Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:06

Ik denk dat ts en haar vriend eerst eens onderling de strijd op moet gaan lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:09

1 keer per per dag lijkt mij voldoende :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:41

Ik heb nog even wat opgezoch in het boek "aai poes, aai poes, stoute poes!" van Alice Rhea (uit 1999). Ik was al bekend met een vergelijkbaar probleem; onze kat liet eht nog wel eens lopen over het fornuis en in het gootje van het koffiezet apparaat (in het opvangbakje van zo'n bonen malend espressoapparaat). Bij die kat bleek het iets medisch te zijn; na een langdurig traject bij de DA uiteindelijk in moeten laten slapen ivm kanker.
Uit het boek heb ik delen samengevat en overgetyped. Hoop dat je er wat aan hebt.

Waarom?
Pijnlijke aandoening (hoeft niet in de urinewegen te zitten) of ze is kwaad op je. Omdat jouw geur op de tas(sen) zit en jij deze als enige of vaker gebruikt dan andere mensen in het huis, heeft ze waarschijnlijk de indruk dat het jouw territorium is. Wanneer een kat urineert op een plaats die zij beschouwd al het territorium van één persoon, drukt ze op die manier haar misgenoegen jegens die persoon uit.

Hoe leer ik het haar af?
Als alle medische redenen zijn uitgesloten: probeer erachter te komen wat voor verandering er heeft plaatsgevonden, hoe miniem het ook lijkt, want het kan zijn dat ze er overstuur van is. Heb je een nieuwe baan waardoor je meer moet reizen? Is er een nieuw persoon of een huisdier bijgekomen? (in jouw geval ben jij het huishouden binnengekomen toch?).

Wat te doen?
Straf haar niet, tenzij je haar op heterdaad betrapt. Straf maakt haar alleen maar boos; zelfs al een paar seconden nadat ze het heeft gedaan, heeft ze al geen benul meer waar jij je zo over opwindt. Indien je haar betrapt, klap je hard in je handen of gooi je met een tijdschrift om haar aan het schrikken te maken.
Het probleem staat waarschijnlijk niet in direct verband met de kattenbak. Katten bevinden zich meestal korter in de bak om te plassen dan om te poepen, en als ze er nog wel poept is dat dus niet het probleem.
Geef haar wat meer aandacht, aai en kam haar (als ze dat prettig vind) en speel met haar. Gebruik haar naam op een positieve en sussende toon. Probeer wat tijd voor haar vrij te maken (geld ook voor je vriend). Laat weten dat ze gewenst is en voel dit ook (ze hebben het in de gaten). Als je je ervoor inzet boek je resultaat. Probeer je met makkelijke oplossingen weg te komen zonder het probleem aan te pakken (wat jijzelf zou kunnen zijn) dan zal het probleem niet weggaan, het zal zich hoogstens verplaatsen (weghalen van je tas kan goed resulteren dat ze erens anders op jouw dingen gaat plassen).

Succes ermee. Ik weet hoe vervelend plassende katten kunnen zijn, hoop dus dat het snel opgelost kan worden. Een gedragstherapeut voor huisdieren zou ook kunnen helpen het probleem aan te wijzen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 09:43

liekec schreef:
hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...

Strakke reactie hoor, kun je wel lezen?
De kat gaan NIET naar een asiel. Omdat m'n vriend dit NIET wilt.
En dat zou ik zélf ook niet willen, ik zou liever op zoek gaan naar een ander baasje.
Maar dat wilt m'n vriend dus ook niet.

En DAAR gaat het hele topic om.. IK wil de kat wél weg, m'n vriend NIET. =)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:47

JunkDeLuxe schreef:
liekec schreef:
hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...

Strakke reactie hoor, kun je wel lezen?
De kat gaan NIET naar een asiel. Omdat m'n vriend dit NIET wilt.
En dat zou ik zélf ook niet willen, ik zou liever op zoek gaan naar een ander baasje.
Maar dat wilt m'n vriend dus ook niet.

En DAAR gaat het hele topic om.. IK wil de kat wél weg, m'n vriend NIET. =)

Is het misschien een idee om de kat eens een week naar een pension te brengen.
Eens kijken of ze het daar ook doet of misschien hebben de mensen daar een goede tip.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 09:51

[quote="jesito]
je kunt heel boos tegen me lopen doen, maar ik blijf bij mijn punt.
Ik heb een ouder hondje die helaas lekt onder het lopen en op zijn kussen.
Met een beetje pech wordt dit al erger.
Niet leuk maar al moet ik dagelijks alles in de was gooien en 3x per dag dweilen, die hond blijft.
Geen haar op mijn hoofd die denkt aan naar het asiel brengen of dumpen.
Dat is onvoorwaardelijke liefde.

Maar in dit geval is het misschien wel beter dat de kat daar weg gaat want inderdaad, gehaat worden is vreselijk.[/quote]

Als mijn hond van de ouderdom, of om medische redenen, incontinent wordt, blijft ze ook hoor.
Zieke dieren, jonge dieren, ... die in huis doen, daar wordt ik -nogmaals, zucht- niet boos om.
En moest de kat nu 'gewoon' op de vloer doen ipv op onze spullen, zou ik ook minder zeueren.

Maar weet je.. Onze wasmachine is niet aangesloten (is hier nogal klein en m'n broer krijgt die volgende maand), dus ik was bij m'n mama, schoonbroer of wasserette. En dan is het écht vreselijk, dat ze zo vaak op je spullen plast. Want ik kan het niet meteen in de wasmachine gooien, en ik vind het ook niet heel fijn om met ondergezeken spullen bij mams te komen aanzetten.
Resultaat daarvan is dat er op het terras vaak een zak was staat te stinken. De deur naar het terras staat hier altijd op een kier, want ja, het stinkt hier gewoon na al dat geplas in huis.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:55

Ik vind dat je erg in de slachtofferrol kruipt en er zijn best al wat oplossingen geboden.
Dat jij en je vriendje er niet uit komen kan de kat niets aan doen.
En dat jij je wasmachine niet hebt aangesloten maakt de situatie inderdaad niet gemakkelijker.
Ik heb geen medelijden met jouw of je vriend maar met de kat.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:13

@Jesito; in de slachtofferrol? :') Ik denk dat ze het terecht zat is... Ik denk dat Bokt juist de kat in de slachtofferrol drukt :')

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:13

TS ik las in een reactie al een paar maand geleden, oké ik geef toe het is al een tijdje terug :D , dat de hond de kattenbrokjes op at.
Weet niet of het kattenvoer inmiddels op een hogere plek staat maar voor de veiligheid van de hond zou dat beter zijn omdat er stoffen in kattenvoer zit die niet gezond voor hem zijn.

Verder hoop ik dat er een goede oplossing voor het poesje komt want m'n hart breekt als ik lees dat een dier zich zo ongelukkig voelt in z'n woonomgeving. Het zou fijn zijn als je vriend aan het welzijn van Nala zou denken en een ander plekje voor haar zou zoeken waar ze wél gelukkig zou zijn.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:16

De kat is een dier die zonder eigen keuze ergens terecht is gekomen, ik denk niet dat je de kat als schuldige kunt aanwijzen. Die heeft het te doen met de baasjes en hun keuzes en kan daar weinig aan veranderen..... Baasje is de enige die er iets aan kan doen, ofwel met de vele tips die er in het topic staan ofwel een nieuw baasje zoeken/ op 1 lijn komen met vriendlief.
Dier is altijd slachtoffer van de mens ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:24

Stybba schreef:
Ik heb nog even wat opgezoch in het boek "aai poes, aai poes, stoute poes!" van Alice Rhea (uit 1999). Ik was al bekend met een vergelijkbaar probleem; onze kat liet eht nog wel eens lopen over het fornuis en in het gootje van het koffiezet apparaat (in het opvangbakje van zo'n bonen malend espressoapparaat). Bij die kat bleek het iets medisch te zijn; na een langdurig traject bij de DA uiteindelijk in moeten laten slapen ivm kanker.
Uit het boek heb ik delen samengevat en overgetyped. Hoop dat je er wat aan hebt.

Waarom?
Pijnlijke aandoening (hoeft niet in de urinewegen te zitten) of ze is kwaad op je. Omdat jouw geur op de tas(sen) zit en jij deze als enige of vaker gebruikt dan andere mensen in het huis, heeft ze waarschijnlijk de indruk dat het jouw territorium is. Wanneer een kat urineert op een plaats die zij beschouwd al het territorium van één persoon, drukt ze op die manier haar misgenoegen jegens die persoon uit.

Hoe leer ik het haar af?
Als alle medische redenen zijn uitgesloten: probeer erachter te komen wat voor verandering er heeft plaatsgevonden, hoe miniem het ook lijkt, want het kan zijn dat ze er overstuur van is. Heb je een nieuwe baan waardoor je meer moet reizen? Is er een nieuw persoon of een huisdier bijgekomen? (in jouw geval ben jij het huishouden binnengekomen toch?).

Wat te doen?
Straf haar niet, tenzij je haar op heterdaad betrapt. Straf maakt haar alleen maar boos; zelfs al een paar seconden nadat ze het heeft gedaan, heeft ze al geen benul meer waar jij je zo over opwindt. Indien je haar betrapt, klap je hard in je handen of gooi je met een tijdschrift om haar aan het schrikken te maken.
Het probleem staat waarschijnlijk niet in direct verband met de kattenbak. Katten bevinden zich meestal korter in de bak om te plassen dan om te poepen, en als ze er nog wel poept is dat dus niet het probleem.
Geef haar wat meer aandacht, aai en kam haar (als ze dat prettig vind) en speel met haar. Gebruik haar naam op een positieve en sussende toon. Probeer wat tijd voor haar vrij te maken (geld ook voor je vriend). Laat weten dat ze gewenst is en voel dit ook (ze hebben het in de gaten). Als je je ervoor inzet boek je resultaat. Probeer je met makkelijke oplossingen weg te komen zonder het probleem aan te pakken (wat jijzelf zou kunnen zijn) dan zal het probleem niet weggaan, het zal zich hoogstens verplaatsen (weghalen van je tas kan goed resulteren dat ze erens anders op jouw dingen gaat plassen).

Succes ermee. Ik weet hoe vervelend plassende katten kunnen zijn, hoop dus dat het snel opgelost kan worden. Een gedragstherapeut voor huisdieren zou ook kunnen helpen het probleem aan te wijzen.

Leuk berichtje, hier heb ik wat aan, vind ik leuk om te lezen dat er mensen zijn die me echt willen helpen en niet op de brandstapel willen gooien :o

Er zijn inderdaad een paar veranderingen in haar leven gekomen, dat klopt. Maar ik heb haar in de tijd zélf opgehaald, dus ze ként me. Ik en m'n vriend zijn 3 maanden uiteen geweest, dus ik ben wel een tijdje van het toneel verdwenen en dan terug verschenen.

Maar ze deed het toen al, en nu dus nog steeds. We zijn ook 2x verhuisd, maar ze deed het ook al voor de 1ste verhuis. Er is ondertussen ook een hond bij gekomen, maar ze deed het dus ook al voor die er was.

En ze poept inderdaad nog in de bak. Wat je zegt over die persoonlijke spullen en terretoriumdrift, dat is iets wat ik al lang denk. Dat ze het doet om sja, haar zin door te drijven, alles toe te eigenen aan haar.

En ik voel me dan echt een clown, wanneer ik het zoveelste ondergezeken ding vast neem.
Door haar moet ik zo vaak wassen.
Door haar stinkt alles hier zo.
Door haar loop ik vaak zo geïrriteerd rond.

Of het fout van me is, weet ik niet, maar ik voel me echt.. Tja.. Het komt op mij over dat ZIJ de wetten in huis bepaald. Want ik kan zeuren en vloeken zo veel ik maar wil.. Maar zij kan gewoon haar gang blijven gaan.

Want ja: hoe straf je een kat? Niet voor jezelf, maar echt.. DE KAT. Hoe voelt zij dat ze gestraft is? Want ik kan wel in m'n handen klappen, of een tijdschrift naar haar gooien, maar denkt ze dan 'ow dit mag ik echt niet doen, anders gebeurt er dit, nu hou ik er mee op!'? Ik wil dr ook de kop niet inslaan ofzo hoor, maar ik heb vaak het gevoel dat ze ja, niet te straffen is want ik weet niet goed hoe.

Als je hond in huis doet, stuur je die naar z'n nest en negeer je die een tijdje. En dan zie je ook echt aan dat beestje 'dit vind ik niet fijn'. Maar een kat, een solitair dier die geen moer geeft om het 'groepsgevoel' puur omdat ze zo is en daar ook niks aan kan doen, vind het niet erg als je ze negeert. Die gaat toch 23.30u van de 24u haar eigen gang zonder naar jou te kijken, dus negeren maakt haar niks uit.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:25

ranna schreef:
TS ik las in een reactie al een paar maand geleden, oké ik geef toe het is al een tijdje terug :D , dat de hond de kattenbrokjes op at.
Weet niet of het kattenvoer inmiddels op een hogere plek staat maar voor de veiligheid van de hond zou dat beter zijn omdat er stoffen in kattenvoer zit die niet gezond voor hem zijn.

Verder hoop ik dat er een goede oplossing voor het poesje komt want m'n hart breekt als ik lees dat een dier zich zo ongelukkig voelt in z'n woonomgeving. Het zou fijn zijn als je vriend aan het welzijn van Nala zou denken en een ander plekje voor haar zou zoeken waar ze wél gelukkig zou zijn.

Het kattenvoer staat alweer een hele tijd hogerop, tot Zara haar grote spijt :D
En ook niet meer in dezelfde kamer als waar de kattenbak staat, dat mag ook niet heb ik begrepen.

Sja, ik wil haar weg.. Maar m'n vriend dus niet.
Ik heb er gisteren nogmaals met hem over gesproken. Maar hij denkt er dus nog steeds helemaal hetzelfde over..

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:27

Blue_Eyes schreef:
@Jesito; in de slachtofferrol? :') Ik denk dat ze het terecht zat is... Ik denk dat Bokt juist de kat in de slachtofferrol drukt :')

Tja, de kat heeft ook niet echt een keuze he.
het komt ergens vandaan. Ze hebben een hok vol dieren met honden die erbij gekomen zijn.
Daarbij, als zij zo'n bloedhekel aan die kat heeft is het niet raar dat het perse haar spullen zijn waar op geplast wordt. Dat heeft wellicht gewoon met de negatieve energie te maken die er in gestopt wordt.

Je kan ook bij je vriendje weg gaan, of is dat geen optie? }>

Al met al zou ik zeggen dat iedereen gelukkiger wordt van herplaatsing.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:30

jesito schreef:
Ik vind dat je erg in de slachtofferrol kruipt en er zijn best al wat oplossingen geboden.
Dat jij en je vriendje er niet uit komen kan de kat niets aan doen.
En dat jij je wasmachine niet hebt aangesloten maakt de situatie inderdaad niet gemakkelijker.
Ik heb geen medelijden met jouw of je vriend maar met de kat.

Arme kat, ze wordt door ons in huis genomen.
Ze krijgt van ons elke dag eten en drinken, van tijd tot tijd een nieuw speelgoedje en jeetje, we borstelen haar zelfs wel eens! God verhoede het dat we met haar spelen..

Ja, ik ben echt heel fout bezig. Ik moet maar blij zijn, wanneer ze op m'n handtas pist en ik alles wat er in zit kan weg gooien/vervangen. Of moet ik rondlopen met een stinkend rijbewijs?

Het enige wat ik vraag van mijn huisdieren is: doe niet in huis.
Is dat te veel?!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:31

Lusitano schreef:
Blue_Eyes schreef:

Tja, de kat heeft ook niet echt een keuze he.
het komt ergens vandaan. Ze hebben een hok vol dieren met honden die erbij gekomen zijn.
Daarbij, als zij zo'n bloedhekel aan die kat heeft is het niet raar dat het perse haar spullen zijn waar op geplast wordt. Dat heeft wellicht gewoon met de negatieve energie te maken die er in gestopt wordt.

Je kan ook bij je vriendje weg gaan, of is dat geen optie? }>

Al met al zou ik zeggen dat iedereen gelukkiger wordt van herplaatsing.

De kat doet al 2 jaar in huis, al van voor de hond er was hoor.
En ze plast ook op m'n vriend z'n spullen.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:34

JunkDeLuxe schreef:
De kat doet al 2 jaar in huis, al van voor de hond er was hoor.
En ze plast ook op m'n vriend z'n spullen.

En toch blijf ik erbij: kijk verder dan de reguliere diergeneeskunde.

Als je het op prijs stelt, wil ik je wel een link doorsturen van een homeopatisch genezer. Zij heeft mijn kat van het buiten de bak plassen afgeholpen.
Het enige wat je moet doen is een plukje haar van de kat opsturen, zij meet die door en laat de benodigde medicijnen opsturen naar jou.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:38

De oplossing was geweest om het diertje niet met 6 weken maar met 13 weken in huis te nemen.
Dan hadden jullie geen plas problemen gehad.

Hoevaak moeten mensen het nog leren om geen katten te kopen voordat ze 13 weken zijn........
Kittens zijn pas sociaal opgevoed als ze 13 weken zijn en dan zijn ze dus helemaal zinnelijk.
Ik kan het weten want ik Fok Maine Coons (raskatten)

Zet meerdere kattenbakken neer met meerdere verschillende soorten kattengrit
Verschoon deze 2x per dag en de bakken die niet gebruikt worden kun je dan langzaamaan weghalen

Ook moet je je kat laten onderzoeken door de DA en goed ook...
Ook een kattengedragstherapeut kan helpen.... Katten plassen niet voor de lol op spullen dat doen ze als ze emotioneel of lichamelijk niet goed zijn !

Kijk of Bach remedie werkt en zodoende homeopathische geneeswijze

Is ze castraat ? (gecastreerd/gesteriliseerd ?)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:40

Waarom hang je om te beginnen je handtassen niet op? Of stop ze in een kast met een deur erin.
Dan hoef je je al niet meer te ergeren dat ze op je handtassen en spullen erin plast.

Je zegt dat je een ander huis wilt zoeken voor de kat maar ik denk dat dat helemaal nog niet zo makkelijk is met een kat die niet zindelijk is.

Als ze echt vaste dingen en plekken heeft en ze is medisch helemaal negekeken en in orde is ze waarschijnlijk gewoon prima zindelijk te krijgen hoor.

Wij hebben ook een kat gehad die minder zindelijk was, met twee weken was hij netjes zindelijk.

Het zal waarschijnlijk wel een tijdje duren bij jullie omdat je het dus al zo lang laat gebeuren.
Vraag eens overal informatie en inderdaad niet alleen bij de dierenarts maar ook bij bijvoorbeeld een gedragsdeskundige ect.

Maar ik denk dat je met de favorieten spullen weghalen, een stress vrije omgeving creeren en zorgen dat de plas plekken ook echt daad werkelijk schoon zijn al een heel eind komt. Vergeet niet een extra kattenbak en goede kattenbak vulling en zorg dat ze altijd schoon zijn.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:18

JunkDeLuxe schreef:
Het kattenvoer staat alweer een hele tijd hogerop, tot Zara haar grote spijt :D
En ook niet meer in dezelfde kamer als waar de kattenbak staat, dat mag ook niet heb ik begrepen.

Sja, ik wil haar weg.. Maar m'n vriend dus niet.
Ik heb er gisteren nogmaals met hem over gesproken. Maar hij denkt er dus nog steeds helemaal hetzelfde over..

Lol - ja dat het kattenvoer hogerop staat had ik haast wel gedacht en gelukkig maar.

Ziet je vriend dan niet dat de kat ongelukkig is in de huidige situatie?
Het gaat hier niet om jou of hém maar om Nala! (dat is tenminste hoe ík zoiets zie)
Nala probeert jullie iets duidelijk te maken en de (natte) boodschap is dat ze zich ongelukkig voelt en dáár kan je vriend iets aan doen als hij tenminste over z'n egoïsme heenstapt. Dit klinkt mss harder dan ik het bedoel maar is wel waar het op neerkomt.

Heb hier ergens gelezen dat iemand Bach Bloesem's gratis aanbiedt en ik zeg: 'doen!'. Ik werk er zelf ook mee met hele mooie resultaten. Er was ook iemand die haar een plekje aanbood. Sla het niet af.
Probeer je vriend aan het denken te zetten en probeer dat hij zich gaat verplaatsen in Nala die het zo ongeveer uitschreeuwt dat ze niet gelukkig is. Wie is je vriend haar haar geluk te ontzeggen omdat híj geen afstand wil doen? Dat is geen dierenliefde.
Lijkt me wel handig dat je het niet op een verwijtende manier brengt want ik geloof dat hij dan acuut zijn achterwerk tegen de krib gooit ;)
Heb je hem wel eens gevraagd waarom híj denkt dat Nala overal plast?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:42

TS: een kat straffen werkt zoals je zelf al zegt niet zoals bij een hond. Zoals het spreekwoord al zegt: een hond heeft een eigenaar, een kat heeft personeel (of zoals in het engels: my dog thinks he’s human, my cat thinks he’s god). Omgang met een kat is totaal anders dan met een hond. Ik zeg niet dat je dus maar alle gedragingen van de kat moet accepteren, in tegendeel. Katten zijn net zo goed op te voeden als een hond, alleen de aanpak is anders. Boos worden heeft vaak weinig zin; zorgt voor meer stress en daarbij voor meer misdragingen. Ik ga hier geen verhaal schrijven over hoe de kat moet worden opgevoed, omdat ik niet denk dat dit een opvoedkundig probleem is (niet dat ik het kan, ben geen specialist, katten gebruiksaanwijzing is kwijt :P Ben allang blij dat het bij mij thuis met 2 jonge eigenwijze kittens redelijk af gaat).

Het feit dat ze alleen op jouw spullen plast wijst op iets psychologisch, op iets gericht tegen jou. Ik denk dat een kat gespecialiseerde gedragstherapeut meer kan betekenen, vooral als ze de onderlinge omgang tussen alle mensen en dieren in huis kan beoordelen. Iemand van buitenaf kan veel makkelijker een overzicht krijgen van alles wat er gebeurt in huis en wat voor problemen kan zorgen. Vanuit internet is het ook lastig te beoordelen. Het kan zijn dat ze zich op een bepaalde manier ongelukkig voelt en denkt dat jij daar de schuldige van bent; jij zorgde eervoor dat er allemaal veranderingen kwamen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je vriend minder aandacht voor haar heeft dan eerst (logisch, meer mensen en dieren in huis) en dat ze wat tijd alleen met hem nodig heeft, of dat het te druk word in huis voor haar. Als je besluit om een gedragstherapeut te laten komen, schrijf van te voren op wanneer de problemen begonnen en welke veranderingen er zijn geweest sinds jouw komst en nu en wat jullie allemaal hebben gedaan om het op te lossen en de medische dingen uit te sluiten. Misschien is de conclusie wel dat ze inderdaad beter in een ander huis kan worden geplaatst omdat deze omgeving niet meer geschikt voor haar is. Mijn ouders hebben ook 2 katten geadopteerd omdat ze ongelukkig waren in de grote groep bij een fokker. Ik snap het vanuit je vriend ook dat hij niet zomaar de kat weg wil doen, ik zou het er ook heel erg moeilijk mee hebben. Nogmaals: ik denk dat in dit geval een gedragstherapeut een heleboel kan betekenen en goede adviezen kan geven over hoe je verder moet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:58

Ts ik begrijp echt heel goed wat je allemaal bedoelt
en ik wil je ook niet op de brandstapel gooien

Maar heb je nou zelf niet zoiets van ik pak lekker mn biezen en ik ga weer een leven zonder kattenpis tegemoet ??????????? _/-\o_ *\o/*

En meiden die ts aanvallen
hoe zouden jullie het vinden als er elke dag dingen worden ondergezeken en heel het huis naar de pis ruikt???

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:03

Blue_Eyes schreef:

Ja dit dus. Sommigen proberen TS neer te zetten als een gewetenloos monster->onnodig en kwetsend.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:05

shilady schreef:
En meiden die ts aanvallen
hoe zouden jullie het vinden als er elke dag dingen worden ondergezeken en heel het huis naar de pis ruikt???

Er zijn al heel veel mensen die gereageerd hebben, waaronder ik, die tips hebben gegeven, maar TS lijkt er niet op te reageren.
Ik vind er ook niks aan als mijn kat dat doet, maar ik zoek wel naar een oplossing, en die oplossing hoeft niet te zijn dat de kat de deur uit moet....

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:17

Mijn kat plast ook altijd op 2 plekken. op de badkamer voor de douche en naast de kattenbak. Ik maak de kattenbak elke dag schoon. Tevens is het zo dat deze kat het ook bij mijn ouders deed. Daar plaste die zelfs op de bank.

Hoe je eraf komt geeen idee. Ik heb het de DA (is een oude botte boer, maar wel eerlijk) gevraagd en ik zal maar niet vertellen wat hij zei. Aangezien dat hier verkeerd kan vallen.

De kat gaat ook niet weg. Al wilt mijn vriend het wel. Die kat heb ik namelijk zelf opgevoed. Hij zal een week of 2 zijn geweest toen ik hem kreeg. Was namelijk een campingkat waar de moederkat de jongen verlaten had.

Maar jullie moeten er samen uitkomen. Misschien inderdaad eens kattenbakken neer gaan zetten waar de kat het meest plast. Ben ik nu ook aan het doen. Heb trouwens 3 kattenbakken voor 1 kat.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:23

als er de hele dag een bloedsjaggo en geirriteerd iemand in huis rondloopt is dat voor een kat ook niet fijn
een kat ik een heel gevoelig dier en waarschijnlijk loopt deze kat al op der tenen omdat ze bij elke misstap een boos baasje krijgt

daarbij kan die kat er niks aan doen dat jullie je wasmachine niet hebben aangesloten