hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:41

@meloen
Kind is dus geen rang lagere he.

Rangorde is toch echt mens, kind, hond... Mensen zijn de roedelleiders, dus ook kinderen. En de hond hoeft bij zowel volwassene als kind niets te flikken, want hij behoort te weten dat die boven hem staan. Honden zullen altijd in mijn huishouden de laagte in rangorde zijn.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:41

Meloen schreef:
Maar waarom niet. Waarom grijpt een hond een pup? Kwestie van rangorde of gedrag van andere hond die niet aan staat.
Bijvoorbeeld met ambivalent gedrag.
Kind is ook ranglagere. Waar zit dan het verschil.
Ik ben het namelijk niet met je eens, misschien kan je mij overtuigen en zie ik het verkeerd :)

Omdat een hond het verschil ziet tussen mens en hond. Daar heeft rangorde geen zier mee te maken.
Hond is hondagressief, niet mensagressief. Als ik katten haat ben ik toch niet direct een hondenhater.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:42

Sancha schreef:
Meloen schreef:
Maar waarom niet. Waarom grijpt een hond een pup? Kwestie van rangorde of gedrag van andere hond die niet aan staat.
Bijvoorbeeld met ambivalent gedrag.
Kind is ook ranglagere. Waar zit dan het verschil.
Ik ben het namelijk niet met je eens, misschien kan je mij overtuigen en zie ik het verkeerd :)

Omdat een hond het verschil ziet tussen mens en hond. Daar heeft rangorde geen zier mee te maken.
Hond is hondagressief, niet mensagressief. Als ik katten haat ben ik toch niet direct een hondenhater.

Tuurlijk wel, snap dat dan :') _O-

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:43

jackgirl schreef:
Limamambo , die post was al neergezet voordat jij die reactie schreef ;)
Daarnaast zou ik na 1 keer gangetje dierenarts door een bijtincident al die meer zo happig zijn op dat andere dier, laat staan na een 2e keer.

ik zat ok op mijn mobiel dus reageren duurt errug lang

eerste keer was ook geen pretje nee maar toen hadden we de honden net voor het eerst bij elkaar
en dat ging best goed totdat spelen uiteindelijk omsloeg in vechten

daarna ging het weer een tijdje goed totdat mijn teef begon te snauwen en de reu van mijn ex dit niet pikte
opgelost door mijn teef tijdelijk een muiltje om te doen en daarna ging het prima.. dikke vriendjes en nooit meer gevochten
die hond is een schat van een stafford.. alleen bij andere onbekende honden een klootzak
en net zoals mijn teef een ongelooflijke trut is bij andere honden

en daar hou ik rekening mee en laat haar dan ook nooit in de buurt komen van andere honden door haar aan te lijnen

als ii er trots op zou zijn, zoals geerke hier vermeld, zou ik die verantwoording niet nemen en mijn hondagressieve teef lekker los laten lopen toch?

ik val er gewoon over dat ik dat stoer zou vinden.. nou niks is minder waar hoor.. ik zou ook graag zien dat mijn hond met andere honden over weg zou kunnen
maar als zij een andere hond aanvalt omdat de eigenaar dat dier los heeft lopen en niet terug roept omdat het niet luisterd, kan ik daar ook niks aan doen en zou mijn hond daar nooit een spuit voor geven

Famke160301

@ Papagroom
Wederom wijze woorden!
Laatst bijgewerkt door Famke160301 op 22-07-11 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Thirty

dejavu schreef:
Sancha schreef:
net alsof iemand 'ff' 500 kilo aan het lijntje houd als beest weg wil ;)

Dat is wel even iets anders dan 30 kilo aan je lijntje. Je vergelijking gaat niet op. Sorry.

Sancha, ik vroeg je eerder waarom jij het van belang vindt of de hond een waarschuwing heeft gegeven of niet.

Als de hond niet heeft gewaarschuwd is ie niet goed daar bovenin. Maar dat zijn slechts heeeeel weinig honden. Dus ik ga ervan uit dat de mens signalen over het hoofd heeft gezien. Want dan is het gewoon een eerlijke hond, door de mens in een hachelijke situatie gebracht.

BiBiQ

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:45

Helaas kunnen maar heel weinig mensen een hond lezen. Hun eigen hond al niet, laat staan die van een ander. Mensen dénken dat ze het zien, maar gaan onwijs vaak de fout in. Zeker met wanneer te corrigeren en vooral hoe ze corrigeren. En dat ze het soms wel doen en soms niet.

Maar ik geloof per direct dat de hond in de situatie van TS geen signaal heeft gegeven.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:46

En overigens, het enige dat ik duidelijk wil maken is dat je maar zo niet kan zeggen dat die hond afgespoten moet worden. Wel als bij nader onderzoek blijkt dattie niet goed is, maar dat spreekt voor zich.
Muilkorven kan ik ook nog snappen.

Maar dat men zo snel oordeelt in dit topic, het liefst bebaseert op 0,0 feiten is een beetje jammer.

Limanade

geerke schreef:
ik kreeg de indruk dat het je een beetje koud liet,op de manier hoe je het formuleert.
verkeerde indruk dus...sorry :(:)

nee absoluut niet zelfs.. heb echt de ogen uit mijn kop staan janken toen
maar goed.. platte tekst kan altijd anders ovekomen dan bedoeld is ja dat klopt :P

Thirty

bo0tjeee schreef:
Maar ik geloof per direct dat de hond in de situatie van TS geen signaal heeft gegeven.

Ik denk dus van wel. Maar dat dat gemist is.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:47

De informatie die ik tot op heden altijd heb verkregen, internet, boeken en hondenscholen, is dat kind onder 12 jaar over het algemeen gezien wordt als ranglagere.
Tenzij dit dus gecorrigeerd wordt door roedelleider.

Ik zal graag theoretische onderbouwing (onderzoek) zien dat dit niet het geval is.
Sancha, bo0tjeee, kunnen jullie het onderbouwen.

dejavu

Sancha schreef:
Als de hond niet heeft gewaarschuwd is ie niet goed daar bovenin. Maar dat zijn slechts heeeeel weinig honden. Dus ik ga ervan uit dat de mens signalen over het hoofd heeft gezien. Want dan is het gewoon een eerlijke hond, door de mens in een hachelijke situatie gebracht.

Bedankt voor het antwoorden. Maar is de schade voor jou niet groot genoeg om te kunnen zeggen, dit nooit meer? Het ging (naar wat ik begrijp) zó snel dat ingrijpen praktisch onmogelijk was. Moet je dan wachten op een nieuwe verrassing?

griebels

Sancha schreef:

Helemaal mee eens...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:48

Meloen schreef:
De informatie die ik tot op heden altijd heb verkregen, internet, boeken en hondenscholen, is dat kind onder 12 jaar over het algemeen gezien wordt als ranglagere.
Tenzij dit dus gecorrigeerd wordt door roedelleider.

Ik zal graag theoretische onderbouwing (onderzoek) zien dat dit niet het geval is.
Sancha, bo0tjeee, kunnen jullie het onderbouwen.

Als jij denkt dat een hondagressieve hond per definitie ook kinderen gaat grijpen, dan doe je die moeite maar lekker zelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:49

wat is dan een hachelijke situatie?
Bedreigt worden door een diertje wat de grote heeft van een konijn?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:50

bo0tjeee schreef:

Waarom geloof je dat direct?
Ik denk dat de hond al signalen heeft gegeven over dominantie (want dat is het hier in mijn mening geweest) IN de bench, die gemist zijn door het zusje...

NoGo

Ik wil toch weer even reageren, boOtjeee hoe weet jij zo zeker dat deze hond geen signalen heeft gegeven?
We moeten het doen met wat de TS heeft geschreven en hebben het zelf niet gezien.
Ik weet niet hoe oud zusje is en hoeveel ze daadwerkelijk hondenervaring heeft (waarom je pup bij een onbekende hond laten, komt bij mij niet echt als hondenkenner over, al zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat ze er een fractie niet over nadacht???) maar honden geven echt altijd een signaal hoe klein deze ook kan zijn fractie van seconden werk soms.
Daarbij wil ik even reageren op kinderen die niet lager in rang zouden staan ten overstaan van de hond.
Dit is NIET waar een kind staat ten alle tijden lager tenzij er door de ouders/roedelleider goed begeleid word en een kind zichzelf daardoor hoger in rang kan plaatsen!

Thirty

dejavu schreef:
Sancha schreef:

Bedankt voor het antwoorden. Maar is de schade voor jou niet groot genoeg om te kunnen zeggen, dit nooit meer? Het ging (naar wat ik begrijp) zó snel dat ingrijpen praktisch onmogelijk was. Moet je dan wachten op een nieuwe verrassing?

Dan muilkorf je toch? En zorgen dat je hond niet meer met/bij andere honden kan. Allemaal prima...maar zomaar afspuiten? Nee dat zal hier in ieder geval niet gebeuren.

Overigens ben ik wel benieuwd wat de Staff eigenaar nu gaat doen. Want een goede hondenbezitter laat zijn hond ook niet dagenlang in een bench in de schuur zitten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:51

Sancha schreef:
oh wacht. Dus als een mens iemand vermoord (zeg maar, bijvoorbeeld uit zelfbescherming) moet je die ook meteen op de electrische stoel pleuren? Want het 'slachtoffer' is al dood, immers, dus dat is bewijs genoeg!
En de reden maakt dan kennelijk niets meer uit, want dood is dood dus diegene die de ander dood heeft gemaakt moet ook maar dood.
Nu gaat het hier niet om zelfbescherming, maar de hond heeft ongetwijfeld signalen afgegeven die door de mens niet zijn opgepakt. Hond kan er vrij weinig aan doen.
Tja, bijten mag niet, maar een Staff is over het algemeen niet de meest hondsociale hond. En als de zus van TS een beetje kennis van honden heeft (zoals word aangegeven), dan had deze situatie voorkomen kunnen worden. Heel makkelijk, zelfs.

Als je het bewijs hebt, ja hoor! Die Staff heeft het toch gedaan? Beetje gek, iemand wordt vermoord en wij moeten met zijn allen nadenken of het slachtoffer niet heeft uitgelokt? Dus... dan mag je moorden? Nee toch. Kom even, je kunt niet objectief zijn, sorry...

BiBiQ

@Meloen.
Van een mens, een mens is altijd roedelleider. Dus het kind behoort bij die leider en dan pas komt de hond. Zo moet je het je hond ook leren. Ik snap niet hoe jij erop komt dat een kind ranglagere is. Dan sta je dus toe dat je hond je kind corrigeert en dus een snauw mag geven. Of door het kind heen mag lopen enzovoort.
Ik weet niet of je ooit Cesar Milan hebt gezien, die legt het heel goed uit. Je behoort je gehele gezin erbij te betrekken.

Ik moet er niet aan denken dat ik straks een baby heb, mijn hond denk dat dat de ranglagere is en dat er dan een moment is dat de baby iets doet met bijv een speeltje van de hond en dat de hond uithaalt omdat dat van hem is. Nooit zal dat mogen gebeuren.
Hond is ALTIJD rang laagste in het gezin.

Limanade

het ligt helemaal aan de opvoeding van hond en kind hoe de roedelstatus is

Thirty

geerke schreef:
wat is dan een hachelijke situatie?
Bedreigt worden door een diertje wat de grote heeft van een konijn?

jij moet even het topic lezen. Ik ga dingen nu herhalen die ik vanaf pagina 10 ofzo al aan het herhalen ben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:52

En dan is er dus geen probleem als het signaal gemist is? Sorry maar zelffs als het signaal gemist is dan hoort een volwassen hond toch geen pup DOOD te bijten? Een correctie oké, maar ff lekker schudden en in zijn bek vast blijven houden terwijl de pup al dood is? Dan is er volgens mij toch echt wel iets ernstig mis met die hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:53

HalloDan schreef:
En dan is er dus geen probleem als het signaal gemist is? Sorry maar zelffs als het signaal gemist is dan hoort een volwassen hond toch geen pup DOOD te bijten? Een correctie oké, maar ff lekker schudden en in zijn bek vast blijven houden terwijl de pup al dood is? Dan is er volgens mij toch echt wel iets ernstig mis met die hond.

Lees ook het topic maar even. :z

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:53

Maar we waren er allemaal niet bij, dus t blijft speculeren..

Ben t met Geerke eens, een hachelijke situatie versta ik wat anders onder dan een hond die in de bench zit, eruit mag en zich bedreigt voelt door een Westy pupje. Hachelijk? Dacht t niet.