Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slimmerik schreef:Waren er verplichte cursussen geweest voor iedere hondenbezitter en -uitlater, dan had die pitbull überhaupt niet aangevallen.Tja had deze mevrouw haar hondje maar op de arm gedragen. Had ze hem nu nog gehad wss. http://www.telegraaf.nl/binnenland/1029 ... tml?p=10,2 Zou ze een nieuwe hond nemen dan hebben jullie er geen begrip voor dat zo iemand haar hond optilt?
mika11 schreef:haha, dat heb ik ook vaak bij dingen die helemaal niet grappig zijn op de een of andere manierIk weet dat het helemaal niet grappig is, maar ik moest er toch om lachen
mika11 schreef:de Telegraaf is daar natuurlijk ook deels schuld aan. het is DE krant voor koppen als "rapper schiet andere rapper neer in Amsterdam-Zuidoost", "Noord-Afrikaanse man moordt zijn eigen gezin uit" en " Pitbull ..."Slimmerik:
Bah, wat een naar verhaal is dat.
Dat zijn inderdaad de berichten waardoor mensen een angst voor deze honden krijgen.
HLPhoto schreef:de Telegraaf is daar natuurlijk ook deels schuld aan. het is DE krant voor koppen als "rapper schiet andere rapper neer in Amsterdam-Zuidoost", "Noord-Afrikaanse man moordt zijn eigen gezin uit" en " Pitbull ..."
Als er consequent "Hond" had gestaan was de angst veel kleiner.
slimmerik schreef:Doe jij nu eens braaf een artikeltje over een bijtincident met een Golden Retriever zoeken in de Telegraaf. Die zijn er meer dan van pitbulls, maar je vindt ze hoogstwaarschijnlijk niet. Er staat namelijk "Hond" tenzij het een RAD-hond is, dan staat er "Pitbull".Ik denk dat de eigenaars van deze honden en hun honden daar schuld aan zijn..... Maar als je de telegraaf wat wilt verwijten dan heb ik er nog een paar voor je:
slimmerik schreef:Geen behoefte aan, jij wil de optillers verdedigen en met een boze vinger naar de pitbull wijzen, ik niet.Ik kan geen artikel vinden van een Golden die een andere hond DOOD bijt. Lever jij het bewijs zou ik zeggen....
slimmerik schreef:Ik denk dat het eerder andersom is. Ik denk dat kleine honden zich ontzettend dominant opstellen en de pitbull daarmee uitdagen. Een dominante pitbull heeft geen behoefte aan een klein slachtoffer, die kan een grote ook prima aan.Maar dat zal ook zonder meer gebeuren hoor. En deels heb je gelijk. Deze honden lopen gewoon heel erg in de kijker. Maar neem nou deze pit in Kerkrade. Gaat gewoon doelbewust op kleine honden af om ze te killen.
slimmerik schreef:Het gebeurt met alle honden die gewoon niet fatsoenlijk opgevoed zijn.En het gebeurt ook met de andere rassen die eerst onder de Rad vielen of op de nominatielijst stonden. Maar niet zo veel.... daar blijf ik van overtuigd.
) Ben het er wel zeker mee eens dat bepaalde honden met dergelijk karakter niet bij iedereen geplaatst kunnen worden.
slimmerik schreef:Tja had deze mevrouw haar hondje maar op de arm gedragen. Had ze hem nu nog gehad wss. http://www.telegraaf.nl/binnenland/1029 ... tml?p=10,2 Zou ze een nieuwe hond nemen dan hebben jullie er geen begrip voor dat zo iemand haar hond optilt?
loez schreef:Klinkt als op de goede weg, hoe komt ze zo agressief?Heb niet het hele topic gelezen. Maar heb een Amstaff teefje van bijna 3 jaar ondertussen. Zeer agressief naar andere honden. Waarmee ik dagelijks hard aan het trainen ben om andere dieren te negeren en 1x per week les heb van een gedragstherapeut. Hondlief is altijd aangelijnd en zo goed als altijd met muilkorf. Voor het geval er ergens een hond losloopt en op ons afkomt. Om vervelende situaties tegen te gaan. Verder is zij naar mensen en kinderen de liefste hond! Ook mensen lopen met een grote boog om ons heen alleen sommige vragen waarom zij een muilkorf draagt. Als ik dan uitleg dat zij agressief is naar honden en ik problemen wil voorkomen, draaien ze gigantisch bij en vinden mijn hond dan ontzettend leuk. ( Is ze ook) Ben het er wel zeker mee eens dat bepaalde honden met dergelijk karakter niet bij iedereen geplaatst kunnen worden.
loez schreef:Volgens mij mag je daar gewoon aangifte van doen.Hier in het dorp ( Venray) Lopen verschillende jongens tussen de 16 en de 20 met een aantal staffords en lopen ze midden in het dorp op te fokken en agressief te maken. Hier kan ik echt gigantisch van janken. Want het zijn geweldige honden! Mits ze de goede opvoeding krijgen, maar dat telt voor elke hond!
Marjoow schreef:Waar haal je die wijsheid vandaan? De Telegraaf? Een jack russell is vaak volhardender en dominanter dan een pitbull, dus ook agressiever. Blijven beide hele leuke honden, maar wel honden die je op een bepaalde manier moet opvoeden.Hmm, niet de straat op zonder muilkorf zou ik ervan maken![]()
Ken genoeg honden die als "gevaarlijk" worden bestempeld, maar die echt schatjes zijn en andersom.
Nou is het wel zo dat er enkele rassen zijn (pitbulls vooral) die agressiever zijn dan andere rassen, maar hier hoort gewoon een goede opleiding in te zitten en een goede fokker verkoopt deze dieren niet zomaar lukraak aan elk persoon die een hond wilt.
) tjoppie schreef:nog even en dan krijgt de telegraaf nog de schuld ook!
Waarom mag de telegraaf (of elke andere nieuwsbrenger) niet de ras van de betrokkene honden erbij zetten? Het was ook weer een Maltheeuws Leeuwtje en een West Highland Terriër. Ik zie zo een verslaggeving niet als stemmingmakerij hoor, ik zie dat meer als volledige informatie voorziening.
mika11 schreef:HLPhoto
En dan ook nog zo'n foto erbij van een agressief ogende pitbull.
Op die foto vind ik de hond ook eng.
Dan beeld blijft je misschien bij, en dan als je een keer echt een pitbull tegenkomt, ben je meteen achterdochtig tegenover de hond.