Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:20

3 paragnosten zitten er van het begin af aan al boven op.

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:21

Sorry maar ik geloof niet zo in die paragnosten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:23

Wat zou jij dan doen, misschien leuk om te horen wat zouden jullie nou doen in dit geval? En het was jou hond.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:25

Heb ik al gezegd, alle hulp aanvaarden me zelf helemaal kapot lopen tv en alles en nog wat inschakelen zoveel mogelijk ruchtbaarheid (schrijf je dat zo) en zoveel mogelijk hulp, van mijn part van het hele land of meer landen, als hij opgejaagd zou moeten worden, dan moet dat maar even maar als ik hem daarna weer in mijn armen zou kunnen houden zou ik de gelukkigste persoon op de wereld zijn , want dan heb ik hem terug en zou deze hel afgelopen zijn, daarna dierenarts en weer langzaam aan vertrouwen opbouwen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:26

Ik kan me het wel voorstellen hoor, je doet er toch alles aan om je dierbare hond terug te krijgen en ja, dan pak je alles aan wat maar iets kan helpen of opleveren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:27

marleen_usar schreef:
Nee ze boedoelt iets anders.

Ik bedoel inderdaad het afmaken.
We willen allemaal het beste voor de hond, toch? Ik geloof niet dat we nu nog echt heel eerlijk bezig zijn.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:34

marleen_usar schreef:
Wat zou jij dan doen, misschien leuk om te horen wat zouden jullie nou doen in dit geval? En het was jou hond.

Ik zou iig geen paragnosten nemen, mischien wel speurhonden maar naar zo n lange tijd zou ik alles aanpakken bang is de hond toch al.
Zoveel mogelijk mensen hoe maakt niet uit(lopen,fietsen,auto te paard), radiozenders, flyeren,tv,politie,
vermissing sites,jagers, boswachters.
Heel veel dingen hebben hun ook gedaan, maar nu er geen resultaat komt zou ik het toch anders aanpakken, en wel met veel mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:45

Nikki__ schreef:
marleen_usar schreef:
Nee ze boedoelt iets anders.

Ik bedoel inderdaad het afmaken.
We willen allemaal het beste voor de hond, toch? Ik geloof niet dat we nu nog echt heel eerlijk bezig zijn.

Waarom bij voorbaat een zwakke hond afschieten. Misschien komt het met wat medische hulp en goedevoeding prima weer in orde.
Je hebt de hele hond niet gezien en weet verder niet in welke staat het dier verkeerd, dus om gelijk maar te roepen dat het eerlijker is het dier af te schieten, terwijl het een warm huis en de nodige zorg in het verschiet heeft, dat vind ik voorbarig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:48

Afschieten gaat mij ook wat ver, maar als het mijn hond was had ik haar echt wel opgejaagd, helemaal als ze zo verzwakt zijn en ze op korte afstand nog van me wegvlucht, dan zou ik toch echt de kans van opjagen en uiteindelijk uitgeput vangen niet laten gaan. Het is in dit geval, denk ik, de enigste manier om de hond nog te vangen.
Desnoods jaag je haar een stal of een dichte bak of hoek in. Laten lopen en hopen dat ze misschien wel naar me toe komt is het nu al veel te laat voor.. Helemaal als ze al eerder op hele korte afstand van me is weggevlucht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:52

Misschien rare vraag, als de eigenaar roept en de hond is in de buurt dan komt de hond niet?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:53

Mindim schreef:
Waarom bij voorbaat een zwakke hond afschieten. Misschien komt het met wat medische hulp en goedevoeding prima weer in orde.
Je hebt de hele hond niet gezien en weet verder niet in welke staat het dier verkeerd, dus om gelijk maar te roepen dat het eerlijker is het dier af te schieten, terwijl het een warm huis en de nodige zorg in het verschiet heeft, dat vind ik voorbarig.

Mindim, ze zijn al 4 weken bezig om hem te vangen, het levert geen resultaat op! Hier dier zwerft al 4 weken in deze weerstomstandigheden rond, hongerig omdat hij niet elke dag eten krijgt, bang voor alles wat hij ziet, en jij vind dat ik voorbarig ben?

Het gaat mij er niet om dat hij zwak is, dat is wel te overzien. Maar de kans wordt steeds kleiner dat het dier wordt gevangen. Ik begreep dat hij kreupelt? Misschien loopt hij al 3 weken met een breuk, niemand die het weet omdat ze niet bij hem in de buurt kunnen komen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:55

Wat ik me vooral afvraag. ca. 2 weken geleden zou de hond het weekend niet halen. Zwerft nu nog rond. Hoe is eigenlijk de toestand van de hond?

En hoe zal de in het koppie er aan toe zijn? stel dat ze gevangen wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:56

Update;

yvette_alert schreef:
Ook dit mag op de site:

Niemand hoort mij zeggen dat ze steeds wilder, zwakker en slechter wordt.... Werd ze maar wat slechter dan zag je haar waarschijnlijk meer, dan gaat ze meer bij mensen eten zoeken ipv zelf te vangen en kon ze geen 40 km per uur halen!

@ Nikki - ja je schopt zo idd de eigenaar erg tegen het zeker been. Ze doet er alles aan haar hond terug te krijgen, just omdat ze al een rot verleden heeft gehad en jij wilt haar afschieten...

yvette_alert schreef:
Ook dit mag er op...

Niek heeft volop geflyerd in div. regio's want Beans was zeker in het begin nogal aan het zwerven, radio, kranten en tv benaderd.. En is ook div keren op de radio en ik de krant geweest.

Je mag er niet in geloven in een paragnost het feit is dat Niek haar door een paragnost bijna te pakken had. Die kon haar toen exact vertellen waar de hond was.

Jeetje zeg probeer eens inhoudelijk mee te denken ipv Niek te beschuldigen van wat ze allemaal aldus jullie nagelaten zou hebben. Het feit dat Niek wat anders te doen heeft dan jullie van elke mailtje naar de radio op de hoogte te houden lijkt me logisch.

Ik laat het hier voor vandaag ook maar ff bij voor dit mijn humeur gaat bederven. Fijne dag nog allemaal!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:58

eerder werd toch verteld dat ze niet meer zo heel zwakjes was??!?

Vindt het wel een beetje raar dat mensen hier (die de eigenaren niet kennen en ook niet precies weten wat er zich afspeelt) al die negatieve dingen in de rondte roepen. Ze zijn er denk ik heel erg druk mee, met de zoektocht, zullen ws niet eens tijd hebben (al zouden ze het bijv graag willen) om constant bezig te zijn om ook andere mensen te informeren via internet/mail/telefoon etc.

Ik denk ook echt dat ze bang zijn dat als de hond ECHT op de loop gaat en de bossen in verdwijnt of wat dan ook, dan vind je d'r helemaal niet 1,2, 3 weer terug.
Volgens mij is het niet zo dat ze geen hulp willen, alleen niet dat er allerlei groepen mensen zich gaan vormen en her en der op eigen initiatief wat gaan zoeken en misschien de hond verder weg jagen (?!) ... ik denk dat ze daar gewoon bang voor zijn maar??!?(en kan het me best voorstellen ook, ondanks dat alle aangeboden hulp heel lief is)

Zit me ook de hele tijd af te vragen, het gaat volgens mij om best een groot gebied, waar zou je als groep dan willen gaan zoeken?!? En ik denk om eerlijk te zijn, dat je in een open veld of bij bossen de hond ook niet met een groepje zult vangen. Dit soort extreem angstige honden vang je echt niet zomaar even.

Zou meest ideaal zijn inderdaad dat je zou weten waar ze zich verschuild als ze rust (ALS dat in een schuurtje ofzo is), zodat je een deur of iets dicht kunt doen en haar zo zou kunnen vangen. Op een andere manier denk ik niet dat het zomaar 1,2,3 zal gaan.

Hoop maar 1 ding en dat is dat de eigenaren hun hond gauw terug hebben...hoe dat dan ook mag gaan gebeuren.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:02

toch even een berichtje plaatsen:

Ik wil de eigenaar heel veel sterkte en succes wensen met het vinden van Beans!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:03

yvette_alert schreef:
@ Nikki - ja je schopt zo idd de eigenaar erg tegen het zeker been. Ze doet er alles aan haar hond terug te krijgen, just omdat ze al een rot verleden heeft gehad en jij wilt haar afschieten...

Even buiten deze discussie, het wel of niet aflaten maken vind ik er niet toe doen.
Wou alleen even kwijt dat het voor de hond zelf niet vervelend is hoor, ingeslapen te worden. Het zijn onze gevoelens die dat nogal wat vinden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:03

Ik heb tijdje terug mijn twijfels uitgesproken over de situatie nu, maar toen werd ik flink bekritiseerd, maar schijnbaar mag het dus nu wel.... gezien de reacties van anderen.

Ik blijf hopen dat ze haar op deze wijze zullen vangen natuurlijk!!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:11

Adil schreef:
group1850 schreef:
Hoe heet die duitse site ook alweer waar alle vermissingen op staan?

http://www.tasso.net is een hele goede. Ze hebben ook alle gegevens van mijn hond en zelfs mijn paarden voor het geval deze gestolen worden of uitbreken.

Waarom staat ze hier nog niet op? Kan Yvet of Niek dat niet doen of anders iemand die duitstalig wat beter is zoals Adil?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:12

Ik hoop dat beans snel terug komt bij haar eigenaar..maar toch wil even een kanttekening plaatsen..
Als de hond al zovele malen gesignaleerd is hoe kan het dan dat ze nog niet gepakt/gevangen is? Ze zal ondertussen wel sterven van de honger en hoe bang een hond ook is voor voer doen ze letterlijk alles op zon moment..

Ik zeg verdovingsgeweer mee en zodra je haar signaleerd schieten! Een jager vind ik geen optie want wie weet komt ze er prima bovenop als ze gevonden is...

En tja dat wild...nou als het mijn hond geweest was had ik me niet druk gemaakt over een hertje op de weg..ze worden hier bij bosjes aan gereden bij ons op de doorgaande weg..heel rot natuurlijk maar ik vind mijn hond belangrijker....

Mocht er nog een zoekactie komen wil ik graag meehelpen ik woon wat verder duitsland in in de buurt van lingen.

veel sucses en ik hoop dat ze gevonden wordt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:12

Als iemand me de gegevens stuurt dan wil ik hem wel aanmelden bij de tasso geen probleem.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:13

Barbara1975 schreef:
Ik hoop dat beans snel terug komt bij haar eigenaar..maar toch wil even een kanttekening plaatsen..
Als de hond al zovele malen gesignaleerd is hoe kan het dan dat ze nog niet gepakt/gevangen is? Ze zal ondertussen wel sterven van de honger en hoe bang een hond ook is voor voer doen ze letterlijk alles op zon moment..

Ik zeg verdovingsgeweer mee en zodra je haar signaleerd schieten! Een jager vind ik geen optie want wie weet komt ze er prima bovenop als ze gevonden is...

En tja dat wild...nou als het mijn hond geweest was had ik me niet druk gemaakt over een hertje op de weg..ze worden hier bij bosjes aan gereden bij ons op de doorgaande weg..heel rot natuurlijk maar ik vind mijn hond belangrijker....

Mocht er nog een zoekactie komen wil ik graag meehelpen ik woon wat verder duitsland in in de buurt van lingen.

veel sucses en ik hoop dat ze gevonden wordt!

Maar als je een groepje reeen op je moterkap krijgt ben je niet blij en als je pech niet alleen blikschade, denk niet dat dat op hun geweten willen hebben.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:14

ze zeiden ook...t'is niet alleen het wild dat aangereden wordt, maar er kunnen ook ernstige ongelukken gebeuren. Niet om het een of ander, maar even een flinke ree voor je auto is niet altijd een pretje denk ik.
Maar goed, dat zal niet de enige reden geweest zijn dat ze niet wilden dat er her en der groepjes zouden gaan zoeken.

...oow tegelijk met reactie hierboven... :D ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:15

Barbara1975 schreef:

Een jager kan ook prima schieten met een verdovingsgeweer hoor ;) Ze worden er hier vaker voor ingezet.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:16

huh als ze de hond zien niet proberen te vangen????????????????????????? Lees ik nu pas :? |o
Wat is dat voor raars? Wil ze de hond terug of kickt ze gewoon op de aandacht?
natuurlijk vang je die hond wel als je haar ziet..ik wel in elk geval. Ook al is een dier niet van mij ga ik ervoor door het vuur als het in gevaar is..niet vangen nou ja sorry hoor maar dat vind ik wel heel erg vreemd!!

moest ik nog even kwijt

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:16

Wilawander schreef:
Als iemand me de gegevens stuurt dan wil ik hem wel aanmelden bij de tasso geen probleem.

Vraag het eens aan de forummers die contact hebben met Niek of Yvet.