[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:31

Leuk dat je geslaagd bent er is nog hoop voor ons dus ;)
Wat eten betreft lastig wat heb je geprobeerd .?
Diesel is niet veel zwaarder trouwens iets van 28 kilo en nu 16 maanden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:59

line18 schreef:
hier gaat het redelijk goed.
we zijn het alleen zo zat dat tasro vaak niet eet.
overlecht met de DA om te kijken wat het kan zijn.
het feid een andere hond er bij is geen opsie.
nu heeft hij medicijnen voor als hij een ontseking in zijn maag zou hebben.
maar deze werken tot nu toe niet.
in de bens eet hij ene keer wel andere keer niet.
hij is wel weer wat aangekomen.
maar weegt maar 26.5 kg.
dus veel te licht voor een reu van ruim 1 1/2 jaar.
als jullie misschien nog tips hebben om te laten eten hoor ik het graag.
Veders zijn we inmiddels geslaagt voor gevorderde kwa luisteren en zo op de honde training.
nu gaan we daar lekker mee door, en gaan we beginnen met behandigheid er bij.
iets wat tasro erg leuk vind,
veel veel leuker dan speuren en dat soort dingen

beschikt Tasro de hele dag over zijn brokken, of krijgt ie ( bv 5 minuten de tijd om 1 portie brokken naar binnen te werken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:37

Bandit heeft een ontsteking in zijn schildklier, maar 1 op de 5 honden overleefd dit en hij heeft veel pijn, kleine kans dus dat het beter word, de DA wilde hem wel graag een kans geven, ik twijfelde heel erg..
Hij is gisteravond nog bij mij thuis geweest om hem een zware pijnstiller te geven, ik had voor mezelf besloten dat als dit zou werken we het 2 weken met medicatie en pijnstillers zouden proberen om te kijken of hij opknapt maar hij had gisteravond nog steeds pijn dus ik heb de knoop doorgehakt en Bandit word vrijdag of zaterdag ingeslapen..
M'n grote witte vriend ;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:10

dees_daan schreef:
Bandit heeft een ontsteking in zijn schildklier, maar 1 op de 5 honden overleefd dit en hij heeft veel pijn, kleine kans dus dat het beter word, de DA wilde hem wel graag een kans geven, ik twijfelde heel erg..
Hij is gisteravond nog bij mij thuis geweest om hem een zware pijnstiller te geven, ik had voor mezelf besloten dat als dit zou werken we het 2 weken met medicatie en pijnstillers zouden proberen om te kijken of hij opknapt maar hij had gisteravond nog steeds pijn dus ik heb de knoop doorgehakt en Bandit word vrijdag of zaterdag ingeslapen..
M'n grote witte vriend ;(

Heel erg veel sterkte.

weet dat het een juiste beslissing is voor jouw, maar beter dat ie ingeslapen wordt, en dat ie geen pijn meer heeft, dan dat ie nog ( heel veel) pijn moet lijden.)

alvast gecondoleerd met het verlies van jouw witje Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:24

Ah jakkes wat naar zeg :(:)
heel veel sterkte met je verlies.
Een beslissing genomen uit liefde is nooit geen verkeerde beslissing.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:36

Bah wat een slecht nieuws! -O-

Ik wens je super super sterkte de komende tijd, je kiest in ieder geval voor het welzijn van je beestje.

Anoniem

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:45

Bedankt iedereen..

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:15

dees-daan veel sterkte :(:)
Zag via een vriend van mij jou berichtje langs komen op facebook hoe toevallig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:12

Dankjewel, dat is wel toevallig ja, heeft die ook witte herders?
Het is zo moeilijk, hij was echt mijn grote vriend.. Vanaf dag 1 had hij zelf ook al zoiets van ik hoor bij jou, zo'n sterke band.. Maar het is goed zo.. Hij hoeft niet verder te lijden, hoe moeilijk ook..
Hij is thuis ingeslapen en word gecremeerd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:44

dees_daan schreef:
Dankjewel, dat is wel toevallig ja, heeft die ook witte herders?
Het is zo moeilijk, hij was echt mijn grote vriend.. Vanaf dag 1 had hij zelf ook al zoiets van ik hoor bij jou, zo'n sterke band.. Maar het is goed zo.. Hij hoeft niet verder te lijden, hoe moeilijk ook..
Hij is thuis ingeslapen en word gecremeerd.

jeetje, gecondoleerd met het verlies zeg.

maar 1 ding weet je zeker, hij heeft nu geen pijn meer. Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(

je hebt ook eigenaren die willen knokken voor het uiterste, en dan toch blijkt het niet goed te zijn.

je hebt d e goede beslissing genomen.

ga je zijn as in een tattoo verwerken of in een sieraad doen zodat je hem altijd bij je blijft houden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:08

Ja kijk als het een jongere hond is en ze kunnen er overheen komen ok, maar hij had van te voren 20% kans om te overleven, en als die pijnstiller van de DA + een dosis novacam (40kg) al niet helpen, dan gaat het niet meer.. En dan moet je eerlijk zijn, ik zie hier ook eigenaren die hun oude honden aan laten modderen terwijl het eigenlijk niet meer kan en dat vind ik niet eerlijk idd, dan doe je het niet meer voor je hond..

Ik krijg zijn as in een asbus terug, dat ga ik maandag ophalen en als ik er aan toe ben wil ik hem uitstrooien, maar zover ben ik nu nog niet en ik weet ook nog niet waar..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 18:54

dees_daan schreef:
Ja kijk als het een jongere hond is en ze kunnen er overheen komen ok, maar hij had van te voren 20% kans om te overleven, en als die pijnstiller van de DA + een dosis novacam (40kg) al niet helpen, dan gaat het niet meer.. En dan moet je eerlijk zijn, ik zie hier ook eigenaren die hun oude honden aan laten modderen terwijl het eigenlijk niet meer kan en dat vind ik niet eerlijk idd, dan doe je het niet meer voor je hond..

Ik krijg zijn as in een asbus terug, dat ga ik maandag ophalen en als ik er aan toe ben wil ik hem uitstrooien, maar zover ben ik nu nog niet en ik weet ook nog niet waar..

wat is een asbus eigenlijk?

je moet ook echt uitstrooien wanneer jij dat wilt, en waar je dat wilt.

je moet het zelf ook kunnen verwerken namelijk.

heel veel sterkte meis Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:35

Een soort bus waar je de deksel van af kan halen, bij een urn zit het helemaal dicht en daar krijg je de deksel ook niet zomaar van af, bus is ander materiaal en met 'losse' deksel.
Ik wil het idd pas doen als ik er klaar voor ben en er over uit ben waar ik het wil doen, dat komt nog wel, maandag haal ik het op en er komt vanzelf wel een dag dat ik er klaar voor ben..

Dankjewel!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:05

dees_daan schreef:
Een soort bus waar je de deksel van af kan halen, bij een urn zit het helemaal dicht en daar krijg je de deksel ook niet zomaar van af, bus is ander materiaal en met 'losse' deksel.
Ik wil het idd pas doen als ik er klaar voor ben en er over uit ben waar ik het wil doen, dat komt nog wel, maandag haal ik het op en er komt vanzelf wel een dag dat ik er klaar voor ben..

Dankjewel!

misschien kun je hem altijd nog een beetje bij je houden door een beetje as bv in een sieraad te doen.

dan blijft ie altijd wel bij je :)

het is maar een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:08

Ja ik weet nog niet wat ik wil, misschien dat ik idd wel iets wil doen nog, maar dat besluit komt nog wel.
Gaat allemaal wat te snel om te beslissen, gister het definitieve besluit dat hij vandaag ingeslapen zou worden, vandaag ingeslapen en naar het crematorium.. kon het morgen ook al ophalen maar dat zag ik zelf niet zitten dus dan maandag maar en dan even de tijd nemen om te kijken of er wat moois is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:31

dees_daan schreef:
Ja ik weet nog niet wat ik wil, misschien dat ik idd wel iets wil doen nog, maar dat besluit komt nog wel.
Gaat allemaal wat te snel om te beslissen, gister het definitieve besluit dat hij vandaag ingeslapen zou worden, vandaag ingeslapen en naar het crematorium.. kon het morgen ook al ophalen maar dat zag ik zelf niet zitten dus dan maandag maar en dan even de tijd nemen om te kijken of er wat moois is.

hebben de andere huisdieren ook afscheid kunnen nemen van hem dan?

hoor wel eens dat dat heel belangrijk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:00

Ja, die waren ook thuis, ik heb 1 pupje hier nog (die blijft ook)die is er niet bij geweest omdat ik hem te jong vond maar mijn andere 2 hondjes heb ik toen hij ingeslapen werd even in de ren gezet en die hebben daarna afscheid kunnen nemen, al vraag ik me af of ze het echt door hadden, alleen mijn chihuahua teefje wilde zijn bek schoonmaken omdat hij gekwijld had maar dat deed ze altijd, mijn reutje heeft er eigenlijks niks mee gedaan.. Die vond de mensen interessanter, maar goed die is ook wat apart van gedrag dus misschien heeft ie het wel door gehad maar deed hij er niks mee

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 23:33

dees_daan schreef:
Ja, die waren ook thuis, ik heb 1 pupje hier nog (die blijft ook)die is er niet bij geweest omdat ik hem te jong vond maar mijn andere 2 hondjes heb ik toen hij ingeslapen werd even in de ren gezet en die hebben daarna afscheid kunnen nemen, al vraag ik me af of ze het echt door hadden, alleen mijn chihuahua teefje wilde zijn bek schoonmaken omdat hij gekwijld had maar dat deed ze altijd, mijn reutje heeft er eigenlijks niks mee gedaan.. Die vond de mensen interessanter, maar goed die is ook wat apart van gedrag dus misschien heeft ie het wel door gehad maar deed hij er niks mee

iig weten ze nu dat je witte vriendje nu een ster in de hemel is.

misschien is het leuk om allerlei filmpjes/foto's mooi te verwerken en dan met een muziekje erbij, zodat je nog een leuke foto/film tijd met je witje had. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:47

Gecondoleerd...respect voor je beslissing maar ow wat een verschrikkelijk besluit. Je heb heel veel mooie dingen die je kunt laten maken van as. Glasbollen etc. Misschien een idee voor de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:31

Ja ik wil kijken naar iets moois en subtiels, niet iets waar je meteen van ziet dat het als urn dient.
Maar dat komt allemaal wel, misschien dat ik hem ook wel 'helemaal' uitstrooi, weet wel waar dat is ondertussen en dat is op Vlieland, op een plek waar eigenlijk nooit mensen komen en waar je ook niet mag komen.. Vriendin haar vader doet de eerste hulp bij zeehonden daar en die mag dus overal komen, toen ik op vakantie daar was met de honden zijn we het hele strand over geweest en ook op plekken waar militairen oefenen, daar mag alleen haar vader verder komen en is wel een hele mooie plek, Bandit was ook mee naar vlie en heeft daar echt de week van z'n leven gehad dus ik vind het wel mooi om het daar te doen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 20:27

Dees, hoe gaat het inmiddels met je?

beetje bijgekomen na het verlies van je witje?

verder met de rest, hoe is het met jullie witjes?
begint hier een beetje stil te raken.

met xandor is inmiddels alles weer goed.
gisteravond even flink met hem lopen stoeien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:11

Gaat goed hier, ik mis hem wel natuurlijk maar ik sta nog steeds achter mijn beslissing, hij verdiende het niet om door te modderen dus dit was de beste beslissing voor hem. Dat geeft me wel rust, het is goed zo.. Ik heb 4 mooie jaren met hem gehad, ik ben heel trots op hem hoe zijn gedrag zo veranderd is, en wat voor hond het was toen je zijn karakter weer zag ipv de gedragsproblemen door zijn vorige situatie, het was echt een geweldige hond, en hij heeft de laatste 4 jaar nog kunnen genieten hier, en ik ben blij dat dat bij mij kon.
De asbus ophalen was wel een raar moment, hier is de asbus dus een ronde bak/pot met draaideksel, dat had ik wel anders verwacht (dit is geen asbus te noemen eigenlijk) en toen ik die in m'n handen kreeg had ik eigenlijk wel echt gevoel dat hij echt weg was..
Vandaag een kaartje van de DA gekregen.
Ik heb inmiddels wel besloten dat hij uitgestrooid word op vlie, in juli ga ik een weekend heen met een vriendin en haar vriend, dan gaan we met haar vader naar de plek toe (anders mogen we daar ook niet komen)
Er komt dus geen sieraad oid met zijn as.

Mooi dat het goed gaat met Xandor!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 21:28

fijn dat je overleden witte vriend, toch nog een fijne 4 jaren heeft gehad.

echt verschrikkelijk dat mensen dat een dier niet kunnen geven.

maar goed.

hoor net van me ouders dat xandor ook geen bot wil om op te kluiven, ( xandor is niet helemaal goed wijs hoor) :') :') :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:48

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:43

Kan ze helaas niet zien op mijn telefoon : (.

Las hierboven over 16 maanden en 1.5 jaar en 26 / 25 kilo dat zijn dan echt lichtgewichtjes tegenover beer! Die zit echt rond de 35 / 36 kilo met ruim 1,5 jaar. En is echt niet vet. Nou moet ik erbij zeggen dat hij ook echt groot is!

Morgen gaan we naar animal event meedoen aan clinics o.a. Fixeren (schrijf je niet zo volgens mij) dat is nog een beetje een issue. Als hij dat doet, en je bent te laat met een commando of terugroepen is hij verdwenen. Verstand op nul en gaan.. Verder ook clinic speuren en gewoon gezellig rondhobbelen. Nog meer mensen die gaan?