Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:52

Honey79, die info had ik al hoor.
Maar daar ging het niet over he.
Een poes is geen kater! Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:11

Hier in Alphen is het asiel bekant leeg en voor een kitten wordt je op een wachtlijst gezet.

Begin juli komt ons kleine poesje onze kant op, dan is ze 10 weken oud en mag ze weg bij haar moeder. Ik heb haar bij een kennis vandaan die zo nu en dan een nestje heeft. Ze doet het voor haar plezier en mocht ze de kittens niet kwijtraken dan houdt ze ze zelf. Dit komt alleen nooit voor omdat ze altijd hele leuke nestjes heeft. De kittens waren nu nog niet geboren en ze waren al weg.

Zodra mijn poesje oud genoeg is wordt ze geholpen, gewoon omdat wij geen kleintjes willen hebben.

Waar ik me boos over kan maken zijn mensen die aan een kat beginnen, omdat het zo leuk is en vervolgens worden ze naar een jaar op marktplaats gezet, omdat ze zogenaamd opeens allegisch zijn of dat ze er geen tijd meer voor hebben. Dat vind ik zo'n gelul. Begin er dan niet aan.

En boeren die hun kittens verzuipen vind ik helemaal schandalig van mij mogen ze met die mensen hetzelfde doen. Boos!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:24

samantha5 schreef:
Hier in Alphen is het asiel bekant leeg en voor een kitten wordt je op een wachtlijst gezet.

Begin juli komt ons kleine poesje onze kant op, dan is ze 10 weken oud en mag ze weg bij haar moeder. Ik heb haar bij een kennis vandaan die zo nu en dan een nestje heeft. Ze doet het voor haar plezier en mocht ze de kittens niet kwijtraken dan houdt ze ze zelf. Dit komt alleen nooit voor omdat ze altijd hele leuke nestjes heeft. De kittens waren nu nog niet geboren en ze waren al weg.

Zodra mijn poesje oud genoeg is wordt ze geholpen, gewoon omdat wij geen kleintjes willen hebben.

Waar ik me boos over kan maken zijn mensen die aan een kat beginnen, omdat het zo leuk is en vervolgens worden ze naar een jaar op marktplaats gezet, omdat ze zogenaamd opeens allegisch zijn of dat ze er geen tijd meer voor hebben. Dat vind ik zo'n gelul. Begin er dan niet aan.

En boeren die hun kittens verzuipen vind ik helemaal schandalig van mij mogen ze met die mensen hetzelfde doen. :(

zo veeg je alle boeren over een kam Knipoog er zijn mensen die dat doen ja. waarom? simpel weg omdat ze geen tamme kat hebben die ze kunnen vangen om te kunnen steriliseren. of het zijn gewoon hun katten niet die bij hun jongen Knipoog

Over dat marktplaats gedoe, erger ik me ook aan. je moet er niet aan beginnen als je er geen tijd of geld voor hebt. mijn tante had 2 poezen, die heeft ze 7 jaar gehad. simpelweg omdat ze geen kinderen kon krijgen. en de katten haar kinderen waren. toen het toch lukte, kreeg ze een kind.
hij had constant vlekken op z'n gezicht. doktors conclusie : allergisch voor katten.
Mijn tante heeft enorm veel verdriet om de katten gehad. omdat ze toch als kinderen voor haar dienen. maar iemand heeft ze over willen nemen. 1 kat leeft nog, andere is helaas gestorven. ze ziet ze regelmatig nog lopen als ze daar op visite is. maar mijn punt hiermee is, dat er ook mensen zijn die echt allergisch worden, maar dan simpelweg niet geloofd worden. en dat vind ik ook niet leuk voor die mensen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:39

Ik schreef: Boeren die kittens verzuipen.

Ik schreef niet alle boeren. Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:47

Mijn vader heeft vroeger ook wel kittens verzopen omdat er anders te veel katten waren, en ik weet niet of mijn opa en oma van katten steraliseren hadden gehoord, ov ergens wist ik het nooit dat ze die kittens gingen verzuipen omdat ik daar veelste klein voor was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:25

Jolandaa_ schreef:
er zijn mensen die dat doen ja. waarom? simpel weg omdat ze geen tamme kat hebben die ze kunnen vangen om te kunnen steriliseren. of het zijn gewoon hun katten niet die bij hun jongen Knipoog

In dat geval kunnen ze een vangkooi lenen. Dus dat is totaal geen excuus om de katten maar te verzuipen.

Daar is helemaal geen één excuus voor.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:28

Wuis schreef:
Jolandaa_ schreef:
er zijn mensen die dat doen ja. waarom? simpel weg omdat ze geen tamme kat hebben die ze kunnen vangen om te kunnen steriliseren. of het zijn gewoon hun katten niet die bij hun jongen Knipoog

In dat geval kunnen ze een vangkooi lenen. Dus dat is totaal geen excuus om de katten maar te verzuipen.

Daar is helemaal geen één excuus voor.
'

Helemaal mee eens!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:29

Tja, ik vind ook dat het niet kán maar als ze bij Dierenambulance/asiel moeilijk gaan doen als je gedumpte of gevonden nestjes aan wil bieden dan werk je het wél in de hand.

Men wil daar gewoon niet geloven dat het niet je eigen katten zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:37

Die worden natuurlijk ook moedeloos, en dan zijn altijd onschuldigen de dupe van hun frustraties.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:41

Nou is het wel zo dat als ik de volgende keer een nestje vind waar ik vanaf wil dat ik meelij heb met de mensen van de dierenambulance en het asiel. Haha!

Want een knap iemand die mij tegen zal houden het nestje af te leveren daar Duivel Duivel Whoosh! En daarmee de kittens redden van een verdrinkingsdood die mijn man dan voor hen in petto heeft Bloos

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:44

Go Slimmerik! Go jij! Go jij!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:29

Hier worden regelmatig tijdens het jachtseizoen katten "per ongeluk" afgeschoten. Kan je zielig vinden maar er is een wildgroei van het aantal wilde katten hier. Kunt je wel fijn weken bezig zijn met katten vangen, veel geld uit geven voor sterilisaties en zo maar zolang er gewoon weer nestjes gedumpt worden is dat een onbegonnen zaak, ik ken gevallen waar ze zijn gaan vangen en 24 stuks te pakken hadden. Word je echt niet blij van als je die allemaal moet laten helpen, ze zijn nog niet terug en je hebt weer nieuwe.

Wij hebben een "wild" nestje vanaf twee weken met de fles groot gebracht, deze blijven hier en houden vreemde katten van het erf (op een na, is inmiddels ook door de groep geaccepteerd) anders hadden we ook al overvol gezeten..........

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:13

Verschrikkelijk, dat er mensen zijn die katten verzuipen. Daar is geen enkel excuus voor. Maar zo verbaas ik me wel meer...

Mijn katten zijn overigens ook van de verdrinkingsdood gered. Die boer verzoop ieder nestje wat hij tegen kwam op zijn erf. Echt boerderijkatten, 100% inteelt en met de fles groot gebracht. Moederkat had ze laten liggen omdat het al haar 3e nestje was die zomer. Ik heb geen goed woord over voor mensen die zo ontzettend slecht met hun dieren omgaan.

Ik kijk mijn vriend al drie dagen niet aan als hij een spin dood gemaakt heeft...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:16

sorry heb niet alles gelezen maar mn eerste reactie is sorry hoor maar heeft iedereen tegenwoordig een geldboom op ze rug? 1 kat van ons is nog niet geholpen en heeft net kittens gehad, die van me broer (student) ook omdat hij gewoonweg t geld niet heeft om te laten helpen. de kittens hebben overigens wel een goed tehuis. en die van óns word al geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:51

PrinCessRomy schreef:
sorry heb niet alles gelezen maar mn eerste reactie is sorry hoor maar heeft iedereen tegenwoordig een geldboom op ze rug? 1 kat van ons is nog niet geholpen en heeft net kittens gehad, die van me broer (student) ook omdat hij gewoonweg t geld niet heeft om te laten helpen. de kittens hebben overigens wel een goed tehuis. en die van óns word al geholpen.

Als je er geen geld voor hebt, moet je gewoonweg niet aan dieren beginnen. Dan kun je beter een knuffeldier aanschaffen. Sigaar

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:11

wie ben jij om dat te bepalen? ze zijn namelijk prima verzorgd, dus daar geld genoeg voor, maar om er 3 tegelijk te laten helpen kost echt een hánd voor geld.
Bovendien waarom alleen de katten, ik zie meer konijnen hoor met HELP konijn heeft baby's! ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:19

PrinCessRomy schreef:
wie ben jij om dat te bepalen? ze zijn namelijk prima verzorgd, dus daar geld genoeg voor, maar om er 3 tegelijk te laten helpen kost echt een hánd voor geld.
Bovendien waarom alleen de katten, ik zie meer konijnen hoor met HELP konijn heeft baby's! ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.

Bij de verzorging hoort ook het castreren van poes of kater!

"Leuk" dat jullie een nestje hebben nu ( ) maar wat als het totaal fout was gegaan tijdens de bevalling? Keizersnede kost rond de 300 euro. Is dát geld (vergelijkbaar met onvruchtbaar maken van 3 poezen) wél aanwezig? Of als de kittens met de hand gevoed hadden moeten worden, weet je wat kittenmelk kost? En worden de kittens geënt? Kost ook een klap geld. Dus dat zal ook wel niet gebeuren, wat ook een onderdeel van de verzorging is....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:24

mocht het 1x misgaan dan zijn wij gelijk naar de DA, het is namelijk 1x gebeurd met mn kat als er iets gebeurd dan gaan we uiteraard naar de DA. (gelijk) ik bedoel maar te zeggen dat als je het niet breed hebt niet zo gelijk met geld gaat smijten maar 1 voor 1 laat helpen, nu is zij de laatste en dat gebeurt nadat de kittens wegzijn, maar als het echt niet anders kan, dan leggen we dat geld neer.(en dan bedoel ik bijvoorbeeld keizersnede of gewond oid)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:46

maar als je dat geld hebt kun je ze toch ook met zijn 3en laten helpen ?

Leonoor snijd een voorbeeld aan van 300 euro dat moet lukken zeg je.
3 poezen laten steriliseren kost 225 euro ongeveer, das dus nog minder. Zou ik dan toch maar laten doen. En toch maar geen dieren meer nemen zo lang er niet meer geld is. Ik ben deze maand alleen al 400 bij de dierenarts kwijt geweest. hebben we het maar niet over vorige maand (380) en maart (560 euri)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:48

Toen we onze poes kregen, hebben we haar gelijk laten castreren (Ja, castreren bij een POES!!!!!! Betekent dat alles is weggehaald). Ze mag niet buiten, maar ja, voor het geval dat. Ten eerste om de reden dat er al zoveel kittentjes zijn, en ten tweede omdat we zelf geen kittens willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:51

PrinCessRomy schreef:

Dat is gewoon mijn mening. Nu werk jij weer mee aan het overschot aan rasloze katten.

Had dan gewoon gewacht met de aanschaf van meerdere katten tot je het wel kunt betalen, denk ik dan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:00

Babsiej schreef:
maar als je dat geld hebt kun je ze toch ook met zijn 3en laten helpen ?

Leonoor snijd een voorbeeld aan van 300 euro dat moet lukken zeg je.
3 poezen laten steriliseren kost 225 euro ongeveer, das dus nog minder. Zou ik dan toch maar laten doen. En toch maar geen dieren meer nemen zo lang er niet meer geld is. Ik ben deze maand alleen al 400 bij de dierenarts kwijt geweest. hebben we het maar niet over vorige maand (380) en maart (560 euri)

Ik zei dat als mensen het niet zo extreem breed hebben dat ze er niet mee gaan smijten tenzij ze geen andere keuze hebben Ja (idd dus verwonding of iets)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:01

Ik vind het niet "met geld smijten", is niet een of ander verwendagje ofzo... Is een medische ingreep, en kan een hoop leed voorkomen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:05

Zoiets bespaard je uit eindelijk geld hoor Knipoog
Stel je hebt 3 kittens, die moeten als je het goed doet toch zeker een week of 7 gevoed worden ( naast de eerste 6 bij de moeder). Daarnaast kost het meer kattengrit. Ben je 6 entingen kwijt, gezien ze 2x moeten. Chip zou ik dan maar laten zitten. Maar zo ben je al een eind op weg.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:11

PrinCessRomy schreef:
mocht het 1x misgaan dan zijn wij gelijk naar de DA, het is namelijk 1x gebeurd met mn kat als er iets gebeurd dan gaan we uiteraard naar de DA. (gelijk) ik bedoel maar te zeggen dat als je het niet breed hebt niet zo gelijk met geld gaat smijten maar 1 voor 1 laat helpen, nu is zij de laatste en dat gebeurt nadat de kittens wegzijn, maar als het echt niet anders kan, dan leggen we dat geld neer.(en dan bedoel ik bijvoorbeeld keizersnede of gewond oid)

Maar als ze nog niet geholpen is, en die van je broer ook, waarom laat je ze in vredesnaam buiten? Of zet ze dan een paar maandjes aan de pil als je de ingreep niet kan betalen.

Ik vermoed eigenlijk dat je nu gewoon je keuze om een nest te krijgen heel hard zit te verdedigen met argumenten die totaal niet passen bij de aanvankelijke ideeën die je had toen je je ongeholpen, ongeteste poes liet dekken door een dito kater.