Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:16

love_western schreef:
naomi_1998 schreef:
Waarom moet ik in godsnaam met een oplossing komen voor jou probleem. Hier ligt ook genoeg kattenstront in de tuin. Gelukkig ben ik de beroerdste niet en schep ik het gewoon weg, klaar. Jij hebt er last van dus doe er dan zelf iets aan ipv hier te zeuren en alle buitenkat mensen over een kam te scheren.

amanda, ja zulke mensen heb je ook. Gelukkig is dat een voorbeeld en is niet iedereen zo dus heel leuk voorbeeld maar wat probeer je daarmee te zeggen? Lang niet iedereen is zo en als ze wel zo zijn is dat hun keuze.

Ja maar ik weet geen oplossing. En jij doet alsof het zo makkelijk is. En wij zorgen er toch voor dat er straks geen kat meer bij de vijver komt. Ze krijgen dan zoveel stroom door hun lijf heen, dat ze door de poten heen zullen zakken.

En dat jij er geen problemen mee hebt, bekent niet automatisch dat de rest er ook geen problemen mee heeft.

Je hoort gewoon je kat bij je te houden.

Gatver wat een walgelijke reactie.

Het is niet de kat zijn schuld dat ie in jou tuin schijt, maar van de baasjes.

Open een discussie, maar dan moet je ook andermans mening respecteren.
Laatst bijgewerkt door Lui_ op 05-03-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:16

Als ze gewoon een wet maken dat katten niet meer los op straat mogen lopen is het gedeeltelijk (muv zwerfkatten) ook opgelost
[/quote]

Belachelijk..... Gelukkig zal dat er niet komen.

Wat is straks? Verboden loslopende kinderen te plaatsen?[/quote]
Waarom belachelijk? Honden moet je ook in meeste gebieden verplicht aanlijnen. Paarden hou je toch ook achter draad?[/quote]
AMEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:17

Willl65 schreef:
Hoeveel van die mensen ken jij dan dat je daar de conclusie uit kan halen dat binnen kat eigenaren meer geld over hebben voor hun dier?

Doet het er toe? Ik zie het gewoon in mijn omgeving. En hoef mij daarvoor niet te bewijzen. Maar voor de meeste mensen betekenen hier katten niet meer als ongedierte bestrijder. En daar pompen ze geen geld in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:18

Lui_ schreef:
love_western schreef:

Ja maar ik weet geen oplossing. En jij doet alsof het zo makkelijk is. En wij zorgen er toch voor dat er straks geen kat meer bij de vijver komt. Ze krijgen dan zoveel stroom door hun lijf heen, dat ze door de poten heen zullen zakken.

En dat jij er geen problemen mee hebt, bekent niet automatisch dat de rest er ook geen problemen mee heeft.

Je hoort gewoon je kat bij je te houden.

Gatver wat een walgelijke reactie.

Het is niet de kat zijn schuld dat ie in jou tuin schijt, maar van de baasjes.

Bah!

Sorry maar ik vind het ook zielig als mijn vissen worden vermoord(of vind je dat niet zielig?). Omdat er mensen zijn die hun kat niet bij zich houden. En ja ik vind mijn eigen dieren belangrijker dan andermans dieren. En dan hadden ze hun kat maar bij zich moeten houden, dan zou de kat ook geen schok krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Je laat je paard toch ook niet los lopen in het bos? Zo van Doeiii,,, tot vanavond enjoy yourself

Willl65

Sissi ik vind het een vergelijking van niets. Dat mag ik toch vinden?

Een tijger doe je ook niet aan een lijntje naar buiten en een hond wel. Bedenk maar waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:19

Sissi87 schreef:
Je laat je paard toch ook niet los lopen in het bos? Zo van Doeiii,,, tot vanavond enjoy yourself

Ik maakte in dit topic een opmerking over dat ik mijn hond ook maar los zal gooien. Toen kreeg ik de opmerking dat ik het dan puur uit het gemak zou doen :+ Lekker krom, of niet?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:20

Willl65 schreef:

Een tijger doe je ook niet aan een lijntje naar buiten en een hond wel. Bedenk maar waarom.

Ooit wel eens een tijger in het buitenland vrij naast een mens zien lopen? Nee hoor gewoon aan het lijntje.
En wat is je punt? Dat je een kat vergelijkt met een tijger??

Anoniem

Willl65 schreef:

Maar die houden ze toch ook binnen een omheining? Dus waarom is het met katten niet mogelijk?

Sissi87

Willl65 schreef:

Nee, nederlanders zijn verwend en gewend aan deze ongeschreven regel... Ik wil het liefst ook elke dag met mijn hond los kunnen lopen maarja dan heb je zeikmensen die zeggen dat ik m'n hond bij me moet houden. (en dan loop ik nog wel op de openbare weg) niet op iemands eigendom

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:26

Willl65 schreef:
Amanda..... Jij zegt in een eerdere post als antwoord op iemand die haar kat buiten last

En wat als die kat voor 1000 euro geblesseerd raakt? Dan zit er ineens een prijskaartje aan de dierenliefde

Waar of niet???

Vervolgens zijn we weer paginas verder en wat doe je?

Je haalt diezelfde opmerking er weer bij om toch je punt te maken.

Wellicht begrijp ik het verkeerd hoor maar ik mis je punt.

Blijf vooral lekker reageren hoor. Ik vrees gewoon dat wij een andere taal spreken. Is niet erg.... Soms heb je dat gewoon

Ja dat heb ik inderdaad gezegd, en pagina's verder haal ik er een voorbeeld bij om die opmerking te onderstrepen. Dus wat is het probleem?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:26

Sissi87 schreef:
Willl65 schreef:

Nee, nederlanders zijn verwend en gewend aan deze ongeschreven regel... Ik wil het liefst ook elke dag met mijn hond los kunnen lopen maarja dan heb je zeikmensen die zeggen dat ik m'n hond bij me moet houden. (en dan loop ik nog wel op de openbare weg) niet op iemands eigendom

AMEN!

Sissi87

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:28

Ja sorry hoor, maar als buitenkateigenaren vinden dat ze alles mogen, waarom mag ik dan niet alles met mijn hond doen? Dat is ff discriminatie he

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:29

quera schreef:
Willl65 schreef:

Ooit wel eens een tijger in het buitenland vrij naast een mens zien lopen? Nee hoor gewoon aan het lijntje.

Nee een kat met een hond of een paard vergelijken dat slaat ergens op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:30

Willl65 schreef:
quera schreef:

Hoezo niet? Hebben andere dieren geen recht op vrij rondlopen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:30

Waarom slaat dat nergens op?
Waarom mag een kat wel overlast veroorzaken en geen enkel ander huisdier?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:31

Willl65 schreef:
quera schreef:

Ja maar niemand kan uitleggen waarom. Alleen met redenen komen die meteen weerlegd worden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:33

Lover western wat een dieronvriendelijk oplossing voor het beschermen van je vissen zeg. Het is mij wel duidelijk dat niet iedereen op dit forum dierenliefhebbers zijn. Bah.

Is de enige oplossing die er verzonnen kan worden een stroomdraad die zo hoog staat dat een kat ervan door zijn hoeven gaat??? Er zijn goedkopere en diervriendelijke mogelijkheden hoor.

Ik ben een beetje klaar met deze wijze van discussiëren.

Het is wel duidelijk dat niemand hier beter van wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:34

Willl65 schreef:
Lover western wat een dieronvriendelijk oplossing voor het beschermen van je vissen zeg. Het is mij wel duidelijk dat niet iedereen op dit forum dierenliefhebbers zijn. Bah.

Is de enige oplossing die er verzonnen kan worden een stroomdraad die zo hoog staat dat een kat ervan door zijn hoeven gaat??? Er zijn goedkopere en diervriendelijke mogelijkheden hoor.

Ja, maar dat haar vissen vermoord worden, omdat een kat ergens komt waar die niet thuishoort, dat telt niet mee? Waarom is de kat heiliger dan de vis? En waarom mag een kat wel op andermans terrein komen en andere dieren niet?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:35

Weet je waarom er stroom nodig is? Omdat andere mensen te besodemieterd zijn om hun katten in hun eigen tuin te houden. En LW mag zelf bepalen wat ze in haar eigen tuin doet. Die katten horen daar gewoon niet te komen simpel zat.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:35

Tijd om er wat aan te doen denk ik.... maar hoe?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:37

quera schreef:
Waarom slaat dat nergens op?
Waarom mag een kat wel overlast veroorzaken en geen enkel ander huisdier?

Waarom ga jij er maar vanuit dat iedere kat die buiten komt voor overlast zorgt?????

Nee ik vind het vervelend als katten voor overlast zorgen en als die van mij dat doen neem ik mijn verantwoording

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:38

Je kunt een kat ook op een andere manier bij de vissen weghouden.

Wat een dierenbeulen zeg

Anoniem

Willl65 schreef:

Ik vind het dieronvriendelijk als mijn vissen worden vermoord. En ik wil geen enkel risico lopen dat ze aan mijn vissen komen. En zo'n lelijk net overheen vind ik geen gezicht(wat nog gevaarlijk kan zijn ook). Dan maar een dun stroom draadje er om heen.

Willl65

quera schreef:
Weet je waarom er stroom nodig is? Omdat andere mensen te besodemieterd zijn om hun katten in hun eigen tuin te houden. En LW mag zelf bepalen wat ze in haar eigen tuin doet. Die katten horen daar gewoon niet te komen simpel zat.

Ja en alleen stroom helpt he?

Bah