Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Op welke site's bestellen ze dan? Ik kan me niet voorstellen dat een kipkarkas van 2,50 naar 0,50 cent gaat bij een megabestelling.
Een vriezer aanschaffen wil ik best maar pas nadat ik het heb uitgeprobeerd, daarom wil ik graag even met iemand meedoen, zogezegd.
anneliesdj schreef:'Vroegah' werd op barfplaats gezegd dat het voeren van hele delen met vacht en veren eraan juist wel de jacht opwekt. En wanneer het vel eraf is de hond alleen vlees ruikt en niet de dierspecifieke geur en 'look' erbij heeft en dat dier dus niet herkent als het voor zich staat. Dat vond ik wel een logische uitleg.
Hebben jullie ook niet dat je hond met dode dieren aankomt wanneer je bv in het bos loopt? Ik bedoel dat hij die dood tegenkomt en ze meeneemt?
En voeren jullie eenmaal per dag of meerdere keren? En vasten? En voegen jullie allemaal braaf groente's toe? Rekenen jullie per week de hoeveelheden uit? Of doe je dat eenmalig en gaat het verder vooral op de gok?
Femke schreef:Honden doen dat toch al, of doen dat toch al niet...
De jack russel van m'n ouders was van puppy af aan al dol op dode beesten en nam ze altijd mee. Die staat op brok.
Mijn hondje Luna vind 't heerlijk om in een dode vogel te rollen, maar laat 'm liggen. Zowel toen ze op brok stond als sinds we zijn overgestapt op barf.
Mijn hondje Leila ving al vogeltjes in de tuin toen ze net een jaar oud was en nog nooit barf of ander vers vlees had gehad. En dat doet ze nu nog steeds. Niet erger of minder erg... gedrag is precies hetzelfde gebleven.
Gedrag zit in de hond, niet in 't voer dat je ze geeft.
Een jachthond die je op vers zet, zal ook niet plotseling de vangst gaan opeten.
Ik maak zelf een groente mix.
En daar doe ik vrij lang mee, omdat ik dan gelijk een paar kilo maak. Die doe ik in porties in plastic zakjes waar ik 48 uur (2 dagen, = 4 maaltijden) van kan voeren.