De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:45

KiWiKo schreef:
nogmaals ik stuur mijn honden nergens op af Lachen mijn honden zijn jagers, en op openbaar c/q andermans terrein hou ik daar absoluut rekening mee. Maar mijn honden mogen los in mijn tuin, en als er dan een vreemde kat komt......... dan kan het inderdaad rot aflopen voor het dier ZEKER als ik het even niet in de gaten heb. Zie ik het aankomen dan probeer ik de boel te sussen, maar als ik net wat anders aan het doen ben....... dan is dat helaas een kwalijk staaltje helaas.........

Ik wil jullie ook niet over een kam scheren, dat risico loop ik altijd als een van mijn katten ontsnapt.. maar je kan een mens vaak genoeg wel inschatten of er kwaad in de zin is geweest..

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:51

Chiqa schreef:
Raveltje schreef:
Van de wet misschien wel, maar van mij niet..

Ik zou die regel in de wet wel willen zien dan, want dan hoor ik dat nu echt voor het niets.
Honden mogen niet ongelijnt loslopen, dat weet iedereen staat in de wet, en terecht, maar
katten??
En denk ook niet dat er in de wet stata vermeld dat je voor eigen rechtertje mag gaan spelen,
zoals Slimmerik doet, zou dr nog wel eens zuur kunnen komen te staan mocht iemand een aanklacht indienen.

Raveltje schreef:
wat als hij zo'n aardig persoon was tegengekomen als jullie, dan had ik hem nooit meer teruggevonden, want dan zat hij aan de andere kant van het land in een asiel..

Ik heb dit ook al eerder in dit topic aangekaart, wat nu als er een poes als in jou geval ontsnapt en tegen mensen aanloopt zoals in dit topic? Gek genoeg geeft niemand daar antwoord op.
Ik woon in een katvriendelijke buurt met tolerante mensen, en wist tot voor kort niet waar mensen toe in staat kunnen zijn, mensen als in dit topic die een luchtbuks leegpompen, maat 42 parkeren op jou kat (Mijn eigendom) een emmer water lijkt niet goed genoeg.

Ik merk dat ik nu wel ansgtiger ben, en ben daar niet blij mee.
Mijn katten doen niemand een vlieg kwaad en bezorgen geen overlast, ze doen hun behoefte op de kattenbak, maar wat nu als ze zo'n wilde als hier in dit topic tegenkomen???
Ik ben me hier nooit geen kwaad van bewust geweest, ik ben nu ook ongeruster als mijn lieve kater van 15 wat later dan normaal thuiskomt.

Echwel schreef:
Nou ik heb geen katten en wil dus gwoon af en toe lekker de deur/schuipui openzetten

Vraagje, waar zijn jullie als je schuifpui openstaat?

En wat betreft Slimmerik, ik heb echt nog nooit iemand zichzelf in een dergelijk topic zó zien tegenspreken Haha! Haha! Van jou mogen mensen hun dieren niet buiten doen ivm met overlast, dus moeten ze binnen houden, maar dat is weer zielig want dergelijke mensen verdienen geen kat en kunnen beter een kunstwerkje aan de muur hangen, ja wat moeten de mensen in dit topic dan???
Zitten overduidelijk genoeg mensen die hun kat binnen houden, die jij stevig verdedigd maar ondertussen zijn ze geen kat waard, ja wat wíl je nu zeggen Slimmerik niet iedereen woont op een boerderij!

Of zoals die vent die 10 katten levens heeft geeindigd door ze te vergassen.. Weet jij veel wat ze allemaal in hun schuurtje uitvoeren met dieren die ze een doorn in het oog is.. Dat is mij door dit topic ook wel duidelijk geworden..

Ik ga dan ook maar het recht in eigen hand nemen, want ik heb dagelijks last van de bovenbuurjongen met zijn keiharde muziek, vooral als ik dan weer met vreselijke hoofdpijn op bed lig.. of ik vergas hem in mijn schuurtje aan mijn scooter uitlaat of ik breng hem naar het weeshuis Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:25

Kijk wat ik vandaag meemaak, alles wat wegrent is potentiele prooi... Katten die wegrennen dus ook........... mijn katten gaan zitten en steken een middelvinger op naar de honden, maar vreemde katten hebben de neiging om weg te rennen

Citaat:
Ik heb net zo gelachen..... tom en max (mijn honden) zijn jagers........ en ze gaan voor de kill, echt voor de kill... Ze hebben een tijd terug een zwaan vermoord....... nou zwemmen hier ook zwanen, dus ik let heel goed op als ik ze in de tuin laat of die zwanen niet zwemmen..........

Vandaag kwamen de zwanen aangezwommen en ik ben dat eens van een afstandje gaan bekijken......

Maar die zwanen echnie bang he....... Tom durft hier het water niet in omdat het een stijle kade heeft zegmaar....... maar als hij echt op dreef is dan springt hij er wel in.....

Die zwanen zwemmen op een hysterische Tom af, die zich enorm op liep te winden bij het water.......Als hissend en sissend zichzelf grootmakend gewoon op ooghoogte die hond uitdagen Lachen Lachen

Tom wist het niet meer.......... snapte er niks van, en droop met zijn staart tussen zijn benen af Lachen GEWELDIG Lachen

Die zwanen gewoon echnie onder de indruk he, en echt die hond uitdagen.......... en hij durfde niet....

Misschien dat hij nu wat meer respect krijgt voor het wezen zwaan Lachen

Dit is overigens in mijn eigen tuin, ik woon aan het water Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:49

Raveltje schreef:
Denk niet dat alleen haar uitspraken bout zijn hier in dit topic.. Ben regelmatig gestuit op uitspraken over honden op katten afsturen, sate prikkers in plantenbakken, kat brengen naar een asiel aan de andere kant van het land en "ik weet wel wat ik met zo'n kat zou doen" klinkt weining goedbelovend..
Kan nog wel even doorgaan, vind dat toch behoorlijke foute en boute uitspraken.. Verdrietig Knipoog

Ik snap dat je niet heel het topic terugleest, maar neem van mij aan dat geen enkele van die opties door mij aangekaart is. Ik heb nog NOOIT iemands dier iets aangedaan en zal dat ook niet doen.
Wel heb ik mijn eigen aangevreten koikarpers de kliko in mogen gooien Knipoog
Mijn punt is: ik wil gewoon niemands hond / kat / cavia / kind in MIJN tuin, en het is de zorg van de eigenaar hoe hij dat regelt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:01

Chiqa schreef:
Ik heb dit ook al eerder in dit topic aangekaart, wat nu als er een poes als in jou geval ontsnapt en tegen mensen aanloopt zoals in dit topic? Gek genoeg geeft niemand daar antwoord op.
!

Dan hier mijn antwoord. Katten die ik weg (zou) brengen zijn katten waar ik of in mijn geval mijn moeder, vaker last van heeft. En ja krijgt een hond zo'n ontsnapte kat te pakken....dan blijft het de verantwoording van de eigenaar van die kat. Zie het meer als een verloren portemonnee of zo.

Chiqa schreef:
Zitten overduidelijk genoeg mensen die hun kat binnen houden, die jij stevig verdedigd maar ondertussen zijn ze geen kat waard, ja wat wíl je nu zeggen Slimmerik niet iedereen woont op een boerderij!

Lezen is erg moeilijk als je je opwindt blijkbaar.... Katten hoeven niet binnen, maar behoren op eigen terrein (bijvoorbeeld TUIN Rolleyes ) te blijven. Ga er desnoods aangelijnd mee wandelen voor mijn part maar zorg voor je eigen dier. En hou dat beest uit andermans huis, tuin en onder mijn autowielen vandaan. Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:11

Chiqa schreef:
Raveltje schreef:

Ik zou die regel in de wet wel willen zien dan, want dan hoor ik dat nu echt voor het niets.

Alsjeblieft...

Afbeelding

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:18

IKbenEllen schreef:
Raveltje schreef:
Denk niet dat alleen haar uitspraken bout zijn hier in dit topic.. Ben regelmatig gestuit op uitspraken over honden op katten afsturen, sate prikkers in plantenbakken, kat brengen naar een asiel aan de andere kant van het land en "ik weet wel wat ik met zo'n kat zou doen" klinkt weining goedbelovend..
Kan nog wel even doorgaan, vind dat toch behoorlijke foute en boute uitspraken.. Verdrietig Knipoog

Ik snap dat je niet heel het topic terugleest, maar neem van mij aan dat geen enkele van die opties door mij aangekaart is. Ik heb nog NOOIT iemands dier iets aangedaan en zal dat ook niet doen.
Wel heb ik mijn eigen aangevreten koikarpers de kliko in mogen gooien Knipoog
Mijn punt is: ik wil gewoon niemands hond / kat / cavia / kind in MIJN tuin, en het is de zorg van de eigenaar hoe hij dat regelt.

Lees het topic al vanaf het begin aan mee Knipoog Ging mij om jou reactie, maar heb volgens mij nergens aangehaald dat jij die uitspraken hebt gedaan..
Ik ben het helemaal met je eens dat niemand last hoeft te ondervinden van mijn katten en daarom blijven die van mij binnen..

Vind het rot voor je van je Koi karpers, tenslotte hebben die ook het recht gewoon in hun vijver te kunnen vertoeven zonder dat ze aangevreten worden door buurtkatten..

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:22

slimmerik schreef:
Chiqa schreef:

Alsjeblieft...

Afbeelding

Dank je Slimmerik..

Alleen geeft dit artikel wel aan, dat je de eigenaar 14 dagen de gelegenheid moet geven om zijn dier terug te kunnen halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:57

Dat is een mooi stukje Slimmerik, dat is nieuw voor me
had je ook op een vriendelijke manier kunnen vertellen hoor
was ook een normale vraag toch van me Knipoog

Ik heb even in dat stuk gedoken (Jammer dat er geen bron bijstond maar goed kan zelf ook zoeken)
en zie dat het gelukkig allemaal niet zo zwart wit is als hier wordt verteld.

Dr is geen verbod op loslopende dieren, alleen bij langdurig overlast mag iemand van Jusitie
of van de DB vangkooien plaatsen,(dus geen bokker) en ook alleen maar als er eerst overlegt is met de eigenaar
van het huisdier. Deze moet op de hoogte zijn van het overlast zodat diegene hier iets aan kan doen.

Als het huisdier geen aantoonbaar overlast bezorgd mag je kat dus ook egwoon rustig blijven rondwandelen Lachen

slimmerik schreef:
En hou dat beest uit andermans huis, tuin en onder mijn autowielen vandaan.

Mijn huisdieren veroorzaken geen enkel overlast en we wonen in een tolerante buurt dus mijn katten mogen dus gelukkig heerlijk buiten blijven lopen Lachen

Maar toch bedankt voor het stukje wet. Lachen

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:01

Afbeelding[/quote]

Hier staat toch dat alleen ambtenaren van de politie katten mogen vangen die 's nachts rondlopen?
En dat hij dan de eigenaar 14 dagen de tijd moet geven?
Toch niet dat iedere willekeurige bokker een loslopende kat mag vangen en naar de andere kant van het land mag brengen?

En Slimmerik.. Ik vind je opmerking over een verloren portommenee niet echt gepast. Een kat is wel even wat anders.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:07

slimmerik schreef:
Chiqa schreef:

Alsjeblieft...

Afbeelding

Uit welke wet/apv/regeling/besluit/enz komt dit? Een apv verschilt per gemeente namelijk. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:02

Raveltje schreef:
Lees het topic al vanaf het begin aan mee Knipoog Ging mij om jou reactie, maar heb volgens mij nergens aangehaald dat jij die uitspraken hebt gedaan..
Ik ben het helemaal met je eens dat niemand last hoeft te ondervinden van mijn katten en daarom blijven die van mij binnen..

Vind het rot voor je van je Koi karpers, tenslotte hebben die ook het recht gewoon in hun vijver te kunnen vertoeven zonder dat ze aangevreten worden door buurtkatten..

Fijn dat we het eens zijn Haha!

Dan heb je ook gelezen dat Chiqa het hardst hier tegenin gaat, dus daar reageer ik op, nothing personal Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:28

Wat maakt het uit waar ik ben als de schuifpui open staat.
Al ben ik de hort op, dan nog wil ik geen katten binnen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:39

Raveltje schreef:
Dank je Slimmerik..

Alleen geeft dit artikel wel aan, dat je de eigenaar 14 dagen de gelegenheid moet geven om zijn dier terug te kunnen halen..

Klopt...het dierenasiel is tenminste verplicht een aangeleverd dier (als de gezondheid het toelaat) twee weken in leven te laten. Meestal gebeurt dat zelfs wel langer en als het dier goed gezond en redelijk sociaal is dan wordt ie in de verkoop gezet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:45

MariekeVol schreef:
Hier staat toch dat alleen ambtenaren van de politie katten mogen vangen die 's nachts rondlopen?
En dat hij dan de eigenaar 14 dagen de tijd moet geven?
Toch niet dat iedere willekeurige bokker een loslopende kat mag vangen en naar de andere kant van het land mag brengen?

En Slimmerik.. Ik vind je opmerking over een verloren portommenee niet echt gepast. Een kat is wel even wat anders.

Als er dieren (geen wilde)in MIJN tuin zitten die er niet thuis horen ben ik gemachtigd deze te vangen en "uit te leveren". (vangkooien zijn inderdaad verboden Schijnheilig )Is me zelfs destijds door de politie geadviseerd. Ik doe het beest niets aan. Ik red het dan zelfs voor de tanden van mijn hond en de waterbak van mijn man. Haha! (bij wijze van spreken)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:34

De verloren portemonnee breng ik naar het politiebureau en de zielige kat die naar buiten wordt gestuurd en/of de weg kwijt is want hij loopt bij mij in de tuin breng ik naar de veiligste plaats. Het asiel dus.

Zo bedoelde ik zo'n beetje de vergelijking. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:39

Dat blijkt dus niet uit het stukje gekopieerd wetboek. Daar staat idd dat ambtenaren van de politie dat s 'nachts mogen doen en ook nog de eigenaar moeten inlichten. Niet dat jij het recht hebt om iemand anders kat te vangen en het dier naar de andere kant van het land te transporteren. Misschien verhuizen naar Amerika? Daar mag je zelfs je buurman afschieten als die ongewenst een voet in je tuin zet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:40

Ik mag wel degelijk een dier wat op mijn terrein loopt naar het asiel brengen. Het wordt zelfs van me verwacht. En het asiel neemt het ook in ontvangst dus kom er niet mee aanzetten dat het niet mag.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:32

slimmerik schreef:
Ik mag wel degelijk een dier wat op mijn terrein loopt naar het asiel brengen. Het wordt zelfs van me verwacht. En het asiel neemt het ook in ontvangst dus kom er niet mee aanzetten dat het niet mag.

Slimmerik, ik neem aan dat als jij een eigenaar kunt achterhalen dat jij de kat wel daar af zult leveren of zult verwittigen dat hun kat bij jullie vertoeft, maar dat jij het nu over katten hebt waarvan de eigenaar niet te achterhalen is of die er niets aan doet..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:37

Raveltje schreef:
Slimmerik, ik neem aan dat als jij een eigenaar kunt achterhalen dat jij de kat wel daar af zult leveren of zult verwittigen dat hun kat bij jullie vertoeft, maar dat jij het nu over katten hebt waarvan de eigenaar niet te achterhalen is of die er niets aan doet..

Ik heb het dan over voor mij vreemde katten. Dus waar ik de eigenaar niet van ken. Is twee keer gebeurd en die breng ik dan naar het dichtsbijzijnde asiel of laat hem/haar door dierenambulance ophalen. Maar heb dus een kat uit de buurt waar mijn moeder woont een keer weggebracht naar de andere kant van het land in het asiel.

De eigenaars waren wel degelijk bekend maar hun katten terroriseerden de buurt en na diverse klachten richting de eigenaars (die genegeerd werden) heb ik 1 van hun katten weggebracht en de dag erna een briefje bij hen in de bus gedaan waar ze hun kat konden ophalen en daar folders bij gedaan van onzichtbare afrastering voor hun tuin dmv petsafe. En daarbij vermeldt dat ze hun 5 katten regelmatig aan de andere kant van Nederland op zouden moeten halen indien ze in de buurt los zouden blijven lopen.

De katten blijven sindsdien op eigen terrein dmv petsafe of andere afrastering. We zien ze wel in hun tuin zitten maar ze komen er niet meer uit. Knipoog

Sommige eigenwijze eigenaren hebben gewoon dat "duwtje" even nodig. Knipoog

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:20

Hoest nu met t poezenbeest?
Hoe voelt ze zich? Al weer iets opgeknapt?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:40

Ja, hoewel ze nog steeds superhormonaal is. Sproeit ook lekker alles onder enzo.

Ze heeft 3 dagen in een 'bevalhoekje' gelegen en was dat toen daarna weer zat.

Ik vermoed dat de volgende krolsheid ook niet lang op zich gaat laten wachten.

Noodgedwongen zal ik dus eerder moeten terugdekken door een bengaal dan gepland, omdat dit middel grotere kans op BMO geeft wanneer ze te vaak krols wordt.

Nou ja, so be it.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:46

Succes nog even met haar dan!
Maar je gaat haar nu wel weer laten dekken begrijp k? Door n Bengaal?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:49

Ja dat is wel de planning Knipoog en vanzelfsprekend door een bengaal (getest, met stamboom en alles erop en eraan)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:50

Je zou toch denken dat er dierenliefhebbers op dit forum zitten, niet van die zieke geesten. Als je zo omgaat met dieren en hun eigenaars spoort er echt iets niet bij je.

Alsof een raskat bijvoorbeeld waardevoller is dan een 'gewone' kater. Waarschijnlijk houd de eigenaar van die 'gewone' kater veel meer dan dat jij van jouw katten houd, want volgends mij zie je ze echt alleen als je geldmachientjes.

p.s. wat fijn voor je dat je nou geen kittens krijgt van een normale kat, want dat zou natuurlijk echt heeeel erg zijn.