kat ooit <3
Geef het tijd, laat ze wennen aan alle nieuwe indrukken en laat het allemaal vooral vanuit haar komen en dring jezelf niet op. Vwb de klitten zou ik inderdaad misschien wel naar een trimmer gaan inderdaad. Die kan haar gelijk even helemaal nakijken en daarna kan ze weer gewoon terug naar haar ‘veilige’ thuis.

Pip lijkt weer zichzelf te zijn sinds vandaag. Huppelt weer vrolijk naar buiten (ja ze huppelt echt als ze ‘rent’), eet weer netjes haar brokjes en ik vond vanmorgen wat plukken haar van Pip dus ik denk dat de dames vannacht weer hebben gespeeld. Dat wilde Pip de afgelopen dagen ook niet echt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

xoranlover schreef:

Dank je.
Cheesecake ook, maar die is een stuk minder fotogeniek en altijd in beweging.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

Opzich komt Nola ook zeker wel naar ons toe, en ik kan haar gewoon aaien maar een te snelle beweging of een hond die gaat lopen zorgt er wel voor dat ze weer weg rent. Maar dit wenst mogelijk nog wel wat meer. Ze zijn al veel relexter als 3weken terug, en herken bij hun ook echt de 3-3-3 regels
Ze zeiden daar ook al wel dat Nola wat bangig was. Dus het zal waarschijnlijk ook wel deel karakter zijn. Vroeg me af of daar na anderhalf jaar nog wat in de vormen is.
Overigens passen wij ons verder ook niet persee aan aan de katten en moeten ze wel gewoon aan ons rimte wennen, het is niet zo dat ik extra voorzichtig om haar heen ga lopen. En we hebben genoeg verstop plekken. Maar gelukkig laten ze zich steeds vaker zien!

Katten zijn beide gechiped heb alleen de paspoorten nog niet, die hoop ik snel te krijgen. (ze zijn van vrienden van mijn ouders geweest dus dat gaat goedkomen)

Snowy wordt volgende week ook gelijk gesteriliseerd, dit was bij haar nog niet gedaan. En ik had nog nooit een krolse poes mee gemaakt. (maar ik vind het zo sneu voor haar dat de afspraak nu gelijk gemaakt is) en ze plast nu ineens op meerdere plekken in huis.
En ja ze kijkt scheel :')
Gelukkig mankeert er verder weinig aan haar ogen want speeltjes vangt ze als de beste.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Die schele oogjes doen het hem juist.

Reageren jullie katten ook als je ze roept?
Hier riep ik Lilly vanmorgen en ik hoorde heel zachtjes gemauw terug... En dat was een stuk of 5 keer nadat ik vijf keer haar had geroepen _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Ja, behalve als ze ergens in verstopt zitten waar ze niet in mogen... dan zijn ze opeens doof :+
Normaal komen ze altijd blerrend aan gerend :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Lilly huppelt als een dametje... met een hoog mauwtje

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:34

jeniej schreef:

xoranlover schreef:

Nog wat extra foto's *D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Beter een beetje stress dan straks compleet onder de klitten zitten. Dat geeft veel meer problemen. Een goede trimmer heeft wel door wat een kat kan en wat niet. Wij hebben katten genoeg gehad die bang zijn. Wij doen alles op tempo van de kat. Als ze niet compleet over de zeik geholpen worden komt dat goed. Het is de kruising die die klit heeft? Weet je wat voor kruising ze is?