Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 13:01

Kabayo schreef:
Wat mis ik? Wat voor regels en commotie op Facebook?

Ik zag onder andere dit ook voorbij komen:

Afbeelding

Qua bereikbaarheid en parkeren schijnt het dus één grote ramp te zijn.. en dan dus maar zorgen dat je vóór 8u met zn allen binnen bent anders kom je er dus niet eens meer in :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 14:43

klopt, dat was bij de deelnemers al duidelijk.

Wat ik vooral vervelend vind, ik zou graag weten of ik meteen om 8 uur aan de beurt ben of dat er nog voor mij in de ring zijn. Zul je zien, ben je net op tijd binnen, sta je met zweet op je rug meteen in de ring :+

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:11

Ik vind het jammer dat dit nu pas allemaal bekend is voor mij als leek. Anders had ik nooit ingeschreven. Want vind het nu heel moeilijk in te schatten hoe laat je op de parking moet zijn.

Ik show zelf m’n reu en m’n vriendin het teefje. Komt die dan nu wel binnen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:33

_Aurora_ schreef:
Ik vind het jammer dat dit nu pas allemaal bekend is voor mij als leek. Anders had ik nooit ingeschreven. Want vind het nu heel moeilijk in te schatten hoe laat je op de parking moet zijn.

heb jij met het inschrijven een extra ticket erbij gekocht voor haar?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:37

rockey schreef:
_Aurora_ schreef:

heb jij met het inschrijven een extra ticket erbij gekocht voor haar?

Voor de zondag wel voor iemand. Vrijdag niet. Degene die mij zou helpen is er niet. Kan nu nergens meer kopen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:41

_Aurora_ schreef:
Voor de zondag wel voor iemand. Vrijdag niet. Degene die mij zou helpen is er niet. Kan nu nergens meer kopen

dan vermoed ik, zoals het nu beschreven stond, dat alleen de geregistreerde alleen binnen mogen.
Voor de zekerheid zou je even de organisatie kunnen mailen.

_Aurora_

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:45

Ja slim zal ik even doen!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:11

Op alle shows geldt dat er per ingeschreven hond een persoon wordt toegelaten. Dus heb je twee honden ingeschreven mag je met twee personen naar binnen zonder extra toegang te betalen.

Maar geen idee of Brussel dit nu ineens anders doet. Met alles wat ik lees ben ik blij dat wij Brussel lekker overslaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:25

Brussel is ALTIJD een ramp om binnen te gaan. Mijn 1e jaar dat ik ging reed ik de parking op hetzelfde uur als de deuren opengingen dus echt wel netjes op tijd. Ik heb 2u en een kwart aangeschoven om binnen te geraken!! Normaal gezien begon mijn ring om 8u en ik moest als 2e hond binnen. Omdat er zo gigantische rijen waren, begonnen ze gelukkig om 8u30. Ik ben in de hal gestapt 8u15. Dat was dus idd met zweet op de rug en tussen de billen de ring in.
Moest het niet zijn dat je hier als enige show in België een CAC per klasse krijgt, ik was nooit meer geweest.
En dan trekken ze nog meer monopolie naar zich toe door die regel dat je Brussel moet winnen voor Belg Kamp, waardoor ik als (domme :+ ) Belg dan toch maar weer inschrijf.
Maar eigenlijk is het geschift hé. Je moet half 6 al die parking op rijden om HOPELIJK voor 8u binnen te zijn om rap rap je hond te showen. Ze zijn we zo slim om ‘s ochtends de IB show te doen, moesten ze die in de namiddag doen, er is ‘s morgens geen kat.
Ga maar proberen mijn slaap er niet voor te laten, geraak ik niet op tijd binnen, dan is het enkel de CAC show in de namiddag…

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:28

Precies zoals je het omschrijft vind ik Brussel ook.

Snap ook niet dat ze niet meer ingangen gebruiken dan verloopt alles veel sneller zou je denken.

Ergens is het ook een hele stomme regel , want andere Belgische shows schoppen ze zo ook tegen hun schenen. Want als je nu niks haalt in Brussel heeft aankomend jaar showen in België totaal geen zin, want je kan toch niks halen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:31

Oei ik had gepland 7u er te zijn maar dat werkt dus al niet

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:54

Ik denk dat deze regel ook niet lang gaat stand houden om eerlijk te zijn… zorg gewoon dat je Brussel show aantrekkelijker is om deel te nemen zonder hem verplicht te stellen voor de titel… ik ben in ieder geval dolblij dat ik me niet heb ingeschreven!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 18:48

_Aurora_ schreef:
Oei ik had gepland 7u er te zijn maar dat werkt dus al niet

O nee dat zou ik voor Brussel echt veel te laat vinden. Ik zou eerder uur eerder aanhouden.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 19:44

Heb inmiddels hotel geboekt haha. Beter maar

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 19:53

Hoe laat gaan jullie naar de deur?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 20:01

Ik zit op hotel een km van de deur. En wij wandelen om 5 am naar de deur.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 20:29

Jeeetje wat een tijden

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 21:48

Hobby zeggen ze :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 23:41

Daarom ging ik niet naar België toen ik nog show liep.. het is wel een hobby inderdaad.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 00:32

kiko schreef:
Daarom ging ik niet naar België toen ik nog show liep.. het is wel een hobby inderdaad.

Dan maar geen Belgisch kampioen hahhah :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 06:11

Ik vind het wel een leuke show. Dus ik ging wel. Altijd gewapend met extra dekens omdat t zo koud binnen is daar. Maar met de nieuwe regels ben ik er wel klaar mee. Vrienden van mij gaan 3 dagen. Zijn incl hotel (niks luxe) en brandstof gewoon een goeie 750,- kwijt.
Ja dan is voor mij de lol er wel af..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 06:15

Wij rijden ook om 4 uur weg. -O- Verschrikkelijk zo vroeg. Zaterdag avond slapen we er wel. Scheelt 1,5 uur reis tijd . Maar goed dan moet je alsnog vroeg je bed uit.

Ik zag ook mensen van ons ras. Hebben 4 honden mee en pakken dan alle 6 de shows . Is toch niet normaal wat sommige mensen er voor over hebben. Daar kan je voor op vakantie.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 07:45

_Aurora_ schreef:
Ja slim zal ik even doen!

Heb je nog reactie gehad ?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:53

Lief dat je het vraagt! Nee geen reactie. Ook niet op vraag van camper. Staat dat donderdagavond de camperplaats open gaat. Dus vroeg of dat ook voor zondag was maar geen reactie.

We gaan het allemaal wel zien haha

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:07

_Aurora_ schreef:
Lief dat je het vraagt! Nee geen reactie. Ook niet op vraag van camper. Staat dat donderdagavond de camperplaats open gaat. Dus vroeg of dat ook voor zondag was maar geen reactie.

We gaan het allemaal wel zien haha

over campers heb ik dit gelezen:

Voor exposanten die met de camper naar de Brussels Dog Show komen, is Parking C, gelegen nabij de Heizel, toegankelijk op donderdag tussen 18.30 en 22.30 uur.
Buiten deze tijdsperiode is toegang niet mogelijk en de parking gaat pas opnieuw open op vrijdag vanaf 5.30 uur ’s morgens.
We herinneren u er ook aan dat Parking C geen elektriciteitsaansluitingen heeft. Houd hier rekening met de voorbereiding van uw verblijf.
We wensen u een goede reis en vragen u om voorzichtig te zijn onderweg.