Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:05

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:
dat kan ik hoor.. het is gewoon een kwestie van opvoeding.. maar dat geld voor elk ras

Nee, zoals Es79 al schreef....haar hond valt zomaar zonder enige aanleiding andere honden aan.... Dus kan dat ook naar kleine kinderen gaan doen.

Bullterriers zijn geen staffords Slimmerik

De collie die ik kon (is overleden) viel ook aan zonder reden, ook naar kinderen. Onze teckel vroeger ook, de dobermann ook, de bouvrier ook etc etc... Het lag trouwens niet bij allen aan de opvoeding
Geldt dus wel voor elk ras Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:08

Nee, griebels....dan zouden alle honden verboden moeten worden. Het gaat bij de "verboden" honden er vnl. om dat ze 3 keer zo sterk bijten en vasthouden als andere honden. Geen pijngrens dan hebben etc.... Daarom is daar de grens gelegd.

Ik vind het helemaal niet zo'n gek besluit. Vóór het verbod waren dan ook veel bijt en moord incidenten geweest door deze honden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:09

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:11

Citaat:
Ik vind het helemaal niet zo'n gek besluit. Vóór het verbod waren dan ook veel bijt en moord incidenten geweest door deze honden.

en dit kan je dus niet bewijzen.. en ik geloof het ook niet.. in 1993 waren deze honden er lang niet zoveel als nu.. dus het aantal incidenten kunnen nooit meer zijn

er word nergens een lijst bij gehouden met bijtincidenten die kloppen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:11

LimaGentle schreef:

Dat filmpje had ik je ook wel kunnen linken hoor. Nogmaals dat is een proef geweest tussen 3 honden ..... Waarschijnlijk is de pitbull niet in normale conditie geweest. Een test tussen 3 honden is geen representatieve test. Daar moet je tig honden voor getest hebben.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:13

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Dat filmpje had ik je ook wel kunnen linken hoor. Nogmaals dat is een proef geweest tussen 3 honden ..... Waarschijnlijk is de pitbull niet in normale conditie geweest. Een test tussen 3 honden is geen representatieve test. Daar moet je tig honden voor getest hebben.....

stel dat het zo is dat je daar meerdere honden voor moet hebben.. dan zegt het wel dat er bij elk ras honden bij zitten die harder bijten en zachter dan een andere hond van hetzelfde soort.. en van een ander ras..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:26

LimaGentle schreef:
en dit kan je dus niet bewijzen.. en ik geloof het ook niet.. in 1993 waren deze honden er lang niet zoveel als nu.. dus het aantal incidenten kunnen nooit meer zijn

er word nergens een lijst bij gehouden met bijtincidenten die kloppen..

hoeveel links moet je hebben..... tjonge kun je zelf niet googlen dan??

http://www.suntimes.com/news/nation/405 ... 07.article

http://www2.ljworld.com/news/2006/aug/0 ... e_officer/

http://www.kare11.com/news/news_article ... yid=257055

http://cookcounty.injuryboard.com/dog-b ... d-time.php

http://news.bostonherald.com/localRegio ... id=1000421

http://www.belg.be/leesmeer.php?x=2156

http://frontpage.fok.nl/nieuws/75606

http://www.oradio.be/detail.php?record=4333

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_339076.html

http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=1539

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/05/12/R245.htm

etc...etc....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:31

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Ik kan het filmpje niet zien dus weet niet of het dezelfde is geweest als ik gezien heb. Het filmpje wat ik gezien heb, daar hebben de honden dezelfde voorafgaande training gehad, en hebben ze de honden een aantal keer laten aanlopen en vast laten bijten. Ik geloof dat de eerste bijt, indd de stafford harder beet, maar vanaf de 2e x was dat de herder en de keren daarna ook. De rottweiler had de meeste moeite met los laten. De herder bleef agressief, maar liet wel los. De man die de beten ontving, vond de herder ook het meest angstaanjagend.

Ik weet dat je het moeilijk vind om te geloven slimmerik, omdat je graag anders hoort, maar zo is het geweest en niet anders

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:33

Even offtopic: hebben jullie de laatste dagen ook problemen met youtube?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:34

griebels schreef:
Ik weet dat je het moeilijk vind om te geloven slimmerik, omdat je graag anders hoort, maar zo is het geweest en niet anders

Het is maar net wat je wilt horen meis.... Mijn artikel is van beduidend meer onderzoeksniveau net als al mijn linken....

YouTube is de laatste dagen behoorlijk van slag Griebels...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:35

Het is ook maar net wat je wilt geloven slimmerik. Waarom zou deze test volgens jou niet goed zijn? Alle test en uitslagen etc die laten zien dat de staff niet gevaarijker is dan een andere hond van formaat stamp je de grond in, ze niet op waarheid berust etc etc... Ik heb het met eigen ogen gezien...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:36

slimmerik schreef:

ja en dat zijn berichten van over heel de wereld.. net zoals er berichten zijn van over heel de wereld van elk ander ras..
ik weet niet wat je hiermee wilt bewijzen maar wat er in de media staat wil nog niet zeggen dat andere honden niet bijten hoor..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:24

zucht,ik begrijp niet waarom mensen bezig blijven met maar proberen te bewijzen dat het zulke gevaarlijke honden zijn........

de media blazen graag dingen op,en niet alleen op dit gebied

*edit: het is nou ook niet zo dat ik alleen goeie dingen wil horen(want ieder ras heeft zijn mindere kanten),maar sommigen blijven maar doordrammen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:09

Snoevie schreef:
zucht,ik begrijp niet waarom mensen bezig blijven met maar proberen te bewijzen dat het zulke gevaarlijke honden zijn........

*edit: het is nou ook niet zo dat ik alleen goeie dingen wil horen(want ieder ras heeft zijn mindere kanten),maar sommigen blijven maar doordrammen

Oh ik dacht dat er hier gediscusieerd mocht worden....

Ik heb bewijzen genoeg aangeleverd. Als je dat filmpje bekijkt van die 3 honden zie je hoe nep het allemaal is. Kun je ook terugvinden in de commentaren eronder... Het feit dat de kaken van de verboden honden 3 keer zo sterk zijn ....etc etc wordt gewoon op een domme manier ontkend door jullie of iig gewoon niet op ingegaan.

Tegenover zoveel eigenwijsheid is het niet discussieëren.... Geen enkel goed argument wordt door jullie aangedragen.
Of je moet: "de media blazen het op" als goed argument beschouwen.... Ik noem dat een dooddoener welke nergens op gebaseerd is.

Het is ongeveer net als praten tegen die zieluge eigenaars .....

Dus ik ga maar niet meer reageren hier. (of lezen.... want dan kom ik tóch weer in de verleiding Knipoog Bloos )Jullie moeten gewoon samen nog maar eens goed uithuilen in dit topic hoe zielug het allemaal is.

Ik hoop ondertussen dat er niet meer kinderen/honden en volwassen mensen slachtoffer worden van zoveel dommigheid en onvoorzichtigheid van die stoere eigenaars want dat is écht de drijfveer om zo'n moordmachine in huis te nemen.

En verder verwijs ik jullie nog even naar mijn onderschrift...

Afbeelding

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:11

Skitter schreef:
Es79 schreef:
Snoevie, onze Stafford was heel lief naar mensen maar kon heel erg, vanuit het niets, een snauw geven naar andere dieren/honden of greep ze direct zonder aanleiding.
Nu is hij wat ouder en is een oude knorrepot aan het worden. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik hem tegenkom is hij nog wel enthousiast naar me toe hoor! Ja

Ik moest ook wel erg opletten toen mijn zoontje ging kruipen,
kon hij ineens zijn tanden laten zien of als mijn zoontje hem aaide ineens hem "pakken''.
Mijn zoontje was natuurlijk kleiner dan hem en dan dacht de hond dat hij de baas was over hem.

En eigenlijk is hij dat ook. Natuurlijk niet 'echt' maar dat kun je je hond niet wijsmaken. Een hond weet dat hij niet kan rekenen op een kind voor veiligheid e.d, hij weet dat het kind nooit de leiding kan nemen, dus 'doet hij het maar'. Je moet NOOIT je zoontje, als ie heel jong is, je hond laten corrigeren. Dit kan een hond praktisch niet begrijpen. Jij als alpha moet het doen.

Ik had geen probleem met opvoeden hoor! Knipoog
Weet hoe het werkt...

Maar dit was mijn ervaring!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:22

Snoevie schreef:

En waarom blijven sommige mensen ontkennen?
En maar doordrammen...
Die wet is er niet voor niets gekomen, klaar!
Anders waren het wel de o zo bijtgrage labradors retrievers en golden retrievers, volgens jullie Huilen van het lachen geweest die verboden waren geworden.
Of gaan jullie mij nu vertellen dat de politiek het helemaal niet juist heeft gehad en dat ze de verkeerde hond verboden hebben! ROFL

Ik noem dit echte struisvogelpolitiek!

Veel succes verder in dit topic!
Veel discuzeurse!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:28

griebels schreef:
LimaGentle schreef:

Ik kan het filmpje niet zien dus weet niet of het dezelfde is geweest als ik gezien heb. Het filmpje wat ik gezien heb, daar hebben de honden dezelfde voorafgaande training gehad, en hebben ze de honden een aantal keer laten aanlopen en vast laten bijten. Ik geloof dat de eerste bijt, indd de stafford harder beet, maar vanaf de 2e x was dat de herder en de keren daarna ook. De rottweiler had de meeste moeite met los laten. De herder bleef agressief, maar liet wel los. De man die de beten ontving, vond de herder ook het meest angstaanjagend.

het is idd het zelfde
dit hebben ze toen getest op discovery om uit tevinden welke van 2 verschillende roof dieren sterker was
dit was geloof ik de wolf en de poema
dus helemaal niet om te meten welke nou gevaarlijker is

maar idd wat hier ook in te zien is dat de pitbull het gehoorzaamste is van de 3 honden en eingelijk precies doet wat de "handler" hem zegt te doen
dat is niet te zeggen van de herder en de rotweiler
de rotweiler heeft trouwens bijna 100 kg meer kracht dan de pitbull

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:49

Dat filmpje bedoel ik niet hoor... Ik weet wel wat je bedoeld, ik heb dat wat jij opnoemt ook gezien met de leeuw en tijger. Maar wat ik bedoel is een ander filmpje Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:54

BTW ik heb het filmpje nu wel kunnen kijken. Het is indd de test die ik gezien heb, alleen ik heb een uur lang naar die test zitten kijken en dit is nog geen 3 min van de hele docu

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:57

Haha! Knipoog

ik kon hem gelukkig wel goed zien
(mischien een 2 e keer nog een keer proberen vaak gaat het dan beter)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:50

jammer dat hier andermans mening niet word gerespecteerd.
naar niemand persoonlijk bedoeld,maar dit is mijn laatste post hier

ohja even ter informatie: ik ben geen sieluge eigenaar,want ik heb geen staf,pit of wat dan ook
maar ik hou niet van dat overdreven gedoe

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 02:26

Mensen mensen, het is een discussie, geen oorlog Haha! Er is geen enkele reden om persoonlijk teworden of zaken persoonlijk op te vatten (negeren die hap Ja ).

Gaat het hier nu over de gevaarlijkheid van pitbulls en staffs of over de wet en uitvoering ervan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 02:30

Even over de bijtkracht in het NG filmpje:
De hond springt en bijt, dus sowieso komt het gewicht van de hond mee in de beet. Gezien de rotweiler enkele kilo's meer draagt, mss hoger springt, lijkt het me heel normaal dat ie harder in komt ook? De herder haalt volgens mij meer snelheid, maar goed, dat zijn maar ideeën hoor.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 02:45

Snelheid heeft alleen te maken met de snelheid dat hij op de arm terecht komt, niet met de bijtkracht zelf

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 02:46

Um, fysica zegt toch, *doorzoekt brein*, dat impact gelijk is aan massa + snelheid of iets in die aard?

Op NG deden ze ook de test met impact van vechtsporters en daar zeiden ze dat snelheid wel degelijk invloed heeft op de kracht die je zet.