Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HouVanUtopia schreef:Hallo allemaal
Ik en mijn vriend willen een kitten nemen nu vinden we beide brits korthaar erg leuk
Maar ik lees heel erg verschillende verhalen over het karakter
Wat wij willen is echt een schootkat die lekker op de bank erbij komt liggen lekker kroelen met het beestje is dan een brits korthaar wel geschikt
jiperdepip schreef:HouVanUtopia schreef:Hallo allemaal
Ik en mijn vriend willen een kitten nemen nu vinden we beide brits korthaar erg leuk
Maar ik lees heel erg verschillende verhalen over het karakter
Wat wij willen is echt een schootkat die lekker op de bank erbij komt liggen lekker kroelen met het beestje is dan een brits korthaar wel geschikt
niet elke kat is een schootkat , en dat geld voor elk ras Als je perse een schootkat wil moet je in mijn ogen lekker een pluche knuffelkat kopen want je kunt een kat niet dwingen
Ook zou ik niet adviseren om slechts 1 kitten in huis te halen
de meeste cattery's zullen je trouwens ook geen kitten verkopen die alleen komt te wonen
Soms alleen, soms met z'n tweeën!
gefeliciteerd!
Nicky91 schreef:Mag ik vragen waarom de meeste cattery's een kitten niet alleen weg doen?
Mijn kater zit alleen en die heeft daar echt geen problemen mee.. Sterker nog, we hadden het geprobeerd met een andere kat en dat ging niet eens.
). Via via kwamen we er achter dat hij van onze achterburen was, en zij vertelde ons dat we Koosje mochten houden
. We hebben Koos laten castreren omdat hij zich meer als een soort van Pitbul gedroeg tegen over alle vreemde katten/honden/mensen op ons erf en omdat we al een herder/husky kruising hebben vonden we dat niet nodig. Koos is na zijn castratie echt heel rustig geworden en helemaal veranderd in een schoot kat, en dat hadden we echt niet verwacht.
.
Nicky91 schreef:Mag ik vragen waarom de meeste cattery's een kitten niet alleen weg doen?
Mijn kater zit alleen en die heeft daar echt geen problemen mee.. Sterker nog, we hadden het geprobeerd met een andere kat en dat ging niet eens.
Citaat:Een kitten gaat bij ons verhuizen als ze 16 weken oud zijn, dit doe ik voor het geestelijk welzijn van het kitten. Het kitten kan op deze manier nog heel veel leren van zijn/haar moeder, nestgenootjes en andere katten. Bovendien drinken de meeste kittens nog bij hun moeder. In de natuur zal een kitten ook nog bij de moeder verblijven.(kater vertrekt pas na anderhalf jaar en een poes blijft altijd in de groep van de moeder) De kittens gaan ook niet allemaal tegelijk verhuizen. Ze zullen hier opgroeien in huiselijke sfeer met andere katten en wennen aan de dagelijkse dingen in het huishoudelijke verkeer.
De toekomstige eigenaar moet met veel liefde voor het kitten willen zorgen.
De kittens moeten een soortgenoot hebben in huis om "kat" te kunnen zijn. Wij mensen kunnen dit nooit vervangen. Dit is zeer belangrijk voor de ontwikkeling van de kat. In de natuur leven ze immers ook in een kolonie. Een kitten wordt alleen verkocht als er al een kat(dit hoeft geen brit te zijn) in huis is of u neemt twee kittens.
AnneOmie schreef:Nicky91 schreef:Mag ik vragen waarom de meeste cattery's een kitten niet alleen weg doen?
Dit komt van de site van de Cattery van mijn Britten:Citaat:Een kitten gaat bij ons verhuizen als ze 16 weken oud zijn, dit doe ik voor het geestelijk welzijn van het kitten. Het kitten kan op deze manier nog heel veel leren van zijn/haar moeder, nestgenootjes en andere katten. Bovendien drinken de meeste kittens nog bij hun moeder. In de natuur zal een kitten ook nog bij de moeder verblijven.(kater vertrekt pas na anderhalf jaar en een poes blijft altijd in de groep van de moeder) De kittens gaan ook niet allemaal tegelijk verhuizen. Ze zullen hier opgroeien in huiselijke sfeer met andere katten en wennen aan de dagelijkse dingen in het huishoudelijke verkeer.
De toekomstige eigenaar moet met veel liefde voor het kitten willen zorgen.
De kittens moeten een soortgenoot hebben in huis om "kat" te kunnen zijn. Wij mensen kunnen dit nooit vervangen. Dit is zeer belangrijk voor de ontwikkeling van de kat. In de natuur leven ze immers ook in een kolonie. Een kitten wordt alleen verkocht als er al een kat(dit hoeft geen brit te zijn) in huis is of u neemt twee kittens.
En ik ben het daar ook mee eens. Raskatten groeien anders op dan de meeste HTK'tjes en blijven tot ongeveer 13-16 weken bij hun moeder en groeien erg sociaal op.