zomon schreef:Mijn 7 konijnen blijven heerlijk los buiten. Ze hebben 2 grote hokken waar ze in kunnen om te schuilen,tegen wind en regen. Ze lopen eigenlijk liever in de sneeuw dan dat ze in hun hok zitten. Grote pret als er sneeuw is. Met oud en nieuw merk ik vrij weinig van het vuurwek. Ze kruipen dan ook niet allemaal in hun hok. Sommige wel en andere weer niet. Enige opmerking die ik dan wel heb is dat ik niet midden in een woonwijk woon![]()
Als ze aan de buitentemperatuur gewend zijn ga ik ze niet binnen te halen.Ze zouden dood ongelukkig zijn óm in een hok te zitten. Hou er ook niet van dat konijnen in kleine hokken zitten en niet los komen. Helaas kunnen de meeste mensen niet anders. Vandaar dat ik diverse konijnen op heb gevangen![]()
[ Afbeelding ]
Lopen je konijnen altijd zo los op het grasveld? Graven ze geen enorme gaten en/of gangen?
Wij hebben 7 konijnen in een grote buiten- en binnenren. De binnenren zit in een schuur en ze kunnen zelf door een gat in de muur van binnen naar buiten en vice versa.
De buitenren heeft een zandbodem en daar graven ze flink in.
Helaas zit er, behalve schotten tot zo'n 50 cm diep de grond in onder de renwanden, niets onder het zand dat hen tegen kan houden, geen gaas of tegels o.i.d.
Dus we gooien zo nu en dan de gaten/gangen weer dicht zodat ze geen weg naar buiten kunnen graven.
Jullie hebben geen last van ontsnappende konijnen?

, ben bij mijn ouders morgen op vakantie. Eigen koppel is ook op vakantie
Ben me kapotgeschrokken en snel haar gepakt bij het nekvel en op mijn arm gezet