Het Konijnentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:52

zomon schreef:
Mijn 7 konijnen blijven heerlijk los buiten. Ze hebben 2 grote hokken waar ze in kunnen om te schuilen,tegen wind en regen. Ze lopen eigenlijk liever in de sneeuw dan dat ze in hun hok zitten. Grote pret als er sneeuw is. Met oud en nieuw merk ik vrij weinig van het vuurwek. Ze kruipen dan ook niet allemaal in hun hok. Sommige wel en andere weer niet. Enige opmerking die ik dan wel heb is dat ik niet midden in een woonwijk woon :D
Als ze aan de buitentemperatuur gewend zijn ga ik ze niet binnen te halen.Ze zouden dood ongelukkig zijn óm in een hok te zitten. Hou er ook niet van dat konijnen in kleine hokken zitten en niet los komen. Helaas kunnen de meeste mensen niet anders. Vandaar dat ik diverse konijnen op heb gevangen :o

[ Afbeelding ]

Lopen je konijnen altijd zo los op het grasveld? Graven ze geen enorme gaten en/of gangen?

Wij hebben 7 konijnen in een grote buiten- en binnenren. De binnenren zit in een schuur en ze kunnen zelf door een gat in de muur van binnen naar buiten en vice versa.
De buitenren heeft een zandbodem en daar graven ze flink in.
Helaas zit er, behalve schotten tot zo'n 50 cm diep de grond in onder de renwanden, niets onder het zand dat hen tegen kan houden, geen gaas of tegels o.i.d.
Dus we gooien zo nu en dan de gaten/gangen weer dicht zodat ze geen weg naar buiten kunnen graven.

Jullie hebben geen last van ontsnappende konijnen?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:00

Citaat:
Een konijn alleen is niet leuk. Maar hij verdraagd geen andere konijnen, toen maar een cavia geprobeerd. Zonder succes het leek even heel leuk, maar helaas.

Is Snuf een jongetje? En heb je hem al gecastreerd voordat je hem probeerde te koppelen aan andere konijnen?
Heb namelijk nog nooit een konijn meegemaakt dat niet te koppelen is.

Gecastreerd mannetje + voedster is de beste combinatie.

Marleenloveu

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:10

Laptopmuis: hier niet hoor! Onze man valt op mannen :=

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:26

Normaal als je twee mannetjes bij elkaar zet dan... castreren ze zelf elkaar. En dat is niet echt iets wat je wil zien.

Het is wel eens zo dat mannetjes die van jongs af aan bij elkaar zitten elkaar wel verdragen. Maar ook dat kan fout gaan.

Wij koppelen in iedergeval geen mannetjes aan elkaar. Voedsters kan wel.. maar dat is ook geen 100% garantie.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:31

Allebei gecastreerd :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:49

Vanaf morgen krijg ik een konijnen dame, ze is de laatste uit haar nest dus ik ben al druk opzoek naar een maatje voor haar. Ze is 2 maandjes oud als ik haar krijg :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:56

Leuk Lisa!

Ik had 2 mannetjes, maar 1 is overleden. Brak zijn rug tijdens een reeks gekke sprongen. Ik was toen op vakantie en mijn vriendje belde helemaal verdrietig op. :(:)

Iedereen heeft kei-mooie rennen. Mijne hebben geen gras en alleen strook om te graven. Maar daar kunnen ze nooit gangen graven. Wil wel nog een grote bak zand neerzetten, maar moet ff kijken hoe want heb een heleboel buurtbewoners om rekening mee te houden. :')

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:47

toen mijn 2 koppels nog bij elkaar zaten als groep waren de mannetjes helemaal gek op elkaar. Helaas gingen de voedsters uit beide koppels niet goed samen, vandaar dat de groep weer is gesplitst en ieder weer bij zijn/haar vaste vriendje zit.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:35

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:55

MarjaR schreef:
zomon schreef:
Mijn 7 konijnen blijven heerlijk los buiten. Ze hebben 2 grote hokken waar ze in kunnen om te schuilen,tegen wind en regen. Ze lopen eigenlijk liever in de sneeuw dan dat ze in hun hok zitten. Grote pret als er sneeuw is. Met oud en nieuw merk ik vrij weinig van het vuurwek. Ze kruipen dan ook niet allemaal in hun hok. Sommige wel en andere weer niet. Enige opmerking die ik dan wel heb is dat ik niet midden in een woonwijk woon :D
Als ze aan de buitentemperatuur gewend zijn ga ik ze niet binnen te halen.Ze zouden dood ongelukkig zijn óm in een hok te zitten. Hou er ook niet van dat konijnen in kleine hokken zitten en niet los komen. Helaas kunnen de meeste mensen niet anders. Vandaar dat ik diverse konijnen op heb gevangen :o

[ Afbeelding ]

Lopen je konijnen altijd zo los op het grasveld? Graven ze geen enorme gaten en/of gangen?

Wij hebben 7 konijnen in een grote buiten- en binnenren. De binnenren zit in een schuur en ze kunnen zelf door een gat in de muur van binnen naar buiten en vice versa.
De buitenren heeft een zandbodem en daar graven ze flink in.
Helaas zit er, behalve schotten tot zo'n 50 cm diep de grond in onder de renwanden, niets onder het zand dat hen tegen kan houden, geen gaas of tegels o.i.d.
Dus we gooien zo nu en dan de gaten/gangen weer dicht zodat ze geen weg naar buiten kunnen graven.

Jullie hebben geen last van ontsnappende konijnen?

De vlaamse reuzen en lotharingers zijn gelukkig geen echte diggers. De kleinere konijnen waren wel altijd aan het graven en ik kon wekelijks bij de buren de konijnen zoeken omdat ze weer ontsnapt waren. Vandaar dat de "houdini's" nu in een apart gedeelte zitten. De niet gravers mogen het hele jaar los in het gras lopen en kunnen zelf bepalen waar ze heen gaan en de gravers zitten hebben een ruimte wat betegeld is. Graven lukt dus niet meer. :D

Overigens, koppelen lukt vrijwel altijd, mits de konijnen de ruimte hebben om weg te kunnen lopen van elkaar. Het duurt wel enkele dagen voordat ze elkaar accepteren en dat is normaal. Vlokken haar vliegen dan ook wel door de lucht maar na 1 week zitten ze knuffelend naast elkaar. Ruimte is gewoon zeer belangrijk bij koppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:46

Idd dat is zo makkelijk aan de grote rassen :P , ben bij mijn ouders morgen op vakantie. Eigen koppel is ook op vakantie :) , hoe vangen jullie je konijnen? Had mijn dame gister gevangen , ik pakte haar perongeluk bij de rug en een angstgil kwam eruit %) Ben me kapotgeschrokken en snel haar gepakt bij het nekvel en op mijn arm gezet -O-

Zal het koppel hier bij mijn ouders even in de giga zandbak zetten (in hun beleving is ie giga :P)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:51

Even weer Moco spammen :D
Hopelijk vind dit snottebellen dametje voor de kerst nog een liefdevol tehuis

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:52

Wow een ekstertje(Toch :P?) <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:55

Klopt :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:55

Hey dat is moco van mijn stage! Van konijn en knaagdieren centrum Wildervank!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:56

Dat is idd Moco, ik had haar graag aan mijn koppel gekoppeld, maar helaas zie ik dit niet zitten
Moco is geweldig <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:12

Moco is inderdaad super lief! Ik vind Farah ook een super dier. Gelukkig gaat het al beter met farah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:23

WinSel schreef:
Klopt :D

en we gaan door voor de wasmachine *\o/*

De zwartjes bij jullie zijn ook zo leuk <3 , nu begin ik langzaam een zwak voor zwartjes te krijgen :P Liefst met hangoortjes <3

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:53

Hihi mijn nieuwe nijn is hier eindelijk :D

Afbeelding

Alleen een naam is echt lastig >.<
Ik zit zelf aan Yin te denken..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:22

Tjah namen. Ik weet er alles van. Ik heb me in het begin voorgenomen om elk konijn dat nog geen naam heeft een andere naam te geven. Dus vooral konijnen die gevonden zijn in bossen of in parken hebben geen naam.
Tot nu toe is het me nog altijd gelukt. 161 verschillende namen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:26

Winsel, mag ik wat meer info over Moco?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:42

Ik stuur je een pb :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:50

nou mijn kanjers zijn stiekem op de thee bij de buurman geweest gisteren dacht dat ik het goed had af gezet maar nee dus morgen even kijken hoe nu

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:01

Weet iemand hier iets over hoe lang de nagels mogen zijn? Ze heeft namelijk erg scherpe nagels.. ik weet dat konijnen, net als katten een ''leven'' in hun nagels hebben waar je niet in mag knippen. Ik heb wel ervaring met het knippen van katten nagels maar niet van konijnen nagels...

En was gemengd voer nu wel of niet goed voor ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:02

Je kan het puntje ook wel bijknippen , scheelt ook al :)

Nee ze worden kieskeurig en eten alleen het lekkers en niet de biksjes die juist goed zijn