lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:05

SeBart schreef:
Er is net al gezegd dat dit hondje geen pijn zal hebben, maar zichzelf zal vergiftigen waardoor ze suffer word. Dat je het anders zou doen, is ieder zijn keuze. Maar in dit geval denk ik niet dat je ts aan het twijfelen zou moeten brengen. Ze doe al zo haar best.

Het is alleen maar te waarderen wat Xono schrijft, want het is een kant die ook gezien moet worden.
Het gaat niet alleen om pijn hebben, maar zo'n diertje moet dan wel weer geprikt worden en wel weer een nacht in de kliniek verblijven. Niets mis mee om er over na te denken of je een pup daar een plezier mee doet.

Niemand beweert dat TS niet haar best doet of een slechte baas zou zijn, maar ik vind de post van Xono wel iets om over na te denken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:08

Dankje ThePast03, zo is mijn post inderdaad bedoeld. Niet als kritiek, maar iets om even over na te denken.
En ja, die laatste stap is moeilijk, maar dat is helaas het nadeel van het hebben van beestjes, wij moeten die keuze voor ze maken :\

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 22:09

XoNo ,tuurlijk heb ik jou kant ook bekeken,maar dat gaat er helemaal niet in,al ik een ogenschijnlijk gezonde pup zie lopen,die nog lol heeft,speelt,goed eet en drinkt..

nee ik kan dat niet laten euthanaseren...ik vind het el knap dat mensen dat wel kunnen..maar ik kan dat echt echt echt niet...

man echt ,alleen daaraan denken,maakt dat ik in paniek raak...

en kimmie gaat geen pijn krijgen,ze gaat wel suffer worden...dat wel...

als ze pijn zou hebben,was de beslissing makkelijker denk ik...

en ja nachtje kliniek is niet fijn,dat klopt,maar ze heeft haar eigen beertje bij zich,en de DA heeft gezegd dat ze zou gaan kroelen met haar vanavond :)

en de nacht slaapt ze wel,en morgenochtend halen we haar om 10 uur op....en dan is ze weer lekker thuis,en kan ze de hele dag spelen en knuffelen...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:10

SeBart schreef:
Er is net al gezegd dat dit hondje geen pijn zal hebben, maar zichzelf zal vergiftigen waardoor ze suffer word. Dat je het anders zou doen, is ieder zijn keuze. Maar in dit geval denk ik niet dat je ts aan het twijfelen zou moeten brengen. Ze doe al zo haar best.

No offence -echt niet- maar suffigheid is niet het enige wat hoort bij functieverlies van de nieren, o.a. pijn (hoofd en voeten), kortademigheid en vermoeidheid zijn ook symptomen.

Ik snap heel goed dat Femke het enorm moeilijk heeft hiermee, maar imo is het ook niet altijd goed om zoiets uit te stellen. Ik geloof heel goed dat ze zo haar best doet, afscheid nemen is moeilijk. Maar imo is het ook niet reeel om te zeggen "maar ze is zo levendig" en bij het eerste het beste teken dat het wat minder gaat er een infuus aan te hangen. Zeker als er geen kans is op herstel gaat het al moeilijker worden. Misschien dat dit wel heel l*llig overkomen hoor -ik ben niet goed in subtiel zijn, het is ook echt heel moeilijk om zo'n keuze te maken. Ik denk iig dat ik het anders had gedaan, maar dat wil natuurlijk niet direct zeggen dat Femke het verkeerd doet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:15

Ik las het ook niet als kritiek maar meer als denkwijze om TS te helpen met haar keuze.
Zoals ik al eerder aangaf zou ik het DENK ik ook anders aangepakt hebben. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een bijna onmogelijke keuze is om te moeten maken.
Ook ben ik van mening dat een hondje zich ook zonder echte pijn vreselijk beroerd kan voelen.

Maar met alle respect, TS moet haar hart volgen, zij moet verder met haar beslissing als wij het al lang weer vergeten zijn.

toevoeging nav bovenstaande post: TS je zegt het zelf, ogenschijnlijk gezond.... maar toch ook weer niet lijkt mij want waarom ligt ze dan nu aan het infuus?

Nogmaals onwijs veel sterkte, maar ook wijsheid de komende tijd!

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:17

Jeetje Femke, ik wou zo dat het anders was, ik gun jullie nog zo lang met elkaar........ik weet wel dat ik precies hetzelfde had gedaan alleen is dat een discussie die nu even niet op z'n plaats is, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Geniet nog zo lang je kan van lieve kleine kimmie, ik heb haar nog gezien en meegemaakt vandaag, zo levendig nog en nog boos grommen naar de gevaarlijke roze knuffel van mijn dochter, nee dat laat je niet gelijk inslapen.........

Lydia_

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:20

Jeetje ik heb je begin post met tranen in mijn ogen gelezen, wat een ontzettend sneu verhaal en heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:23

Is echt zo'n geval van jezelf in die situatie bevinden, een heel onnatuurlijke situatie, zo'n jonge hond, die nog een heel leven voor zich zou moeten hebben, opgenomen in een gezin/roedel met alle liefde, haar eigen plaatsje al heeft, waar mooie toekomstdromen voor zijn... Wham in één klap weg, zó onwerkelijk, zó niet te bevatten... Geen oude hond te zien, vreselijk om te missen, ook ondraaglijk, een lid van je gezin, maar ook heel veel mooie herinneringen en te weten dat hij/zij het goed gehad heeft, dat het beter is, dat het op is... Nee, een jong hondenkind, speels, vol levenslust, op ontdekking... Verder een heel lieve dierenarts die echt met haar hart meeleeft en meedenkt, tja dan gaat gevoel boven verstand/rationeel denken, en dan bedoel ik echt niet mee te zeggen dat dit een onverstandige keuze is, maar meer dat je dan niet bewust die beslissing kunt maken, terwijl je normaal gesproken misschien wel zou denken: het is onvermijdelijk, dus...
Ik zou ook alles, maar dan ook alles willen opzuigen en elke minuut genieten van dit levenslustige hondenkind, wetend in je achterhoofd, dat je haar ook zult laten gaan :(:)

Lieve Femke/Kimmie/Kimmie en Edwin, natuurlijk, heel heel veel sterkte en liefde en hondje Kimmie maakt hier bij heel wat mensen los, is geen troost, maar wel heel bijzonder :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:24

Fem, ik ken maar weinig mensen die zó voor haar dieren door het vuur gaat als jij.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je het zo doet. Weet je nog, toen met Amar? Die hebben we ook langer door laten gaan, alleen omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen, als de tijd daar is, zul je het weten. Ik snap je helemaal hoor.

Heel veel liefs....

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:33

|( :+: nog geen goed nieuws dus

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 22:44

bikkellove schreef:
Jeetje Femke, ik wou zo dat het anders was, ik gun jullie nog zo lang met elkaar........ik weet wel dat ik precies hetzelfde had gedaan alleen is dat een discussie die nu even niet op z'n plaats is, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Geniet nog zo lang je kan van lieve kleine kimmie, ik heb haar nog gezien en meegemaakt vandaag, zo levendig nog en nog boos grommen naar de gevaarlijke roze knuffel van mijn dochter, nee dat laat je niet gelijk inslapen.........

precies jij hebt haar vandaag gezien,en nog 2 andere bokkers,en denk dat deze 2 heel erg begrijpen waarom ik deze keuze gemaakt heb..

en ja,er zal altijd een verschil van mening zijn,hoe ver ga je....en voor iedereen is die grens zo anders....dat kan je niet begrijpen,maar je veranderd daar niets aan,ik en mijn vriend moeten de stap maken voor inslapen,de dood in een klein hondenmeisje,iets wat tegen al je gevoel indruist,en dan is het op dit moment,of in laten slapen terwijl ze dus inderdaad met puppiegrom nog speelgoed beestjes attact,en nog wakker en levendig is,of aan kijken hoe ze langzaam wegzakt,en ook dat moet je kunnen....

en dat kon ik vanavond nog niet,mss over 2 of 3 dagen dat er een grens bij mij komt en dan help ik haar..

maar nu even nog niet,ik hoop straks nog even met haar te kunnen knuffelen en zoenen en spelen....

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:45

*schrikt zich half lam* jij een slechte baas ?
je hebt alles voor dat beestje over !
volgens mij vergeet je jezelf nog haha!
maar jij een slechte baas gaat er bij mij niet in!
en het is juist een goede keuze, want dan kunnen kimmie en jij nog langer van elkaar genietenn.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:46

Sterkte Femke en Edwin, ik steun jullie! :+:

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:48

Bij dergelijke afschuwelijke keuzes heb ik altijd het idee dat iedereen van te voren zegt 'als dit gebeurt, dan is het over' maar dat achteraf je altijd te lang door bent gegaan. Puur omdat je niet een dier kunt laten gaan dat nog niet echt op is... :n

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:53

Ga op je gevoel af Femke. Iedereen weet dat jij het aller, aller, allerbeste voor hebt met je dieren. Luister naar je buik en handel wanneer jij dat nodig vind.
Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt, maar ik wil je nogmaals het allerbeste wensen en hopelijk kan Kimmie nog een poosje pijnvrij door het leven dartelen en genieten van jullie om haar heen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:21

Nou Femke....ik zou precies hetzelfde gedaan hebben hoor.
Twee jaar geleden werd mijn hond, toen al 12 jaar, erg ziek,hepatitus.
Eigenlijk was ze ook al opgegeven want haar lever was echt heel erg vergroot.
Toch heb ik de kliniek alles laten doen...opname, infuus, dwangvoer noem maar op.
Toen weer naar huis....ging weer fout, weer laten opnemen, dit was ook haar allerlaatste kans en het mooie is dat ik toch mijn nu 14 jarige westy hier nog steeds rond heb hobbelen.
Een naar contrast voor jou misschien, dat die ouwe doos van mij het wel gered heeft en jou jonge Kimmie het waarschijnlijk niet gaat redden, maar ik wil er mee zeggen dat ik heeeeeel goed snap dat je alles, maar dan ook alles nog probeert om haar nog zo lang als mogelijk bij je te hebben.
Ik denk, voel het eigenlijk uit je woorden, dat jou dieren net als bij mij, onze kindjes zijn en daar handel je naar.
Die laat je niet zomaar gaan, daar knok je voor tot het bittere eind!
Ik hoop dat door het spoelen Kimmie weer een paar dagen lekker vrolijk rond mag dartelen.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:32

Jeetje Fem, wat vreselijk om dit te moeten doormaken
Dit hebben jullie niet verdiend, verdorrie zeg |(
Heel veel sterkte :(:)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:46

als er iemand alles maar dan ook alles voor haar dieren overheeft dan is het femke wel (en ik kan het weten). Ik begrijp haar beslissing dan ook heel goed. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die zich werkelijk kunnen voorstellen in welk onmogelijk parket ze nu zit (en gelukkig maar), en het is dan makkelijk oordelen vanaf een afstand.... Er is toch ook gewoon geen goed antwoord hierbij? Fem zal haar nooit laten lijden. Ongelooflijk dat zo'n goeduitziend hondje zo ziek kan zijn.. het is gewoon niet eerlijk. |(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:35

Ik vind jou een wereldbaasje. Jouw dieren zien er altijd zo gelukkig uit, de manier waarop je over ze schrijft, en die ene foto met Kimmie, neen, jij bent absoluut niet slecht voor je dieren :n

Ik denk, neen wéét, dat élk dier blij zou zijn met zo'n baasje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:22

femke, wat spreekt er toch een wanhoop en verdriet uit je posts.
ik wil je een grote pluim geven, kimmie heeft een top-baas!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 09:45

onassa,je verwoordt precies hoe het is...

joh rationeel denk je,laat inslapen,maar je gevoelens,je emoties,daar valt niet tegen op te boksen,echt niet...

ik heb inmiddels 5 dagen amper kunnen eten,amper kunnen slapen,zoveel verdriet zoveel pijn,als het zo makkelijk is om dat maar even "uit" te zetten,dan handel je zoveel rationeler..

en ja,we klampen ons vast aan elke dag dat kimmie goed is,dat is waar,en nee we gaan niet over lijken,een infuusje en een nachtje bij de DA slapen maakt in dit stadium niet uit...

tis een super lieve vrouw,die de hele avond knuffelt met kimmie,ja snachts zal ze in haar boxje hebben gelegen,maar hoeveel honden slapen niet in een bench...

en kimmie was gister avond niet ziek ogend nee,zie de foto's waarop ze lag te kluiven,maar ik herkende dat ze en droog bekkie kreeg en jeuk aan haar ogen,dat had ze die zondag ook,iets waar ik toen werkelijk geen flauw benul van had dat er zoiets ernstigs aan de hand zou zijn...

nu zag ik dat ze dat ze ineens die symptomen meer kreeg,en ja dan weet je dat ze achteruit gaat,hoe snel,geen idee,maar om dát nu af te wachten,en je weet dat ze met infuus weer opknapt...

en ja,dan doe je dat,je grijpt die stomme strohalm,ik weet het...ik ben een lafaard kan haar niet laten inslapen terwijl ze nog verder speelt,eet drinkt en zo monter uit haar oogjes kijkt...

de tijd dat ik haar moet laten gaan komt,maar was nu te vroeg...

en of alle ellende niet genoeg is,staat gambit weer met koorts en weer met een dikke koker,ook hier zal ik in moeten gaan beslisen,weer dokteren voor 2 of 3 maanden of inslapen...

ben echt helemaal leeg...op....weet het even niet meer...

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:56

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:03

je bent een echte dierenvriend hoor !,
als kimmie weet hoeveel je voor haar doet.
die moeilijke beslissing zou ik ook niet kunnen nemen!
nog lief en druk en schattig, nee ;)
ik snap je wel hoor

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:18

Fem... :(:)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:22

Femke, het hele gedoe met Kimmie is al zo oneerlijk, maar nu ook weer je mannetje, Gambit.. :oo
Nee, dit kan echt niet waar zijn, dit klopt gewoon niet meis.. dikke knuffels voor jou en Edwin, jullie verdienen dit echt niet.