Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Meloen schreef:Maar waarom niet. Waarom grijpt een hond een pup? Kwestie van rangorde of gedrag van andere hond die niet aan staat.
Bijvoorbeeld met ambivalent gedrag.
Kind is ook ranglagere. Waar zit dan het verschil.
Ik ben het namelijk niet met je eens, misschien kan je mij overtuigen en zie ik het verkeerd
Sancha schreef:Meloen schreef:Maar waarom niet. Waarom grijpt een hond een pup? Kwestie van rangorde of gedrag van andere hond die niet aan staat.
Bijvoorbeeld met ambivalent gedrag.
Kind is ook ranglagere. Waar zit dan het verschil.
Ik ben het namelijk niet met je eens, misschien kan je mij overtuigen en zie ik het verkeerd
Omdat een hond het verschil ziet tussen mens en hond. Daar heeft rangorde geen zier mee te maken.
Hond is hondagressief, niet mensagressief. Als ik katten haat ben ik toch niet direct een hondenhater.
jackgirl schreef:Limamambo , die post was al neergezet voordat jij die reactie schreef![]()
Daarnaast zou ik na 1 keer gangetje dierenarts door een bijtincident al die meer zo happig zijn op dat andere dier, laat staan na een 2e keer.
dejavu schreef:Sancha schreef:net alsof iemand 'ff' 500 kilo aan het lijntje houd als beest weg wil
Dat is wel even iets anders dan 30 kilo aan je lijntje. Je vergelijking gaat niet op. Sorry.
Sancha, ik vroeg je eerder waarom jij het van belang vindt of de hond een waarschuwing heeft gegeven of niet.
Sancha schreef:Als de hond niet heeft gewaarschuwd is ie niet goed daar bovenin. Maar dat zijn slechts heeeeel weinig honden. Dus ik ga ervan uit dat de mens signalen over het hoofd heeft gezien. Want dan is het gewoon een eerlijke hond, door de mens in een hachelijke situatie gebracht.
Sancha schreef:Als de hond niet heeft gewaarschuwd is ie niet goed daar bovenin. Maar dat zijn slechts heeeeel weinig honden. Dus ik ga ervan uit dat de mens signalen over het hoofd heeft gezien. Want dan is het gewoon een eerlijke hond, door de mens in een hachelijke situatie gebracht.
Meloen schreef:De informatie die ik tot op heden altijd heb verkregen, internet, boeken en hondenscholen, is dat kind onder 12 jaar over het algemeen gezien wordt als ranglagere.
Tenzij dit dus gecorrigeerd wordt door roedelleider.
Ik zal graag theoretische onderbouwing (onderzoek) zien dat dit niet het geval is.
Sancha, bo0tjeee, kunnen jullie het onderbouwen.
dejavu schreef:Sancha schreef:Als de hond niet heeft gewaarschuwd is ie niet goed daar bovenin. Maar dat zijn slechts heeeeel weinig honden. Dus ik ga ervan uit dat de mens signalen over het hoofd heeft gezien. Want dan is het gewoon een eerlijke hond, door de mens in een hachelijke situatie gebracht.
Bedankt voor het antwoorden. Maar is de schade voor jou niet groot genoeg om te kunnen zeggen, dit nooit meer? Het ging (naar wat ik begrijp) zó snel dat ingrijpen praktisch onmogelijk was. Moet je dan wachten op een nieuwe verrassing?
Sancha schreef:oh wacht. Dus als een mens iemand vermoord (zeg maar, bijvoorbeeld uit zelfbescherming) moet je die ook meteen op de electrische stoel pleuren? Want het 'slachtoffer' is al dood, immers, dus dat is bewijs genoeg!
En de reden maakt dan kennelijk niets meer uit, want dood is dood dus diegene die de ander dood heeft gemaakt moet ook maar dood.
Nu gaat het hier niet om zelfbescherming, maar de hond heeft ongetwijfeld signalen afgegeven die door de mens niet zijn opgepakt. Hond kan er vrij weinig aan doen.
Tja, bijten mag niet, maar een Staff is over het algemeen niet de meest hondsociale hond. En als de zus van TS een beetje kennis van honden heeft (zoals word aangegeven), dan had deze situatie voorkomen kunnen worden. Heel makkelijk, zelfs.
HalloDan schreef:En dan is er dus geen probleem als het signaal gemist is? Sorry maar zelffs als het signaal gemist is dan hoort een volwassen hond toch geen pup DOOD te bijten? Een correctie oké, maar ff lekker schudden en in zijn bek vast blijven houden terwijl de pup al dood is? Dan is er volgens mij toch echt wel iets ernstig mis met die hond.