Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:05

Cer schreef:
Maar wie zegt dat ze het eisen.....?? Misschien heeft de medewerker zich wel vergist .. óf verteld TS niet het hele verhaal....

Wel grappig dat alle partijen net platen met een kras zijn... iedereen valt in herhaling, en TS is geen steek verder... :')

Citaat:
Vrijwilligers hoef je betalen?
geen idee wat hier staat.. sorry.

Enne, zaken gevoelig bij een asiel? hou toch op.. wat dan?
Een medewerker van de belastingdienst die een fout maakt in een erfbelastingzaak en een HBO opleiding heeft en daarvoor goed betaald krijgt, dat vind ik kwalijk.

Iemand die in zn vrije tijd beestenpoep opruimt voor niks en een vergissing maakt aan de telefoon, nee, dat zou mij dan weer niet kunnen boeien..

oei, halve zin vergeten- sorry cer! Zegt weer iets over de bekwaamheid van hbo-ers op sommige vlakken ;p

Zoals ik het gelezen heb, heeft TS niet maar 1 keer contact gehad, en blijft het asiel voet bij stuk houden dat er eerst betaald moet worden. TS heeft echter ook een mail gestuurd nu, dus wellicht dat dat een ander licht op de zaak gaat werpen.

Ja, zaken liggen in een asiel vaak gevoellig. Daarbij heb ik het niet persé over dit specifieke geval, maar met het al dan niet gedwongen afstand moeten nemen van dieren, de bijbehorende zorgen van mensen- dat kan bijzonder gevoellig liggen.

Welke functie, welke opleiding en wat het bijbehorende loon is, lijkt me niet van toepassing.

Er is een fout gemaakt- daarover valt niemand zozeer, maar de zaak is niet mooi en is er tot nu toe niet mooier op geworden. Ik kan me goed indenken dat TS eerst -zoals ze nu doet- verschillende partijen benadert op verschillende wijzen (zoals telefonisch en per mail)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:05

bruintje123 schreef:
Hij is tegenover haar huis gevonden.

Ja jildau jij rijd aan, een ander niet.
Daar kun je over blijven miepen maar ze hebben duidelijk aangegeven de kat niet mee te geven.
Soms hebben mensen andere dingen te doen dan naar een asiel rijden om daar verder te bekvechten.

we weten niet eens hoe ver het rijden is voor ts.

Nou laten we zo zeggen het is niet naast de deur. En mijn auto staat bij de garage ook nog

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:07

Qerty schreef:
Jacquel schreef:
De aanwijzing dat ze niet checken of het dier gechipt is. Dat is toch het eerste dat een dierenhulpverlener doet.

Hebben ze gedaan. Nadat er eerst een hoop moeite is gedaan om de kat te vangen. De kat 'zworf' blijkbaar rond het huis van de buren. Die dachten ook dat het een kat zonder eigenaar betrof en hebben hun medewerking verleend.

Ik zeg niet dat het terecht is dat TS moet betalen, maar vind dat het asiel hier ten onrechte als moedwillig geldaftroggelend instituut wordt neergezet.

Sommige zeggen dat het asiel dit expres heeft gedaan. Dat is natuurlijk grote onzin. Ze gaan niet expres een kat vangen in de hoop er geld voor te kunnen vangen.
Wél sturen ze expres de rekening. En dat is niet correct. Tot het vangen en meenemen aan toe heb ik nergens problemen mee. Foutje is menselijk

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:11

Cer schreef:
Ja dag hoor, hij is tegenover haar huis gevonden en TS heeft niet gemerkt dat ze m aan het voeren geweest zijn..
Als het een paar meter betreft kan je dat beest imo echt wel vinden als je wil zoeken...

Je vergeet even dat het een schuwe kat is. In het open grasland zie ik hem wel eens lopen maar tussen de mensen zal het een kwestie zijn van straat over rennen (=2sec) en dan zo snel mogelijk onder een auto duiken, of in een schuurtje of houthok of in de bosje om daar de hele dag geen vin te verroeren

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:11

Waarom gaat de TS niet gewoon naar hett asiel en haalt haar kat op?

khirshanta

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:12

Omdat haar auto in de garage staat, en ze niet gaat betalen voor de fout die het asiel/dierenabulance/db heeft gemaakt (even kort door de bocht gezegd)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:16

Cowboy55 schreef:
Brenda_85 schreef:
Dat er serieus mensen denken dat een asiel zijn vrijwilligers of vaste personeel op pad sturen om katten te gaan vangen en zo een klein beetje inkomsten te hebben _O- Zou zeggen ga eens een dagje meewerken dan weet je hoe het eraan toe gaat! Niet zomaar gaan oordelen als je zelf niet eens weet hoe het eraan toe gaat en dat is zeker geen katten stelen van andere mensen!

Nou, dat laatste is anders hier dus wel gebeurd. Een kat die gewoon iemands eigendom was is binnen gepikt door de DB. Dat het wellicht niet de bedoeling was is een ander verhaal. Maar herstel je fout dan nu als DB.

Van jou had ik zo'n uitspraak niet verwacht. Je bent altijd voor hoor en wederhoor,althans, zo lijkt het. En nu ga je op basis van 1 verhaal af dat het asiel iets gepikt heeft en dat ze niet willen herstellen...
-O-

Citaat:
Zoals ik het gelezen heb, heeft TS niet maar 1 keer contact gehad, en blijft het asiel voet bij stuk houden dat er eerst betaald moet worden.

dan lees jij iets anders dan ik.
Ik heb alleen in de openingspost gelezen over 1 telefoongesprek.
En daarna is er een mail gestuurd (gisteren) waar (begrijpelijk) nog geen antwoord op is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:19

Auto in de garage, er is toch wel iemand die even kan mee rijden.

Gowlan

Behoorlijk topic geworden zeg!
TS, kun je niet informeren bij het Juridisch loket?
Ik zou de moeite niet nemen om met velen hier in het topic in discussie te gaan.
Ik begrijp je verhaal volledig en het klinkt mij in de oren als een vergissing vanuit het asiel.
Een vergissing over jouw kat wel te verstaan, dat ze gedacht zullen hebben dat het een zwerver is en zijn gaan voeren om hem te vangen.
Iets wat voorkomen had kunnen worden als ze eerst gingen informeren op meerdere adressen in de omgeving.
In feite zouden ze moeten weten dat katten een behoorlijke afstand van huis kunnen afleggen, en al zou het maar 500m verderop bij de buren zijn waar hij gevangen is, dan is dat nog steeds zijn leefomgeving.
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 11-01-18 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Dorine92 schreef:
Sommige zeggen dat het asiel dit expres heeft gedaan. Dat is natuurlijk grote onzin. Ze gaan niet expres een kat vangen in de hoop er geld voor te kunnen vangen.
Wél sturen ze expres de rekening. En dat is niet correct. Tot het vangen en meenemen aan toe heb ik nergens problemen mee. Foutje is menselijk

Als je op die manier het gesprek aangaat met het asiel lijkt het me echt wel dat jullie er samen uit moeten komen hoor!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:20

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Nou, dat laatste is anders hier dus wel gebeurd. Een kat die gewoon iemands eigendom was is binnen gepikt door de DB. Dat het wellicht niet de bedoeling was is een ander verhaal. Maar herstel je fout dan nu als DB.

Van jou had ik zo'n uitspraak niet verwacht. Je bent altijd voor hoor en wederhoor,althans, zo lijkt het. En nu ga je op basis van 1 verhaal af dat het asiel iets gepikt heeft en dat ze niet willen herstellen...
-O-

Hoezo?
Feit: kat was eigendom van TS;
Feit: DB heeft de kat nu;
Feit: TS heeft DB geen toestemming gegeven de kat in eigendom te nemen;
Feit: DB wil de kat wel retourneren maar daar zijn wat DB betreft voor TS linksom of rechtsom kosten aan verbonden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:22

Hoe langer ze wacht des te moeilijker het wordt om de kat mee te krijgen zonder te betalen. Je gaat toch niet zeggen ik ga niet naar het asiel want ik weet dat ik moeet betalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:22

Feit volgens wie precies?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:24

marleen_usar schreef:
Auto in de garage, er is toch wel iemand die even kan mee rijden.

Zou mij dit nu overkomen heb ik ook niet iemand die even mee kan rijden.
Van familie en vrienden woont de dichtstbijzijnde op 30 km.
En het asiel is ook weer 40 minuten rijden. Laat dat even dan maar weg.
Dat kan natuurlijk anders zijn bij ts. Maar om aan te geven dat dat te gemakkelijk gedacht is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:25

marleen_usar schreef:
Hoe langer ze wacht des te moeilijker het wordt om de kat mee te krijgen zonder te betalen. Je gaat toch niet zeggen ik ga niet naar het asiel want ik weet dat ik moeet betalen.

Nou wel dus want het asiel is niet om de hoek en ze hebben aan de telefoon heel duidelijk gezegd dat ik voor het terughalen van mijn kat moet betalen. Dit ga ik niet doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:26

Openbaar vervoer?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:27

Cer schreef:

Wat zeg je nu? Dat we in een roman zitten? En welk feit stel je ter discussie?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 11-01-18 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:27

Cer schreef:

Waarom zou ts hier over liegen?
Wat zou de leugen volgens jou dan zijn?

Ze hebben die kat, opgepikt uit haar straat.
Meer feiten heb je niet nodig hoor.

Misschien ben je nu zelf wel star ipv steeds te verontwaardigen dat andere nu een mening hebben die jij niet hebt :)

marleen_usar schreef:
Openbaar vervoer?

_O- _O- _O-

sorry, weet je wel wat buitengebied is?

Edit,
ik heb net even mijn route gepland met het ov naar hier het dierenasiel van de regio.
3 uur en 6 minuten.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 11-01-18 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:28

Nou, dan laat je m zitten... klaar toch? :j
Blijkbaar is er geen speld tussen te krijgen en is er met geen mogelijkheid meer te overleggen met iemand anders van dat asiel.

Als dat echt werkelijk zo is, zoals jij dat zegt is het wanbeleid... maar ik heb dan net nog teveel vertrouwen in de mens en denk dat er best uit te komen is met die mensen. OF er is iets anders aan de hand...

Even weer ..
ik zeg niet dat TS liegt, ik zeg dat ik niet weet wat de feiten zijn.
Ik zeg dat ik niet 100% met zekerheid kan zeggen dat het asiel (niet de DB meen ik) niet van wijken weet... Ze heeft daar 1x iemand gesproken. Daar bouw je dan toch niet een hele zaak op?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:29

Cer, je quotte mij in een vorig bericht, over het contact leggen.
Klopt als een bus- zoals het te lezen valt, is Ts gisteren gebeld, en heeft ze een mail gestuurd.

Ze is dus op meerdere manieren ermee bezig, en heeft de buren ook erover gesproken.

Wellicht dat de acties die uitgezet zijn snel een positief resultaat hebben. TS lijkt me niet onredelijk (maar dat is mijn mening), dus ik mag hopen dat het asiel hier ook evenzo redelijk tegenover staat.

marleen: soms is openbaar vervoer in een reismand voor een kat die dusdanig schichtig is traumatischer dan een nachtje langer in het asiel

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:29

Daar zou ik me echt niet door laten intimideren TS. Je hoort wel vaker nee kan echt niet maar als je dan voor die mensen hun neus staat kan er opeen veel meer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:30

marleen_usar schreef:

En over 2 weken staat er een oproep voor herplaatsing bij een boerenbedrijf of manege voor een buitenkat....

aan het eind van de rit: alles terug bij het oude, heeft asiel geld gekost en kat een hoop stress.

@Cer: wat jij doet is de TS soort van veroordelen op basis van jou aannames dat het ook anders zou kunnen zijn dan de TS verteld.
Ik oordeel op wat de TS schrijft, vermoed een hoop anderen ook. En dan zijn er nog een paar die TS verplaatsen in/naar hun (woon/ervarings) situatie.
Mocht het verhaal anders zijn dan heeft TS dus niets aan de adviezen/raad/medeleven van bokkers, en met de ervaringen die ik heb met NL asiels/DB geloof ik het verhaal van TS wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:31

Dorine92 schreef:
Wat denk je waarom men altijd zegt stop met zwerfdieren adopteren want als ze hier gedumpt kunnen worden pakt men daar het probleem niet aan. Zelfde geldt hier. Als men gewoon geld geeft en dier ophaalt wordt de procedure niet veranderd en zullen er regelmatig erfkatten in een hokje in het asiel belanden. Als iedereen echter net zoals ik handelt en zegt joh zoek het uit ik betaal niks, dan krabben ze zich uiteindelijk wel achter de oren en zullen ze wellicht besluiten toch eerst even de drie dichtstbijzijnde huizen te benaderen. En dan is dit hele probleem nog zelden aan de orde. Nóg beter voor de katten. Alleen momenteel even niet voor de van mij. Maar dat is dan even heel jammer

Nee hoor, de meeste mensen zullen niet reageren zoals jij. En geloof me, het zal hun geen roggel boeien of je hem wel of niet ophaalt. Na 2 weken komt hij vrij, euthanasie is ook altijd nog een mogelijkheid als hij niet plaatsbaar blijkt. Wil jij je principes boven een dier stellen? Haal gewoon die kat op en ga daarna steggelen.

Verder helemaal eens met Cer. Ik sta regelmatig aan de andere kant en katten worden niet gevangen omdat ze zo’n leuk snuitje hebben.

yvje86

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:37

Nog niets vernomen als reactie op je e-mail ts?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:38

Ik weet echt niet beter dan dat dit gewoon de regels zijn? Iemand sprak over een 'fout' van het asiel? Maar als gebeld worden over een kat die ergens rondzwerft dan halen ze die op en de eigenaar betaald de kosten. Is gewoon een standaard regel die (bijna) overal in Nederland zo is?
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 11-01-18 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt