Maar daar ging het niet over he.
Een poes is geen kater!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
samantha5 schreef:Hier in Alphen is het asiel bekant leeg en voor een kitten wordt je op een wachtlijst gezet.
Begin juli komt ons kleine poesje onze kant op, dan is ze 10 weken oud en mag ze weg bij haar moeder. Ik heb haar bij een kennis vandaan die zo nu en dan een nestje heeft. Ze doet het voor haar plezier en mocht ze de kittens niet kwijtraken dan houdt ze ze zelf. Dit komt alleen nooit voor omdat ze altijd hele leuke nestjes heeft. De kittens waren nu nog niet geboren en ze waren al weg.
Zodra mijn poesje oud genoeg is wordt ze geholpen, gewoon omdat wij geen kleintjes willen hebben.
Waar ik me boos over kan maken zijn mensen die aan een kat beginnen, omdat het zo leuk is en vervolgens worden ze naar een jaar op marktplaats gezet, omdat ze zogenaamd opeens allegisch zijn of dat ze er geen tijd meer voor hebben. Dat vind ik zo'n gelul. Begin er dan niet aan.
En boeren die hun kittens verzuipen vind ik helemaal schandalig van mij mogen ze met die mensen hetzelfde doen. :(
Jolandaa_ schreef:er zijn mensen die dat doen ja. waarom? simpel weg omdat ze geen tamme kat hebben die ze kunnen vangen om te kunnen steriliseren. of het zijn gewoon hun katten niet die bij hun jongen
Wuis schreef:'Jolandaa_ schreef:er zijn mensen die dat doen ja. waarom? simpel weg omdat ze geen tamme kat hebben die ze kunnen vangen om te kunnen steriliseren. of het zijn gewoon hun katten niet die bij hun jongen
In dat geval kunnen ze een vangkooi lenen. Dus dat is totaal geen excuus om de katten maar te verzuipen.
Daar is helemaal geen één excuus voor.
PrinCessRomy schreef:sorry heb niet alles gelezen maar mn eerste reactie is sorry hoor maar heeft iedereen tegenwoordig een geldboom op ze rug? 1 kat van ons is nog niet geholpen en heeft net kittens gehad, die van me broer (student) ook omdat hij gewoonweg t geld niet heeft om te laten helpen. de kittens hebben overigens wel een goed tehuis. en die van óns word al geholpen.
PrinCessRomy schreef:wie ben jij om dat te bepalen? ze zijn namelijk prima verzorgd, dus daar geld genoeg voor, maar om er 3 tegelijk te laten helpen kost echt een hánd voor geld.
Bovendien waarom alleen de katten, ik zie meer konijnen hoor met HELP konijn heeft baby's! ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.
PrinCessRomy schreef:wie ben jij om dat te bepalen? ze zijn namelijk prima verzorgd, dus daar geld genoeg voor, maar om er 3 tegelijk te laten helpen kost echt een hánd voor geld.
Bovendien waarom alleen de katten, ik zie meer konijnen hoor met HELP konijn heeft baby's! ik vind mensen die dieren mishandelen erger dan je dier niet laten helpen.
Babsiej schreef:maar als je dat geld hebt kun je ze toch ook met zijn 3en laten helpen ?
Leonoor snijd een voorbeeld aan van 300 euro dat moet lukken zeg je.
3 poezen laten steriliseren kost 225 euro ongeveer, das dus nog minder. Zou ik dan toch maar laten doen. En toch maar geen dieren meer nemen zo lang er niet meer geld is. Ik ben deze maand alleen al 400 bij de dierenarts kwijt geweest. hebben we het maar niet over vorige maand (380) en maart (560 euri)
PrinCessRomy schreef:mocht het 1x misgaan dan zijn wij gelijk naar de DA, het is namelijk 1x gebeurd met mn kat als er iets gebeurd dan gaan we uiteraard naar de DA. (gelijk) ik bedoel maar te zeggen dat als je het niet breed hebt niet zo gelijk met geld gaat smijten maar 1 voor 1 laat helpen, nu is zij de laatste en dat gebeurt nadat de kittens wegzijn, maar als het echt niet anders kan, dan leggen we dat geld neer.(en dan bedoel ik bijvoorbeeld keizersnede of gewond oid)