Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 14:21

Ja ok dat kan ook. :j
Maar het is dan wel je eigen geld, premie gooi je elke maand weg. :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 14:58

Ik heb een spaarrekening voor de katten. Mijne mogen niet in de verzekering omdat ik ermee fok of ik betaal bizar veel premie. Bovendien wil ik zelf beslissen hoe en wat met mijn katten. Als ik een röntgenfoto wel of niet wil is dat mijn beslissing en niet die van de verzekering.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:03

Dat snap ik heel goed. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:54

Ik heb een geheime spaarpot. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:54

Vertel vertel! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 16:29

Dus in principe is een potje beter.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 16:36

Hier wel een verzekering en heb er al heel veel aan gehad! En zij beslissen niks, enkel als de rekening boven een x bedrag komt moet je “goedkeuring” vragen. Met een operatie door een orthopeed (poot op 3 plekken gebroken) zaten we daar ruimschoots overheen en is gewoon 70% vergoedt!

Net als dat een kat waarmee je fokt ook echt wel verzekerd wordt. Alleen ziekte of trauma door fokken wordt niet vergoedt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 16:44

purny schreef:
Dus in principe is een potje beter.

Daar krijg je tenminste nog iets rente over, verzekering betaal je en dan is je geld weg als je het niet gebruikt. Tenzij je rare dingen verwacht (raskat met heup/knieproblemen of andere serieuze dingen) zou ik zeker zelf een potje maken, als je de discipline hebt om er af te blijven tenminste. Evt ergens anders een spaarrekening aanvragen die niet in je standaard bank app staat, en daar elke maand automatisch een bedrag naar overschrijven, gelijk als je je salaris hebt gehad.

Heb je die discipline niet en kun je de verzekering betalen (en heeft die goede voorwaarden) dan is dat wellicht een betere optie.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 15-07-25 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 16:44

DGM schreef:
Hier wel een verzekering en heb er al heel veel aan gehad! En zij beslissen niks, enkel als de rekening boven een x bedrag komt moet je “goedkeuring” vragen. Met een operatie door een orthopeed (poot op 3 plekken gebroken) zaten we daar ruimschoots overheen en is gewoon 70% vergoedt!

Net als dat een kat waarmee je fokt ook echt wel verzekerd wordt. Alleen ziekte of trauma door fokken wordt niet vergoedt.

Ik heb 3 verzekeringen gevraagd en ze deden het niet of te belachelijke voorwaarden. Als er geen kittens zijn op dag 69 standaard een keizersnede. Ja dag dank je de koekkoek. En de premie als ze het deden voor een fokpoes was zo bizar hoog. Ik zou dan maandelijks per kat 155 euro betalen en nadat ze gecastreerd zijn zou dat zakken naar 120 met uitsluiting van een aantal dingen. Daar doe ik niet aan mee. Fokken kost genoeg maar om nou 5 jaar lang per poes 155 euro per maand te betalen gaat me echt te ver.

Kittenkoper heeft een verzekering gehad en kat had een ongelukje gehad. Verzekering bleef aandringen op amputatie en andere onderzoeken. Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik ben prima in staat om alleen of met andere fokkers te overleggen en dan een besluit te nemen.

@ prairy als er bepaald erfelijkheden of veel voorkomendheden in rassen zitten wordt dat meestal uitgesloten bij verzekering.
Bij de Abessijn en somali hadden we de ziekte PRA. Is er nagenoeg helemaal uit gefokt. Ik heb generaties die negatief getest zijn op dat gendefect. Maar nog steeds zijn oogproblemen niet te verzekeren binnen de somaby.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 20:46

Hier hebben we ook een ‘algehele paniek’-pot aka de spaarrekening. Nou zijn wij ook met zijn tweeën dus dat scheelt.

Wat zoet die twee slapende kittens <3

Hier ook een slapende kerel :+:
Afbeelding

Elke dag zelfde tijdstip, dan komt hij op de bank liggen. Daarna weer naar buiten, motten vangen 8-)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:03

Ik heb wat Prairy beschrijft. Een spaarrekening bij een andere bank. Ik stort daar maandelijks een vast bedrag op.
Is voor katten, paard en huis(houdelijke) noodgevallen.
Eens in de ongeveer 3 jaar indexeer ik het bedrag.

Maar tot dusver is alles nog van de lopende (spaar)rekening gegaan.

Ik vind hem zo leuk Berdien met zijn witte kinnetje <3.
Hoe is het met de kat met blaasontsteking?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:08

Oeh jullie gaan hard !

Ik heb een (onduidelijke) foto van toen de krabpaal net stond. De kussens zaten toen al in de wasmachine. Ik vond ze te fel naar het plastiek ruiken. En joehoe, inmiddels gaat poeslief zelf in haar donut liggen *\o/* .

Afbeelding

Ik heb bij deze paal dus 1 teak schaal, 1 donut en 1 kussen bijbesteld. In de schaal ligt een konijnenvelletje wat ik nog had.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:20

Mooie paal, Lukasje! :D

Ik heb hier een spaarpotje voor beide jongens, 50 euro per kat/maand.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:33

Hier ook een spaar rekening/potje voor de kat/huisdieren.

Met Lola haar dementie en nieren word ze denk ik sowieso niet meer in de verzekering opgenomen en inderdaad. Ik beslis sowieso het liefst zelf wat ik wel en niet doe aan behandelingen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:04

Roodvos schreef:
Ik heb wat Prairy beschrijft. Een spaarrekening bij een andere bank. Ik stort daar maandelijks een vast bedrag op.
Is voor katten, paard en huis(houdelijke) noodgevallen.
Eens in de ongeveer 3 jaar indexeer ik het bedrag.

Maar tot dusver is alles nog van de lopende (spaar)rekening gegaan.

Ik vind hem zo leuk Berdien met zijn witte kinnetje <3.
Hoe is het met de kat met blaasontsteking?

Enig hè, dat kinnetje. Had hij als krummeltje al, zo geinig. Was echt een heel parmantig ventje :))

Afbeelding

Afbeelding

Met Fudge gaat het qua plassen beter. Wel merken we dat hij echt wel veel stress heeft. Zo sneu. Dus heb nu een Feliway besteld, hopelijk helpt dat wat met de scherpe randjes.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:13

Wat sneu Berdien. Soms zou je willen dat je met ze kon praten hè.

Ik ben nog een aangebroken Bach Rescue druppels staan. Als je dat zou willen proberen dan mag je die wel hebben. Ik doe daar niets meer mee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:39

Oh ja heel graag! Zeker rondom de verhuizing zelf is dat denk ik echt wel de moeite waard om te testen :j

En ja konden ze maar praten… en dan niet zijn gebabbel maar iets dat ik ook begrijp :))

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:56

Wat is ie toch schattig, Berdien.
En sterkte met Fudge.

Ik heb begrepen van de trimster waar ik n December ben geweest dat Feliway pas laat in werkt,
dus als je voor vuurwerk wilt gaan gebruiken (voorbeeld) dan zou je 3 maanden
eerder moeten beginnen en iedere maand een nieuw flesje ivm 30-31 werkende spul.

Dus toen ik zei oh wil feliway gebruiken voor het vuurwerk was ik dus dik te laat.
Heb van 21.00u tot 2.30u/3.00u beneden gezeten bij de katten.

Morgen nieuwe natvoer halen van Z/D, ze smullen er echt van.. :D

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 06:26

Wij hebben beide katten verzekerd bij Ohra en dan de middelste verzekering qua prijs. Daarnaast sparen we op een aparte spaarrekening voor de katten 25 euro per kat per maand voor de kosten die buiten de verzekering vallen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 07:36

We hebben al 30 jaar samen katten. Toen we nog fokten was een verzekering niet aan de orde.
Als je er al in kwam was het veel te duur en de meeste van je dierenartskosten als fokker zijn sowieso voor eigen rekening.

Nou komen onze katten natuurlijk ook niet los buiten dat maakt de risico's al een stuk kleiner, maar wij hebben nooit mega hoge dierenartskosten gehad voor de katten die niet betaald konden worden zonder het noodpotje aan te spreken. Vandaar ook dat we gewoon 1 pot hebben voor noodgevallen. Ik zou in ieder geval heel veel premie betaald hebben over die 30 jaar en er zelden gebruik van hebben gemaakt.

Maar als je geen mogelijkheid hebt een eigen noodpotje te maken vind ik het een hele goede oplossing.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 07:37

Oh natuurlijk, dan zeker. :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:13

Hier ook geen verzekering. Toen we Minoes ophaalden van de boerderij was ze al ziek (niesziekte). Dus een vooraf bestaand probleem, wat maakte dat dat uitgesloten werd voor de verzekering. Begrijpelijk, maar ik had er dus eigenlijk niks aan als ik zou verzekeren, want de kostenpost waarvoor het vooral handig zou zijn was al uitgesloten vanaf het eerste moment :=
Ik zorg dus inderdaad ook voor een spaarpotje. Minoes heeft jarenlang geen grote kosten gehad, dus er was ruim genoeg opzij gezet voor haar bloedtesten, en de pillen vallen me ook reuze mee qua kosten.
En inmiddels is madam voor de meeste verzekeringen ook al te oud. Bij Figo zouden we nog terecht kunnen, maar voor 50-60 euro per maand. Zoveel ben ik nog niet eens kwijt als ik zelf haar medicatie betaal :+ dus al met al is het potje hier de beste oplossing voor onze situatie :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:24

Hier ook geen verzekering en ook niet perse een apart potje voor de katten, wel altijd voldoende op de spaarrekening.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat als rekeneningen >€2000 zouden gaan komen, ik me af zou vragen of dit echt de kat ten goede komt. Maar dat is misschien ook wel situatie-afhankelijk.
Ik woon in Ierland en heb ook het idee dat de dierenartskosten hier wel echt lager zijn dan in NL (gelukkig).

Wij hebben (heeeeeeeeeeeel hard afkloppen) ook eigenlijk nog niks ergens meegemaakt dan een wond in het weekend, wat geloof ik nog geen €200 was. Ik was er niet bij, zat half panisch in China voor mn werk :'). Dat is de enige keer ooit dat mijn vriend me bijna mn koffers heeft laten pakken, wat een drama was dat.

Heb dus ook geen idee wat je moet verwachten qua dierenartskosten voor wat voor meer serieuze aangelegenheden.
Laatst bijgewerkt door Sodera op 16-07-25 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:27

Oh maar de kosten moeten ook wel opwegen tegen de risico's/levensverwachting hoor.

Guppie ligt graag op mijn leren tas. :D
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:31

Operaties van duizenden euro's moeten wel 100% levenskwaliteit geven, anders zou ik dat ook niet zo snel doen.