Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelli schreef:Ikwashier schreef:Onze hond krijgt Lucky Dog, Aldi brokken.Daar doet hij het al z'n 9 jaar goed op.
Dat deed die van ons ooktot vorig jaar en hij binnen 3 maanden 3 keer een darmontsteking had
Nu met Orijen Senior gaat het super nergens meer last van (tenzij de kennelhouder hem voert)
Majo schreef:Laika schreef:Omdat als je slechts 1 diersoort voert, het te eenzijdig is. Vandaar het regelmatig wisselen.
Waarom is het te eenzijdig? In Carnibest zit toch alles dat een hond nodig heeft?
mikster schreef:Wij hebben sinds kort een puppy, een maltezer. Zij kreeg van de mensen waar wij ze gehaald hebben Pedigree puppybrok. Nu is mijn partner daar niet zo van te spreken omdat er teveel zout in zou zitten. Heb dit ook op internet gelezen dat het zoutgehalte van Pedigree vrij hoog is. Haar ontlasting is prima op orde en ze poept gemiddeld 3 keer per dag een mooiedrol. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en over werkelijk waar over ieder voer lees ik wel iets slechts. Ik weet nu echt niet welke keus wij moeten maken. Doorgaan met Pedigree, overstappen op Hills, Royal Canin, Smolke, of Prins?
Wat geven jullie jullie hond/pup en wat zijn de ervaringen? Ook slechte ervaringen zijn welkom?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel geen topic vinden.
Laika schreef:Zidore In merken als Carnibest zit gemalen bot, maar dat zijn ook scherpe stukjes. Lijkt me voor de hond niet prettig als hij daarop probeert te kauwen. Aan de andere kant vinden ze bij mij het vlees zo lekker dat dat zonder kauwen naar binnen geslokt wordtIn het versvlees is de puppievariant alleen maar extra gemalen, is dus ook gewoon voor oudere honden geschikt.
@Frangelica Bedoel je trouwens rijst met kip als vers? Of brokjes variant rijst met kip?? Want dan kan de allergie ook komen van de toevoegingen die daar in zitten: granen etc.
Zidore schreef:Laika schreef:Zidore In merken als Carnibest zit gemalen bot, maar dat zijn ook scherpe stukjes. Lijkt me voor de hond niet prettig als hij daarop probeert te kauwen. Aan de andere kant vinden ze bij mij het vlees zo lekker dat dat zonder kauwen naar binnen geslokt wordtIn het versvlees is de puppievariant alleen maar extra gemalen, is dus ook gewoon voor oudere honden geschikt.
@Frangelica Bedoel je trouwens rijst met kip als vers? Of brokjes variant rijst met kip?? Want dan kan de allergie ook komen van de toevoegingen die daar in zitten: granen etc.
hoe groot zijn die stukjes bot dan en kan het kwaad als hij dat niet kauwt?? ik weet verder trouwens weinig over vers vlees