De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:13

Knap 2,5 week lid. Er wordt idd druk gesherlocked merk ik wel :+

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:24

Citaat:
Lijkt me ook niet gezond voor een lid die krap aan 2.5 week lid om dan al te gaan zitten Sherlocken,
je kent immers nog niemand. (Of je moet al een x aantal jaren stil meegelezen hebben dat weet ik natuurlijk niet) ;)

Via Google dingen opzoeken over paarden, doet je in 7 van de 10 keer op Bokt belanden als je aan het surfen bent. Stil meelezen heb ik niet gedaan, wel gewoon lezen zonder account, want dat had ik tot niet zo lang geleden niet.
Maar, na een tijdje lid te zijn geweest, gaat een helder denkend wezen wel eens een duik nemen in profielen, en geplaatste berichten.
Als er mensen komen met heel stellige beweringen over paarden, is het logisch dat je even verder kijkt. Maar er zijn ook posters, die er buiten paardenrubrieken echt bovenuit springen. Dat wekt nieuwsgierigheid op. En een mens is een mens, dus dan klikt de gemiddelde lezer even door. En leest verder.

Vóór je enge dingen gaat denken, já, ik bén een buitenlander maar met Hollandse roots en nee, ik zoek niet via Google.com. Heel basaal, omdat Nederlands de taal is waar in ik nog altijd denk en wat we thuis ook spreken. Bovendien ligt de taal van mijn huidige woonland me niet zó.
Maar voor Sherlockje spelen is heel iets anders, de Sherlocks zijn toch de mensen, die er een dagtaak aan hebben, om anderen totaal uit te vlooien. Het moet je hobby zijn, het zal best leuk zijn als je geen adrenaline kan halen uit je dagelijks bestaan en dan is virtueel scoren een prima alternatief ;)
Maar iemand met een normaal sociaal en werkzaam leven heeft er helemaal geen zin in, of geen tijd voor.
Ik moet er niet aan denken, om enkele malen per week na te gaan wie op mij reageert, of mijn naam noemt. Ze hebben daar een woord voor, achtervolgingswaanzin noemen ze dat :+

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:33

bijdehandje1 schreef:
Citaat:
Lijkt me ook niet gezond voor een lid die krap aan 2.5 week lid om dan al te gaan zitten Sherlocken,
je kent immers nog niemand. (Of je moet al een x aantal jaren stil meegelezen hebben dat weet ik natuurlijk niet) ;)

Via Google dingen opzoeken over paarden, doet je in 7 van de 10 keer op Bokt belanden als je aan het surfen bent. Stil meelezen heb ik niet gedaan, wel gewoon lezen zonder account, want dat had ik tot niet zo lang geleden niet.
Maar, na een tijdje lid te zijn geweest, gaat een helder denkend wezen wel eens een duik nemen in profielen, en geplaatste berichten.
Als er mensen komen met heel stellige beweringen over paarden, is het logisch dat je even verder kijkt. Maar er zijn ook posters, die er buiten paardenrubrieken echt bovenuit springen. Dat wekt nieuwsgierigheid op. En een mens is een mens, dus dan klikt de gemiddelde lezer even door. En leest verder.

Vóór je enge dingen gaat denken, já, ik bén een buitenlander maar met Hollandse roots en nee, ik zoek niet via Google.com. Heel basaal, omdat Nederlands de taal is waar in ik nog altijd denk en wat we thuis ook spreken. Bovendien ligt de taal van mijn huidige woonland me niet zó.
Maar voor Sherlockje spelen is heel iets anders, de Sherlocks zijn toch de mensen, die er een dagtaak aan hebben, om anderen totaal uit te vlooien. Het moet je hobby zijn, het zal best leuk zijn als je geen adrenaline kan halen uit je dagelijks bestaan en dan is virtueel scoren een prima alternatief ;)
Maar iemand met een normaal sociaal en werkzaam leven heeft er helemaal geen zin in, of geen tijd voor.
Ik moet er niet aan denken, om enkele malen per week na te gaan wie op mij reageert, of mijn naam noemt. Ze hebben daar een woord voor, achtervolgingswaanzin noemen ze dat :+

_O- _O-
In drie woorden GE-WEL-DIG!!!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:38

Dank u, Betteke en Proost, op de gezondheid.
Verder doet het ook mij de sluitspier spontaan in een oxidatieproces omslaan als mensen míjn zieleroerselen letter voor letter, spatie voor spatie, punt voor komma, gaan uitvergroten onder een microscoop.

Ik mag je avatar wel :+
Ben alleen niet zo'n fan van Duvel vanwege het gist-depot onder in de fles 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:53

je weet het goed te analyseren Bijdehandje, stop je dr niet al teveel tijd in dat zou zonde van je leven/tijd zijn.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:09

Het zit met mij wel goed, hoor Chiqa. Bovendien, goed voorbeeld doet goed volgen.
Doe jij ook nog interessante dingen in de paarden?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:16

bijdehandje1 schreef:
Dank u, Betteke en Proost, op de gezondheid.
Verder doet het ook mij de sluitspier spontaan in een oxidatieproces omslaan als mensen míjn zieleroerselen letter voor letter, spatie voor spatie, punt voor komma, gaan uitvergroten onder een microscoop.

Ik mag je avatar wel :+
Ben alleen niet zo'n fan van Duvel vanwege het gist-depot onder in de fles 8-)

Gut bijdehandje, je zou goed passen in ons HK topic. Ik weet niet of je in het bezit bent van 1 of meer apparaten maar het is geen must, meer een pre :D

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:20

Wat voor apparaten, Maikeltje?
We hebben apparaten genoeg, tot en met verlosapparaat voor de koeien, maar die bedoel je vast niet? :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:54

Dat verlos-apparaat zou best nog eens van pas kunnen komen in dat topic _O- _O-

Apparaten zijn kinderen...lang verhaal :D

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 01:52

Wel heel erg dat je de verzameling nakomelingen van jezelf en je zaadgever apparaten noemt zeg. Ik zeg nu maar niet man of vriend, want ik weet niet of je nog samen bent met die zaaddonor.
Maar als je een kind uit je eigen buik een apparaat noemt, zit het dan in je hoofd wel goed?

Dat topic wil ik niet eens meer lezen. Ik zal mijn eigen kinderen nooit afvallen, niet in hun bijzijn, niet buiten hun bijzijn.

slimmerik

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:46

En de sfeer wordt er steeds beter op (not). Dus hoe willen jullie die verbeteren met dit "gezellige" gekissebis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:50

bijdehandje1 schreef:
Het zit met mij wel goed, hoor Chiqa. Bovendien, goed voorbeeld doet goed volgen.

Dan ben ik ontzettend benieuwd wat jou ideeen zijn over het verbeteren van de sfeer op BB om maar even ontopic te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:09

bijdehandje1 schreef:
Wel heel erg dat je de verzameling nakomelingen van jezelf en je zaadgever apparaten noemt zeg. Ik zeg nu maar niet man of vriend, want ik weet niet of je nog samen bent met die zaaddonor.
Maar als je een kind uit je eigen buik een apparaat noemt, zit het dan in je hoofd wel goed?

Dat topic wil ik niet eens meer lezen. Ik zal mijn eigen kinderen nooit afvallen, niet in hun bijzijn, niet buiten hun bijzijn.

Volgens mij heb jij of niet helemaal door dat het een grapje is ontstaan door een discussie op bokt of je humor is verloren gelopen. :D Als er al bokkers zijn waarvan ik denk dat ze fantastische moeders zijn die hun kinderen echt niet afvallen of slecht praten dan is maikeltje daar beslist eentje van. :) Niet zo snel met je oordelen bijdehandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:22

Bijdehand was het wel :+

Overigens ben ik wel fan van Duvel, ik houd van echt bier, en niet van pils.

Jij bent trouwens ook rap met oordelen, want die "apparaten" uitspraak komt oorspronkelijk niet van Maikeltje, maar van Chiqa. Maikeltje is volgens mij dol op haar kinderen (ah, maar dat zeg jij ook al), en Chiqa heeft ze niet. Of begrijp ik jou nu verkeerd?

Edit: ik begrijp je idd verkeerd, ik las nog een keer en je legt uit waar het vandaan komt, excuus dus :)

:') :') :')

Ik moet wel erg lachen om dit topic trouwens, sommigen voelen zich geloof ik écht in hun voet geschoten :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:30

Dat valt mij ook op en dat is nu juist zo sfeerbedervend. Toch jammer dat sommige mensen overal wat achter zoeken, of de humor ergens niet van in zien. Lekker belangrijk ook dat internet. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:42

Soms moet je idd ook gewoon om dingen lachen, en als iets je echt dwars zit, gewoon ff wegklikken en dan later weer lezen. Het meeste is gewoon echt niet kwaad bedoeld, en wat wel kwaad bedoeld is, komt altijd van dezelfde mensen vandaan. Reageer daar niet op, om ruzie te maken heb je er nog altijd 2 nodig hoor, 't is knap lastig om in je eentje een rel te schoppen. Al kun je 't altijd proberen :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:53

bijdehandje1 schreef:

On second thought...laat maar. Ging er vanuit dat je het topic hier gelezen had. Sorry, mijn fout.
In mijn hoofd is heel wat mis, dat klopt :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:02

bijdehandje1 schreef:

_O- Oh jee zeg... Heb jij het hele topic wel gelezen... 8-) 8-)

Wat mij ook opvalt is dat sommige mensen de humor van het leven niet meer inzien. :')

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:23

het maakt mij niet uit hoe zoiets ontstaat, ik wil niets met mensen die een kind apparaat, ding of iets anders neerbuigends noemen. Zo goed?

Maar daarvoor ging het over mensen, die alles controleren op forums, en dan gaan temmen op mensen, als ze zien dat ze zelf in de spotlight zijn. Je komt ze vast niet alleen hier tegen, denk ik. Maar wát is hun drijfveer?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:43

bijdehandje1 schreef:
het maakt mij niet uit hoe zoiets ontstaat, ik wil niets met mensen die een kind apparaat, ding of iets anders neerbuigends noemen. Zo goed?

In topic waar Maikeltje en oa ik in zitten is dat een soort geuzennaam geworden ;)
Maar alle credits naar Chiqa voor het verzinnen van het woord.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:44

:= En jouw wil is wet en ieder die daar niet aan voldoet heeft iets niet goed in het hoofd? :? :n

Daarbij, niks neerbuigend aan de manier waarop het gebruikt wordt hier ook niet trouwens :') Ik vind het eerder voor aparte en grappige berichten zorgen zo nu en dan waardoor een "zwaar" (taboe) onderwerp toch luchtig en bespreekbaar gehouden wordt. :)
Maar als jij graag enkel het negatieve er van in zit vooral doen. Dat is jouw leven. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:23

bijdehandje1 schreef:

Maar daarvoor ging het over mensen, die alles controleren op forums, en dan gaan temmen op mensen, als ze zien dat ze zelf in de spotlight zijn. Je komt ze vast niet alleen hier tegen, denk ik. Maar wát is hun drijfveer?

Joh, mijn zegen heb je! Het interesseert mij ook vrij weinig om niet te zeggen, helemaal niets, wat een ander denkt. Voor ons is het niet neerbuigend maar een koosnaam. :D

Je tweede vraag kan ik geen zinnig antwoord op geven want dat is mij niet bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:37

MamboBeach schreef:
Voor ons is het niet neerbuigend maar een koosnaam. :D

Goh dat is ook wel eens anders geweest :D

Denk dat ik dat ik dat woord met synoniem maar ga vast laten leggen in de Dikke van Dale mss dat ik dr dan nog wat credits voor krijg :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:26

bijdehandje1 schreef:

Maar een man mag je wel zaaddonor noemen? Dat is verder niet neerbuigend ofzo?

Enne, waarom reageer je uberhaubt in een topic als dit? De goede sfeer bewaken in topics zal, aan je posten te zien, niet bepaald je drijfveer hier zijn.

En ik ben dan eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig naar wat dan wel je motieven zijn om hier te reageren :D
Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:
Voor ons is het niet neerbuigend maar een koosnaam. :D

Goh dat is ook wel eens anders geweest :D

Denk dat ik dat ik dat woord met synoniem maar ga vast laten leggen in de Dikke van Dale mss dat ik dr dan nog wat credits voor krijg :D

Gewoon proberen Chiqa, wie weet wat het je nog oplevert :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:55

Volgens mij gaat dit topic binnenkort naar de HK :=