Ik heb al heel vaak 1 kleintje bij mijn volwassen beertjes neer gezet. (heb al bijna 20 jaar cavia's) en vaak gaat er toch 1 eerder dood dan de ander. Heb twee beren gehad die ook echt "depressief" werden en stopte met eten en in een hoek gingen zitten. Met een opvangcavia is dat toen niet gelukt ondanks meerdere pogingen op neutraal terrein en een geheel schoon hok (dethol) met de jonge beertjes is het altijd goed gegaan. De laatste komt bij een fokker vandaan en hebben we bij haar geïntroduceerd. Zij heeft toen zelf de minder dominante aangewezen (al bleef de keuze aan mij natuurlijk).
Ik heb nog nooit een nieuwe bij een bestaand koppel gezet, ik denk dat als je een duo hebt in een standaard kooi (120) dat het erg lastig is!
Vind het altijd jammer dan mensen denken dat beertjes niet samen kunnen of later niet meer samen kunnen leven. Het is niet anders dan met dames eigenlijk, introduceer altijd op neutraal terrein. Beren die gedekt hebben schijnen een probleem te kunnen geven (denk dat dat het probleem was bij de oudere beer die ik heb geprobeerd te koppelen toen der tijd).
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 30-11-14 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt