Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:17

IndianLady schreef:
Muzefee schreef:
WOEII! Pittige discussie, maar ehh... Is het niet het belangrijkst dat er voor de katten goed gezorgd wordt, ongeacht deze binnen of buiten leeft? ;) En lijkt mij dat de katteneigenaren hier prima voor hun beesten zorgen. :j

Oh was dat het :)*

:')

Prima Pistache :j

Ik houd er voorderest ook mee op. Ik heb gezegd wat ik wil zegen. Zolang iedereen hier maar het beste met zijn of haar dier er voorover heeft. Fijn weekend verder

Beetje vervelende opmerking! Vind je zelf ook niet?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:18

Colorado schreef:
zomaar iemand anders kat doodmaken is ook zoiets.

Dat vindt die katteneigenaar toch ook niet erg? Zijn kat maakt toch ook iemand anders dier dood?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:18

Ik bedoelde hem anders positief, ik zal hem even veranderen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:19

Vajente schreef:
als ik mijn katten los moet laten puur omdat ze een jachtinstinct hebben, dan moet ik mijn jachthonden ook maar loslaten :j
zal de katten populatie ook weer wat slinken, want mijn honden jagen op katten

Ja, maar dan is jouw hond vals. En gaat hij kinderen bijten :j .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:20

IndianLady schreef:
Ik bedoelde hem anders positief, ik zal hem even veranderen

Hij kwam niet zo aardig over, daarom mijn reactie! Sorry!

Sorry typfout!

Onali

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:21

Geeft niks :D Fijn dat je het tegen me zei.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:22

Diablo schreef:
Vajente schreef:
als ik mijn katten los moet laten puur omdat ze een jachtinstinct hebben, dan moet ik mijn jachthonden ook maar loslaten :j
zal de katten populatie ook weer wat slinken, want mijn honden jagen op katten

Bovendien moet je honden aanlijnen. ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:23

Muzefee schreef:

Maar niet in eigen tuin. En daar komen die katten ook.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:23

Ik doe ook alles verkeerd, die van mij lopen los. :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:24

hmm mijn hond loopt bijns nooit aangelijnd..... foei!!

suuzepuus

haha ik denk dat hier in grensstreek drente groningen andrrs gedacht en gedaan wordt hahah

Van

Muzefee schreef:
Diablo schreef:

ja maar dan kan hij dus niet jagen en word hij ongelukkig :(:)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:25

Diablo schreef:
Muzefee schreef:

Maar niet in eigen tuin. En daar komen die katten ook.

Tuurlijk, maar dat is dan weer het risico wat die katteneigenaar neemt. ;)

MamboBeach

suuzepuus schreef:
haha ik denk dat hier in grensstreek drente groningen andrrs gedacht en gedaan wordt hahah

Ik denk dat dat het is! :D

Muzefee

Vajente schreef:
Muzefee schreef:

ja maar dan kan hij dus niet jagen en word hij ongelukkig :(:)

Precies. :j

:+

suuzepuus

jep, hij hoort net zoals de wolven in noorwegen vrij rond te lopen maar als er teveel komen worden ze afgeschoten..... aaaaaaaah wa sielugh!

Colorado

@Vajente en Diablo, jullie hebben een punt. Het beste zou waarschijnlijk zijn als we katten ook uit zouden gaan laten. Alleen is het jammer dat katten toch wat onafhankelijker zijn naar de baas toe, dus zou je katten niet los kunnen laten. Een kat aan een lange 'rollijn'(hoe heet dat? xD Zo'n ding dat je kort vast kan zetten, maar wat ook lang kan worden.) is misschien het beste, zo zou je je kat binnen kunnen laten jagen op speeltjes/huismuizen en buiten zouden ze lekker kunnen ravotten met andere katten. Jammer dat dat zo moeilijk door zou gaan komen bij de rest van de wereld, zou best een goede optie zijn imo.

Ik vind die laatste opmerking van Diablo, als reactie op Vajente, een beetje aanvallend/spottend. Is niet nodig volgens mij :D Oh en die van vajente op diablo terug vind ik ook niet zo aardig overkomen en zo te zien nog meer mensen :') Volgens mij is het leuker als iedereen elkaar in zijn waarde laat.

Jullie hebben een punt gemaakt met het jagen, al mocht dat in mijn ogen dus best anders. Maakt niet dat ik vind dat katten niet buiten moeten komen, dan maar aan de lijn zoals bij honden, is iedereen blij.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 17-01-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:28

Colorado schreef:
Ik vind die laatste opmerking van Diablo, als reactie op Vajente, een beetje aanvallend/spottend. Is niet nodig volgens mij :D Oh en die van vajente op diablo terug vind ik ook niet zo aardig overkomen. Volgens mij is het leuker als iedereen elkaar in zijn waarde laat.

He? Ik was het anders helemaal met haar eens hoor? Ik kreeg nl. in dit topic te horen dat mijn hond gemeen was en wel eens kinderen zou gaan bijten omdat hij eens een kat in eigen tuin gegrepen heeft. Of was dat niet vervelend naar mij toe?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:29

maar mijn katten kunnen prima jagen en ravotten met elkaar in mijn afgezette tuin hoor
daar hoeven ze niet voor aan een lijntje

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:31

Ik heb het toch ook niet over jou? Jouw katten komen dus idd buiten en ik vind jouw optie dus prima, ze zijn samen en komen buiten. Niet ideaal, katten hebben in mijn ogen het liefst meer ruimte nodig, maar imo prima. Dus dan heb ik het dus ook niet tegen jou. Ik heb het over katten in een appartement die helemaal niet buiten komen, had ik er misschien bij moeten zetten.

En als mensen zo tegen jou praten diablo, dan zou je daar misschien het beste boven moeten staan om het zo toch gezellig te houden. En tegen hun zeggen dat je die opmerking niet waardeert en het daarna laten. Zulke steken onder water zijn niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:30

suuzepuus schreef:

Verder naar het noorden ook hoor. :D

Mijn hond loopt los in de tuin en verjaagd de katten, hij pakt ze niet en vreet ze ook niet op, hij verjaagd ze.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:32

Meteen 10 pagina's erbij sinds gisteravond :=

Colorado schreef:
Zo vind ik dat je ook geen kat neemt om die vervolgens 24/7 binnen te houden. Een kat hoort te jagen en lekker te ravotten, je neemt een kat om zijn karakter. En dat is bij de meeste katten onafhankelijk, speels en met een jagersinstinct. Zo horen die katten naar buiten te kunnen om op vogels en muizen te jagen en zo horen ze buiten met andere katten te kunnen spelen en evt een partner te kunnen zoeken. Ook horen ze naar buiten omdat katten het over het algemeen geweldig vinden om op onderzoek uit te gaan.

Prima dat ze buiten lopen. Maar begin dan niet te miepen als je kat met beschadigingen thuis komt omdat hij bij ons in de tuin kwam en vervolgens verjaagd is door mijn hond :D Overigens niet specifiek op jou gedoeld maar alle mensen die de katten buiten laten lopen.

Tevens heb ik zat mensen gezien bij wie de kat binnen leeft (eventueel met buitenren) en ik zag daar vrolijke, ontspannen en gezonde katten.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:37

Doe ik ook niet, kat komt elke paar dagen met nieuwe beschadigingen aan, geen diepe vleeswonden. Maar altijd wel weer nieuwe wondjes van het vechten oid. Hoort erbij, een spelend kind valt ook wel eens en de cavia's hebben ook wel eens ruzie. De buren hebben net een nieuwe hele jonge hond. De kat gaat gewoon naar buiten, ze mijd hem wel. En zo niet, dan zal ze zelf de gevolgen weten en dan leert ze vanzelf wel dat ze niet die tuin in moet(of ze leert er niks van, ze is niet heel intelligent volgens mij :') ) omdat daar een hond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:40

De meeste katten mijden hondentuinen wel hoor. Bij ons achter loopt nooit een kat, de meesten die er zijn geweest, wisten niet hoe snel ze weg moesten komen.
Maar mijn hond beschadigd ze niet hoor, die van jou dus wel?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:40

ik zou zeggen,als niet katten(lief)hebber en wel kattenoverlast hebber: lekker binnenhouden die handel....

jullie HUISdieren,hou ze ook lekker thuis dan....

nooit begrepen dat een kat ineens een jager en buitenloopbeest moet zijn,terwijl alle andere HUISdieren waar je voor kiest heb je ineens wel de taak en zorg voor om dat zo goed mogelijk te verzorgen en te zorgen dat deze dieren geen overlast bezorgen..

zou wat zijn zeg,iedereen die hun vogels (ik geloof nl écht dat een vogel het buiten veeeeel leuker zou vinden als binnen in een kooitje) en honden,konijnen cavia's enz op straat zou gooien...

waarom een kat dan wel... }:0

en wat ik werkelijk niet kan en vooral niet WIL begrijpen,is dat mensen zeggen om hun dier te geven,maar ze wél zonder toezicht naar buiten gooien,en willens en wetens de dieren een gruwelijke dood in kunnen jagen en dan zeggen,nou jammer dan,dan maar een kort leven...

onbegrijpelijk....en over het dood gaan van die stumpers..ik heb er 3 van de straat geschraapt,letterlijk...levend..half plat,ís dat wat jullie nu echt echt jullie dier gunnen??

en dan ben ik braaf geweest en heb er 2 laten inslapen,nr 3 stikte in zijn eigen bloed in mijn auto...echt zo zielig wat een kl*te dood had dat arme dier...

ik zou niet kunnen leven met het idee dat mijn dieren zó aan hun eind zijn gekomen...maar ja,bij katten schijnt dat normaal te zijn..ik snap er niets van :n

is met recht het enigste huisdier waarvan geaccepteerd wordt dat deze een creperende dood mogen hebben..zonder hun "liefhebbende" baasjes....

en het is hier heel simpel verder,ik wil geen katten,ook niet van een ander,er wonen hier 7 honden,en tja,hoop altijd maar dat de katten snel genoeg zijn,zo niet,hebben ze echt heel veel pech...mijn huis,mijn terrein,zoals anderen absoluut geen overlast hebben van mijn dieren,omdat deze enkel en alleen op mijn erf lopen,wens ik ook geen overlast te hebben van andermans huisdieren...