wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:25

Quellian schreef:
Needje schreef:
En kimmie, 1 kat van mij is ook op een dag niet thuisgekomen. En dat doet verdomd zeer. En heb er ook alles aan gedaan om r terug te vinden. Aangereden geloof ik niet in. Dus waarschijnlijk ook een kattenhater. En ik ben voornamelijk boos dat die persoon niet bij me langs is gekomen als ze last van r hadden, aangezien iedereen hier in mn buurt wel wist dat zij bij mij hoorde.

Ja en dit stukje geloof ik dan weer niet zo.
Als het je écht zo verdomd zeer deed, dan hield je met al je liefde je katten bij je. Dus boos zijn dat iemand niet bij je aan de deur komt? Je moet voorkomen dat iemand uberhaupt last heeft van jouw dieren.

Ik kan hier geen medelijden mee hebben, alleen vreselijk zielig voor het dier, want die had bescherming nodig van zijn baasje.

lekker harteloos weer hier, hier in de straat lopen de katten overdag ook gewoon los (de mijne niet, omdat ik raskatten heb), elke dag weer en hier is ookwel eens een kat vermist geweest een paar dagen, eigenaar was ten einde raad, gelukkig is ie na 4 dagen weer gevonden, waarschijnlijk van iets of iemand geschrokken en daardoor de ver van huis gelopen en wist/durfde de weg niet meer terug te vinden, iedereen hier wist om welke kat het ging en keek als ie door de wijk liep of reed of ie toevallig het dier zag lopen, wat een zuurpruimen zitten er in dit topic, katten die mogen niet los lopen, over honden word gezeken, over paarden, wat is het volgende kippen en duiven of de vissen in vijvers, ik kan me wel eens ergeren aan kinderen uit de buurt als die op straat lopen te gillen en krijsen, of mensen die zodra er ook maar een zonnestraal te zien is de bbq erbij halen en dan tot s avonds laat in de tuin zitten te lallen, of een buurmeisje dat sinds een jaar pianoles heeft en het nog niet zo goed kan maar wel wekenlang het zelfde liedje oefent en ik binnen toch gewoon hoor, maar dat hoort bij in een woonwijk wonen dus ik haal mn schouders op en ga door met wat in aan het doen was. Relaxt een beetje mensen, word het leven een stuk leuker van.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:28

kimmie261 schreef:
dus...omdat jij een huisdier neemt ( want een kat is nu eenmaal een aangeschaft dier door een mens) moet iemand die geen katten heeft het leuk vinden dat het huisdier van een ander de tuin volpoept en piest,en anders maar zijn tuin zo inrichten dat ze evt geen overlast zouden kunnen hebben van andermans huisdieren?...

beetje kromme redenatie niet?

maw jij zou het ook helemaal niet erg vinden als de deense dog van 3 straten verderop elke dag in jullie tuin komt poepen en piesen,en bv in je zandbak voor je kindjes poept en piest en graaft...

dan zou je niet zoiets hebben van ,hou die hond lekker bij je en uit míjn tuin?

Het is niet de Deense dog maar de duitse herder ;) Die heeft mij al 3 keer aangevallen in mijn eigen tuin! Dan vind ik dat toch net een graadje erger

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:33

Poeky schreef:
kimmie261 schreef:
dus...omdat jij een huisdier neemt ( want een kat is nu eenmaal een aangeschaft dier door een mens) moet iemand die geen katten heeft het leuk vinden dat het huisdier van een ander de tuin volpoept en piest,en anders maar zijn tuin zo inrichten dat ze evt geen overlast zouden kunnen hebben van andermans huisdieren?...

beetje kromme redenatie niet?

maw jij zou het ook helemaal niet erg vinden als de deense dog van 3 straten verderop elke dag in jullie tuin komt poepen en piesen,en bv in je zandbak voor je kindjes poept en piest en graaft...

dan zou je niet zoiets hebben van ,hou die hond lekker bij je en uit míjn tuin?

Het is niet de Deense dog maar de duitse herder ;) Die heeft mij al 3 keer aangevallen in mijn eigen tuin! Dan vind ik dat toch net een graadje erger
Het gaat om het principe andermans dier in jouw tuin. Jij vindt het niet leuk, wij vinden het niet leuk.

Maar omdat het een kat is, is het oke. Zo werkt dat imo niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:36

Hier nog iemand die zich dood irriteert aan de katten hier. De tuinslang ligt klaar, natte katten lopen vaak vies naar huis.
De andere optie is namelijk dat de hond ze tepakken krijgt. En dat vind ik een rottige dood.

Tot nog toe heeft ze alleen een keer een kitten gepakt, die we konden bevrijden en door de schrik nooit meer terug kwam.
Eigenaar was trouwens wel boos dat we de dierenarts niet betaalde toen we m thuisbrachten.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:39

Een kat doet geen vlieg kwaad, een hond wel, dat is het verschil. Ik stoor me er ook niet aan als de tuin vol ligt van konijnenkeutels van de konijnen van de buren, want die doen ook niemand kwaad.

Bovendien heb ik het ook 3 jaar lang verdragen van de vroegere hond, en die brak werkelijk heel onze tuin af. Hij verwoeste dan ons konijnenkot (toen we er nog hadden) en viel ze aan. Mijn ene konijn is zo naar de dierenarts gemoeten en zijn oog moest er uit! We hebben meerdere malen gevraagd om de afsluiting van de buren beter te maken, maar er gebeurde niets. En daar zit dus het verschil, een hond kan je binnen houden door een goede afsluiting, een kat niet!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:42

Poeky schreef:
Een kat doet geen vlieg kwaad, een hond wel, dat is het verschil. Ik stoor me er ook niet aan als de tuin vol ligt van konijnenkeutels van de konijnen van de buren, want die doen ook niemand kwaad.

Bovendien heb ik het ook 3 jaar lang verdragen van de vroegere hond, en die brak werkelijk heel onze tuin af. Hij verwoeste dan ons konijnenkot (toen we er nog hadden) en viel ze aan. Mijn ene konijn is zo naar de dierenarts gemoeten en zijn oog moest er uit! We hebben meerdere malen gevraagd om de afsluiting van de buren beter te maken, maar er gebeurde niets. En daar zit dus het verschil, een hond kan je binnen houden door een goede afsluiting, een kat niet!

De katten van onze buren hebben zo vaak mijn cavia's aangevallen dat ik ze uiteindelijk weg heb moeten doen omdat ze niet meer veilig waren in onze eigen tuin in hun eigen ren.

Leuk he?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:42

Miepie77 schreef:
lekker harteloos weer hier

Harteloos? Ik heb juist een héél groot hart voor (mijn) katten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:44

Alle schijt verzamelen en bij de desbetreffende kattenburen in de tuin gooien. Kat is van hun, dus de stront ook. Dat hoort niet in mijn tuin klaar.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:47

Poeky schreef:

Dit klopt niet, want een kat is een jager en ik lees de ene dode muis, mus, konijn, cavia, rat enzovoorts na de ander.
Dus dat een kat geen vlieg kwaad doet is wel een heel vreemd argument.

Ik vind, je hebt een dier, je bent er verantwoordelijk voor, dus zorg ervoor dat een ander geen overlast er van heeft.
Er kan altijd wat gebeuren, maar dat blinde van sommige eigenaren over hun kat vind ik echt erg.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:48

_San87_ schreef:
Poeky schreef:

De katten van onze buren hebben zo vaak mijn cavia's aangevallen dat ik ze uiteindelijk weg heb moeten doen omdat ze niet meer veilig waren in onze eigen tuin in hun eigen ren.

Leuk he?

Had ik ook met de dwergkonijntjes, afsluiting boven op het kot, probleem opgelost. Het is soms toch zo simpel, waar maken we problemen om..

Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op katten maar sommige mensen moeten idd verantwoordelijkheid nemen. We hebben hier momenteel een verwilderde kater die al mijn katten aanvalt, gisteren nog men jongste kattinetje wenend naar mij met haar pootje helemaal bebloed. Aan die katten (en vooral bazen) moet idd wel iets gedaan worden. Maar een rustige tamme kat, laat die toch gewoon.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:50

Pauline schreef:
Poeky schreef:

Dit klopt niet, want een kat is een jager en ik lees de ene dode muis, mus, konijn, cavia, rat enzovoorts na de ander.
Dus dat een kat geen vlieg kwaad doet is wel een heel vreemd argument.

Ik vind, je hebt een dier, je bent er verantwoordelijk voor, dus zorg ervoor dat een ander geen overlast er van heeft.
Er kan altijd wat gebeuren, maar dat blinde van sommige eigenaren over hun kat vind ik echt erg.

Kat doet geen vlieg kwaad naar mensen bedoelde ik daarmee. Sorry maar een hond die mij bijt in men tuin vind ik toch iets anders. En daarbij, de hond van de andere buren die wel goed opgesloten zit, vangt meer konijnen, duiven, cavias, noem maar op, dan de meeste katten..

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:51

Ik heb mijn katten graag binnen, helaas denkt een van mijn katten daar anders over. Ze is 1 jaar en is een echte buiten kat en ze zou dood ongelukkig zijn als ze niet naar buiten mocht. Ze springt zo over een muur van 2 meter, en ik zou niet weten hoe ik haar in de tuin zou kunnen houden. De andere kat is 17 en ligt soms in de tuin maar gaat niet van huis.

Ik heb altijd een schone kattenbak maar kan niet garanderen dat ze niet in iemands tuin poept. Zou verder niet weten wat ik daar aan zou kunnen doen. Sommige mensen die katten hebben, hebben geen kattenbak en dat vind ik niet netjes.

Gelukkig heb ik hele leuke buren zonder klachten. Ik ben blij dat sommige die gereageerd hebben in dit topic niet naast me wonen. Vind sommige reactie niet erg fatsoenlijk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:53

Poeky schreef:
_San87_ schreef:

Leuk he?

Had ik ook met de dwergkonijntjes, afsluiting boven op het kot, probleem opgelost. Het is soms toch zo simpel, waar maken we problemen om..

Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op katten maar sommige mensen moeten idd verantwoordelijkheid nemen. We hebben hier momenteel een verwilderde kater die al mijn katten aanvalt, gisteren nog men jongste kattinetje wenend naar mij met haar pootje helemaal bebloed. Aan die katten (en vooral bazen) moet idd wel iets gedaan worden. Maar een rustige tamme kat, laat die toch gewoon.

Nee, die laat ik niet als ik daar overlast van heb. En dat heb ik. Dus die rustige tamme kat moet net zo hard optiefen uit mijn tuin zoals ook die wilde kat dat moet, of de hond van de buren.

Weet je hoe stressgevoelig cavia's zijn? Als zo'n kat bovenop de ren zit... Ik heb ze al eens half in shock naar de dierenarts moeten brengen om het kreng van de buren. En nog moet IK het probleem oplossen terwijl IK (en mijn dieren) de dupe ben van de kat van een ander. Mijn vader kan 's zomers niet eens fatsoenlijk buiten zitten als wij niet eerst de kussens van de tuinstoelen helemaal reinigen. Dat zijn echt de dingen waar ik vrolijk van wordt :+:.

Dus eigenlijk moet ik mijn eigen beesten maar uit mijn eigen tuin houden omdat de buren geen zin hebben om hun kat bij zich te houden. Dat is wel echt de omgekeerde wereld, he.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 13-10-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:53

Wel netjes tussen de bosjes he roxiie!

Ik ben zeker niet blind of achterlijk hoor Pauline. Met mij is gewoon te praten.
Maar wel op een normale manier.
Maar toch gebeurd dat niet. Dus blijkbaar veroorzaakt mijn kat geen overlast.
Of mensen zijn te beroerd om mij er op aan te spreken. Maar dat is hun probleem dan. En owee als ze het dan mijn kat zijn probleem maken.
Want als ik er achter kom dat iemand mijn kat opzettelijk wat aandoet, sta ik niet voor mezelf in. :=
(overigens valt daar op een normale manier mijn kat uit hun tuin weren zoals natgooien enzo niet onder)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:55

Needje schreef:
Want als ik er achter kom dat iemand mijn kat opzettelijk wat aandoet, sta ik niet voor mezelf in. :=

Sja, dat recht hebben ze toch echt, als jouw kat in hun tuin komt.
Ik voorkom zulke zaken liever.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:56

@Poeky
Dus mensen moeten niet hun beesten (cavia's/konijnen/kippen) los in hun tuin laten lopen?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:56

Needje schreef:
Wel netjes tussen de bosjes he roxiie!

Ik ben zeker niet blind of achterlijk hoor Pauline. Met mij is gewoon te praten.
Maar wel op een normale manier.
Maar toch gebeurd dat niet. Dus blijkbaar veroorzaakt mijn kat geen overlast.
Of mensen zijn te beroerd om mij er op aan te spreken. Maar dat is hun probleem dan. En owee als ze het dan mijn kat zijn probleem maken.
(overigens valt daar op een normale manier mijn kat uit hun tuin weren zoals natgooien enzo niet onder)

Maar wat nou als jouw kat in de tuin van een ander door de hond van diegene verscheurt wordt? En dan gaan we er even vanuit dat de baas binnen is en het dus niet ziet.

_San87_

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:57

Overigens heeft mijn Franse hangoor (groter dan gemiddeld) dame de kat van de buren ooit eens enorm toegetakeld _O-. Jammer genoeg weet het beest dat ik geen konijnen (of cavia's of wat dan ook) meer heb, dus komt het dier gewoon weer bij ons in de tuin de vijver leeg vreten :=.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:02

Ik ga er vooralsnog van uit dat mijn kat slim genoeg is om niet de tuin in te gaan bij zo'n hond.
En verder is dat bij mij in de buurt ook niet iets waar ik bang voor hoef te zijn. 2 Huizen verderop heeft een hond. Niets aan de hand. Om de hoek zitten honden, niets aan de hand.

En Quellian, dat recht heeft men (helaas voor jou) niet.
We mogen nog niet eens een inbreker aanpakken. :+

San87, je kan gewoon de rekening indienen bij de eigenaar van de kat.
Overigens vind ik het best triest om te zien dat mensen er blijkbaar van genieten als katten iets aangedaan worden.
Ik vind dat niet erg diervriendelijk overkomen.

F_Orumster

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:06

Ik ben een keer achter een kat aangerend die mijn tnt tas had gemarkeerd.
Als ze niet sneller was geweest had ze mijn maat 39 gevoeld.
Het was al de 2e keer dat een kat ertegenaan piest.
Enig idee hoe HARD en hoe lang dat stinkt!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:07

Needje schreef:

Wat bedoel je met het 'helaas voor jou'? Wat wil je hiermee insinueren?

Een inbreker is een ander verhaal he... Als iemand jouw kat de strot afsnijdt en hem in de kliko mietert... geen haan die ernaar kraait ;) Om maar even een zijweg te noemen, want zulke mensen bestaan.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:10

Brainless schreef:
@Poeky
Dus mensen moeten niet hun beesten (cavia's/konijnen/kippen) los in hun tuin laten lopen?

Heb ik nergens gezegd ;) maar ik zou zelf het risico niet nemen, omdat ik weet dat de kat van de buren ze wel zou durven pakken. Mijn eigen katten vinden het super om naar te kijken maar een cavia is al te groot om te vangen, komt het beest naar hun dan lopen ze in doodse schrik weg. Maar wat ik dus bedoel, ik hou er rekening mee dat katten vangen, net als vossen en roofvogels, want daar zijn je cavias ook niet veilig voor. En kippen, mijn kip valt mij zelfs aan, mijn katten zou ze vermoorden..

Als mensen er last zouden van hebben moeten ze het mij maar komen zeggen, iedereen weet welke mijn katten zijn. Maar toch nog nooit iemand gehoort. Op normale manier mijn kat uit je tuin jagen heb ik ook geen enkel probleem mee, er achteraan zitten, waten op gooien, je doet maar, even goeie vrienden ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:11

Needje schreef:
Overigens vind ik het best triest om te zien dat mensen er blijkbaar van genieten als katten iets aangedaan worden.

Alsof het is heel leuk om te zien hoe een kat je konijn proberen over de schutting probeert te slepen.....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:14

Needje schreef:
Ik ga er vooralsnog van uit dat mijn kat slim genoeg is om niet de tuin in te gaan bij zo'n hond.
En verder is dat bij mij in de buurt ook niet iets waar ik bang voor hoef te zijn. 2 Huizen verderop heeft een hond. Niets aan de hand. Om de hoek zitten honden, niets aan de hand.

Dat kan. Maar dat zou niet nodig moeten zijn, vind ik.

Ik moest er wel om lachen ja, het zag er grappig uit, een dikke kat die wordt afgetroefd door een konijn. Ik ben overigens wel netjes gaan vertellen wat er gebeurd was en ik heb gevraagd hoe het met de kat was, hoor.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:14

Of vogels die een hartverzakking krijgen omdat er weer eens een vreemde kat aan de voliere hangt, en dan overlijd terwijl de vogel jongen heeft bijvoorbeeld. erg leuk.