Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:52

Misschien wel een afgeketste kogel, die ze nu mooi gebruiken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:53

In alle artikelen staat dat er meerdere keren geschoten is. Dat zal best wel. Misschien stond de hond tussen de stoel en de agent die op dat moment schoot in, en miste de agent. Of het is een oud gat. Of, of, of... er zijn legio verklaringen voor het gat in de stoel.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:55

[quote="katiavl
Wie zegt dat het niet gevaarlijk was, je moet niet wachten tot er slachtoffers vallen

Wat men al vond een paar pagina's terug[/quote]

Zijn eigenaars vonden van niet.
De politie wel.

En zo zijn we weer aan het begin van het gebeuren.. oftewel we zullen het nooit weten..

lesilla

Vind wel mooi dat mensen kunnen afleiden van die foto dat het een kogelgat is.
Ik kan het niet zien, en heb meerdere kogelgaten in men 22 jarig bestaan gezien

slimmerik

Overigens valt het wel op dat de eigenaars en BLID niet met "getuigen" komen. Van de politie kan ik het me voorstellen omdat die met het privacyrecht van getuigen te maken hebben. Als je de politie in zo'n wijk openlijk gelijk geeft dan kun je nog wel eens van aso buurtbewoners bezoek verwachten. En moet je op zijn minst verhuizen Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:59

slimmerik schreef:
Overigens valt het wel op dat de eigenaars en BLID niet met "getuigen" komen. Van de politie kan ik het me voorstellen omdat die met het privacyrecht van getuigen te maken hebben. Als je de politie in zo'n wijk openlijk gelijk geeft dan kun je nog wel eens van aso buurtbewoners bezoek verwachten. En moet je op zijn minst verhuizen Haha!

Precies wat ik bedoelde te zeggen Haha! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:05

Blue_Eyes schreef:
Tja... ik zie dan het volgende voor me. Op basis van alle info krijg ik toch een beetje een beeld voor me van een ietwat aso familie, die weleens wat stouts doet en daar tot nog toe nog niet door de politie voor gepakt is.
Midden in de nacht blaft en gromt de hond wat, maar goed, dat doet-ie anders ook en je weet 'zeker' dat je 'm in de bench gedaan hebt. Dan wordt er op je raam getikt. Zeker voor de hond die blaft? Nou, je gaat 'm echt niet binnenhalen hoor! Dan wordt er aangebeld. Ja, ja, we weten dat je er bent, maar wij slapen nogal vast, weet je? Dan de sirene en zwaailichten. Sh*t, 't zijn flikken! Wij slapen hoor!
Het is even stil. Mooi, ze zijn weggegaan. Zie je wel dat als je niks doet dat ze vanzelf weggaan? Even later: schoten. Je vliegt je bed uit en ziet dat de politie je hond afschiet. Wat doet die daar? Hij zat toch in de bench? Wat een *&^%(&% flikken! Hoe gaan we dit verklaren?
Juist.

Het is natuurlijk speculatie, maar wie weet... zo komt het op mij over.

Ik quote nooit hele lappen tekst maar ik denk dat dit nog wel eens waar zou kunnen zijn.
Vergeet alleen een ding; de hond blafte dus en was agressief, dan kloppen de foto's dus niet
hier lag hij vredig te slapen, dat was ook de beredenering van de eigenaars, onschuldig lief slapende hond wordt in zijn zetel doodgeschoten.

Ik denk niet dat deze hond die waaks was en volk trok vredig in die zetel lag te slapen.

katiavl schreef:
Vind wel mooi dat mensen kunnen afleiden van die foto dat het een kogelgat is.
Ik kan het niet zien, en heb meerdere kogelgaten in men 22 jarig bestaan gezien

Wilde ik ook al aankaarten, je ziet een licht beschadiginkje op die stoel en bar weinig bloed.
De hond zit ónder het bloed!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:20

Ik vind het pas gevaarlijk als hij alles en iedereen aan gaat vallen, zolang hij in de stoel ligt of zit te grommen vind ik het niet gevaarlijk genoeg om hem door z'n kop te schieten.
Ik zeg niet dat het zo gegaan is he, maar stel.
Maar ik zou ook niet zeggen dat hij in de stoel lag te slapen als ik dat zelf niet wist, en ook niet expres in die positie leggen voor medelijde.
Wat ook gebeurd kan zijn, hun zien de hond liggen, onder het bloed op straat of whatever,hebben hem opgepakt, logisch als je van een hond houdt, en hem op schoot hebben gehad of in een mandje gelegd en dat ie daar stijf is geworden, verklaard de ligging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:46

Ik vind het ranzig als je je hond zo verstijfd op straat legt. Had hem dan in die stoel laten liggen. Verder geloof ik absoluut niet dat iemand een slapende hond neerschiet, een volslagen gek misschien dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:49

Rond 5.00 - 5.30 slaapt niemand meer vast, dat is rond 3.00, inbrekerstijd Duivel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:53

russel schreef:
Rond 5.00 - 5.30 slaapt niemand meer vast, dat is rond 3.00, inbrekerstijd Duivel

Dat verklaart waarom niemand buiten mag komen, want de inbrekers lopen dan rond

Ik snap de foto's ook niet, maar het maakt wel emoties los (dat zag je hier duidelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:09

Als je een kogel afschiet moet hij altijd ergens tot stoppen geraken. Dat kan de vloer zijn, maar ook voorwerpen, meestal schiet je ergens door heen, dus ook door een lichaam, maar ook door een schuimrubber stoel. Stel dat de achterkant van harde materiaal is, dan kan de kogel gestopt worden en dan zit die nog in de stoel. Hangt af of de kogel gewoon een misser is geweest, dus van afstand mis is geschoten. Ben dus benieuwd of na onderzoek vast is komen te staan dat het een kogelgat is. Heel simpel vast te stellen hoeveel schoten er gelost zijn, immers het aantal kogels worden geteld in het dienstwapen, de afgeschoten kogels worden er bij gezocht, de eventuele kogelgaten worden onderzocht op grootte en kruitaanwezigheid.

Maar als zo een hond zeer bedreigend is en ook op zijn stoel is gaan staan of zitten en bedreigend is gebleven, moet de afweging "op de stoel" dan anders zijn geweest? Immers dier liep los, niet vast te stellen van wie hij was en gedroeg zich agressief. Maak mij niet wijs dat een politieagent al is hij nog zo snel onder de indruk, een slapende hond op een stoel neerschiet of een lief zittend hondje op een stoel neerschiet. Dat mensen zich zo laten meeslepen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:38

Maar stel dat de hond alleen 'op de stoel' zat te grommen en te blaffen, zonder eraf te komen, dan vind ik dat geen rede om hem af te schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:03

Je kunt van alles stellen, maar als je redelijk nadenkt is dat niet zo. In zo een wereld leven we hier nog niet in Belgie en Nederland. Ik denk ook niet dat dat ooit zo hier gaat worden als dat je in Amerika ziet.

We zijn er allemaal niet bij geweest, dus idd stel dat... is het meest aannemelijke.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:08

het blijft gissen ja, maar ik vindt het geen fijne gedachte dat de politie zo zou kunnen handelen gezien van de eigenaren.
en geen fijne gedachte dat als het verhaal van de politie klopt, dat mensen zo laks met hun hond om kunnen gaan.
Maar misschien wil ik de wereld soms te rooskleurig zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:10

Ga er maar van uit dat dat niet zo is. Ze gebruiken niet graag hun wapen en doodschieten is een hele nare ervaring, ook als het een dier is. Iedereen heeft er vragen over, ook op bureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:41

Is er inmiddels nog nieuws?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:50

, dacht ik

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:43

Ik kan er ook niets van vinden.

*ziet al helemaal voor zich dat hond in de vriezer ligt*

Tenminste als je een onderzoek wenst dan neem ik aan dat de bewijslast bewaard blijft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:07

arm beestje,in de vriezer...........maar wel logisch,ze moeten het toch kunnen onderzoeken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:33

Merkt-ie nou niks meer van! Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:38

ja en,het idee is gewoon een beetje zielig,dat wil ik ermee zeggen. het is geen stuk pizza wat je in de vriezer bewaard.

maargoed,zoals ik zei,ik snap t wel hoor,ze moeten hem kunnen onderzoeken indien nodig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:38

Dat klopt. Doen ze met mensen die doodgeschoten zijn immers ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:39

ja logisch,maar het idee alleen bedoel ik,is gewoon een beetje naar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:44

Snap ik Ja