[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:17

anneliesdj

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 02:41

Lijkt me idd een goed idee om dierenasiels.com in de gaten te houden, daar staan meer dan genoeg leuke honden op, alle leeftijden, alle rassen.
En aangezien je zelf al aangeeft dat een pup niet ideaal is omdat hij (korte) tijd alleen moet kunnen zijn is een oudere hond ideaal, daarvan is ook bekend of ze een paar uurtjes alleen kunnen zijn.

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:23

Labrador of kooiker?
En kijk inderdaad ook in dierenasiels!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:02

Heb een leuke hond in het dierenasiel gezien, zal eens informeren hoe de adoptieprocedure werkt :)

Dank voor jullie tips!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:42

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:38

@Jenny: Misschien heeft het gewoon wat tijd nodig, als je het goed begeleid kunnen ze langzaam aan elkaar wennen en gaan ze elkaar hoogstwaarschijnlijk wel accepteren!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:43

Ik ben niet echt allergisch, maar heb overgevoelige slijmvliezen.
Ik kan dus niet tegen haar van konijnen en katten.
Ook haar van honden wat rond dwarreld, irriteerd mijn slijmvliezen (dus jeukende neus, niezen, jeukende keel, heel lastig)

Welke honden zijn dan geschikt?

Ik heb al wat gelezen over de Labradoodle, maar zijn er meer rassen/soorten?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:24

Het gaat echt over het haar toch, dan kan je ook allerlei rassen kiezen waarbij de losse haren in de vacht blijven zitten. Bijvoorbeeld een maltezer, of kruising maltezer.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:50

Gaat het wel echt om haar? Ik las namelijk een tijdje terug dat het metname om de huid(schilfers) gaat en dat bv honden als de Jack Russell goed zijn voor mensen met een allergie. Er stonden ook andere hondenrassen bij. Misschien kan je googlen op Jack russel en allergie? Ze hadden het over eh hypo.... chips weet het woord even niet, heeft met allergie te maken.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:53

Ja, ik ben niet echt allergisch, ik ben overgevoelig aan mijn slijmvliezen. Dus rondlopende katten en honden zijn geen probleem, maar als ik ga aaien en knuffelen, komt er zeg maar haar bij mijn neus, en dan gaat het mis. In het voorjaar, als mijn paard verhaart, heb ik er ook last van. Nu ik een furminator heb, gaat dat stukken beter!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:49

Klasien,

Dan zou de Puli wel eens iets voor je kunnen zijn. Bij de puli gaat de vacht vilten en worden er normaal gesproken dreads van gescheurt. Je kunt ze ook kort in vacht houden. Van rond dwarrelende haartjes heb je in ieder geval geen last. In engeland is er ook onderzoek naar gedaan. Maar ik weet zo de onderzoeksresultaten niet te vinden.

Op deze website is het een en ander over de Puli te vinden;
http://www.puli.nl
Deze kennel is van mijn schoonouders. Ik weet dat ze op dit moment nog een jonge zwarte reu hebben van een paar maanden oud die weg kan.

Wat voor een wensen heb je verder aan de hond?
Mocht je vragen hebben over de puli dan wil ik die graag voor je beantwoorden.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:14

Niet te blafferig, niet te groot, verder moet ik er gewoon een klik mee hebben, dat vind ik het belangrijkste.
Wij hebben altijd Rottweilers gehad. Heerlijke honden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:50

Ik ben nog niet van plan om een hond te kopen, maar misschien in de toekomst als ik op mezelf woon :)

Ik wil dus in de toekomst een hond, waar je dan afentoe een groot rondje mee kan lopen (verder natuurlijk 2/3 x uitlaten per dag) , niet te blafferig, moet natuurlijk ook rustig kunnen zijn. Zou ook alleen gelaten kunnen worden (want ik weet niet wat voor situaties zich allemaal kunnen voordoen) en moet met eventueel kinderen om kunnen gaan (niet een must, nog geen kinderen in de agenda :+ ) en niet een kleine hond en ook een hond die niet te veel in de rui zit, dus een half/kortharige hond is dan denk ik het beste.

Iemand suggesties?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:32

''waar je dan afentoe een groot rondje mee kan lopen"
Wat bedoel je hiermee? wat is een groot rondje voor jou?
En wat is normaal uitlaten?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:39

lifaya schreef:
Ik ben nog niet van plan om een hond te kopen, maar misschien in de toekomst als ik op mezelf woon :)

Ik wil dus in de toekomst een hond, waar je dan afentoe een groot rondje mee kan lopen (verder natuurlijk 2/3 x uitlaten per dag) , niet te blafferig, moet natuurlijk ook rustig kunnen zijn. Zou ook alleen gelaten kunnen worden (want ik weet niet wat voor situaties zich allemaal kunnen voordoen) en moet met eventueel kinderen om kunnen gaan (niet een must, nog geen kinderen in de agenda :+ ) en niet een kleine hond en ook een hond die niet te veel in de rui zit, dus een half/kortharige hond is dan denk ik het beste.

Iemand suggesties?

Een ouwetje uit het asiel. Een jonge hond maak je niet gelukkig met af en toe een groot rondje.

Overigens zijn kortharige honden het ergst met verharen :+

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:44

Klasien schreef:
Ik ben niet echt allergisch, maar heb overgevoelige slijmvliezen.
Ik kan dus niet tegen haar van konijnen en katten.
Ook haar van honden wat rond dwarreld, irriteerd mijn slijmvliezen (dus jeukende neus, niezen, jeukende keel, heel lastig)

Welke honden zijn dan geschikt?

Ik heb al wat gelezen over de Labradoodle, maar zijn er meer rassen/soorten?

Er zijn heel veel meer soorten. De doodles zou ik ver van weg blijven, puur omdat dat een grote hype is die heel erg wordt uitgebuit. Je betaalt je scheel voor een bijna poedel ;)

Voorbeelden van andere rassen zijn natuurlijk de poedel zelf, waterhonden, bichon frise. Er zijn er nog veel meer. Goed informeren en kijken welk ras het beste bij je past!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:45

Met afentoe een groot rondje bedoel ik niet 1 x in de maand hoor ;) maar laten we zeggen 1/2 x in de week 2/3 uur wandelen :)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:45

Rebeccatjuh schreef:
Wil een rustige hond die natuurlijk lekker eigenwijs en speels mag zijn maar tegelijkertijd ook alleen thuis kan blijven zonder de boel af te breken, geschikt voor kinderen, niet te dominant en omgang met andere honden is een pre.
Bedoeling is dat deze hond vaak meegaat naar mijn paard en er op deze manier toch al gauw 4 uur tussenuit is.
Zou leuk zijn als hij in de toekomst mee op buitenrit of wandeling zou kunnen maar verder geen ambitie om te sporten.

Zelf heb ik altijd een portugese berghond gehad, maar aangezien deze echt te groot zijn voor onze steile trap (en benedenburen) zoeken wij iets kleiners.
Heb ook 2 bordercollies gehad maar daar intensief mee gesport, aangezien ik hier geen tijd meer voor heb met een paard valt dit ras jammergenoeg af.Vond deze honden trouwens wel top qua karakter.

Wij zoeken naar een middenmaatje (max 50 cm)

Hoeft trouwens niet eens een rashond te zijn, mag byv ook een kruising of een asbakje.

Heel veel dingen zijn toch meer opvoedingszaken. Ik denk dat kijken bij het asiel niet zo'n slechte is. En anders eens rondkijken op shows o.i.d. Dan kun je kijken wat je aanspreekt. Er past heel veel in dit plaatje, maar dat maakt niet meteen alles geschikt omdat meer van belang is.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:46

En wat denk je je dan in bij een gewone wandeling 2/3 keer per dag Lifaya?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:47

half uurtje, 3 kwartier :)

ik ben geen persoon die een hond zal gaan nemen zonder de tijd ervoor te nemen hoor ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:50

Ah oke, dan zeg ik niks ;) Door je eerste post dacht ik dat je zegmaar 10 minuutjes bedoelde ;)
Uhm, wat voor type hond spreekt je 't meeste aan? Formaat, kleur, karakter, doel (sport bijv)?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:53

Ikzelf vond husky's altijd echt fantastisch. Toen ik klein was liet ik altijd een husky van de buren uit en dat vond ik erg leuk :j Ook heb ik een lange tijd een Dogo Argentino uitgelaten, die absoluut niet de makkelijkste was en absoluut niet los mocht omdat die andere honden echt aanviel. Ik heb niet echt een specefiek ras dat ik wil, maar het moet wel makkelijk in omgang zijn en dus niet aan 1 stuk door blaffen en het huis slopen ofzo :P

edit: Welk ras mij qua uiterlijk erg aanspreekt is de Akita Inu :+: maar geen idee of die ook bij mij past als persoon

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:03

Hmm wel alledrie rassen die niet de makkelijkste zijn :+
Zuslief heeft ook een Dogo x pitbull mix asielhond, pittig ras, das zeker.

Als de uitspraak 'hoe groter hoe beter' je aanspreek, kijk eens naar een Duitse Dog.
Enorme honden maar een geweldig karakter, echte lobbessen die het liefst op schoot zitten.
Zit geen kwaad in, geen blaffer maar wel oplettend, kortharig en zeker geen kleine hond :Y0)
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:07

Duitse Dog vind ik ook erg leuk :j Maar niet allemaal, gek genoeg :P Ik zie soms exemplaren er tussen die me echt enorm aanspreken, lief sprekend koppie etc, maar ook enkele die ik niet echt leuk vind :P Zo'n hond zou wel heel fijn zijn als ik een huis heb met een kleine tuin (zodat die gewoon beneden kan blijven en ook lekker beentjes kan strekken in de tuin als die wil) maar als ik dus een wat kleiner huisje heb lijkt zo'n Dog niet zo handig toch? Trap lopen is zoiezo niet goed voor honden dus mocht ik in een appartement eindigen zonder lift zal ik waarschijnlijk geen grote hond nemen :+ (die zou ik niet echt kunnen tillen :') )

edit: oja, ik neem geen stafford, dogo argentino of iets in die trand (ja ik vind Cane Corso's ook onwijs leuk!) omdat mijn moeder dat enge honden vind en ze dan niet meer bij mij op bezoek zou komen :+ dus helaas. Ik vind het allemaal ook erg leuke honden, maar me ouders vind ik ook wel lief :') Mijn moeder vind Boxers en Duitse Doggen (ondanks hun kalfmaat) wel een stuk leuker, al hebben ze het helemaal niet met honden :+

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:12

Zolang je geen trap hebt, kan een Dog in feite in een apartementje, als hij maar goed uitgelaten word.
Een tuin is makkelijk, maar geen must. Maar dan wel met goed uitlaten erbij he. Je hebt verschillende types
Doggen, zeker kwa kop en bouw zit er best wat verschil in. Maar daarom kan je wel een juiste fokker zoeken
die jou type fokt, en gezonde honden fokt. ;)

Traplopen is idd niet goed, zeker voor Doggen, die door de populariteit paar jaar terug flink wat inteelt te verduren hebben,
met daardoor hun risico op HD.

Edit; Trouwens, waar valt mijn Jua onder in jou smaak? :Y)

Boxers zijn ook leuk, maar zo druk.. Doggen hebben dat totaal niet, kunnen ze lekker dollen met uitlaten, dan
liggen ze merendeels languit op 't kleed in huis, staan af en toe op, komen even gedag zeggen en gaan weer liggen.
Overigens kunnen ze wel leuk spelen hoor en zit er ook best actie in, niet dat je nu denkt dat ze suf zijn :+