Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:22

Ach weet je stef, dit topic heeft zo'n negatieve sfeer over zich heen. dus ik pleur wel op hoor dames, kunnen jullie lekker gezellig met elkaar praten over hoe zielig Morgan is en de volgende die een andere mening heeft wegbonjouren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:05

stef schreef:
maar dat krijg je nu wel, want als je het gezeur vind, en je vind het allemaal wel mee vallen, dan moet je maar op pleuren uit het topic :?

Nee hoor, je mag het prima met elkaar niet eens zijn, dat gebeurt hier ook. Maar wel met respect voor elkaars mening en vaak ook onderbouwt. Als je na 5 maanden dit topic komt binnen zeilen en je eerste woorden zijn
Citaat:
Oh blablabla jongens hou toch eens op met dat gezeur, je bereikt er helemaal niets mee!

Met zoveel topics wordt niets bereikt, moet dat dan. Als men zich dan zo stoort aan het gezeur, dan kom je toch niet in dit topic kijken. Maakt mij niet uit of mensen in dit topic het met me eens zijn over dit onderwerp, maar ik roep dan toch niet dat men niet zo moet zeuren, omdat ze het niet me me eens zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:08

Suuskipje schreef:
Ach weet je stef, dit topic heeft zo'n negatieve sfeer over zich heen. dus ik pleur wel op hoor dames, kunnen jullie lekker gezellig met elkaar praten over hoe zielig Morgan is en de volgende die een andere mening heeft wegbonjouren :)

Dit topic heeft helemaal geen negatieve sfeer, ik snap niet hoe je erbij komt en het gaat over meer dan hoe zielig Morgan is, als je het topic goed had gelezen, had je dat ook wel geweten. Verder zijn er ook genoeg die het prima vinden dat Morgan daar zit en onderling wordt daar gewoon over gediscussieerd zonder negatieve bijsmaak. Omdat jij zo plomp binnenvalt en men je daar op aanspreekt, is het opeens maar negatief, slaat toch nergens op. Men reageert negatief op jou, maar het is geen negatief topic hoor ;)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:48

Ik vind persoonlijk wel dat er een negatieve sfeer hangt. Mensen met een andere mening hebben dan de grootste gebruikers van dit topic worden gelijk de grond in geboord. Ze zijn gek of niet goed bij hun hoofd, hebben het topic niet goed doorgelezen (alle 28 paginas zelfs) en of reageren met ongezond verstand. Ik heb zelf al meerdere malen gereageerd in het topic en telkens kreeg ik dezelfde reacties.

Ik vind dat de situatie van Morgan goed vooruit is gegaan. Ze heeft ruimte, vriendinnen, ze leert weer Orka taal (ze sprak half dolfijn) ze heeft een mega groot team van trainers rondom zich die allemaal heel nou betrokken zijn bij dr. Nee, in tegenstelling tot vele in dit topic, vind ik het wel prachtig hoe Morgan nu zit. Ik weet hoe er gewerkt word in LP en dat ze er alles voor doen om het de dieren zo leuk mogelijk te maken.
Naar de zee gaan breng veel stress mee en heeft eigenlijk nog nooit geleid tot een goed einde (denk maar aan keiko, die kwam ook steeds terug naar mensen omdat hij zijn draai niet goed kon vinden in de vrije natuur, doorzielig).

Ik heb ook al meerdere malen aangekaart om eens te zoeken naar Katty sado, die heeft WILDE dolfijnen in de zee getraind om te werken voor het amerikaanse leger. Die dieren kunnen dus alle kanten op en toch kozen ze er zelf voor om mee te werken. Dit heeft alles te maken met de geniale trainingsmethode die toegepast word om deze dieren te trainen. (wat overigs ook super werkt bij paarden en honden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:15

Urko schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat er een negatieve sfeer hangt. Mensen met een andere mening hebben dan de grootste gebruikers van dit topic worden gelijk de grond in geboord. Ze zijn gek of niet goed bij hun hoofd, hebben het topic niet goed doorgelezen (alle 28 paginas zelfs) en of reageren met ongezond verstand. Ik heb zelf al meerdere malen gereageerd in het topic en telkens kreeg ik dezelfde reacties.

Ik vind dat de situatie van Morgan goed vooruit is gegaan. Ze heeft ruimte, vriendinnen, ze leert weer Orka taal (ze sprak half dolfijn) ze heeft een mega groot team van trainers rondom zich die allemaal heel nou betrokken zijn bij dr. Nee, in tegenstelling tot vele in dit topic, vind ik het wel prachtig hoe Morgan nu zit. Ik weet hoe er gewerkt word in LP en dat ze er alles voor doen om het de dieren zo leuk mogelijk te maken.
Naar de zee gaan breng veel stress mee en heeft eigenlijk nog nooit geleid tot een goed einde (denk maar aan keiko, die kwam ook steeds terug naar mensen omdat hij zijn draai niet goed kon vinden in de vrije natuur, doorzielig).

Ik heb ook al meerdere malen aangekaart om eens te zoeken naar Katty sado, die heeft WILDE dolfijnen in de zee getraind om te werken voor het amerikaanse leger. Die dieren kunnen dus alle kanten op en toch kozen ze er zelf voor om mee te werken. Dit heeft alles te maken met de geniale trainingsmethode die toegepast word om deze dieren te trainen. (wat overigs ook super werkt bij paarden en honden)

Ik er vaar dat weer niet zo. De grond inboren, ik vind persoonlijk van niet. Ik heb veel gezien in dit topic dat meningen van beide kanten wel worden onderbouwd. Er zullen altijd mensen zijn die ongenuanceerd een menig op tafel leggen, maar dat daardoor dit hele topic nu negatief is, die mening deel ik niet.

Morgan zit beter dan in Harderwijk inderdaad, maar dat kan ook snel. Toch blijf ik erbij dat je dit soort dieren niet in gevangenschap moet willen houden en zekers al niet met die dieren moet gaan fokken. Ik vraag me ook af waarvoor Morgan uiteindelijk gebruikt gaat worden, want alleen maar rondzwemmen, tja uiteindelijk geloof ik daar niet in en zal ze haar onderhoud moeten verdienen. Hoe hard de mensen in LP ook hun best doen en ik geloof prima dat die mensen hun stinkende best doen, toch blijft het behelpen in mijn ogen. Een enigszins natuurlijke habitat is voor een orca aan land nou eenmaal niet te maken, alles staat zo ver van hun natuur, werkelijk alles, de natuur, de familiegroep, de leefomgeving, de voeding, de beweging, de geestelijke stimulatie, het jagen. Ik kan er nu eenmaal geen positiviteit in vinden, in het houden van deze dieren. Persoonlijk vind ik het een staaltje egoisme van de mens, die maar weer eens moet bewijzen overal boven te staan.
Jij vergelijkt het met een vogel in een kooi of een hond in een bench, dat vind ik ook geen vergelijk, die kan je er uit laten. Ook dat je onder het bassin doorgelopen bent en dat het in jouw ogen enorm is, ja in jouw ogen, maar voor een orka is dat natuurlijk niet zo en dan kan je zeggen, "ja, maar ze zijn in gevangenschap geboren" maakt het dat minder erg?

Misschien zou idd Katty Sado, blijft dan nog het feit dat het dier alleen blijft of je moet het in de buurt van familie moeten doen. Ik vind het nog steeds een gemiste kans dat ze haar niet naar het fjord hebben gebracht waar haar familie jaarlijks langs trekt.

Keiko vind ik weer een ander verhaal, Keiko was vanaf 1979 tot 2002 in gevangenschap en door en door getraind door mensen, is geen vergelijk met Morgan lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-11 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:17

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Mindim :j Ik ervaar dit topic ook absoluut niet als negatief. Wel met hoog oplopende emoties en betrokken mensen aan 'beide' kanten.

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:31

Ik kan ieders mening waarderen en zal dan ook niemand de grond in boren om dat die een andere mening heeft.

Ik ben het ook eens dat Morgan nu beter af is in LP dan in Harderwijk. Maar ik blijf er bij dat het een tussenstation had moeten zijn.
Ik blij ook bij mijn mening dat wij mensen een orka niet kunnen bieden van wat hij/zij nodig heeft. In de verste verte niet.
Als mensen zich nu eens in kunnen lezen over hoe orka in de vrije natuur leven. Dan kan je ook begrijpen dat rond zwemmen in een pierenbadje doodelijk saai is. Met alle gevolgen van dien. Er is nog niet 1 mens aangevallen in de oceaan. Hoeveel mensen zijn er gedood door in gevangenschap levende orka's? Dat verklaart voor mij ook al een hoop.

Keiko is niet te vergelijken met Morgen. Voor hem was het gewoon te laat. Maar voor hem beter laat dan nooit. Keiko heeft zich prima vermaakt met andere orka's waar hij kilometers mee zwom. Hij was weer gewoon orka.

Ik weet zeker dat als morgan in een afgesloten Fjord wordt gehouden bij norwegen of what ever. Dat morgan ook gewoon weer in zee uitgezet kan worden. Oke het kost geld maar had dat toen bedacht voordat je zo'n dier uit de zee trekt.
Voor Keiko kwam de hulp te laat...............hoop nog steeds dat morgan die hulp wel snel krijgt, al denk ik van niet.
Morgan brengt namelijk vers bloed in de in gevangenschap levende orka's, die laten ze niet snel gaan ben ik bang.............................

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:10

ze is van dit:

Afbeelding

naar dit:
Afbeelding

gegaan..

gekke is dat veel mensen zullen zeggen dat plaatje 2 niet kan,maar het prima vinden dat grote zeezoogdieren als orka's zo gehouden worden,en dat vergoeilijkt wordt met dat ze bezig gehouden worden en getraind worden,dus het wel naar hun zin hebben...

maw als deze goudvissen van plaatje 2 een paar uur per dag bezig gehouden worden,dan is het prima ze zo te houden??

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:12

Indd Kimmie. Met je eens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:29

Ik zie dit topic nu pas :+
Heb er al diverse keren aan gedacht...weet je wat ik zo raar vind??? Hoe kun je een wild dier nu aan een ander park geven? Dat dier is niet eens van je? Is dan toevallig wel opgevangen maar blijft een wild dier.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:45

omdat werkelijk elk wild dier wat opgevangen wordt en behandeld wordt weer uitgezet kan worden,ongeacht of ze daarna doodgaan ja/nee,daar maakt niemand zich druk om..

behalve bij een orka..

maar dan is het toch heel fijn dat orka's toevalligerwijs heel goed zijn voor mensen vermaak en een hoop centjes opbrengen,dus tja...das dan anders denk ik...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:59

Urko schreef:

Inderdaad! Het is hier voor eigen parochie preken en anders niet :n

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:36

Daar heb je een mooi voorbeeld zeg Kimmie261. Nu weet ik dat een hoop mensen het zielig vinden dat een goudvis in een kommetje gehouden worden. Waarom doen we dat dan wel met een orka.

Ik vind hier geen negative sfeer hangen.
Ieder heeft een menig en die mag ook uitgesproken worden.
Of je vind het helemaal geweldig dat er een orka gered is, en die nu opgeleid wordt om de rest van haar leven kunstjes te doen voor de mens. Het neemt niet weg dat het natuurlijk prachtig is dat een orka een bommetje doet.

Of je vind dat ze haar terug hadden moeten zetten. Ongeacht of ze het daar een maand of weet ik voor hoelang nog leeft.

Ik vind dat ze haar bommetjes gewoon in zee moet maken. (al was het er maar 1).

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:14

Ook ik heb hier eerder gereageerd en vind ook dat er een negatieve sfeer hangt...

Komt ook omdat er meer tegen dan voorstanders zijn in dit topic.

dus als een voorstander zich meldt, krijgt diegene meteen veel bokkers over zich heen.. ipv van te lezen/luisteren naar elkaar..

Ik kan de tegenstanders goed begrijpen.. MAAR.. Morgan zit nu eenmaal daar en ook ik vind het leuk om berichtjes te lezen over Morgan en hoe het gaat... en aangezien dit een topic is over Morgan, horen hier ook de updates over Morgan hier thuis.

mijn mening heb ik hier als een gegeven.. ik vind het ook jammer dat ze daar zit. en had haar ook liever in de "grote"oceaan gezien. maar helaas is dat niet gebeurd.

Dat betekent niet dat ik dan maar negatief blijf kijken naar de situatie(als het nog een situatie kan noemen)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:54

Mindim schreef:
MandyR schreef:

Dat is op de Færøerne, niet in Denemarken. ;)
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Bonaire hetzelfde is als Nederland.

Nee, ik Denemarken knuppelen ze zeehonden geloof ik, ook traditie.

:n Groenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:59

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:20

dat zijn pilotwhales (grienden), geen zeehonden :) Een keer een docu over gezien, gruwelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:30

stef schreef:
dat zijn pilotwhales (grienden), geen zeehonden :) Een keer een docu over gezien, gruwelijk....

Weet ik ;)

Maar er was daar ook eens iets met zeehonden, nog niet lang gel;den, dat ze daar werden geknuppeld illegaal. Zal eens kijken of ik het op internet kan vinden (zien of ik het zonder afbeeldingen kan krijgen |( )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-11 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:31

maar goed, het stelselmatig uitmoorden van grienden/zeehonden heeft niet zo heel veel met morgan te maken gok ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:33

Nee, inderdaad, hoe kwamen we daar ook al weer op?

Edit: pagina 26 :D

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:37

Spieken en slapen
16 december 2011
Verzorger: Ida

Als jij op school afkijkt tijdens een proefwerk of werkstuk, dan krijg je waarschijnlijk op je kop. Bij Morgan werkt dat niet zo. In Loro Parque wordt het juist gestimuleerd dat Morgan bij de andere orka’s spiekt. Zo leert Morgan makkelijker nieuwe dingen. Morgan brengt veel tijd door met de andere orka’s en leert weer hoe het is om orka te zijn. Morgan spiekt dus heel veel!

Afgelopen nacht heeft Morgan samen met Kohana in één van de grote bassins ‘geslapen’. Dat ging heel goed, de dames waren rustig. Ik zet ‘slapen’ tussen aanhalingstekens, want zoals jij vast wel weet slapen orka’s en dolfijnen nooit helemaal. Ze slapen altijd maar half.

Bron: http://www.kraamkamer.nl ( Hier is ook een filmpje te vinden: http://www.kraamkamer.nl/#/weblog/Spieken-en-slapen )

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:26

Hier moet ik echt van kotsen... "Morgan leert van de anderen weer orka te zijn"... alsof die anderen orka mogen zijn in dat pierebadje!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:30

GamblersCup schreef:
Hier moet ik echt van kotsen... "Morgan leert van de anderen weer orka te zijn"... alsof die anderen orka mogen zijn in dat pierebadje!

sowieso al erg dat zij is 'vergeten' dat ze orka is of hoe ze dat zou moeten zijn (om het zo maar te zeggen)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:31

GamblersCup schreef:

He, wat fijn dat je dit zegt. Ik heb enige tijd op mijn handen moeten zitten om niet iets soortgelijks te roepen := :o

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:36

GamblersCup schreef:

Kan het er niet meer mee eens zijn, bah :\
Op het filmpje zie je ook dat ze haar al kunstjes aan het leren zijn, ben benieuwd hoelang het duurt eerdat ze met shows mag meedoen :n
Vind dat ze bij die parken een bord mogen hangen " komt u alle zien, legale dierenmishandeling vindt u hier"
Maar ach dat maakt niets uit, zolang het maar voor mensenvermaak zorgt zeker |o