Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:22

Je hebt al wel mooi veel groen! Leuk bakje :) hoe gaan de endlers en de betta bij jou met elkaar om?

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:37

Ja hij is wel mooi groen en de planten doen het goed. Maar wil graag meer diepte in mijn aquarium. Heb gisteren nog een mooi stuk spiderwood gekocht. Daar wil ik graag mijn filter mee wegwerken. Bij mij gaat het goed met de betta en de endlers. Ze kijken eigelijk niet naar elkaar om. Misschien omdat me betta ook wel aardig rustig van karakter is. Hij valt eigelijk niemand lastig behalve af en toe een vuurgarnaaltje die te dicht in de buurt komt. Maar moet ook zeggen dat ik de endler guppen ook vele malen rustiger vind dan de gewone guppen. Die heb ik ook gehad (voor mijn betta) maar daar werd ik echt een beetje gek van. Vond ze veel te druk en aanwezig.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:30

Nou gister een Ledlamp van Sera gekocht, weet zo gauw niet welke precies, maar wat een verschil zeg! Ben helemaal verliefd op mn bakje, ook al ziet hij er nog niet uit... Komend weekend ga ik aan de slag met de alg (eerst nog druk voor school)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:24

Ja die lampen zijn super hè! Ik heb er ook 2 boven mijn bak. Heb je ook de dimmer? Vind het enkel jammer dat de zonsondergang en opkomst heel snel gaat.

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:36

Vandaag opnieuw mijn aquarium ingericht. Ben er nu wel tevreden over. Heb ook een nieuw binnenfilter gehaald. Had gewoon z'n standaard superfish aqua flow 100 erin zitten. Twijfelde in de winkel erg over de dennerle nano hoekfilter xl, eheim aquaball en de eheim pick up. En ben thuis gekomen met de JBL CristalProfi m Greenline :') . Ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij is stil, kunt hem goed wegwerken en water is mooi helder. Dus ben benieuwd hoe goed hij het blijft doen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwaliteit van de foto's is een beetje jammer. Gemaakt met de i-pad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:16

Erg gaaf! Wat zijn de maten van jou bak?

Knappe betta hoor :D

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:18

Thanx! Ben er ook weer erg blij mee :D Mijn bakmaat is 60x30x30

Betta is leuk ja :o hij heeft ook 2 verschillende oogjes, heel apart

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:35

Afbeelding

Afbeelding

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:09

jullie bakken ook zo warm. eergisteren was die 30 graden. Heb toen maar 1/3de koud water toe gevoegd. Visjes was er blij mee. gisteren gelukkig nog 25 graden. Vanavond nog weer wat koud water erbij doen.

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:20

Gelukkig geen warme bak. Blijft aardig op zijn eigen temperatuur. 1 graadje hoger dan normaal. Bij mij staat het aquarium in de keuken. Daar is het lekker koel in huis. Dus gelukkig geen last van... Kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is. Succes met koelen!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:58

Hier ook. Zag wel opeens weer allemaal jonge garnalen. Echt heel veel.
Vanavond nog een koelpoging. Of ik mik weer wat ijs met voer erin dat koelt ook af.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:12

Hier is er qua temperatuur in de bak niet zo gek veel veranderd. Mijn planten/mos groeien alleen zo extreem. Iemand tips om dat een beetje te handhaven?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:22

Mooi hoor die bossen mos :) dat wil ik ook! Sinds een weekje een bak staan die onderhoudsvriendelijk is ingericht (roofvis) en heb 2 grote stukken hout bekleed met mos. Kan niet wachten tot het gaat woekeren *\o/* .

Mos kan je gewoon voorzichtig met je hand plukken en eraf trekken. Zou niet met een schaartje aan de gang gaan want dan krijg je heel veel los drijvende stukjes :=

Dit is mijn bakkie :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bodem is zand in epoxy hars en ik heb 2 potfilters (eheim pro 2 en JBL e1501) aangesloten op pvc leidingen de bak in.

Heb jaren lang kogelvissen gehad maar ben hiermee gestopt wegens tijdgebrek. Onlangs liep ik een zwaar ondervoedde MBU tegen het lijf in een winkel. De beslissing was snel genomen en hebben we hals over kop een aquarium geplaatst.

Afbeelding
Hij is nu 25 cm en is zeker de helft te dun. Maar hij eet erg goed en zaken zoals mossel, kreeft, garnaal en gamba gaan erin als zoete koek.

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:35

Mooi aquarium linnnh! Vind dat mos juist ook wel mooi. Lekker groen :)

Gloa wat een mooie grote bak! En mooi stuk hout! Je nieuwe vis ziet er wel erg sneu uit ;( Hadden in de winkel zeker geen idee hoe ze met z'n vis moeten om gaan. Sneu hoor... Maar gelukkig kwam jij langs! ;) heel veel beterschap met de vis. Hopen dat hij snel een lekkere bolle buik heeft +:)+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk dit topic...plaats meteen een paar fotootjes van de mijne. Zijn al wel een jaar oud, zal ook ns nieuwe maken, maar bij staat nu de verlichting op halve kracht ivm de hitte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:59

Normaal hou ik niet zo van die zoutwater aquaria door gebrek aan kleur, maar die van jou vind ik wel wat hebben! Al die kleurtjes :D

Vanavond haal ik een Juwel Rio 125 op, ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet want op de verkoopfoto was het een en al alg.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:15

Spruitjee schreef:
Normaal hou ik niet zo van die zoutwater aquaria door gebrek aan kleur, maar die van jou vind ik wel wat hebben! Al die kleurtjes :D

Vanavond haal ik een Juwel Rio 125 op, ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet want op de verkoopfoto was het een en al alg.

Gebrek aan kleur? Ik vind zeewater aquaria vaak kleurrijker dan zoetwater aquaria!
Prachtig gekleurde koralen om over de vissen en lagere dieren nog maar niet te spreken...

Hij ziet er trouwens echt prachtig uit! Good job!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:57

De vissen zijn inderdaad erg kleurrijk, maar veel mensen hebben van die lichte/grijzige rotsen met wat licht gekleurde anemonen, dat noem ik niet echt kleurrijk. Bij de zoetwater aquaria heb je veel verschillende groen- en roodtinten en vele vormen blad/stengel/plantjes. Persoonlijke voorkeur :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:36

Spruitjee schreef:
De vissen zijn inderdaad erg kleurrijk, maar veel mensen hebben van die lichte/grijzige rotsen met wat licht gekleurde anemonen, dat noem ik niet echt kleurrijk. Bij de zoetwater aquaria heb je veel verschillende groen- en roodtinten en vele vormen blad/stengel/plantjes. Persoonlijke voorkeur :D

Hahaha, ik heb deze bak zelf van zoet naar zout omgebouwd. Ik heb juist zoveel mogelijk kleur in m'n bak, juist qua koraal. Je hebt twee types zeebakken: fish only en koraalbakken. Ik heb de laatste, de fish only hebben weinig tot geen koraal ivm moeilijker te houden en omdat veel vissen koraal 'eten', dus die zien d'r rotsig uit...ik zal zodra de temp buiten normaal is wat nieuwe foto's plaatsen, want hij is nu veel mooier. Iig bedankt voor de complimenten...ik vind zoetwater nog steeds mooi, maar was er meer tijd aan kwijt dan nu de zeebak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:09

Dan zal ik inderdaad wel voornamelijk 'fish-only' bakken hebben gezien :) Wat zijn de afmetingen van jou bak eigenlijk?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:57

We hebben de knoop doorgehakt en de twee axo's gaan de verkoop in. mocht iemand interesse hebben :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:07

Spruitjee schreef:
Dan zal ik inderdaad wel voornamelijk 'fish-only' bakken hebben gezien :) Wat zijn de afmetingen van jou bak eigenlijk?

Ik geloof 130x55x50, het is een akva stabil

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:35

<3 Die MBU is schattig, gelukkig in goede handen nu. Ik kende deze vis nog niet, is wel een hele leuke precies.
Wow dat ze aquarium is prachtig, ik heb laats ook willen overschakelen van zoet naar zee maar vond het een dure stap en ik las overal dat het zo moeilijk is om je bak goed draaiende te houden? Jij kan dit goed aan merk ik <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:09

Bedankt voor de leuke reacties :D . Ja hij is zeker erg schattig en kogelvissen zijn super mens gericht en dat maakt ze extra leuk. In de winkel wisten ze inderdaad niet wat ze ermee aan moesten. Kreeg te weinig voer en waterwaarden waren zeer slecht. Nitraatwaarde sloeg binnen een paar seconden naar een waarde van 200!

Schitterende zeebak :) . Lijkt me erg gaaf maar zoooooo prijzig

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:21

Het valt mee hoor, de kosten. Ik heb technisch gezien een vrij basic bak, maar net zoals met paardensport: je kan t zo gek maken als je zelf wil. In m'n zoetwaterbak bak had ik een eheim filter en twee tl buizen. Ik heb nu een afschuimer, vier tl's en een opvoerpomp. Afgezien van de tl's heb ik de rest 2ehands gekocht en t voldoet nog prima. De vissen zijn wel duur, maar leven lang, ik heb nog nooit een sterfgeval gehad. Koralen kun je met andere liefhebbers ruilen. en ik ververs geen water, dus gebruik geen nieuw zout. De enige kostenpost is af en toe nieuw voer (maar ruil dat voor stekjes in een winkel) en toevoegingen (calcium en kh.)
De watertesten heb ik: ik gebruik ze al jaren niet meer...
Ik moet wel zeggen, dat de manier waarop ik m'n bak houd niet algemeen geaccepteerd, dus misschien niet beginners geschikt :D