Zorgen om hond na tekenbeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Re: Zorgen om hond na tekenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 21:06

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de poli neurologie met de vragen die op dit moment bij mij spelen en die ik graag beantwoord zou hebben tijdens de controleafspraak aankomende donderdag. Ik hoop dat ik het daarna voor mezelf los kan gaan laten en ik een bepaalde berusting kan vinden in het feit dat er misschien nooit een duidelijke diagnose komt. Het is lastig te verkroppen dat er zoveel aan de hand is met een dier, maar er geen duidelijke reden gevonden wordt. Echter heeft Elvis er niets aan als ik m'n energie daar te veel in blijf steken en voor mezelf is het ook niet goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:11

Precies Lugea. En kijk het even nog een goede tijd aan, is er kwaliteit van leven voor je hondje dan is het goed, zo niet dan wellicht gaan nadenken over een ander traject.
Maar ik zou het voor nu eerst eens allemaal een kans geven en proberen langzaam maar zeker het hondje laten herstellen zonder al te veel nieuwe behandelingen. Ik vind dat hij daar te vaak niet fijn op heeft gereageerd.
Die homeopathie zou ik wel nog doen, maar dat komt omdat wij dat altijd hebben gedaan. En als je wil heb ik een adres van iemand die je hondje kan doormeten met de lecher antenne.
En je daarna vanuit die kant wat meer kan vertellen en homeopathische/ fytotherapie medicatie kan geven.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:20

Lugea schreef:
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de poli neurologie met de vragen die op dit moment bij mij spelen en die ik graag beantwoord zou hebben tijdens de controleafspraak aankomende donderdag. Ik hoop dat ik het daarna voor mezelf los kan gaan laten en ik een bepaalde berusting kan vinden in het feit dat er misschien nooit een duidelijke diagnose komt. Het is lastig te verkroppen dat er zoveel aan de hand is met een dier, maar er geen duidelijke reden gevonden wordt. Echter heeft Elvis er niets aan als ik m'n energie daar te veel in blijf steken en voor mezelf is het ook niet goed.

Verstandige keus. Al is elke keus die je maakt goed, jij kent jezelf en Elvis het beste. Hopelijk wil Elvis nog voldoende opknappen zodat er kwaliteit van leven blijft. <3

Maar zoals Pien ook heel mooi benoemd, houd ook in je achterhoofd dat er een kans bestaat dat het misschien niet beter dan dit gaat worden. Al is het nu nog wat vroeg om daarover na te denken. :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 21:32

Dat Elvis kleine stapjes vooruitgang laat zien en ook momenten vrolijk is, maakt dat ik echt wel vertrouwen heb dat het nog een stuk beter kan worden. Hopelijk ooit weer echt de oude, maar zolang hij maar blij en gelukkig is. <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 08:28

En even aanvullend: soms komt de diagnose jaren later.

Onze hond liet ook vreemde neurologische dingen zien. Allerlei scans en wedikwat gedaan en uiteindelijk was de diagnose een vorm van epilepsie.
Dat paste allemaal net niet lekker maar er was ook niks beters.

Ondanks medicatie werd ze in de loop van 3 jaar toch steeds slechter. Haar "epilepsie-aanvallen" duurden langer en waren heftiger.
Toen ik op het punt stond van inslapen heeft mijn man gepusht nog 1x terug te gaan naar de behandelend neuroloog in Utrecht. Met het beeld wat ze toen liet zien icm een logboek (ik hield alles bij icm filmpjes) is toen pas de diagnose van een auto-immuum hersenontsteking gesteld en kreeg ze prednison en daarna was ze aanvalsvrij. Op de MRI was dit toen nog niet duidelijk genoeg te zien.
Ze heeft nog 5 hele mooie jaren gehad. Helaas waren haar hersenen wel beschadigd waardoor ze uiteindelijk dement gedrag ging vertonen en is ingeslapen omdat ze gevaarlijk werd.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 12:38

Het is denk ik inderdaad de kunst van het loslaten en focussen op wat Elvis laat zien. Hij is nu gelukkig niet (meer) in acuut levensgevaar en het enige dat ik kan doen is het hem zo comfortabel mogelijk maken. Het drinken blijft helaas nog steeds een ding en ik durf met het warme weer ook niet te zeggen “Ik kijk het even 24 uur aan”, dus bied dan maar lekker wat geitenmelk met water aan.

Vanochtend was Elvis erg moe, dat zal ook te maken hebben met dat hij gisteren wat meer gelopen heeft. We doen vandaag lekker rustig aan. Ik ben erg blij dat ik nog drie weken vakantie heb en er dus de tijd is om er echt voor hem te zijn en te kijken wat hij nodig heeft. Na mijn vakantie is dat beeld waarschijnlijk een stuk duidelijker of is hij misschien alweer een stuk opgeknapt.

Ik heb de bevestiging gekregen dat de vragen die ik heb aankomende dinsdag behandeld gaan worden tijdens de controleafspraak. Dat geeft mij ook rust waardoor ik het gelukkig beter los kan laten.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 15:46

*\o/* Elvis is net voor het eerst zelf uit de waterbak gaan drinken.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 16:03

geweldig!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:43

Dat is goed nieuws. Wat fijn!!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:07

Hehe! Hoe je met zoiets normaals zó blij kan zijn hé! *\%/*

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:34

Ah wat fijn!! Zeker met dit weer ook.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 19:12

Ja, ik sprong echt een gat in de lucht. Hopelijk komt de prikkel om te gaan drinken nu langzaam maar zeker weer terug. :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:10

Wat fijn zeg! Ook super dat je nu zekerheid hebt dat ze donderdag je vragen ook kunnen beantwoorden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 11:41

Ja, dat is enorm fijn om te weten en geeft ook veel rust. Vanochtend heeft Elvis ons korte rondje in het bos helemaal zelf gelopen. Hij gaat dus gelukkig met kleine stapjes vooruit. <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:42

Dat klinkt positief zeg. Fijn!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:48

Goed om te lezen dat hij vooruitgang maakt <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:56

Wat een fijne updates zo! <3
Hopelijk mag dit idd in een stijgende lijn zo vooruit blijven gaan nu.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:38

Wat ontzettend fijn om te lezen! <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:50

Wat goed zeg. Dat vind ik wel een grote sprong voorwaarts

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 12:55

Ja, zeker! Ik ben hier ook echt enorm blij mee. Het was een rondje van 20 minuten ongeveer, maar dat is hem de laatste drie weken nog geen een keer gelukt.

Deze stapjes vooruit geven mij wel weer goede moed. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:56

Nou en dan ook nog in de huidige weersomstandigheden is een rondje van 20min toch echt heel netjes met waar hij vandaan komt dus dat is idd zeker weer een stap in de goede richting gelukkig.

Hopelijk ga je met je gesprek dan nu nog wat meer duidelijkheid en antwoorden krijgen ook nog.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 13:01

Ja, absoluut! Ik kan wel merken dat hij het regenachtige weer vanochtend fijner vond dat het zonnetje dat nu doorkomt. Ik vermoed toch dat dat met z’n ogen te maken heeft, maar voor nu zit ik echt even op een roze wolk. <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:02

Daar zit je niet alleen. Ik zit naast je op die wolk.....

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 16:11

Lief van je Pien! <3

Ik haal er heel veel kracht uit dat jullie zo met me mee leven.

Ik heb net een wandeling gemaakt met m’n tante en even wat gedronken op het terras en Elvis meegenomen. Hij vindt het sinds z’n opname erg moeilijk om alleen thuis te blijven, dus dat ben ik rustig aan het opbouwen. We hadden een heel rustig hoekje waar hij lekker heeft geslapen. Op de terugweg wilde hij zelfs een stukje uit de buggy en even lopen. Dit was in ieder geval een hele, fijne, mooie dag. <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:24

Gelukkig een iets betere dag voor Elvis <3