Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liekec schreef:hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...
JunkDeLuxe schreef:liekec schreef:hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...
Strakke reactie hoor, kun je wel lezen?
De kat gaan NIET naar een asiel. Omdat m'n vriend dit NIET wilt.
En dat zou ik zélf ook niet willen, ik zou liever op zoek gaan naar een ander baasje.
Maar dat wilt m'n vriend dus ook niet.
En DAAR gaat het hele topic om.. IK wil de kat wél weg, m'n vriend NIET. =)
Ik denk dat ze het terecht zat is... Ik denk dat Bokt juist de kat in de slachtofferrol drukt
, dat de hond de kattenbrokjes op at.
Stybba schreef:Ik heb nog even wat opgezoch in het boek "aai poes, aai poes, stoute poes!" van Alice Rhea (uit 1999). Ik was al bekend met een vergelijkbaar probleem; onze kat liet eht nog wel eens lopen over het fornuis en in het gootje van het koffiezet apparaat (in het opvangbakje van zo'n bonen malend espressoapparaat). Bij die kat bleek het iets medisch te zijn; na een langdurig traject bij de DA uiteindelijk in moeten laten slapen ivm kanker.
Uit het boek heb ik delen samengevat en overgetyped. Hoop dat je er wat aan hebt.
Waarom?
Pijnlijke aandoening (hoeft niet in de urinewegen te zitten) of ze is kwaad op je. Omdat jouw geur op de tas(sen) zit en jij deze als enige of vaker gebruikt dan andere mensen in het huis, heeft ze waarschijnlijk de indruk dat het jouw territorium is. Wanneer een kat urineert op een plaats die zij beschouwd al het territorium van één persoon, drukt ze op die manier haar misgenoegen jegens die persoon uit.
Hoe leer ik het haar af?
Als alle medische redenen zijn uitgesloten: probeer erachter te komen wat voor verandering er heeft plaatsgevonden, hoe miniem het ook lijkt, want het kan zijn dat ze er overstuur van is. Heb je een nieuwe baan waardoor je meer moet reizen? Is er een nieuw persoon of een huisdier bijgekomen? (in jouw geval ben jij het huishouden binnengekomen toch?).
Wat te doen?
Straf haar niet, tenzij je haar op heterdaad betrapt. Straf maakt haar alleen maar boos; zelfs al een paar seconden nadat ze het heeft gedaan, heeft ze al geen benul meer waar jij je zo over opwindt. Indien je haar betrapt, klap je hard in je handen of gooi je met een tijdschrift om haar aan het schrikken te maken.
Het probleem staat waarschijnlijk niet in direct verband met de kattenbak. Katten bevinden zich meestal korter in de bak om te plassen dan om te poepen, en als ze er nog wel poept is dat dus niet het probleem.
Geef haar wat meer aandacht, aai en kam haar (als ze dat prettig vind) en speel met haar. Gebruik haar naam op een positieve en sussende toon. Probeer wat tijd voor haar vrij te maken (geld ook voor je vriend). Laat weten dat ze gewenst is en voel dit ook (ze hebben het in de gaten). Als je je ervoor inzet boek je resultaat. Probeer je met makkelijke oplossingen weg te komen zonder het probleem aan te pakken (wat jijzelf zou kunnen zijn) dan zal het probleem niet weggaan, het zal zich hoogstens verplaatsen (weghalen van je tas kan goed resulteren dat ze erens anders op jouw dingen gaat plassen).
Succes ermee. Ik weet hoe vervelend plassende katten kunnen zijn, hoop dus dat het snel opgelost kan worden. Een gedragstherapeut voor huisdieren zou ook kunnen helpen het probleem aan te wijzen.
ranna schreef:TS ik las in een reactie al een paar maand geleden, oké ik geef toe het is al een tijdje terug, dat de hond de kattenbrokjes op at.
Weet niet of het kattenvoer inmiddels op een hogere plek staat maar voor de veiligheid van de hond zou dat beter zijn omdat er stoffen in kattenvoer zit die niet gezond voor hem zijn.
Verder hoop ik dat er een goede oplossing voor het poesje komt want m'n hart breekt als ik lees dat een dier zich zo ongelukkig voelt in z'n woonomgeving. Het zou fijn zijn als je vriend aan het welzijn van Nala zou denken en een ander plekje voor haar zou zoeken waar ze wél gelukkig zou zijn.
Blue_Eyes schreef:@Jesito; in de slachtofferrol?Ik denk dat ze het terecht zat is... Ik denk dat Bokt juist de kat in de slachtofferrol drukt
jesito schreef:Ik vind dat je erg in de slachtofferrol kruipt en er zijn best al wat oplossingen geboden.
Dat jij en je vriendje er niet uit komen kan de kat niets aan doen.
En dat jij je wasmachine niet hebt aangesloten maakt de situatie inderdaad niet gemakkelijker.
Ik heb geen medelijden met jouw of je vriend maar met de kat.
Lusitano schreef:Blue_Eyes schreef:@Jesito; in de slachtofferrol?Ik denk dat ze het terecht zat is... Ik denk dat Bokt juist de kat in de slachtofferrol drukt
Tja, de kat heeft ook niet echt een keuze he.
het komt ergens vandaan. Ze hebben een hok vol dieren met honden die erbij gekomen zijn.
Daarbij, als zij zo'n bloedhekel aan die kat heeft is het niet raar dat het perse haar spullen zijn waar op geplast wordt. Dat heeft wellicht gewoon met de negatieve energie te maken die er in gestopt wordt.
Je kan ook bij je vriendje weg gaan, of is dat geen optie?![]()
Al met al zou ik zeggen dat iedereen gelukkiger wordt van herplaatsing.
JunkDeLuxe schreef:De kat doet al 2 jaar in huis, al van voor de hond er was hoor.
En ze plast ook op m'n vriend z'n spullen.
JunkDeLuxe schreef:Het kattenvoer staat alweer een hele tijd hogerop, tot Zara haar grote spijt![]()
En ook niet meer in dezelfde kamer als waar de kattenbak staat, dat mag ook niet heb ik begrepen.
Sja, ik wil haar weg.. Maar m'n vriend dus niet.
Ik heb er gisteren nogmaals met hem over gesproken. Maar hij denkt er dus nog steeds helemaal hetzelfde over..

Ben allang blij dat het bij mij thuis met 2 jonge eigenwijze kittens redelijk af gaat).

shilady schreef:En meiden die ts aanvallen
hoe zouden jullie het vinden als er elke dag dingen worden ondergezeken en heel het huis naar de pis ruikt???