Jij ook sterkte, Broccoli! Ik kreeg gisteren al van iemand te horen dat ik hem helemaal niet hoef te missen, want voor een tientje heb je weer een nieuwe Wist niet wat ik hoorde! Alsof het een schoen is die je weggooit.
Een nieuwe... Ik haat dat woord! Een andere vogel is de enige juiste benaming. Ooit komt er een andere vogel in je leven. Van deze vogel ga je weer houden. Maar de plek van Saffier neemt de andere vogel niet in. Jouw hart is groot genoeg voor meerdere vogels...
al had ik bij vogels (even in het algemeen) nooit het idee dat ze ook echt een karakter enzo zouden hebbben, heel naïef, maar had er ook geen ervaring mee!
pas door dit topic besefte ik me dat vogels ook wel echt een eigen karakter kunnen hebben en je er een band mee op kon bouwen.. allemaal door lieve Saffier
Vogels hebben zeker wel een eigen karakter Ik heb verschillende vogels gehad en ze waren stuk voor stuk allemaal heel anders! Saffier was wel echt een unieke persoonlijkheid, maar ze waren allemaal bijzonder op hun eigen manier! Natuurlijk is het voor sommige mensen misschien anders als een kat of hond, maar toch zijn het hele leuke en aanhankelijke dieren wanneer je ze goed opvoed. Het enige jammere aan Saffier was dat hij zo 'vermenselijkt' was dat hij volkomen asociaal was naar soortgenoten en niets van ze moest weten. Hij vond zichzelf dan ook mens (of zag mij als een vogel, dat kan ook nog).
maar inderdaad, vond ik echt leuk om te zien in dit topic heb totaal geen ervaring met vogels, dus was er vanzelf een beetje vanuit gegaan dat ze "allemaal hetzelfde zouden zijn" even bot gezegd.
Wat een vreselijke opmerking zeg... Voor een tientje heb je een nieuwe Dat soort mensen beschikken echt over geen greintje empathie. Trek je maar op aan de mensen die dat wel hebben...
M'n mond viel toch echt even open ... hoe durven ze zoiets te zeggen Dat moet toch iemand zijn geweest die jou niet kent en die jij ook eigenlijk niet zou willen kennen !
En jullie zagen elkaar gewoon als vrienden, dan maakt het helemaal niet uit of je een vogel bent of een mens
Neptunus
Geplaatst: 01-09-13 22:30
ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. het was zo'n unieke vogel, en hij was een erg vrolijke vogel.
Ik kwam dit mooie stukje nog tegen. Wellicht ken je het al, maar wilde het toch graag neerzetten:
I'm Still Here
Friend, please don't mourn for me I'm still here, though you don't see. I'm right by your side each night and day and within your heart I long to stay.
My body is gone but I'm always near. I'm everything you feel, see or hear. My spirit is free, but I'll never depart as long as you keep me alive in your heart.
I'll never wander out of your sight- I'm the brightest star on a summer night. I'll never be beyond your reach- I'm the warm moist sand when you're at the beach.
I'm the colorful leaves when fall comes around and the pure white snow that blankets the ground. I'm the beautiful flowers of which you're so fond, The clear cool water in a quiet pond.
I'm the first bright blossom you'll see in the spring, The first warm raindrop that April will bring. I'm the first ray of light when the sun starts to shine, and you'll see that the face in the moon is mine.
That moment, we both knew that it was enough You did the right thing, though it must have been tough I'll whisper my thanks through the leaves on the trees, and you'll feel my presence in the soft summer breeze.
I'm the hot salty tears that flow when you weep and the beautiful dreams that come while you sleep. I'm the smile you see on a baby's face. Just look for me, friend, I'm everyplace!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-13 22:02
Pfff, wat mooi, Broccoli! Heb weer even wat tranen weggepinkt. Het voelt idd alsof hij er nog steeds is maar onbereikbaar. Zo moeilijk!
Ongelooflijk!! Ik ben al een tijdje niet meer zo fanatiek aan het bokken, maar nu kom ik dit bericht ineens tegen... Wat een verhaal, wat een pech voor lieve Saffier en wat een verdriet! Jij hebt mij geholpen met mijn eerste valkje met allerlei tips, die ik vaak ter harte heb genomen, wat is het dan zuur dat jij Saffier nu al moet missen. Sterkte!
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-13 16:36
De stilte valt me iedere dag steeds zwaarder. Ik raak er een beetje depri van en heb last van enorme eetbuien en soms ook huilbuien. Daarom zijn we -ondanks het enorme schuldgevoel- toch een beetje aan het kijken voor een jonge vogel. Ik weet dat hij nog maar pas overleden is en het is dan ook absoluut niet de bedoeling dat de vogel Saffier moet vervangen, maar ik mis de vogel en scharrelgeluidjes zo om me heen Ik werk iedere dag thuis en het is echt heel moeilijk om dan in die stilte te zitten. De afgelopen tijd hebben we ook nogal veel slecht nieuws gehad (gisteren nog te horen gekregen dat het hart van mijn vriend tijdens epilepsieaanvallen stil staat) dus ik ben echt toe aan wat positiefs en afleiding.
Ik heb contact met een aantal kwekers. Er zijn nog geen concrete afspraken en ik doe het rustig aan, maar ben er dus wel mee bezig. Het moet ook een vogel zijn die absoluut niet op Saffier lijkt.
Tuurlijk voel jij je zo slecht, je bent zo pas een gezindslid verloren
Toen mijn hondje (sinds mijn 5e mijn beste maatje...) overleden is, heb ik erg veel vriendschap gehad aan twee kittens. Een nieuwe hond wilde ik enerzijds wel, maar ik kreeg het gewoon niet over mijn hart, het voelde als 'verraad' aan (hoewel dat natuurlijk onzin is). Zou dat niet wat voor jou zijn? Dat je kijkt naar een ander soort dier? Zolang je maar afleiding, nieuwe vriendschap en een 'aanwezige' diersoort hebt, zal je je vast niet schuldig voelen en kan je Saffiertje er niet mee vergelijken (want dat is en blijft natuurlijk jouw hartedief)
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-13 16:42
We willen terzijnertijd een hond, maar we wonen nog niet officieel samen en voor mijn gevoel zijn we nog niet 'hondklaar' om het zo maar te zeggen (al werken we wel allebei thuis). Ik ben ook echt verslingerd aan vogels en mis de geluidjes gewoon, dus het moet eigenlijk toch een vogel/valkparkiet worden.
Mijn grootste droom voor de toekomst is nog altijd een kleine voliere, maar weet niet of dat er ooit van gaat komen en of vriendlief daar voor open staat.
Cayenne, ik denk dat Saffier het juist leuk voor je zou vinden als je er weer helemaal bovenop komt en weer een nieuw vogelvriendje neemt. Hij zal niet willen dat jij verdrietig bent
Petpa
Geplaatst: 05-09-13 16:53
badeendje schreef:
Cayenne, ik denk dat Saffier het juist leuk voor je zou vinden als je er weer helemaal bovenop komt en weer een nieuw vogelvriendje neemt. Hij zal niet willen dat jij verdrietig bent
Exact!
Jij gunde Saffier het beste... Ik ben ervan overtuigd dat Saffie jou ook het beste gunt!
Cayenne, ga je alsjeblieft niet schuldig voelen omdat je aan het kijken bent naar weer een vogel in je leven. Ik had ook heel snel weer een papegaai. Inderdaad omdat ik de stilte niet kon verdragen. Ik ging eraan onderdoor. De leegte in de kooi ook, vreselijk. En ik heb niet het gevoel dat Karel me dat kwalijk neemt. Ik weet zeker dat jouw Saffier het je ook niet kwalijk zal nemen.
Shirley
Geplaatst: 05-09-13 18:14
Niet schuldig voelen
Je hebt het beste van het beste voor Saffier gedaan en gegeven en waarom zou je jezelf niet een klein beetje mogen opvrolijken, of in elk geval een beetje beter laten voelen , door weer de zorg op je te nemen voor twee ( toch ? ) andere vogeltjes ?
Schrik wel van je bericht over je vriend Jeetje ... heeft hij medicijnen of hoe ga je hiermee om ?
weet je wat het is,die nieuwe vogel gaat je helpen met je verdriet ,echt waar..
je niet schuldig voelen hoor...saffier ga je nooit vergeten,die zit in je hart...
maar kan me zo voorstellen dat je die geluidjes mist....en dat je gewoon een vogelvriendje mist...
Solleke_Noah
Geplaatst: 05-09-13 19:14
Je hoeft je daar echt niet schuldig om te voelen Toen onze oude hond stierf wou ik ook nog niet zo snel een nieuw hondje, toch gedaan omdat onze andere hond eenzaam werd. Zo'n nieuwe kleine puppy in huis bracht zoveel plezier en gelach Je gaat Saffier er niet minder door missen, maar je krijgt er wel iets bij waar je weer om kan lachen, en dat is toch alleen maar goed
ThePast03
Geplaatst: 05-09-13 19:20
Saffier zou alleen maar blij zijn dat jij een vogel net zo'n leven wil bieden als hij heeft gehad! Ga ervoor en voel je niet schuldig.
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-13 20:44
Wat een lieve berichtjes, dank jullie wel! Zo probeer ik het inderdaad ook te zien. Het doet niets af aan het gemis en verdriet om Saffier, maar die stilte is echt verschrikkelijk. Ik ben nu nog bij mijn vriend maar ga zaterdag terug naar mijn eigen huisje. Daar staat ook een kooi voor Saffier en die heeft mijn moeder vandaag weg gehaald zodat ik er niet mee geconfronteerd zal worden, maar pfff, ik kijk er toch wel erg tegenop want dan ben ik echt helemaal alleen in de stilte. Nu had ik nog afleiding.
Shirley, hij krijgt idd medicijnen maar we weten het pas sinds gisteren, dus het is nog even afwachten of hij er goed op gaat reageren.