Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Ik ben nog niet van plan om een hond te kopen, maar misschien in de toekomst als ik op mezelf woon
Ik wil dus in de toekomst een hond, waar je dan afentoe een groot rondje mee kan lopen (verder natuurlijk 2/3 x uitlaten per dag) , niet te blafferig, moet natuurlijk ook rustig kunnen zijn. Zou ook alleen gelaten kunnen worden (want ik weet niet wat voor situaties zich allemaal kunnen voordoen) en moet met eventueel kinderen om kunnen gaan (niet een must, nog geen kinderen in de agenda) en niet een kleine hond en ook een hond die niet te veel in de rui zit, dus een half/kortharige hond is dan denk ik het beste.
Iemand suggesties?
Klasien schreef:Ik ben niet echt allergisch, maar heb overgevoelige slijmvliezen.
Ik kan dus niet tegen haar van konijnen en katten.
Ook haar van honden wat rond dwarreld, irriteerd mijn slijmvliezen (dus jeukende neus, niezen, jeukende keel, heel lastig)
Welke honden zijn dan geschikt?
Ik heb al wat gelezen over de Labradoodle, maar zijn er meer rassen/soorten?
Rebeccatjuh schreef:Wil een rustige hond die natuurlijk lekker eigenwijs en speels mag zijn maar tegelijkertijd ook alleen thuis kan blijven zonder de boel af te breken, geschikt voor kinderen, niet te dominant en omgang met andere honden is een pre.
Bedoeling is dat deze hond vaak meegaat naar mijn paard en er op deze manier toch al gauw 4 uur tussenuit is.
Zou leuk zijn als hij in de toekomst mee op buitenrit of wandeling zou kunnen maar verder geen ambitie om te sporten.
Zelf heb ik altijd een portugese berghond gehad, maar aangezien deze echt te groot zijn voor onze steile trap (en benedenburen) zoeken wij iets kleiners.
Heb ook 2 bordercollies gehad maar daar intensief mee gesport, aangezien ik hier geen tijd meer voor heb met een paard valt dit ras jammergenoeg af.Vond deze honden trouwens wel top qua karakter.
Wij zoeken naar een middenmaatje (max 50 cm)
Hoeft trouwens niet eens een rashond te zijn, mag byv ook een kruising of een asbakje.