nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:56

Ik hoop toch echt dat er ooit wel weer een weerzien is.. dat mijn paard (die ik ook vanaf zijn geboorte tot zijn allerlaatste zucht bij me heb gehad) staat te wachten straks als het mijn tijd is, samen met de andere dieren waarvan ik dan al eerder afscheid heb moeten nemen.. dat hoop ik.. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 08:59

ja dat hoop ik dan maar ook...maar ja...dat weet je pas als de tijd daar is...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:24

Ik hoop ook dat al mijn dierbare, zowel dieren als mensen, mij staan op te wachten als het mijn tijd is en ergens wil ik daar ook in geloven zodat de dood misschien iets minder erg is. Aan de andere kant, als ik mijn pretbekkies zie die ik hier dan moet achterlaten zou ik het liefst het eeuwige leven hebben (heb wel kinderen)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:33

Och Kim wat naar dat het nog zo confronterend voor je is, maar kan me er wel wat bij voorstellen helaas.

Een maand geleden is mijn super lieve en bijzondere rooie kater Joris ingeslapen, hij was een paar weken snotterig (aan 1 neusgat) en daar was DA al niet zo positief over. Toch AB geprobeerd, neus en ogen werden prachtig schoon maar hij ging al meer reutelende geluiden maken door zijn neus. Na een week van AB een scan laten doen en toen bleek er al een stuk van een bot in zijn neus te zijn weggevreten door een waarschijnlijk agressieve tumor. We zijn onze Joris dus kwijt, hij was nog maar 13 en verder nog zo'n prachtige en intelligente kater. Maar dit was geen leven, al benauwder worden om niets. Het huis is een stuk leger, al doen de katten en met name de poezen het heel goed. Ik mis die grote man, maar wilde hem ook verder lijden besparen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:18

ow fargo...13 is toch ook veel te jong... ;(

vreselijk,de stilte ook gewoon he...en ook de leegte ...waar je verwacht dat een dier hoort te liggen is leeg...

sterkte met het verlies van Joris,dikke knuffel...

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:54

Wat een gemis is het he kimmie, hier ook nog steeds een groot gemis.
Lizzy is 2,5 jaar geleden onverwachts overleden (vergiftigt) nadat ze 4 maanden daar voor 9 pups op de wereld heeft gezet.
Nu is de dochter die hier nog steeds woont zwanger en moet zeggen dat ik het er nu nog moeilijker mee heb, had zo graag gezien
hoe ze op deze pups had gereageerd.
Ik mis haar nog elke dag en sommige dagen heb ik het er echt heel moeilijk mee, ook zei was van al mijn honden een speciaal hondje echt mijn hond.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:30

Wat een verlies is het toch |( |(

Het is zo moeilijk om er overheen te komen en niemand kan je helpen , alleen troostende woorden spreken.

Hoe graag zou ik nog eens met mijn maatje Roc heerlijk in zee gaan zwemmen, of een wandeling maken.
Of nog eens mijmeren over hoe mooi onze Luffy is, en wat voor super paard ze was .....
Ach, het doet nog zo´n zeer allemaal...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:38

Hoe gaat het nu? Word het beter met de tijd?

Want ik weet nu even niet meer wat ik moet doen.. mijn lieve hondje is gister avond voor mijn ogen doodgereden. Ik kan niet stoppen met huilen en zie het gewoon even niet meer zitten. Ik mis hem zóóó |( |( |( |( ;(

Heb gelukkig wel wat steun kunnen halen uit dit topic en alle mooie gedichten..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:57

o jeetje,dat is helemaal afschuwelijk...wat een nachtmerrie... |( |( |(

ik kan me voorstellen dat je er helemaal stuk van bent...

hele hele dikke knuffel van mij

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 06:39

:oo Mijn god blacky, wat verschrikkelijk!!!!!!!!! Wat kun je daar nu op zeggen.... Er is toch helemaal niets dat het maar iets minder erg kan maken.....
Heel erg veel sterkte Y;(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 06:48

Heel veel sterkte Blacky, dat is echt een nachtmerrie :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 14:09

vandaag is de dag dat mijn lieve dootje 10 jaar had moeten worden...

ik had nooit gedacht dat hij dit niet zou halen...

Verleden is verboden
Ik wou dat het verdween.
Maar ik zie ons samen lopen
en we wisten niet waarheen.
Nog raak ik je aan
maar de afstand wordt al groot
Nee, ik heb niet geleerd
te leven met jouw dood.

in 2004 haalde we zonder dat we ermee bezig waren,kleine do op uit het asiel,hij kwam de puppytest niet door en daarom werd hij niet geplaatst in een gezin,maar wel bij ons..een klein mannetje,de kleinste van het nest...
Afbeelding

Afbeelding

en klein hondje waar ik stapel gek op werd,ongeacht dat hij beet als je hem wilde knuffelen ,werd het toch naarmate hij ouder werd een knuffelhond..oke,dan wel altijd met hoop gegrom,maar toch,daarna altijd dat blije hoofd... "doe nou niet,want ik heb het zo graag"

Want ik hou zo van jou.
Misschien is het niet waar.
Zwaait opeens die deur weer open
En natuurlijk sta jij daar.
Want ik hou zo van jou!

Afbeelding

in de jaren die volgde was je altijd bij mij,we keken elkaar zó vaak per dag aan...ik was zo gek op je,ik mis je zo als ik aan het koken ben,geen dootje onder de tafel die me gezelschap houd,en geen dootje die ik daar kan aankijken en terug kijkt en zo lief kwispelt...

Afbeelding

Afscheid nam ik niet
en het einde blijft nu open,
zoals jij het achterliet.

Afbeelding

helaas kwam er een tijd dat we een pupje kregen die ziek werd,het was warm in die tijd en kimmie moest vaak naar de dierenarts, en ipv dat je mee kon in de auto moest je thuis blijven,iets wat je vreselijk vond,je droop dan af naar de slaapkamer,wel achterom kijkend,want autorijden en meegaan was je lust en je leven...

maar nadat kleine kimmie er niet meer was mocht je weer altijd mee,lekker soezen op de achterbank :+: ,je was zo zoet in een auto...

Ik droom je terug bij mij.
Ik hou je zo goed vast.
Heb ik je vaak genoeg gezegd dat
Dat er niet één zo bij mij past.
En ze zeggen dat het went
Maar niemand zegt wanneer.
Dus ik leef met de dag
en jij sterft telkens weer.

je werd langzaam ouder en stiekum kwamen er grijze haren op je neus,niet leuk,want dat confronteerd ,voor mijn gevoel moest je gewoon altijd jong blijven...
Afbeelding

Want ik hou zo van jou
Misschien is het niet waar.
en natuurlijk sta jij daar!
Want ik hou zo van jou!
Afscheid nam ik niet.
En het einde blijft nu open
zoals jij het achter liet.

in 2011 werd je ziek...heel ziek...zo ziek dat eigenlijk de dokter heel zachtjes zei dat ik me moest voorbereiden dat je dit niet kon gaan halen,en wat hebben we gevochten Do...heb echt wel heel veel angst gehad dat ik je kwijt zou raken...maar je knapte op en werd zelfs helemaal beter verklaard,op het moment dat we daar blij mee waren kregen we te horen dat joesje botkanker had...de volgende emotionele strijd gingen we aan,doordat er nog een pup kwam en joes zo graag mee ging in de auto,moest jij weer thuis blijven...

en wat heb ik daar en spijt van...ik beloofde je dat je weer mee mocht als joesje er niet meer zou zijn...je knuffelen wat je zo graag deed smorgens in bed ging amper meer omdat nookie over joes heen klom en dan was er een hoop gegrom,dus ik stuurde je weg..oww Dootje...kon ik dat maar terug draaien... ;( ;(

Afbeelding

had ik het maar geweten dan had niemand mij de extra kroelbeurten af kunnen nemen,en dan had je altijd meegemogen in de auto.....

Want ik hou zo van jou!
Misschien is het niet waar
En natuurlijk sta jij daar!
Want ik hou zo van jou!
Afscheid nam ik niet
En het einde blijft nu open,
zoals jij het achter liet

het verdriet is nog zo groot....elke dag weer...ik mis je zo mannetje...

Ik droom je terug bij mij.
Ik hou je zo goed vast.
Heb ik je vaak genoeg gezegd dat
Dat er niet één zo bij mij past.
En ze zeggen dat het went
Maar niemand zegt wanneer.
Dus ik leef met de dag

Nee, ik heb niet geleerd
te leven met jouw dood.

Want ik hou zo van jou...

lieve Do ik mis je zo...konden we het maar nog een keer helemaal over doen....

|(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:12

* pinkt tranen weg * Lieve do..
Sterkte!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:19

Nogmaals heel veel sterkte, hij was zo ontzettend mooi :(:)

5 november was het voor mij 14 jaar geleden dat ik Quinto heb moeten laten gaan. Wat blijft dat toch een moeilijke dag, ieder jaar opnieuw |(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:32

Pfff, moet even slikken, ik weet hoeveel pijn het doet :(:) .
Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat het nog steeds onvoorstelbaar is dat hij geen 10 jaar oud heeft mogen worden en dat je nog zoveel ritjes met hem gemaakt zou hebben en zoveel knuffels gedeeld :(:) Y;( Y;( . Heel veel sterkte, vandaag!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:49

Pffff... Ook ik moet even slikken...

Sterkte!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:00

*slik*

Voel je niet schuldig,als hij ergens gelukkig was,dan was het wel bij jou! Je hebt hem alles gegeven,een beter baasje had hij zich niet kunnen wensen... knuf!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:40

Oei, je maakt het jezelf en anderen zo wel heel moeilijk ...

Voel je niet schuldig over Do, over wat je nog beter had kunnen doen. Hij heeft een prachtleven gehad: van klein bijtertje naar knuffelkanjer. Tuurlijk wil je ze wel 100 jaar knuffelen maar ja, dat gaat nu eenmaal niet. (En dan zouden er ook nooit nieuwe knuffelkanjers komen.)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:42

Saskia9 schreef:
*slik*

Voel je niet schuldig,als hij ergens gelukkig was,dan was het wel bij jou! Je hebt hem alles gegeven,een beter baasje had hij zich niet kunnen wensen... knuf!

Dit dus :j

*dikke knuf* :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 16:36

dank jullie wel,lief dat jullie nog reageren..maar pff wat heb ik het moeilijk me de dood van Do..

het krijgt gewoon geen plekje,ik mis hem zó erg,hij is veel te plotseling dood gegaan... ;( ,het was gewoon nog niet af,ik was nog niet klaar met Do ,en Do niet klaar met het leven,hij heeft zo gevochten om in leven te blijven,tot zijn laatste minuten,maar verloor deze oneerlijke strijd..

Dus ik leef met de dag

dit gebeurd elke dag opnieuw,ik wordt ermee wakker en ga ermee naar bed...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:45

Pfff kimmie ik heb echt een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik je een schop onder je kont geven van kom het het is nu eenmaal zo het leven gaat door en geniet van de honden die er wel nog zijn. Hij gaat nooit uit je gedachten en heeft een prachtig leven gehad. Niet dat ik hiermee bedoel dat je niet mag rouwen.

Aan de andere kant heb ik echt met je te doen dat het zo diep zit en dat ik het voor jou erg vind om bovenstaande te denken. Je hebt al genoeg dieren verloren en dit is niet de eerste dus je weet wat het is en daarom zou je juist denken dat je het misschien sneller een plek kan geven. Maar op dit moment vreet het je op terwijl je er echt helemaal niks aan kan veranderen behalve zo snel mogelijk weer proberen je leven op te pakken en hem te kunnen missen op een minder intense manier (wat niet wil zeggen met minder liefde).
Ik hoop echt heel erg dat ik tegen de tijd dat het zover is dat ik afscheid moet gaan nemen van een van mijn eigen dieren (voor mij zal het dan wel de eerste zijn die echt van mij is) dat het mij beter af gaat dan jou. Niet dat ik denk dat ik minder om mijn dieren geef maar omdat het mij verschrikkelijk lijkt om dit verdriet te moeten voelen zoals jij het nu voelt. :(:)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:54

Ach Dootje............. rust zacht en ongetwijfeld is hij stiekem met Sandy aan het knuffelen
Heel erg veel sterkte en het blijft een gemis hoor hier wordt Sandy ook nog heel erg gemist. <3 {:}

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:42

joyce83 ,ik geef mezelf zovaak en schop onder mijn hol en probeer mezelf wijs te maken wat een goed leven die heeft gehad en hoeveel honden een rotter leven hebben en en en...

maar Do...Do was mijn puppy Do ,mijn ventje,mijn hond waar ik gewoon echt verliefd op was...Do was niet zomaar een hond,Do was een hond waar ik wat extra's mee had,en ik was gewoon nog niet klaar met hem...hij was ook nog niet klaar met het leven,dat weet ik gewoon..

ik heb hem zo zien vechten om in leven te blijven...ik moest nog zoveel 'goed' maken met hem

echt ik krijg dat stukje niet verwerkt,heb dit al meer gehad bij andere honden en dat duurt een jaartje of 3 voor het een plekje heeft gekregen...

kleine kimmie heeft bijna 4 jaar geduurd voor ik kon zeggen dat ik weer mezelf kon zijn..en toen kwamen gambit,do en joesje binnen 40 dagen kwijtraken erachter aan...

ben gewoon leeg....op...heb hele enge en slechte gedachtes gehad de afgelopen maanden...

en ik weet het,veel mensen zullen denken "en dat voor een hond" ,tja ik lééf met mijn honden,ik ben hier 99% van de tijd alleen met mijn honden,ze zijn hier niet 'gewoon' hond,het zijn mijn levensmaatjes...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:54

Kimmie ik kan goed begrijpen wat je bedoeld ben zelf ook een hoop dieren verloren het afgelopen jaar en nog erger ook nog mijn vader. Dat doet zoveel met je. Ik leef ook 24 uur met de honden samen en is ook veel meer als een hond dus kan het goed begrijpen maar laat het niet je leven lijden.... hoe moeilijk dat ook is. Je hebt andere honden die jou energie nodig hebben en die hebben er niks aan als jij niet op jezelf past. Jou hondjes die je bent verloren die hebben het volgens mij bij jou zo top gehad dat je echt geen schuldgevoelens hoeft te hebben. Ik ken je niet persoonlijk maar wat ik zo hier op bokt lees kan dat haast niet anders. :(:)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:20

Ik vind het zo verdrietig om te lezen dat je zo intens verdrietig bent dat je het zelf even allemaal niet meer weet..
Je hebt gewoon verdriet,en ja dat is om een hond,maar die hond was wel je maatje,je alles... en je kunt het niet accepteren dat hij weg is zonder dat je dat vantevoren een plaatsje hebt kunnen geven..

Net wat hierboven geschreven wordt,je andere hondjes hebben je nodig,en ondanks dat Do er niet meer is,zou hij heus willen dat je goed voor zijn roedel zorgt... verdriet hebben mag,huilen moet en het hoeft zeker niet in 1 dag klaar te zijn,maar je moet je wel realiseren dat jij ervoor gemaakt bent om hondjes een fijn leven te geven... dus ga daar alsjeblieft mee door.
Ik vind het altijd prachtig om jouw verhalen te lezen,de liefde die je voor je dieren hebt is echt intens en dat voel je heel duidelijk,zo ook het verdriet om deze bijzondere hond...
Maar meid,geef niet op. Dat zou hij ook niet willen!